Toukokuun turinat

Toinen asento, jossa itsekin nukun on juurikin tuollainen kyljen ja vatsan välimuoto. Tai sellaiseen usein nykyään nukahdan, mutta herätessä olen aina selälläni. :grin Muistelisin kyllä, että olisin viime raskaudessa nukkunut siinä asennossa ihan loppuun asti, vaikka toki kasvava vatsa varmasti vähän muuttikin asentoa enemmän kylkipainotteiseksi. Tosin viime raskaudessa mulla olikin kohtuullisen kokoinen vatsa loppuun asti. Viime raskaudessa ei öisin ollut minkäänlaista ongelmaa nukkumisen kanssa, muuten kuin että aamusin oli aina suuri huoli kun totesi taas kerran heräävänsä selältään. Toivottavasti tässäkin raskaudessa yöt menisivät yhtä hyvin! :)
 
Tuossa "patjan raiskausasennossa" mäkin olen nukkunut tähän asti, mutta viime yönä tuntui että olen liikaa vatsan päällä. Yritin suoristautua enemmän kyljelleni. Hankalan tuntuista.
Aamulla heräsin selinmakuulta. Ei tehnyt pahaa, mutta yllätyin, koska en "ikinä" nuku selälläni.
Tästä näemmä nää yölliset asennonetsinnät taitaa taas alkaa. Pöh.
 
Mulla auttoi kylkiasenossa imetystyyny jalkojen välissä ja pieni sohvatyyny loppuvaiheessa vatsan alla tai siinä sivussa...
 
Sama kuin kyfillä, eli tyyny vaan polven alle niin ei makaa niin paljon vatsan päällä. Silleen nukuin viimeksi koko loppuraskauden :)

Mä en itse enää pysty nukkumaan selälleen vaan jonkinlaisessa kylkisasennossa menee koko yö
Rv 19+6
 
Ei siitä selällään nukkumisesta suoranaista haittaa sikiölle ole, mutta äidille voi tulla huono olo kun sikiö ja kohtu painavat selkärangan päällä olevia verisuonia. Näin ollen äidin verenpaine laskee. Jos äidin verenpaine laksee liian matalaksi niin vaarana on istukan verenkierron heikkeneminen ja sikiön hapensaannin vaarantuminen. Tämä ei kuitenkaan tapahdu äidin huomaamatta nukkuessa, sillä keho viestittää silloin tukalalla ololla ja äidille tulee tarve kääntää kylkeä. Joten selällään nukkuminen ei ole vaarallista.

Mää kanssa nukun tollasessa puoliksi mahallaan-asennossa. Nyt sekin asento on alkanut välillä tuntumaan ikävältä ja tuntuu et mahaan painaa. Viime raskaudessa kokeilin nukkua tuettuna tyynyjen kanssa, mutta noh ne enmmän haittasi kun auttoi(varsinkin kun kävi vessassa niin ne piti laittaa uudelleen) ja jossain vaiheessa niiden kanssa tuli kuuma. Mää en tie kohta et missä asennossa nukun, kun pelkästään kyljellä nukkuminen aiheuttaa sen että oikea olkapää menee jumiin ja se ei meinaa sit helpottaa ennen kuin pääsee mahalleen. Pitää kokeilla josko nukkuminen onnistuisi tyynyä halaamalla..
 
Mä nukun normistikin aina kyljilläni. Mulla on kaks peittoa, toinen vieressä jalkojen välissä ja halaan sitä ja toinen päällä. Nyt kun maha alkanut kasvaa korvaa tyyny jalkojen välissä toista peittoa.
 
Nittah86, mä ostin taannoin tuollaisen "vartalotyynyn" (sillä nimellä muistaakseni myytiin) Lidlistä. En ollut raskaanakaan silloin. On pyörinyt meidän olkkarin lattialla löhötyynynä, mutta oon aatellut, että otan testiin tässä kun nukkuminen alkaa vaikeutua.
 
Ilmoitelkaahan onko noista raiskattavista tyynyistä tai vastaavista apua, kun alkaa nyt jo olemaan vaikeeta nukkua. Joko tisseihin painaa, käsi puutuu tai mahaa painaa ja viimein kun on hyvä asento, on noustava vessaan :oops:
 
Mulla on jo ennen raskautta ollut kaksi noita vartalotyynyä "unikaverina" :)
Voin vielä nukkua ilman niitä puoliksi makuulla, mutta varmasti pian otan käyttöön tukemaan. Toisen voisin laittaa selän taakse.
 
Ei helkutti! Kuopuksella ripulia ja miehellä tulee molemmista päistä. Tekis mieli paeta kotoa pariks päivää, jos välttyisin tuolta taudilta... :/
 
Täällä varmaan joutuu kans ettimään tyynyn jalkojen väliin yöksi, oli tänä aamuna semmoset liitoskivut nivusissa kun yritin ylös nousta että voi pojat :schocked028

Saatiin eilen miehen kans kallisarvoista parisuhdeaikaa kun oltiin yötä miun vanhempien luona, mummo katto muksuja ja me päästiin miehen kans ulos syömään :) :Heartred oliki jo 4 kuukautta vierähtäny edelliskerrasta....:wink
 
Meillä ei mies meinaa mahtua sänkyyn mun kaikkien tyynyviritysten keskelle :smiley-ashamed005. On siis viime viikkoina alkanut maha rajoittaa nukkumisasentoja aika lailla, ja tällaiselle vatsallaannukkujalle on vaikea löytää korvaavia asentoja.
 
Haha, hyvä kun selvisi minunkin nukkuma-asennon nimi! :grin Liityn patjanraiskaajien kerhoon. Käytän kyllä välillä tyynyä jalkojen välissä; jo ennen raskautta mun alaselkä tuppaa kipeytymään kun nukun vähän selkä kierteellä. Tai sitten vaan halaan tyynyä, ettei yläkroppa kaadu eteenpäin.
 
Ärrimurri. Nyt kun täällä onnellisesti vauvaa odotellaan ja 5-6 kuukauden päästä se auvoinen nyytinhoiteluaika alkaa, niin kerronpa, että noin 12 vuoden päästä elämä on varsin toisenlaista. Esiteini on helvetin ärsyttävä, tää on paljon pahempi vaihe kuin uhmaikä kuunaan oli. Ja vaikka lempeydellä ja rakkaudella ja johdonmukaisesti kasvatat, joustat ajan ja rahan ja muiden muuttujien puitteissa parhaasi mukaan, niin silti mikään ei riitä ja olet maailman kakkapäisin äiti. Että sitähän me haluttiin? Grr. Jännityksellä odotan aikaa, kun nykyinen masutyyppi on uhmassa ja kumpikin isosisko murrosiässä...
 
Te keillä on kokemusta raskaustyynyistä, osaatteko sanoa onko styroliittipallot kovia täytteenä? Tämä on ainut kohtuuhintainen tyyny, jonka olen löytänyt (itseasiassa joku laittoi linkin tässä ryhmässä :) ), mutta arveluttaa tuo täyte. Kuulostaa jotenkin kovalta ja rapisevalta..
 
Mulla nukkuessa kaks peittoa, toinen jalkojen välissä ja halaan sitä ja toinen päällä. Nyt alkaa tuntua et taidan joutua etsiä tyynyn jalkojen väliin ja peitto yhtenä kerroksena ei riitä ja jos laittaa kaksin kerroin ei pysy. Kokeilen ens ihan normityynyä.
 
Annin_eka, mulla oli kahden ekan lapsen kohdalla imetystyyny, jossa oli täytteenä noita palloja. Ei se ainakaan rapissut ja piti hyvin vauvan paikoillaan imettäessä. Kolmatta odottaessa harmitti kun olin aikaa sitten antanut pois imetystyynyn ja etsin samanlaista mutten löytänyt.
 
Takaisin
Top