Toukokuun turinat

Itse olen ukolleni selväksi tehnyt etten kissasta ja koirastani luovu sen takia vaikka joskus aina yrittää vihjailla asiasta, viimeeksi oli laittamassa kissaa navetta kissaksi ku kävi kusella koiran pedillä mutta enpä taaskaan suostunut. Mieheni on allerginen ja hänen perheessään on paljon allergioita pahojakin, mies ei aikanaan uskaltanut kertoa ettei hänellä meinaa henki kulkea kun oli yökylässä ku ois varmaa arvannu et oisin sen lepannu siin vaiheessa :D mut sit parin viikon totuttelun jälkeen ei oireita enää ollut minkäänlaisia, meidän parivuotias neiti on ihan täysiä eläinten kanssa, halii ja pusii niitä, vauva iässä vain vahdittiin ettei mene vauvan viereen mutta muuten annettu olla ihan rauhassa.

Käytiin miehen kanssa eilen aamulla väittely asiasta ja nyt mies käyttäytyy TODELLA lapsellisesti. Mököttää, pitää mykkäkoulua, naljailee ja osoittaa mieltään. No tein kuitenkin oman kantani selväksi enkä aio väitellä asiasta enempää. Kissat on ja pysyy. Jos tulee ongelmia, mietitään asia uusiksi. Ja minä kuitenkin varmasti tulen vahtimaan vauvaa ja kissoja varmaan sen 24/7, joten en usko mitään sattuvan.. Rakkaistani en luovu toisen mieliksi!

Hyvä Millier, pidä pääsi, kyllä se mies aikanaan kyllästyy mököttämiseen! :)

Hyvä että pidät pääsi! Kyllä se mies siitä tokenee aikanaan :) Kissoista tuskin koskaan tulee tykkäämään mutta kaikkia ei voi aina miellyttää!

Vähän ohi aiheen, mutta oon kyllä itse miettinyt, että sitten kun vauva liikkuu ja kävelee, niin miten ihmeessä sen saa pidettyä poissa hiekkalaatikosta? Tai kissojen ruokakipolta? :)

me aikoinaan nostettiin kissanruokakupit tiskipöydälle, kun koira söi kissojen ruoat. koira imaisi omatkin ruokansa aika nopeasti, joten ainoa kuppi missä oli jotain oli vesikuppi ja tyttö heti liikkeelle päästyään kävi lätsyttämässä vettä siinä. ei kyl oikein saanut pidettyä poissa, mutta ei sitä mielenkiintoa kauaa riittänyt vesikuppia kohtaan :) kissanhiekkalaatikkoa me pidettiin saunassa just koiran takia, ettei se pääse syömään sheisseja sieltä. kissa mahtui asioilleen saunan oven ali, koira ei päässyt siitä eteenpäin.

Ja kirjahyllyltä ja cd-hyllyltä ja takan luukulta ja dvd-laitteelta ja keittiön laatikoilta/kaapeilta ja viinakaapilta ja vessan kaapeilta JA VESSANPÖNTÖLTÄ ja pistorasioilta ja sähköjohdoilta ja kukkaruukuista ja tuolin kautta pöydältä ja sohvan kautta sivupöydältä ja kaukosäätimeltä ja ihan joka paikasta :) Sellasta se vaan on lapsien kanssa.
Siis "ei" on jo ihan vanha juttu 1,5 vuotiaan kanssa. Ne on "EEEIIIIIIIIII" ja "eieieieieieiei" mitkä on kovassa käytössä.

Moneen muuhun paikkaan voi onneksi laittaa esteitä ja jotain stoppareita tai ne voi siirtää lapsen ulottumattomiin, mutta kissojen hiekkalaatikkoon ei oikein voi virittää esteitä. :) Ja viime muuton jälkeen saatiin ihan riittämiin kokemusta tarpeiden tekemisestä muualle kuin hiekkalaatikkoon, joten en myöskään tiedä, uskallanko siirtää hiekkalaatikkoa, ettei nuo hölmöt kissat ala muutosvastarintaan. Noh, onneksi siitä ei tarvitse vielä alkaa stressaamaan... :)

Onneksi meillä on todella minimalistinen sisustus kotona niin ei tarttee oikeastaan huolehtia, kuin johdot, pistorasiat ym. Suojaan :D koiran kupit pitää vaan miettiä, ruokakuppi on kyllä aina tyhjä...

Ja vielä tyhmä kysymys: pitääkö vauvanvaatteet pestä jotenkin eritavalla, kuin normaali pyykki? Tarkoitan pitääkö olla erityiset pesuaineet tms.? Kai pöpöt kuolee siinä 60 pesussa.? :D oi että, tunnen itseni uunoksi...

Samaa olen miettinyt minäkin.. Ajattelin nyt kuitenkin aluksi ainakin pestä erillään ja tietenkin hajusteettomalla aineella..ehkä jollakin allergia ja astmaliiton suosittelemalla?

mä pesen vieläkin hajusteettomilla pesuaineilla tytön vaatteet. samoin tein vauva-aikana ja pesin vielä imetysliivit ja puserotkin hajusteettomilla. ja ne samat pesuaineet käy villavaatteiden pesuun, joten eivät ole ihan turhia :)

Taitaneet tuo oma pesuaine käydä vauvapyykin pesuun, kun nyt asiaa vähän tutkin, on hajusteeton ja sopii allergiaperheisiin ja on kotimaistakin! :) jee, eikun pyykkiä pesemään!

Olen kyllä pessyt aina vauvan vaatteet ja lasten vaatteet samalla kuin omiakin ja on ollut hajusteitakin....eipä ole mitää niistä tullut, nykyään taitaa olla nuo pesuaineet ja huuhteluaineet aikalailla kaikki allergia ja astmaliiton hyväksymiä....?!?!?! ;)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Niin pesee moni mun kaverikin vauvan vaatteet samalla aineella ja samalla kerralla kuin muutkin pyykit.. Mut jotenkin haluan nyt alussa kuitenkin ottaa varman päälle. Eihän sitä kuitenkaan voi etukäteen tietää kuinka herkkäihoinen neiti on.. ja minäkin saan kuitenkin joistakin aineista allergisia oireita.. :confused:

Muru<3 kaikki pesuaineet ei missään nimessä ole allergia- ja astmaliiton hyväksymiä, eli jos haluat sellaisen niin tarkkaile kaupan hyllystä pullojen kyljestä merkinnät. Melko yleisesti löytyy "Sensitive"-pesuaineita melkein kaikilta valmistajilta, ne käsittääkseni sopii hyvin.

Ja kuten Millier tuossa sanoikin, moni pesee ihan tavallisella pesuaineella ja niin on kyllä tehty iät ja ajat ennen näiden "herkkisaineiden" markkinoille saapumista, joten ei nekään poissuljettuja ole.

Itse käytän Sensitiveä omiin pyykkeihin, kun joskus tuntuu hajustetuista pesuaineista tulevan jos jonkinlaista kutinaa ja jopa minä kitisen sen takia, voin vain kuvitella mitä vauva tekisi :eek:

Takaisin