Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Stork

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Toukokuun yleispätevä ketju.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Iloiset vapuntoivotukset täältäkin kaikille! :) Meillä vappu menee ihan kotona köllötellessä, on sen verran väsynyt olo ollut viime päivinä.

Iloista vappua kaikille. Aamulla oli maassa lunta/räntää, mutta toki se on tässä päivän aikana sulanut. Koleasta kelistä huolimatta lähdetän kohta vapputorille ja tivoliin.

Onnenmaa Amerikassa ei tunneta vappua, suuntaan siis töihin ja tyydyn olemaan kateellinen Suomessa oleville simasuille :D

Lisäksi lämpömittari näyttää +35 astetta. Kesä on tuloillaan. Puuh ja puuh...

Hauskaa vappua! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hoi hoi! Täällä on töissä painettu piiitkää päivää ja kiirettä piisannu... Meneehän tuo Vappu näinkin :wink Ensimmäinen kerta vaan kun kesken lounaan ruokalassa iski oksu! Ja lähellä ettei se ollu lautasella, reippaana tyttönä kipitin vessaan ja piiitkää sylkee!!!! :eek::mad::confused:
Lounas sit jäi lyhkäseks :grin Vappu "darra" vaikkei viinaa ookkaa nautittu :p

Työkiire kyllä piti kireän tunnelman ja töppöset liikkeellä. Välissä kun muisti syödä niin selvis muuten vallanmainiosti :) Alkaa kohta olee vaikea peitellä tuota Möykyn pesäää, tänää jo tiskari kyseli että "Are u pregnant?" Ha! Totesin että NO EN!!! :wink Hän siis ulkomaalainen ja ymmärtää suomea... Oli pakko vaan "tokasta" ettei keskustelu jatku! Koska v*ttuuks se niille kuuluuu :eek::grin Kiukuttelua siis aistittavissa tuossakin... ja sen sävyisen sähköpostiviestin lähetin kollegoille ja esimiehelle! :cool::rolleyes:

Nyt sitten kohti aikasia aamuvuoroja, mutta sitä ennen pakko kattoo Klikkaa mua! hih! :wink

Mun vaput meni töissä.... juoksin eilen aamulla bussiin ja siinä ennenku bussi tuli alko yskittää ja heti siitä oksettaa.. siinä mä aamu seitsemältä kakosin kurkusta ylös limaa... nauratti vähä samaa aikaa et jos joku ois nähny nii varmasti ois mut kännikalaks leimannu :"D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Hei vaan!
Täällä vappu meni rauhallisesti, vapaalla olin ku toimistosa on töissä :) Tehtiin miehen kans kunnon grillipöperöt ja touhuttiin pihalla ja se käytti mua tötteröllä! :)
Viime yön nukuin huonosti, mut onneksi ei oo ku tää päivä ja sitte onki vkl :grin

Mukavaa alkavaa viikonvaihdetta, voikaa hyvin! :smiley-angelic003 Ite aattelin yrittää TODELLA pitkän ajan jälkeen salille, katsotaan saanko aikaiseksi.. :wink

vappu oli ja meni.... tänä aamuna heräsin siihen että oikean käden keskisormi on turpee ja paisunu....nyt siinä on sitten jääpaloja... ultrassakin kävin 30.4 ja kaikki on hyvin. Tänään selän jomotusta ja jalkojen särkyä havaittavissa. Noo normaaliahan se on... liitoskipuja oli eilen jeesus että voi olla kipeät. mies pyysi että kuvailen miltä ne tuntuu.. noo sanoin että laita mora perseeseen ja pyöritä sitä siltä ne tuntuu.. :grin:cool::grin:p:smiley-angelic006

tervehdys! Meillä vappu meni mukavasti. Aattona olin lasten kanssa juhlimassa veljen perheen luona, missä oli useita yhteisiä kaveriperheitä. Lapsia oli ja hulinaa. Mies oli töissä, mutta ehti pikku hetkeksi vielä mukaan.

Eilen piipahdettiin Ullanlinnanmäellä ja siitä suoraan suvun kanssa vappulounaalle Helsingin keskustaan. Meitä oli iso porukka, 28 ja taas paljon lapsia. Tosi mukavaa !

Nyt vietän lomapäivääni jonottamalla verikokeeseen. Tästä lähdenkin sitten suoraan viemään tytärtä silmälääkäriin.

Mie olin vappuna tytön ja koiran kanssa mätsärissä. Oli meille kaikille ihan eka kerta. Kyllä nauratti nuoren herran uhittelu ja tempoilu. Ei oo todellakkaan tottunu tuommosseen koiramäärrään. Hyvää harjotusta oli. Sieltä, kun tulttiin kottiin väsähin ihan täysin enkä loppupäivvään ennää virkistyny. Mies hoiti onneks ruokapuolen. Mie tein lasten kanssa sämpylät ha vähän keittiöö siivoilin, mut muuten meni päivä aikalailla vaakatasossa.
Tännään kävin verikokeilla ja ottivatkin neljä putkee verta kaikenlaisiin määrityksiin. Ylleensä pistokohta tyrehtyy noppeesti ja en sitä sen kummemmin älynny painnaa, kotona huomasin, että paijassa oli kyynärtaipeessa veripisteitä. Oli sit ihan kunnolla tihkuttanu.

Muokattu viimeksi:
Paitsi omien raskausviikkojen poksahtelusta niin mielestäni ajan kulun huomaa myös uusien kuukausiketjujen ilmaantumisesta. :) Nyt jo tammikuisissa näkyy elämänalkuja, jeeee!

Itsellä vielä viisi yötä torstaiseen nt-ultraan. Mies kieltänyt (heh) jatkuvasti doppleroimasta, mutta taidan kyllä huomenaamulla vielä ainakin kokeilla kuunnella onko pikkuruinen kotona. :love2

Mun oli Tinja pakko käydä kurkkimassa ja niinhän siellä oli jo useampi plussannut tammikuisissa. Onko siitä jo niin "kauan" kun tämä porukka plussasi?! ;)

Täällä vointi on alkanut parantua, jopa ilman oksenteluja mennyt muutamat päivät. Pahaolo vielä velloo välillä, mutta ei ollenkaan niin kuin ennen. Levännyt olen edelleen paljon ja Vappunakin "sammuin" jo ennen yhdeksää. Toisaalta myös jaksaa paremmin. Olen pyöräillyt ja lenkkeillyt paljon. Siitä tykkää sekä kroppa että mieli. Kuun puolessa välissä otan salikortin hyllyltä. Laitoin sinne pahoinvoinnin päättymistä odottamaan :)

Meillä odotetaan kovasti tiistain Np-ultraa. Tuleva isosisko haluaa kuvan puhelimeensa. Tuleva isä on vähän jännittyneenäkin sanonut, että jos siihen sitten kiintyy jo ihan valtavasti, kun se näyttääkin jo ihan pieneltä ihmiseltä. Omissa mietteissäni ja Teidän kokemuksia luettuani uskon, että saan ultran jälkeen itselleni viimein rauhan ja uskon kaiken menevän hyvin. Niin ja onhan se ihana saada jokin oikea päivä lasketulle ajalle. Tuskin pieni silloin syntyy, mutta on se silti se päivä, mitä odottaa :)

Leppoisaa viikonloppua!

Mäkin kävin kurkkimassa tammikuisia, vitsi et on aika mennyki nopeesti sit kuitenkin!

Mua ärsyttää kun en saanu oikeaa laskettua aikaa ultrassa :( Neuvolan kone laskee 28 päiväsen kierron mukaan, mulla on lyhyempi. Mä sanoin et olen kolme päivää edellä siitä mitä kone sanoo. Ultrassa vahvistu et olin oikeessa, mut eipä sitä aikaa tietenkään kolmen päivän takia vaihdeta. Ihan tyhmää kun ite on laskenu sen todellisen mukaan ja nyt sit piti alkaa laskemaan väärän mukaan. Ja nyt ku tän kirjotin, ni onpa naurettava syy vinkua :D :D Mut mul on syy! Meen pelkosektioon ja se tehään aikasintaan 39+0, eli nythän siis mun kohalla aikasintaan 39+3, mahikset synnytyksen käynnistymiselle ennen sektiota kasvaa mitä pidemmälle se menee... No joo, turhapa sitä stressata vielä.

Tsemppiä ens viikon ultraanmenijöille :)

OceanSoul: Ymmärrän sinnuu. Jos mie oisin menossa pelkosektioon, niin todennäkösesti ehtis synnytys käynnisttyy ennen, kun molemmat on syntyny rv 38+

Onko täällä muuten ketään muita käsityöihmisiä? Katselin Novitan sivuilta ihania vauvaneuleohjeita, ja siellä oli kyllä vaikka mitä ihanaa! Mulla pysyy puikot kyllä käsissä, mutta mitään hirvittävän monimutkaisia juttuja en ole tehnyt, lähinnä sukkia, pipoja, huiveja, joskus villapaidan. Haaveilen tässä että tekisin itse kastemekon neulomalla. :) Novitalla oli pari mallia tähänkin. Neulottu mekko sopisi kyllä hyvin kun kastejuhlakin olisi talviaikaan. Mutta jos nyt siis aloittaisi niin se voisi hyvällä tuurilla olla tammikuussa valmis! :grin

Mulla esikoinen synty 39+5 ja synnytyksen kokonaiskesto 3h50min, josta 50min ponnistusvaihetta, siinä ei ois kyl sektioon ehditty ku oli aika vauhissa jo ku sairaalaan pääs. Kyl nuo on luvannu et sektio tehdään kiireellisenä, jos synnytys ehtii käynnistyä, mut uskallan epäillä et ne salit varataan niille joil on fyysisesti kiire. Sillonki ku menin sovittuun sektioon, ni piti odottaa et on sali vapaa. Jos laitetaa oottelee salin vapautumista ku synnytys on käynnissä, ni siinähä sitä ootellaan sitten. Ja ymmärrän täysin et tuossa kohtaa mennään mun ohi, mut kyl siin pelkosektion idea vesittyy jos siihen ei sitten kuitenkaan ehkä pääsekään. Menee koko raskaus pelätessä et mitenköhän tässä käy :/

Vihdoinkin tupsahti postilaatikosta odotettu kirje ultra-ajasta. 12.5. päästään tutustumaan pienokaiseen :smiley-bounce013. Saa siirtää kokouksia töissä mutta ei se haittaa, kun tätä on niin paljon odoteltu. Vappu meni todella rauhallisesti kavereiden kanssa piknikillä ja koirien kanssa harrastettaessa.
Tänä viikonloppuna oli polttarit. Niitä on tulossa minulle ja miehelleni 3 per naama tänä keväänä/kesänä, eikä yksikään osu samalla viikonlopulle, joten tässä "koetellaan parisuhdetta" :wink. Ensi viikonloppu on siis ainoa polttarivapaa viikonloppu ennen juhannusta. :grin

Takaisin