Moikka! Pitäsköhän tännekin joskus vaikka kirjotella.. Ei oikein oo ollut aikaa istuskella pidempiä aikoja koneella, fb mulla saattaa olla koko päivän auki ja sinne oon kirjotellut enemmän kun on paljon nopeempaa :)
Meille siis syntyi pieni suloinen tyttö 29.4 klo 19.50, jonka varmaan kaikki onkin lukenut tuolta syntyneet-listasta. Voi sitä kyynelten määrää mitä mun silmistä tuli kun kätilö sanoi että se on tyttö
Oli niin epätodellinen olo, meille oma pieni tyttö <3 Ja molempien mummit ihan innoissaan ja sekasin, tais miehen isäkin olla. Mun äidille nyt toinen tyttö-lapsenlapsi, poikia onkin jo kuusi ja miehen vanhemmille ensimmäinen tyttö-lapsenlapsi ja siellä ei muutenkaan ole kuin poikia. Taitaa tää typy saada lellittelyä elämänsä aikana ;)
Synnytys meni vallan mainiosti, ei sattunut, ku vähän ku ponnistin pään. Puudutukset kesti koko synnytyksen loppuun asti, eikä tullut kuin pari pikkuista repeämää limakalvolle mitä ei paikkailtu ja mitkä on jo parantunut. Salissa synnytyksen jälkeen oli semmonen olo että lähetäänkö kotiin :D Sairaalassa alkoi imetys hyvin, oli koko ajan vierihoidossa ja sai tissistä maitoa ja vielä viikon kotonakin onnistui mutta sit huomasin että maidon tulo vaan lakkaa koko ajan! Olen imettänyt ja pumpannut ja nyt ei tuu pumppaamallakaan enää ku parikyt milliä molemmista rinnoista :P Ja neitonen juo desin kerrallaan maitoa. Korvikkeita olen joutunut antamaan. Näin taas tais käydä että maitoa ei vaan heru! Mutta äiti sanoi että sillä oli ihan samanlainen homma sillon kun meitä siskoksia on imettänyt. Maito ei vaan riitä. Mutta, en ota stressiä! Oon kaks poikaakin kasvattanut korvikkeella, niin eiköhän yks tyttökin niillä kasva :)
Painoa on lähtenyt pois nopeemmin ku edes osasin kuvitella. Tiesin että palaudun nopeasti kun pojistakin niin kävi, mutta että näin nopeesti!?! Seuraavana aamuna synnytyksestä painoin saman verran kuin ennen raskautta ja kohtukin oli supistunut jo lantioluiden kohdille (jälkisupistukset oli kyl ihan järkkyjä taas!!!) Ja nyt, 12 päivää synnytyksestä olen yhteensä laihtunut 9,7 kg. (5,7 tuli raskauden aikana) Enää kaks kiloa niin olen tavoitepainossa, ihan mahtava olo! Maha on ihan littana, mitä nyt vähän on istuessa löysähkön puoleinen, mutta se on nahkaa mikä siitä pikkuhiljaa kiinteytyy kun pääsee tekee lihaskuntoa. Vaatteet mahtuu päälle, semmosetkin mitkä ei ennen raskautta mennyt :D Oioi, ihana kun ei tartte olla enää raskaana, mahaa ei oo yhtään ikävä!!! Ja meidän lapsiluku jäi nyt tähän koska se tyttö sieltä saatiin <3 Vaikka kotiinlähtiessä sairaalasta hoitaja sanokin että tervetuloa uudestaan :DD Tokasin siihen hymyillen että kiitosta vaan, mutta en oo tulossa. Kolme vierailua sillä osastolla riittää mulle :D