Toukokuun turinat

Evy80

Vauhtiin päässyt keskustelija
Se ois sitten toukokuu.... ja vappu!
Hyvää vappua kaikille emoticon

Täällä sitä ollaan itse vappupallona, mites loput odottajat?
 
Klara vappen vaan!!! Joo, ei tartte vappupalloja puhallella, kun itse on sellainen :) Enpä olisi uskonut, että toukokuun puolelle menee.... 

Viime yönä taas supisteli tosi napakasti vartin välein ja närästi ihan pirusti... mutta se siitä sitten taas... yhdessä' kasassa vielä ollaan. Jostakin se uni kuitenkin aina tulee ja sitten herääkin, että taas tunti pari mennyt kello eteenpäin. Noh, vajaa viikko vielä... ois vaan niin kiva, ku luomusti lähtisi käyntiin...
 
emoticonHauskaa vappua emoticon! Toukokuuta tosiaan viedään ja ei ole kyllä muina vappuina ollut näin vappupallo-olo. Toivottavasti pian vapun jälkeen jo pallot paukkuisi ja viimeisetkin "huhtivauvat" syntyisivät. Kärsivällisyyttä tämä yliodotus kyllä vaatii...
 
No niin ollaan täälläkin ihan oman vappupallon kanssa! Kovin on puhkeamatonta lajia ;)

Limatulppaa irtoili kaksi päivää, tänään ei oo tullu mitään. Ei myöskään supista. Luulen, että jos ei kalvot puhkee itsestään, niin tää on ens viikon lopulla käynnistyksessä. 

Hyvää vappupäivän jatkoa emoticon
 
Hyvää vappua! emoticon  Täälläkin pallona pyöritään vielä! Eilen lähti joskus klo.18.00 jälkeen limatulppa eikä sen jälkeen mitään ihmeellisiä vielä tapahtunut. Paitsi että illalla 12 aikaa piti pomppia hereillä vielä 1,5h kun oli vähän öklö olo ja selkää jomotti. Mut sen jälkeen sain kuitenkin sit unta ja tänään on vähän sitä tulppaa myös irronnut. No, eiköhän tässä luulis et ainakin 2 päivän sisällä se lähtö tulis! Toivottavasti!! =)

rv.40+1
 
Onnittelut tyttövauvasta kesä75 emoticon !
Koskahan se enkuli tulee kertomaan vauvauutisia emoticon ?
 
Onnea koko perheelle kesä75!!!

Täällä taas takana vähä uninen yö... kolmen aikaan esikoinen heräsi ja siitä viiteen pyöri vain sängyssä ("äiti silitä, äiti laula" jne. vain kuului :) )... viideltä kun nukahti uudestaan, lähdinkin kahvin keittoon. No tunnin nukkuin tuossa vielä, mutta ei oikein ole huippufiilis. Ja flunssa kun vielä on riesana, niin kiva juttu. Yöllä taas supisteli melko kipakasti, mutta oisko pari tunnissa tullut (nekin valvotti)... turhauttavaa tuollainen supistelu, kipeästi, mutta harvoin... muuttuisi säännöllisiksi ja 10 min välein, niin voisi lähteä synnärille näyttäytymään. Pelottaa vaan, että sitten kerralla alkaa tuleen parin minuutin välein ja sitten ei omalla autolla voi lähtäkään, tunnin matka kuitenkin. 

Tänään olisi taas neuvola ja katsotaan aika perjantaille ylikaikaiskontrolliin... 
 
Mä kerkesin olemaan jo 12 tuntia osastolla. Yöllä 2 heräsin vessaan ja housuihin lorahti jotain ja side oli kastunu ja värjääntynyt vaaleanpunaiseks, supistukset alkoin oikeestaan heti säännöllisinä ja napakoina 4 min välein. Herätin siipan klo. 03.30 ja sanoin et nyt lähetään käymään.

Laitoksella laitovat käyrään ja tekivät sisätutkimuksen ja koska kalvot ehjät katsoivat "tikulla" oliko lapsivettä vai jotain muuta. Tikun mukaan oli vettä. Kaulasta reunat jäljellä ja kohdun suun pari senttiä auki, joten jäätiin osastolle.

Osastolla supistukset tuli 8 min välein kipeinä ja juuri silloin kun olin nukahtamassa, kipeimpien supistusten aikana piti käydä oksentamassa. Mutta kas kummaa supistukset laantui klo 14. Lääkäri tarkisti tilanteen ja sanoi et ei ollu ollut lapsivettä paikat auki 3 cm ja kaula kadonnut, että jos kipujen kanssa pärjää niin kotia, joten kotona ollaan.

Supistelee mut ei säännollisesti, nyt sitten vaan odotellaan.....

Nyt jatkamaan unia tai ainakin yrittämään kun en saanu laitoksella nukuttua kipupiikista huolimatta.
 
Mä oon ollu ihan hunningolla! En kerkee koneella käydä ku justiinsa kattomassa jutut ja heti taas jotain tekemään. :D Joten mua tuskin hirveesti enää näkyy, paljon helpompi fb:stäkin nopeesti vaan kattoo mitä tapahtunu. Voi mua :D Välillä tuntuu jotenkin "pakkoliselta" se koneella käynti vaikkei jaksais ees kiinnostaa. :DD
 
Onnittelut Enkulille tyttövauvasta emoticon !
Reetta80: Kuulostaa lupaavalta, toivottavasti supistukset nyt säännöllistyisi!
Mä olen itse ollut jo pari päivää tosi huonolla tuulella. Tuntuu siltä, että kaikki asiat harmittaa ja hermot menee ihan mitättömistä asioista. Toivottavasti kohta jo mieli tasaantuisi. Eniten ärsytti tänään ollut neuvola missä en päässyt vakkariterkan luokse vaan mua "hoiti" parikuukautta harjoittelussa ollut opiskelija. Ärsyttää ku tuntuu et tietää ite enemmän asioista ku se, ni ei edes viitsi kysyä mitään. Paino oli noussut viikossa 2 kg ni se vaan hihitteli ja sf-mittaa se arvaili et tää on varmaan 34 cm. Olis ollut ihan turha kysyä onko edistystä viime viikkoiseen, jolloin vauva ei vielä ollut kunnolla kiinnittynyt, kun tämä kyseli että onhan tämä oikein päin, eikös olekin? Blääh, ymmärrän että opiskelijoittenkin pitää harjoitella mutta jotenkin toivoisi enemmän tukea ja asiantuntemusta näin loppuhetkillä. Jos ensi viikon neuvolaan pitää viel mennä (hope not!!!), niin silloin on aika onneksi jo kätilöterkalle.
Toivoisin kyllä todella, että pääsisi tositoimiin tällä viikolla. Menkkajomotusta on tuntunut vähän selässä silloin tällöin ja napakoita supistuksiakin on jo aika usein mutta kivuliaita ei ole ollut vielä ollenkaan. No, ehkä se tästä...
Ja Ultimate, ei mikään ihme ettei koneella enää tee mieli/ehdi  notkua!
 
Ultimate, täällä on käynyt juurikin samallalailla! :D
Käyn välillä juttuja lueskelemassa, mutta eipä sitä ehdi kirjoitella, jos meinaa kirjoitella niin usein miten Paukun iskee nälkä.. :) Kaikki ajat mitä Paukku on hereillä niin on koko ajan vauvan kanssa, ja ne ajat mitä nukkuu niin on vain tai siivoaa tai pyyykkää tai vastaanottaa vieraita tai yrittää tehää remppaa tai hiekottaa pihaa... Meillä on nyt alkanut olemaan vieraita koko ajan ja pitäisi joka paikas ehtiä käymään, että välillä miettii että koskahan sitä ehtii vain olla kotona.. :) pitääs ristiäis vaattehetki käyrä kattelemas.. Mies on vielä onneksi 3 viikkoa kotona, että mitäs sitte ku se menee töihin miten ikänä ehtii kaikkia asioita hoirella, no se selviää sitten 3 viikon päästä.

Toivotaan että pian viimeisetki odottajat saisi odotuksen päätökseen ja saa aloittaa kauan odotetun vauvan tuoksuisen arjen :)
 
Mä ehdin kyllä täällä vielä roikkua.. Pikkukaveri nukkuu aina 3 tuntia putkeen, syö, ja nukkuu taas. Oon kroonisen väsynyt, joten en jaksa paljoa täällä kotona tehdä mitään. Eilen sain imuroitua, jee! Muuten päivät rytmittyy noiden päiväunien mukaan, iltapäivällä ollaan käyty vaunukävelyllä. Onhan  tuota pyykkiä pyörinyt koneessa parinkin koneellista per päivä, mutta itsestäänhän ne siellä peseentyvät :)
Mut eipä tässä paljoa aikaa jääkään minkään tekemiseen. Tänään heräsin klo 11, klo 13 ois eka vauvaneuvola ja kuuden maissa mies tulee kotiin. Mä oon siis täällä yksin aamukuudesta iltakuuteen. Ei meillä ole käynyt edes muita vieraita kuin mun sisko, veli ja äiti sekä miehen täti kävi äkkiä kääntymässä. Miehen isä ei ole lasta vielä edes nähnyt, eikä miehen äitikään kuin nukkuvana sairaalassa kerran. Ainiin tuleva kummitäti kävi pääsiäismaanantaina. Ei mitään väenryntäystä siis. Loppujen lopuksi tää kotona oleminen on enimmäkseen ihan jumalattoman tylsää. Jos tuo nyt tuosta vähän kasvaisi, niin voisi käydä vaikka kaupoilla päivällä. Nyt on ekat päivärahat pysyneet hienosti tallessa...
 
Kyllä tämä odottelu tympäsee! Eilen illalla alkoi ennen seiskaa supistelemaan kivuttomasti, mutta säännöllisesti. Yhdeksän maissa alkoi jo supparit tuntua ja niitä sitten kesti 8-15min välein puolille öin... sitten lopahti. Nukkumisesta ei kuitenkaan tullut mitään kun närästi niin pirusti ja jalkoja särki. Just ku sain unen päästä, tuli taas kipeä supistus ja siihen jäi. Ennen viittä nousin sitten suihkuun ja ehkä tunnin sen jälkeen nukuin. Mahtavaa kerätä jo nyt univelkaa, eikä kaveri ole vielä edes maailmassa! 

No perjantaille 8.30 on varattu aika ylikaikaiskontrolliin, eli jos ei ennen sitä tule. Melkein toivoisin, että supistelut yms. oireet loppuisivat, saisi edes muutaman yön nukuttua hyvin ennen tosi toimia... kerran ei ne näytä mitään tekevänkään...
 
Eikös täällä muita odottajia ole?Täällä siis edelleen yhdessä kasassa kipeistä supisteluista huolimatta... 
 
Kyllä täällä vielä ollaan Ninnukka! Yritin aamulla päästä useaan otteeseen foorumiin mutta tuli vaan herjoja eikä auennut. Enpä taas tiedä tästä omasta olostani. Alapäässä tuntuu enemmän painetta nyt parin viime päivän aikana mutta onko se nyt merkki jostain vai ei? Supistuksia tulee usein mutta ovat pääsääntöisesti kivuttomia ja sen takia ohitan ne vain olan kohautuksella. Pientä nipistelyä alavatsalla oli eilen mutta tänään ei  taas mitään. Kai se on oikeasti ruvettava henkisesti varautumaan siihen että menee vielä toukokuun puoleen väliin ja käynnistykseen. Neuvola mulla olis 9.5. ja yliaikaiskontrolli 11.5. ja mahdollinen käynnistys jos ei mitään ihmeellistä ilmene 15.5. Tässä olisi siis vielä 11 päivää kitumista ennen sitä. Mieli rupeaa olemaan jo aika alhaalla ja välillä ajattelen ettei meille ole edes vauvaa tulossa kun vaan venyy tää odotus... Eilen illalla sain kunnon itkukohtauksenkin asiasta kun rupeaa olemaan jo sen verran loppu tämän odotuksen kanssa.
 
Juurikin näin. :)) Musta tuntuu kans jokseenki et pers puutuu hirveen helposti kun tulee nykyään istuttua aika paljon (aina kun tyttö hereillä) kun neitokainen on kerrallaan hereillä pari-kolmisen tuntia. Mieluummin sit makaa sen ajan sohvalla töllöä katsellen kun se nukkuu. Tai kävelee/seisoo mut siivousta en kumminkaan saa aikaseks, mutta onneks toi ukko hoitaa ne edelleen. Mä saan sit notkua kyökin puolella ;)

Kyllähän te muutkin kohta jo jakaudutte! Itse tai lääkkeiden voimin. :)) Tsemit vielä odottajille!
 
Yhyy, miulla on rintatulehdus. emoticon  Lekuri määräsi kymmenen päivän antibioottikuurin, sitä nyt toinen päivä menossa ja kuumetta ei ainakaan enää nouse, mutta tissi on kyllä vieläkin ihan kamalan kipeä.
Olo ei muutenkaan ole kovin kaksinen, poika päätti kukkua pirteänä puoli yötä enkä saanut nukuttua. Ei suostunut rauhoittumaan edes rinnalle. Lopulta sitten asettui omaan sänkyynsä puoleksitoista tunniksi. Päivällä ei sitten paljon muuta olekaan tehnyt kuin nukkunut, nytkin tuhisee tyytyväisenä pinniksessä varmaan neljättä tuntia, ei herännyt edes vaipan vaihtoon. :) Käytin kyllä tilaisuuden hyväkseni ja nukuin itsekin parin tunnin unet. Ja sain käytyä rauhassa suihkussa, aah. :D Mutta voipi olla että tänä yönä taas valvotaan.
 
Täällä vieläkin kasassa! Lauantaina aamulla käynnistykseen, jos ei nyt tule ennen sitä itsestään!

Kaisa79, tiedän niiiiiiiiin hyvin miltä susta tuntuu... Minäkin oon täällä kotona saanut itkupotkuraivareita, kun mulla on niin tyhmä kroppa, kun ei osaa itsestään aloittaa synnytystä. Kaikki on ollut valmiina vauvaa varten jo monta kuukautta!!!

Tänään olisi kiva päivämäärä jos syntyisi 050511 emoticon 
 
Olisko nyt vihdoinkin jotain merkkejä tulevasta kun on tämän päivän tullut ruskeaa vuotoa. Eka tuli vaan pyyhittäessä mutta puolen päivän aikaan tarvi laittaa jo pikkuhousunsuoja. Please, please, please, let this be it!emoticon 
 
Takaisin
Top