Toukokuun tuhinat

Oho ai näin monella muullakin on muutto edessä :) mullakin sama tilanne, isompi asunto hakusessa ja opiskelijakämpästä pitäisi muuttaa pois. En oo ees miettiny jaksamista itse muutossa, stressaa niin paljon itse asunnon löytyminen ja asuntolaina yms.
 
heippa taas :)
Nyt elkää naurako, vaan suomentakaa mulle PLEASE :happy: nyt tuo "salinen ryhmä" hommeli. Mikä se on? joo sen ymmärsin, että kaikki ei saa viestejä luettua ja pitää täyttää kriteerit, että voi liittyä...mutta mistä semmonen ryhmä sitte löytyy kun oon liittyny? pitääkö siellä olla ihan omalla nimellä vaiko meneekö tällä nickillä millä nyt kirjoitan tähänkin?? ilm.ryhmässä on suurin osa odottajista??
Minulla tulee tosi tyhmä olo kun kyselen, mutta olisi kiva tietää tarkasti, ennen kuin menen mihinkään ilmoituksia laitteleen :nailbiting:

KIIIIITOOOS etukäteen jos joku viihtii hieman avata tyhmälle lontille asiaa :shy: :signs001
 
Hmm, osaan vastata osaan :D

Tällä nimimerkillä sielläkin pyöritään. Siellä on suurin osa meistä syyskuisista - ja hyvin aktiivisena käy keskustelut koko ajan! :D mistä se löytyy.. syyskuisistahan se löytyy (se on julkisten "yläpuolella", jos on ei sovelluksen kautta..), mutta mietin että näkyykö sitä ennenkö on kirjoitusoikeus?! En tiedä/ muista enää!
 
ok :happy: pitääpä alkaa miettimään, josko liittyisi sinne, kun nyt raskauskin suht pitkällä :p mutta joa muilla lisättävää niin mielenkiinnolla lueskelen :rolleyes:
 
Eli eka viestiä ylläpitäjälle ja sit se tulee näkyviin.
 
Kannattaa ensin varmistaa että kriteerit täyttyy. Olikohan vähintään kk ollut jäsenenä ja kirjoittanut tänne syyskuisiin 30 viestiä.
 
Joo niin se meni että kun oma nimimerkki on ollu vähintään kuukauden rekisteröitynä ja on tänne "laskettu aika syyskuussa 2015" ketjuihin kirjoitellut jotain yhteensä 30 kertaa (tai enemmän) niin voi pyytää ylläpitoa lisäämään itsensä salaiseen syyskuisten ryhmään. Omat viestit voi laskea kun menee omalle profiilisivulle ja sieltä katsoo "viestit foorumilla" ja laskee montako niistä on täällä syyskuisissa. Se salaiset on siis ryhmä, jossa kirjoitetaan kanssa tällä samalla nimimerkillä, mutta muut vau foorumin käyttäjät kuin ryhmään liitetyt ei näe niitä keskusteluja ja sieltä ei esimerkiks lainata mitään kirjoituksia vau:n juttuihin. Foorumin ylläpito siis kirjoittelee "etusivulle"/palvelun artikkelipuolelle juttuja, joihin saa erikseen lupaa pyytämättä lainata kenen tahansa täällä kirjoittamia tekstejä, paitsi ei niitä salaisen puolen. Salainen puoli on taas sitten tarkoitettu aktiivisille foorumin käyttäjille eli siellä pitää itse osallistua :D Tää vau-palvelu on valinnu määräksi 10 viestiä vähintään kuussa, eli siellä salaisen puolen keskusteluissa pitää osallistua ainakin 10 viestin verran kuussa. Idea on siinä, että kun siellä monet kertoo enemmän itsestään ja silleen, niin on kivempi ettei mukana ole sellaisia jotka vain lukee toisten juttuja, vaan kaikki osallistuu keskusteluun ja tulee silleen "tutuiksi". Tietty jokainen saa sielläkin valita millasia asioita haluaa jakaa vai kommentoiko enemmän muiden kirjoituksia jne.

Se salaisten keskustelujen otsikko tulee näkyviin tuohon syyskuisten 2015 keskustelujen yläpuolelle sitten kun ylläpito on liittäny siihen ryhmään ja sitä klikkaamalla avautuu samalla tavalla erilaisia keskusteluja kuin tällä julkisella puolella. Oliko selventävää? :)

Tossa nuo kaksi ylintä julkisen puolen keskustelua siis kertoo salaisen ryhmän jutut foorumin sanoin, koitan linkata ne tähän:

http://forum.vau.fi/threads/syyskuisillla-2015-on-nyt-oma-salainen-ryhmä.1582381/

Se toinen olikin siis se lista, syyskuiset 2015 mihin pitää kans lisätä nimimerkkinsä ja laskettu aikansa ennen ku pyytää liittämään salaiselle puolelle.
 
Tänään oli ensimmäinen synnytysvalmennus, jossa mm. katsottiin synnytysvideo. Video oli hyvä, mutta eipä jäänyt sellainen olo, että joo pystyn kyllä tohon hommaan. Päinvastoin. Toivottasti tää fiilis muuttuu matkan varrella!! jaiks!
 
En ole synnytykselle antanut vielä aikaa ajatuksissani mutta kohta sitäkin pitäisi alkaa ajattelemaan varmaan. Ajatuksen tasolla vähän yököttävää hommaa mutta edessä se kuitenkin vääjäämättömästi tulee olemaan. No way around it!
 
Oho, mulla ei oo mitään hajua vielä millon täällä alkaa valmennus. Toivottavasti ei ihan heti. Mulla ehkä vähän jännittää koko homma..
Mut kaippa se pitäis alkaa pikkuhiljaa sisäistään seki, eikä sitä tiiä kuin aikasin nää vauvat haluaa tulla maailmaan.. :)
 
Ainii hitto, pitihän tässä synnyttääkin! :nailbiting:

Jos käyn liikaa ajattelemaan asiaa niin tulee kyllä pieni pelkotila.. joten oon menny päivä kerrallaan niin etten ajattele koko asiaa ja se tulee eteen sitten kun tulee
 
Mullakaan eio mitään tietoo (en oo ottanu myöskään selvää) että pääseekö valmennukseen ja millon sellasta olis tarjolla. Huomenna neuvola, pitänee kysäistä siellä.
 
Mua ei niinkään pelota/jännitä synnytys. Enemmän jännittää sen jälkeinen aika :-D mitenkä sitä taas osaa pientä vauvaa hoitaa kun edellisestä kerrasta vierähtänyt :-)
 
Meillä kysyttiin ultrassa, halutaanko osallistua synnytysvalmennukseen. Sieltä tulee sitten kutsu johonkin tiettyyn kertaan. On kyllä niin myöhäisillä viikoilla, että mä ehdin olla jo lomalla. Neuvola järjestää sit perhevalmennusta ilmeisesti just vauvanhoitoon liittyen. Sekin vasta joskus kesällä.
 
Mulle sanottiin eilen ultrassa, että koska on yksi sektio takana, niin rv 36 on synnytystapa-arvio, jolloin mun tarttee päättää miten tämä uusi tulokas saadaan maailmaan. Jos päädyn sektioon, niin synnytystapa-arviossa sovitaan sektiolle aika rv 39:lle. Olin jotenkin vain ajatellut, että alakautta mennään oletusarvoisesti ja jos sektion tarvetta ilmenee tutkimuksissa, niin vasta silloin suositellaan sitä. Kai tässä pitää alkaa miettiä mitä tehdään. Tosin kumpikaan tapa ei oikein sytytä... Huoh.

Synnytysvalmennuksesta ei meilläpäin ole vielä ollut missään mitään puhetta. Olisin kyllä kiinnostunut menemään!
 
Vega, mullakin on synnytystapa-arvio rv 36 edellisen sektion vuoksi. Ei mulle ole kuitenkaan mainittu mitään, että minun pitäisi päättää miten tämä uusi tulokas tulee maailmaan.. Nyt kallistuisin kyllä normaali synnytykseen, niin olisi sitten sekin koettu. Tosin jos loppuraskaudessa on yhtään raskausmyrkytys epäilyä kuten viimeksi, niin saa nähdä miten mieli muuttuu.
 
Takaisin
Top