Mette vielä hyvin ehtii :) Meillä Elias aika vasta alko ottaa varpaista kiinni. Ne onki nyt hyvä leikkikalu. Kerran sukanki veti irti ja sit sitä imeskeli :)
Me ollaan säästytty tähän asti flunssalta, onneksi. Ristiäisten aikaan oli pientä nuhaa, mut selvittiin aika vähällä. Sillon oli myös mulla ja miehellä pientä flunssaa. Sen jälkeen ei oo ollu kellään mitään. Kuumettakaan ei oo ollu, korvatulehduksia eikä muita. Rokotteet ei oo aiheuttanu mitään oireita, mut sillon piikitysten jälkeen Eliasta nukutti vaan enemmän. Hampaat on kitisyttäny välillä, sillon on annettu särkylääkettä. Ja ne refluksioireetki loppu itekseen.
Mut sit ihottumaa meillä on. Kaikilla. Lääkäri sanoki, et jos vanhemmilla on atopiaa, niin aika todennäköstä, et lapsellaki on. Mulla on ollu pienenä pahempana, nykyään kädet ja kasvot kuivaa ja kiristää helposti, mut ei mikää paha siltikään. Miehellä kans pienenä ollu pahempi. No, Eliaksella sit kans selkä ja kasvot kuivaa, punasta läiskää pukkaa ja hilseilee, jos ei rasvaile. Samoin jalkoja kutittaa ja niitä se rapsuttaaki söpösti aina vaipanvaihdon yhteydessä :) Ja sit ku Eliaksella on aikamoinen kaksoisleuka, ni kaula alkaa helposti punottaa, samoin suun ympärys. Joko kuolaamisesta tai sit muutenki. Lääkäri meinas, et ois kuolaamisesta, et sit ku se loppuu niin ei ärtys iho niin. Mut katotaan. Olin jo tekevinäni havainnon, et perunasta tai porkkanasta alko suun ympärys punottaa enemmän. En sit tiiä.. nyt on soseet muutenki tauolla vähän aikaa. Meillä siis huolella pestään, kuivaillaan ja rasvaillaan kaula ja kasvot aamuin illoin sekä myös selkä ja jalat. Väliin on kortisonikuureja, muutoin perusvoiteella. Saa nähä miten sit myöhemmin, et ärtyykö iho entisestään eri ruoka-aineista. Itellä suklaa, kaakao ja sitrushedelmät aiheutti ja aiheuttaa vähän vieläkin oireita, mut varsinaista allergiaa ei ole, herkkyys vain.
Tuosta Angin kehumasta mustaherukansiemenöljystä oon joskus lukenu ja teki mieli sillon jo kokeilla, mut kallista taisi olla, ku en siihen alkanu. Pitääpä miettiä, et jos nyt sit kokeilis.
Oho, laitoin Eliaksen tuohon matolle ja nyt se on jo tuolla jossai kauempana :o Alkaakohan pyörimällä seki liikkumaan niiku tättärän vauveli :)