Toukokuun touhupeput

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kakka meni kyllä ihan oranssiks.. tosin se johtu varmaan siitä että annoin porkkanasosetta. :D mutta siis voisin minäki sen verran järkeillä että se kakka saattaa muuttaa vihreeks kun alottaa kiinteet. on meilläkin ollu vihreetä ja ihan mustaa.. riippuu oikeestaan mitä syyään. :)

voi vitsit, kävin tänään ostaa kolmannen raskaustestit, koska mun menkat ei oo alkanu vieläkään. maaliskuussa ollu viimeks. juttelin neuvolassaki siitä, mutta käskivät vaa katella. Tänään ollu tosi huono olo koko päivän ja päätäsärkeny jo muutaman päivän. toivottavasti en oo tulossa kipeeks. :/ se tästä vielä puuttuis ku aatuki ollu muutaman päivän niin kiukkusella tullella.

Silloin kun me aloitettiin kiinteät neidin kans niin kakka muuttui vihreäksi, meni muutamia päiviä kun maha tasaantui. On kyl välillä nytkin vihreetä kakkaa. Olen kans pähkäillyt et kuuluu asiaan.
Toivottavasti ette rockpeijpe ja meemi saa flunssaa itsellä ollut nyt pari viikko ja yksi antibiotti kuuri takana ja tuntuu ettei helpota ollenkaan. Varsinkin iltaisn kurkku tosi kipee ja aamulla ei lähde ääntä ollenkaan. Onneksi neiti ei ole pahemmin ollut sairaana. Tällä viikolla muutaman päivänä oli neiti tukkoinen joutuo nenä fridalla tyhjentämään. Onneksi on helpottanut.

Heippa kaikille!

Lupasin eräälle ystävälleni facebookissa että revin sen ajan vaikka mistä ja tulen tänne katsomaan teitä kaikkia. No nyt vihdoin olen tässä ja voin sanoa että silmät suurina tätä palstaa olen katsellut tässä hiukan ja ei voi kuin todeta että huh, olenpa pudonnut ja pahemman kerran kelkasta.
Täällä on niin paljon asiaa ja en tiedä mistä sitä aloittaisi joten josko nyt aloittaisin tällä että kirjoitan vaan nyt tämän viestin tähän osioon ja jos sitten tätä kautta pääsisi mukaan taas teidän kanssa jutskaamiseen.
Tässä lyhyesti mitä meille kuuluu: Syömiset on niin että imetys ja kiinteät ruuat tällä hetkellä. Kiinteissä on nyt kaurapuuro, porkkana, bataatti ja peruna. Todennäköisesti seuraavia on riisipuuro, jotain makeaa ehkä puuron sekaan eli hedelmää jne. Aika rauhallisesti on koko ajan menty ruokien kanssa ja ei koeta mitään paniikkia asiasta. Kurkkua ja porkkanaa on annettu pitää kädessä raakana ja maiskutella suussa mutta muuten ei mihinkään sormiruokailuun olla ryhdytty. Menin tyhmänä ostamaan sen kirjan "omin käsin suuhun" vai mikä lie ja kymmenen sivua luettuamme todettiin että jaahas, tämä oli tässä.
Vaipoista sen verran että hurahdin totaalisesti kestovaippoihin ja niillä mennään täällä. Ihan vauvavauva aika mentiin harsoilla ja villahousuilla ja erilaisilla lisäimuilla, nyt on niiden harsojen kanssa tullut kuvioihin tasku, AIO, ja ystäväni loistavasti ja aiheesta suosittelemat R&R tuplaläppävaippa.
Lapseni on niin helppo tapaus että ei ole oikein mitään kummempia hätkähdyksiä tai vouhkattavaa, neuvolantätikin ihmetteli kun ei soitella ja kysellä mutta tosiaan mitä sitä soittelemaan kun kaikki on hyvin :) Ja vertaistukea kun saa sitten kun on jokin ongelma myös muualtakin.
Palataan taas, kirjoitteluja teidän kanssanne kovasti odottaen emoticon

Ihanaa Ang1, että tänne pääsit kirjailemaan. :) Kyllä sä pian pääset juttuihin mukaan. Täällä on vähän vissiin lipsuttu siihen, että tulee tähän yhteen ja samaan keskusteluun kirjailtua vähän sitä sun tätä... Aiheet vaihtelee, joten pian oot taas ihan mukana. :) Ja on ihan huippua, että joillain on helppo vauva. On ihanaa lukea niitä kuulumisia! Ei Mettekään enää mikään supervaikea ole. Kun koliikki loppui, muttui meidän arki totaalisesti. Toki se itkee refluksikipujaan välillä jne. mutta se on aivan täysin eri asia kuin jatkuva, loputon koliikki-itku.

Me kävästiin pikapikaa lääkärillä Meten kanssa tarkistuttamassa sen korvat. Alko huolettaan kun se on ollut tosi räkänen jo monen monta päivää. Nenäfridalla ollaan imetty paksua keltaista limaa ties kuin paljon. Mä olen nyt myös itse kipeä, joten en pysty edes imemään enää.  Mutta onneksi siis korvat ja hengitys oli siistit. Eli toistaiseksi saadaan potea ihan perusflunssaa vaan. :)

Mette on välillä tosiaan ihan reppana kun alkaa olla liikaa limaa ja tuntuu inhottavalle niin se lattialla ojentaa kädet kohti, että haluaa syliin. Tuntuu niin ihanalta, vaikkakin kurjaa, että sillä on paha olo. Äidin kulta. <3

Hei, sellanen tuli mieleen istumisharjoittelusta, että kuinkas monen vauva syö jo omia varpaitaan? ;) Sehän on tärkeä vaihe istumaan opettelussa. Meillä ei vielä syödä, mutta pöngetään sylissä jatkuvasti pystympään. Niin ja kun sitterissä syötän, niin nousee lusikkaa vastaan siitä pystympään. :D

Sillähän perustelenkin juuri sen että poikani on ns. helppo lapsi kun olen lukenut ja elänyt vieressä sellaisten perheiden tarinoita joissa on refluksitautia, pahoja allergioita, koliikkia, yövalvomista, itkemistä, jatkuvaa sairastelua jne. Joku sanoikin minulle tosiaan että "ethän sinä tiedä äitiydestä mitään!" Jooh, mutta tokihan meidänkin perheessä ne omat vaikeutensa on mutta verrattaen pahimpiin tarinoihin mitä tiedän niin kyllä, eihän meillä mitään hätää ole.

Juuri tuo meemin kertoma perusflunssailukin kuulostaa ihan kamalalta minun korviini. Me nimittäin oltiin ihan poikamme alkuvaiheessa siinä tilanteessa että hän oli ihan tukossa ja sitten minäkin sairastuin. Mutta nyt meemi tuo mitä kerroit kuulostaa sata kertaa pahemmalta kuin meidän pojan sillonen flunssa! Ei pysty kuvitteleenkaan tuollaista. Meillä oli se semmoinen pikkuniistäjä pienellä käytöllä ja köhäisyyttä vähän. Ja tärkein hoito oli se että kohotettiin sänkyä. Ei ollut kuumetta tms. Voimia teille vielä kerran, koittakaa parannella ja jaksaa <3

Meillä istutaan mutta ei ole syönyt varpaitaan. Kyllä hän ottaa jalat käsiinsä ja vie varvasta suuhun mutta ei mitenkään lussuta menemään. Enemmänkin tykkää vaan venytellä jalkoja niin että ne on käsissä ja ojentelee jalkoja suoraksi.

Kohta teillä tyttö istuu jo ihan täpöillä, kiirus tuntuu olevan ylös kuitenkin :)

Mä ostin kanssa sen Omin sormin suuhun, ja joissakin oli ihan pointtia, mutta ei ollu kyllä meiän juttu myöskään. Mä olen antanu A:lle bataattia, päärynää ja maissia soseena, mutta joka kerta on myös pojalla palanen kyseistä tuotetta. Ihan siksi että muuten siellä suussa on sormet. Yleensä maissinaksut ja muut lentää lattialle ja lopulta pojalla on lusikka itellä kädessä emoticon  Mutta ei siinä -antaa mennä vaan!

Meillä ei ole luonteeltaan helppo lapsi, tempperamenttiä riittää!! Ihan raivolla huutaa leluille jos ne ei pysy kädessä ja ilmottaa kyllä että koska on nälkä tai väsy. Mutta valloittavan ihana poika, ja mielummin taistelijaluonne kuin lammas emoticon
Mutta kyllä mekin helpolla ollaan muuten päästy; yöt menee hyvin, välillä herätään enemmän välillä vähemmän. Mitään vakavia juttuja ei ole ollut, pari flunssaa ja nyt tuo allergia epäily. Tai siis, vauvalla on kehossa ihottumaa joka pysyy kortisonilla ja rasvalla hyvänä, joten selvitellään nyt sitten onko allergiaa vaiko perinyt isältään atopian (tosi paha sellainen isällä). Mutta tästäkään en ota stressiä, aika helpolla päästään jos joku yks kaks ruoka-aine allergiaa löytyy. Toivonmukaan ei vaan olis mein kissoille allerginen...
Noh, nyt tarvii mennä! Palaan myöhemmin!

Paranemisia meemille ja Metelle!!

Kommentoin sen verran pikaisesti tuota iho asiaa. Suosittelen ERITTÄIN lämpimästi kaikille joilla on vähänkään ihon kanssa ongelmia tuotetta nimeltä Iho Omega. Eli mustaherukansiemenöljy. Nykyään myydään öljynäkin eli saa tl päivässä laittaa pienen vauvan ruuan sekaan, jos on imetystä niin riittää jos äiti nauttii kyseisiä kapseleita. Itse söin koko raskausajan kapseleita ja edelleen kun imetän ja joka ikinen neuvola ja lääkärikäynti on pojan ihoa kehuttu. Mummut, kummitädit (joista toinen lastentarhanopettaja eli nähnyt aika paljon vauvoja elämässään..) ja muut jotka on poikamme ihon nähnyt on sanonut että on niin kaunis iho ettei ole tosikaan. Meillä ei ole ikinä ollut mitään peppu ihon ongelmia tai mitään.
Tuote kehitettiin nimenomaan atopiaan aikoinaan ja siitä on tehty suuri tutkimus joka osoitti että se tehoaa muuhunkin, niin kuivaan kuin akne ihoonkin. Ja itselläni on aina ollut mielestäni hyvä ja kaunis iho mutta huomasin itsekin että iho muuttui entistäkin paremmaksi. Ei ole nypyn nyppyä tai mitään kiristävää ihon tunnetta, ei paukku pakkasillakaan. Aionkin käyttää tuotetta todnäk aina :)
Tällainen myyntipuhe tähän väliin :D

Päivää!

Ihanaa saada sinut takaisin, Ang1! Hienoa, että teillä on mennyt hyvin. Ja voin lohduttaa, ei täällä paljon kukaan muukaan vielä tiedä äitiydestä yhtään mitään - paitsi minä, joka olen palstan kaikkitietävä monen lapsen mamma ja tiedän kaiken ihan kaikista maailman asioista... Juup, älä usko, en minä kenenkään muun äitiydestä tiedä yhtään mitään, ainoastaan omastani. Sinun poikasi äitinä olon tunnet varmasti paremmin kuin kukaan, edes 16 lapsen äiti ei tiedä juuri sinun lapsesi äitinä olosta.

Jekulle allergioista (joo, tiedätte, meikäläisen lempiaiheita... tuolla blogissakin vaihteeksi eilen päästelin höyryjä asiasta...) JOS lapsella todetaan elukka-allergia niin älkää silti tehkö hätiköityjä johtopäätöksiä. Nimim. kokemusta on......... Meillähän tyttö todettiin aikanaan koira-allergikoksi verikokeella. Lääkärin tuomio: PISKIT POIS!!!!!!!!!!!! Kiltisti toteltiin ja luovuttiin koirista. Neljä vuotta kärsittiin koirattomina ja ilmeisen turhaan... Tytön ollessa nelivuotias alettiin kiinnittä huomiota siihen, että neiti ei koskaan saanut oireita koirien lähellä/koirallisissa perheissa oleskelusta ja uskaltauduttiin ottemaan koira, josta ei mitään oireita ole tullut (koira ollut meillä nyt 10kk) ja siilti verikoe edelleen näyttää koira-allergiaa...

Paranemisia sairastelijoille. Menen pesemään kädet, kun taas hölötän ihan typeriä.

On verrattain sitkeää sorttia tämä flunssa. Neidillä oli jo pari täysin oireetonta päivää, mutta toissapäivänä kuin salamana kirkkaalta taivaalta, räkä alkoi lentää ja kuume nousi. Mekin käytimme tyttöä lääkärissä, koska hieroskeli välillä toista korvaansa ja toinen silmä vuotaa jatkuvasti. Ei onneksi löytynyt mitään tulehdusta kummastakaan. Neiti on kyllä ihan tukkoinen koko ajan, ja nenäfridaa saa käyttää jatkuvasti. Yöllä ollaan saatu pidettyä röörejä auki kohottamalla sängynpäätyä ja ruiskimalla suolaliuosta sieraimiin. Ruiskautan liuosta oikein kunnolla, ja se selkeästi auttaa saamaan sitä syvemmälläkin olevaa limaa lähtemään liikkeelle. Nyt neiti jo tajuaa, mitä on tulossa nähdessään nenafridan; hän aukaisee suunsa ja kallistaa päänsä taakepäin. :) Raasu. Harmittaa ihan kamalasti, että tämä "toinen" flunssa tuli heti perään, mutta jospa tästäkin selvittäisiin ihan kotikonstein. Olen miettinyt sitä sipulin laittamista sängyän alle tms., mutta saa nyt nähdä. Yöt tyttö on onneksi nukkunut täysin rutiiniensa mukaan, välillä herää hengittämään suun kautta, mutta hoitotoimenpiteiden jälkeen nukahtaa saman tien uudestaan.

Meilläkään ei syödä vielä omia varpaita. Käsillä kyllä tarrataan omiin jalkoihin, mutta ei vielä yritetä viedä varpaita suuhun. Kääntymistä ei ole tapahtunut kuin kerran vahingossa. Kyljelleen mennään lelujen perässä, mutta sitten kipsahdetaan pikaa pikaa x-asentoon.

Tulen uhallanikin vielä takaisin... Varpaat ovat Leevillä menneet suuhun jo jonkin aikaa ja olen yrittänyt miettiä, mahtoivatko muut tässä vaiheessa jo niitä maiskutella, kun jotenkin aikaiselta tuntuu. Mutta muutenkin tuo hyväkäs otti ja lähti ryömimään............. olisi nyt vain möllöttänyt vielä paikallaan vähän aikaa.

JA nyt tämä nettilorvailu kostautui, kaksivuotias tuolla riisui vaippansa ja pissasi lattialle ekaluokkalaisen penaalin päälle, eli eikuin kaaosta selvittämään ja huitomaan porukka ovesta ulos.

Mette ei ota vielä edes varpaista kiinni. No, kaikki ajallaan. :)

Ai hitsit kun oon väsynyt. Taitaa olla kuume taas nousemassa. Mies tuli onneks kotiin. Se nukuttaa Metteä vaihteeksi tuolla pihalla... Mette on nukkunut vielä tänäänkin 30 min pätkissä. Eli on saanut ihan muutaman kerran nukutella... Koirakin pitäs lenkittää mutta en kyllä lähde tässä kunnossa lenkille... Onneks tuo mies menee kyllä. Lisäksi mä oon pirun kiukkusella tuulella. Pitäsköhän vaan painua peiton alle ajoissa...

Mette vielä hyvin ehtii :) Meillä Elias aika vasta alko ottaa varpaista kiinni. Ne onki nyt hyvä leikkikalu. Kerran sukanki veti irti ja sit sitä imeskeli :)

Me ollaan säästytty tähän asti flunssalta, onneksi. Ristiäisten aikaan oli pientä nuhaa, mut selvittiin aika vähällä. Sillon oli myös mulla ja miehellä pientä flunssaa. Sen jälkeen ei oo ollu kellään mitään. Kuumettakaan ei oo ollu, korvatulehduksia eikä muita. Rokotteet ei oo aiheuttanu mitään oireita, mut sillon piikitysten jälkeen Eliasta nukutti vaan enemmän. Hampaat on kitisyttäny välillä, sillon on annettu särkylääkettä. Ja ne refluksioireetki loppu itekseen.

Mut sit ihottumaa meillä on. Kaikilla. Lääkäri sanoki, et jos vanhemmilla on atopiaa, niin aika todennäköstä, et lapsellaki on. Mulla on ollu pienenä pahempana, nykyään kädet ja kasvot kuivaa ja kiristää helposti, mut ei mikää paha siltikään. Miehellä kans pienenä ollu pahempi. No, Eliaksella sit kans selkä ja kasvot kuivaa, punasta läiskää pukkaa ja hilseilee, jos ei rasvaile. Samoin jalkoja kutittaa ja niitä se rapsuttaaki söpösti aina vaipanvaihdon yhteydessä :) Ja sit ku Eliaksella on aikamoinen kaksoisleuka, ni kaula alkaa helposti punottaa, samoin suun ympärys. Joko kuolaamisesta tai sit muutenki. Lääkäri meinas, et ois kuolaamisesta, et sit ku se loppuu niin ei ärtys iho niin. Mut katotaan. Olin jo tekevinäni havainnon, et perunasta tai porkkanasta alko suun ympärys punottaa enemmän. En sit tiiä.. nyt on soseet muutenki tauolla vähän aikaa. Meillä siis huolella pestään, kuivaillaan ja rasvaillaan kaula ja kasvot aamuin illoin sekä myös selkä ja jalat. Väliin on kortisonikuureja, muutoin perusvoiteella. Saa nähä miten sit myöhemmin, et ärtyykö iho entisestään eri ruoka-aineista. Itellä suklaa, kaakao ja sitrushedelmät aiheutti ja aiheuttaa vähän vieläkin oireita, mut varsinaista allergiaa ei ole, herkkyys vain.

Tuosta Angin kehumasta mustaherukansiemenöljystä oon joskus lukenu ja teki mieli sillon jo kokeilla, mut kallista taisi olla, ku en siihen alkanu. Pitääpä miettiä, et jos nyt sit kokeilis.

Oho, laitoin Eliaksen tuohon matolle ja nyt se on jo tuolla jossai kauempana :o Alkaakohan  pyörimällä seki liikkumaan niiku tättärän vauveli :)

Kalaöljykapseleita kyllä syön, söin odotusajan ja nytkin, mut ei niillä ainakaan selvää vaikutusta ihoon ole. Onkohan tuolla mustaherukallakaan..onko sitä miten es tutkittu.. Jos Angilla on aina ollu hyvä iho ilman mustaherukkaakin, niin varmasti vauvallaki on hyvä ilman mitään öljyjä.. en ihan luota vielä tuohon otantaan ;) Pitäs tietää onko monelle atoopikolle vaikuttanu parantavasti.

Heip.

Minäkin tänne palaan takaisin. :) Olen lueskellut tätä kyllä ihan koko ajan, mutta jotenkaan en ole saanut kirjoitettua tänne. Nyt oikein otin asiaksi. Viimeksi siis joskus raskausaikana olen kirjoittanut.

Täällä meidän neiti kyllä jo pitkään varpaitaan syöny ja kääntyilee reippaasti ympäri molempien kylkien kautta, pikkusen jo ryömiikin. :)

Paranemisia flunssasille, täällä on säästytty jotakuinkin siltä, vielä ainakin!

Niin ja haluan sanoa, että tästä palstasta on ollu mulle apua monenmoisissa asioissa tytön kanssa. Kiitosket vaan kaikille. :) YRitän nyt lyöttäytyä mukaan, ihan pihalla siis olen, vaikka lueskellut oon tätä jatkuvasti.

Meillä siis syntyi tyttövauva 12.12.11 :) eli nytten 5 kk ja 4 pv. :) Äitin pikku mujunen<3

hennylle heti alkuunsa, minä LUULIN että mulla on ollut hyvä iho mutta nyt vasta huomannut että kuinka hyvä iho voikaan olla. Ja mun miehen siskolla erittäin vaikea akne ja mun veljellä myös ongelmaiho. Olen itse kärsinyt myös koko ikäni siitä että jos esim raavin ihoani, edes ihan hiukan niin hetken päästä se on täysin tulipunainen. Siis todella punainen. Siitä oli etua muksuna, riitti kun sisko läppäsi mua johonkin niin se oli niin punainen että saattoi mennä äidille itkemään että sisko olisi lyönyt pahemmankin kerran :D
Eli siis, öljykapselit tehoaa oikeesti. Mulla muuten kuulemma pienenä kovasti pepun ihon kanssa ongelmia, sillä äitini aina ihastelee kun vaihtaa poikani vaippaa että "ihanaa kun et ole samanlainen kuin äitisi" :D
Ja sitten vielä se että tosiaan (en avannut tuota linkkiä muuten edes kun olen lukenut niin paljon muutenkin tuotteesta) ei niitä tutkimustuloksia turhaan julkisteta. Ne maksaa pieni pakkaus kapseleita noin 18 euroa ja siinä on niitä pari levyllistä. En todellakaan ostaisi tuotetta jos siitä ei olisi tehoa.
Joka pakkauksessa tulee esite tuotteesta ja jos sen lärää läpi huomaa että siellä on "anna palautetta" osuus, jos oikeesti sen lähettää ja antaa palautetta jolla "osallistuu arvontaan" on se automaattisesti niin että "voittaa" sen arvonnan ja saa ilmaiseksi yhden pakkauksen tuotettta. Olen saanut nyt niitä pakkauksia kun olen lähettänyt ainakin kahdeksan :D Eli joko mulla on pirun hyvä säkä tai sit olen ainoa joka lähettää niitä tai sitten ne lahjoo kaikkia jotka lähettää. Lisäksi nyt sain viimeksi yhden pullollisen sitä nestemäistä että voin poikani ruokavalioon alkaa lisää sitä sitten kun lopetan imetyksen. Olen heidän niin vaki-asiakas vissiin ja kun aina kerron kuinka mainostan tuotetta niin ne varmaan siksi sitten lahjoo mua että pysyn asiakkaana :D Mutta joo, en ihan turhaan tästä puhu. En ole ainoa joka on avun tuotteesta saanut.
Ai niin, kalaöljykapseleita syönyt myös koko raskausajan ja imetysajan.

tättärä, kiva "nähdä" taas :) Ja sit sellainen allergiasta. Sain kuulla yläasteella ysillä kun kävin allergiakokeissa ammattikoulua varten että olen erittäin allerginen koirille. Noh, siihen mennessä meillä oli ollut 12 vuotta koira ja nyt mulla on ollut reilun 8 vuotta yksi koira ja toinen 3 vuotta. . . eli näin älyttömän allerginen minä olen koirille :D Toki jos koiran karvoja kovasti hinkaan vaikka taipeisiini niin se aiheuttaa sen saman punoituksen josta tuossa aiemmin puhuin mutta ei muuta.

Mä kiinnostuin nyt kyllä noista iho-omegoista. :) Mistä niitä saa ostaa, apteekista?? Miehellä on kovasti akne ym. ongelmaa ihon kanssa ja mulla atopiaa. Jospa tuo auttaisi.

Myös minä olen voimakkaasti allerginen koirille ja kissoille. Joo, kotoa löytyy kaksi kissaa ja koira. Tilanne on se, että olen tuskan kautta siedättynyt omille eläimilleni. Alkuun todellakin minun oli vaikea hengittää, iho oireili, aivastelin jatkuvasti, silmät vuoti jne. Kuitenkin melko pian alkoi helpottaa ja hiljalleen oireet katosivat. Jokaiselle eläimelleni siedätys on pitänyt tehdä erikseen. Edelleen reagoin siis vieraisiin koiriin ja kissoihin. Siedän vain nämä omat yksilöni. Kuitenkin vieraitakin elämiä kohtaan mun allergia on miedontunut sen myötä kun siedätin itseni näille omille. Kuitenkin jos meillä vauva alkaisi yhtä voimakkaasti reagoimaan eläimiin kuin minä aikanaan siedätysvaiheessa, en kyllä kykenisi sitä katsomaan pienellä. Se oli meinaan aika tuskallista ja pienen vauvan/lapsen ei voi sellaista antaa kärsiä. Pienet oireet on sitten toinen juttu.

Mies lähti Meten kanssa kauppaan. Luksusta. :) Mulla on kyllä niin paha olla just nyt, että mihinkään muuhun en kykene kuin kökkimään tässä koneella. :D Tässä saa hyvin ajatukset pois omasta olotilasta. Toivottavasti päästäis Meten kanssa jo huomenna rytmeistä kiinni.

Iho-ongelmaisten kannattaa tutustua myös jättihelokkiöljykapseleihin.

Oman koirani atooppinen ja kutiseva iho, jonka se raapi verille suupielistä, korvista, silmäluomista, kainaloista ja rintakehästä, sekä jatkuvat korvatulehdukset lähtivät niiden päivittäisellä käytöllä. Naapurin koira, joka ei kipeiden varpaidensta takia ollut vuosikausiin ulkoillut kuin omalla nurmikolla näkyi kävelevän lenkillä ja kun kysyin, mitä on tapahtunut, niin kertoivat, että olivat aloittaneet jättihelokkiöljykapselit suosituksestani. 

Mutta ihmisillehän ne oikeasti on tehty, mulla nyt vain oli koiratietoa asiasta. :) Veljelläni ne ovat parantaneet todella vaikean käsi-ihottuman (joka tosin palasi, kun hän lopetti käytön).

meemi luontaistuotekaupasta löytyy :) Miehesi kannattaa aloittaa ainakin 2* päivässä 2 kapselia kerralla annoksella. Itse koko raskausajan söin tuolla tahdilla ja suuren osan imetysajastakin. Sitten vähensin kolmeen ja nyt otan enää kahta päivässä. Mutta kannattaa vielä myyjän kanssa keskustella ja pyytää vielä sellainen isompi esite tuotteesta.

Luulen että minäkin siedätyin koiriin ihan just kans sen takia kun meillä on koko mun lapsuuden koira ollut ja nyt tosiaan nuo pari joista lähtee karvaa ja hilsettä ja kummallakin ihan erilaiset karvalaadut. Kissan karvat ei ole ikinä mulle mitään aiheuttanut, tosi kumma juttu kun se on sellaista oikein pientä ja kyllä kissoista taitaa sitä hilsettäkin samallatavoin kuin koirasta tulla. Meillä oli mun nuoruudessa kissakin ja tosiaan ei mitään ongelmaa sen kanssa ollut.

Meidän lapsille, meidän joilla eläimiä siis on, on parasta tämä kun asuu eläinten kanssa. Tekee sen epätodennäköiseksi että allergisoituisi eläimille.

Taidanpa ostaa ja testata minäki nuo kapselit. Jospa ois vaikutusta itelle, vauvalle ja mieskin niitä vois syödä.

Takaisin