Toukokuun touhupeput

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa taas!

Mette on nyt unilla ollut 20 minuuttia. Saapa nähdä nukkuisko nyt kunnolla. Eilen se itki koko päivän. Tai siis jos oli sylissä niin rauhoittui välillä, mut jos yritti yhtään laskea niin hirveä paniikki-itku. Se ei nukkunut koko päivänä kunnes klo 14 se nukahti kesken itkun. No, silloinkin nukkui vain 30 minuuttia. Siinä vaiheessa soitin miehen kotiin koska olin itse aivan lopussa. Päädyttiin antamaan metelle kipulääkettä kun mietittiin, että jos sillä kivut estää nukkumasta. Mies otti Meten Manducaan sen jälkeen ja lähti ulos. Illemmalla oli jo tarpeeksi varjoja. Mette nukkui tunnin siinä Manducassa. Eli päivän unisaldo yhteensä 1,5 h. Ja voin sanoo, että oli työn takana sekin. Toissapäivänäkin nukutin 3 h Metteä päiväunille.

Yks mitä olen miettinyt niin voiskohan Metellä olla siitepölyallergia. Tietääkö kukaan voiko siitepölyallergia olla jo ihan vauvana? Mette aivastelee tosi paljon, muttei kuitenkaa ole sillain kunnon nuhassa, vähän nenä vuotaa. Silmät myös tuntuu kutisevan sillä. Mä itse olen voimakkaasti siitepölyille allerginen ja voin muuten sanoa, että onpa kiva hoitaa vauvaa kun hengästyy nostamisesta ja aivastelee jatkuvasti ja nenä ja silmät vuotaa ku putous. Oon ottanut paikallishoitolääkkeitä ja noita tavallisia antihistamiineja. Ei auta. Onko kellään vinkkejä imettävälle?

Mä lopetin tänä aamuna tuon viljadieetin. Onpa ihanaa syödä ruisleipää! Mietin tässä, että eipä ole juuri ollut voinnissa muutosta tämän viikon aikana kun olen ilman viljoja ollut. Katotaan nyt miten reagoi tähän...

Joo, oon tosiaan tehnyt isompia annoksia ja pakastellut. Viimeistä annosta söin 4 päivää. Täytyy sanoa, että hieman puuduttaa syödä 4 päivää samaa ruokaa. Tunnen suurta sympatiaa melinmaria kohtaan, kun hänellä on vielä enemmän rajoituksia lapsen takia. Mä olen jo noihin omiin rajoitteisiin tottunut niin ne ei niin kovin haittaa tässä lisänä, paitsi että vaihtoehtoistuotevalikoima supistuu.

Pajunkissa oli kyllä niin suloisia äitienpäiväkuvia laittanut hänestä ja pikku-iistä!  :) Käykäähän katsomassa ja liittykää ihmeessä tuohon fb ryhmään. Toivottavasti niitä liittymispyyntöjä joku tosiaan seurailee. Minäkään en halua tänne "avoimeen nettiin" laittaa Metestä kuvia, mutta ehkäpä tosiaan voisin linkittää tuonne fb-ryhmään.

VAUn Mammat FB ryhmää hoitelee rozie tuolta tammimammat 2011 keskustelusta. Tammimammoilla on omakin suljettu FB-ryhmä, jonne on vielä mukavampi laittaa kuvia "tuttujen kesken". Olisiko joulukuisissa innostusta vastaavaan? Olisiko vapaaehtoisia ylläpitäjiä?

Minäkin näkisin pienemmän ryhmän vielä parempana. Eli joulukuisten oma ryhmä.
Ylläpidosta en osaa sanoa, kun en ole niin tarkkaan aiheeseen perehtynyt. Eli mitä se vaatii yms.

Kiitos Pajunkissa. Ja Mammax, kyllä mä ainakin olen valmis liittymään, jos joku joulukuisillekin oman ryhmän perustaa.

Mua niin pistää vihaksi meidän yhteispäivystyksen toiminta. Kasperi alko eilen iltayöstä yhtäkkiä kesken unen ilman mitään näkyvää syytä kirkumaan kipuitkua, eikä rauhottunu ei sitte millään. Se huuto oli jotain ihan kauheeta, ei tuo oo koskaan aiemmin sillä tavalla huutanu. En tiiä, muistaako joku ku joskus aiemmin kerroin siitä huutokohtauksesta - no tämä oli vielä pahempi. Kuulosti siltä, että poika on tosi kipeä, ja soitinki sitte päivystyksen puhelinneuvontaan, josta sanottiin, että kannattaa käyttää poikaa päivystyksessä, jos ei kerran rauhotu. Annoin pojalle panadolia ja lähettiin ajamaan, mutta kun täältä on yhteispäivystykseen matkaa 60km, niin Kasperi siinä jossain välillä sitten nukahti. Perillä lääkäri ei sitten viitsinyt ottaa meitä edes vastaan, kun "lapsi ei enää huuda". Mitä mun ois muka pitäny tehä? Nipistellä poika hereille just, kun se oli nukahtanu? :/ Eikä tosiaan ollut ees kyse siitä, että siellä olisi ollut hirveä kiire - oltiin ainoat asiakkaat ainakin siinä odotustilassa, ja sairaanhoitaja pelas jotain nettipeliä, kun opiskelija otti meidän ilmoittautumisen vastaan. Mittashan ne sentään Kasperilta lämmön - liian isolla korvakuumemittarilla. :P Mulla alkaa tosissaan mennä usko julkiseen terveydenhuoltoon, ja etenkin päivystystoimintaan. Varmaan tuli pojan papereihin merkintä ylihuolehtivasta äidistä, eikä meitä sitten tästä eteenpäinkään oteta todesta.. Huoh. Niin kuin me ihan huvikseen oltais sinne ajettu keskellä yötä. Onneks pojalla ei nyt aamulla oo tuntunu olevan mitään hätää..

Voi kurja Zoe, on inhottavaa olla lapsestaan huolissaan ja sitten suhtautuminen on tuollaista. :/ Meilläkin Mette itki just eilisen tuollasta kipuitkua aina kun sen laski. Kyllä mietin tosissaan pitäiskö lääkäriin taas lähteä, mutta onneksi on soittoaika lääkärille tänään jokatapauksessa.

Joulukuisten fb-ryhmä olis huippujuttu. Mulla ei kyllä riitä energiat tällä hetkellä ylläpitäjäksi ainakaan yksin. Mitäs jos siihen laittaisi usean "vakkarin" täältä ylläpitäjäksi niin ei kävis yhdelle raskaaksi? Vaatimushan siinä kai on se, että huolehtii sisällön pysymisestä "asiallisena" ja vastaa kutsupyyntöihin. Yhtenä ylläpitäjänä voisin kyllä toimia. Muita vapaaehtoisia?

Minäkin voisin olla yhtenä VAUn joulumammat 2010 ylläpitäjä kun tulee seurattua Facebookia muutenkin - ainakin vielä kun ollaan äityslomalla. En vain ole koskaan perustanut ryhmää, joten en kyllä tiedä kaikki kommervenkkejä. Ja tässä on vielä se salaisena pysymisen vaatimus. Onkos kenelläkään tarkempaa tietoa perustamisesta ja kutsujen hoitamisesta? Ja miten halukkaat ilmoittavat halunsa liittyä?

Meillä on nyt aloitettu taas kiinteiden maisteleminen (5kk äitienpäivänä). Aikaisemmin luovuin siitä koska pojalle tuli vielä yökkimisreaktio. Peruna ei tosiaankaan maistunut, joten siirryttiin neuvolan vinkista ensiksi maissiin. Nyt meni tänään jo kahden jääkuution verran ja huomasi selvästi, että hoksasi jutun juonen. Tai minusta tuntuu, että jo eilen hoksasi kun seurasi minun syömistä :) Muutenkin meidän sosekeittiö on nyt avattu. Olen pakastellut jo maissia, bataattia, porkkanaa ja omenasosetta jääkuutioiksi niin voi  sitten mixailla sopivia makuelämyksiä.

mä voisin kans liittyä/ylläpitää fb:ssä joulukuisten ryhmää, mutta en halua muihin porukoihin sinne. _Enkä yksin varmasti pysty ylläpitoa hoitamaan. se ryhmän tekeminen ja perustaminen on ihan yksinkertaista. Voin sen kyllä hoitaa tässä, kunhan Olivia menee pitkille päikkäreille, jos muut ei osaa/ehdi/halua.

Noni:
Jos haluat kutsun Facebook-ryhmään: VAU:n LA joulukuussa 2010 mammat, lähetä se sähköpostiosoite jolla olet Facebookissa osoitteeseen: peekay67@hotmail.com

Kirjoita viestin aiheeksi/otsikoksi: VAU:n FB-ryhmä, niin huomaan viestin paremmin.
Tuo spostiosoite on siis mun oma ja mun spämmifiltteri on semmonen, että kaikki mulle tuntemattomista osoitteista tulleet viestit menee JunkMailiin. Eli on mahdollista, että multa menee jonkun viesti ohi.

Mut kunhan saan jonkun muunkin teistä sitten lisättyä ryhmään ja laitettua ylläpitäjäksi, niin sit voi viestejä laittaa muillekin. Ilmoitellaan. :)

Jee, hyvä peekay! Laitoin sulle meilin.

Ihan katastrofipäivä taas. Eihän se Mette silloin aiemmin oikeasti nukahtanut. Ei nuku vieläkään. Kyllä mä niin moneen kertaan oon miettinyt, että olen väärä äiti Metelle kun se vaan itkee ja itkee ja en osaa sitä auttaa edes nukahtamaan. Äsken se itki niin, että oksensi. Välillä mä en enää jaksa edes pitää sylissä kun oon niin lopussa. Sitten yritän edes vaunua heijailla kun se itkee...

Kiitos peekay! Laitoin myös viestiä.

Voi meemi... Mulle joku sanoi, että vauvat ei tarkoituksella muista ensimmäisiä vuosiaan. Ja taitaa ne äidiltäkin vaipua sumuun, jos on ollut liian rankaa... Kyllä toivoisi jo pian helpottavan teillä. Voimia!

Kiitos mammax! Nyt on onneksi mies kotona... Tuo on lohdullinen ajatus, että vauvat ei muista ekaa vuottaan. Kai niille silti jotain muistijälkiä voi jäädä...

Tuonne fb ryhmään olisi hyvä tehdä sellainen keskustelu/vieraskirja, johon JOKAINEN ryhmään hyväksytty kävisi kertomassa kuka on (nimimerkki täällä tms.) Mun mielestä vois tehdä niin, että jos joku ei vaikka viikon sisään ryhmään hyväksymisestä käy tekemässä sitä esittelyä, niin sitten poistettais ryhmästä.

Toivottavasti edelleen silti porukka käy täällä kirjailemassa. Osa varmaan kuitenkaan ei sinne fb ryhmään tule. :)

No nyt ehkä onnistuin sit lähettämään kutsuja niille, jotka oli jo laittaneet mulle spostia. Käykäähän kattomassa omat fb:nne ja kertokaa täällä, jos ei tullu kutsu perille.

Heppa kaikki!
Etsiskelin muutama viikko sitten tietoa rintaruokittujen vauveleiden äitien dieeteistä, kun omallani on nyt allergia/atopia epäily. Niinmpä löysin tieni tälle palstalle ja olen nyt imenyt itseeni tietoa teistä ja vauvoistanne emoticon
Meidän lumoavan ihana hampaaton kauhukakara syntyi 3.tammikuuta vauhdikkaasti. Löysin teistä kuitenkin enemmän hengenheimolaisia kuin tammimammoista. En millään haluaisi alkaa kirjoitella julkiselle palstalle, tännekkin löysin itse aika helposti. Vertaistukea ja "juttukaveria" kuitenkin kaipaan ja nyt bongasin tuon FB-ryhmän;
-varovasti kysyn: huolitteko mukaan? emoticon

Omalla nimellä ja valokuvin varusteltuna olisi mukavampi kertoa itsestä ja "tutustua" teihin.

Terveisin H. ja poika 4kk

Takaisin