Malla kirjoitti:Hmmm... Minä taas en ole koskaan kokenut tuota purkkiruokaa jotenkin huonoksi vauvalle... Oikeastaan minun karvoja nostaa pystyyn kyllä juurikin äitiyden arvottaminen uhrautumisen ja suorittamisen kautta, josta viimeisimmän Kaksplus-lehden pääkirjoituksessakin puhuttiin. Et varmaankaan aivan sitä Ang1 tarkoittanut, mutta niinkin sen voisi tulkita: hyvä äiti tekee kaiken itse jne. Se kuuluu niihin mantroihin, joilla minun mielestä taas aivan turhaan syyllistetään - ja väsytetään - äitejä. Minun mielestä olennaista on vain, että lapsi saa terveellistä ruokaa - se, miten, on aivan epäolennaista.
Itse en vaan lähtisi toisten ratkaisuja niin herkästi tällaisissa asioissa tuomitsemaan. En vielä ole kiinteitä omalle vauvalle alkanut antamaan, mutta kyllä minä purkkisoseitakin voisin puolustaa – sitä nyt en kuitenkaan jaksa tehdä. Luulen, että purkkisoseilla lähden aivan suruitta liikenteeseen, itsetehtyyn ruokaan panostan mieluummin sitten kun koko perhe syö yhtä ja samaa ruokaa (toivottavasti!). Purkkiruokien syöttäminen vauvalle kun on minun mielestä aivan eri asia kuin jatkossa pelkkien eineksien syöttäminen.
Joo, nyt en ehdi taas enempää...
Oon kyllä Mallan kanssa samaa mieltä siitä, että jokainen taaplaa tyylillään ja sen mukaan ei ketään pidä arvostella. Näistä ruoka-asioista ei sen takia kamalasti just uskalla kommentoida ettei tule kellekään sellainen olo et joku pitää itseään toisia parempana äitinä. Uskon että jokainen varmaan tietää mikä on omalle lapselleen parasta. Mutta tuskin täällä kukaan on kenenkään mieltä tarkoittanut pahoittaa :).