Toukokuun tohinat

Rvllä 35 otti lääkäri. Terkkakin ilmeisesti sen olisi voinut ottaa.
 
Mun täytyy ens viikolla neuvolakäynnillä kysyä että millon otetaan vai otetaanko ollenkaan. Oon kuitenkin siinä käsityksessä että nykyään otettaisiin kaikilta raskaana olevilta.. mulle ei neuvolassa oo asiasta mitään mainittu!
 
Mulla kans pari vkoa sit otettiin lääkärineuvolassa, lääkärin toimesta!
 
Multa otti neuvolan terkka eilen näytteen (35+4) bakteeriviljelyä varten. Ihmeellistä miten erilaisia käytäntöjä löytyy :rolleyes:
 
Ei multakaan kyllä kukaan mitään tommosta näytettä ottanu... tosin olin synnärillä jo rv 35+6 :D
 
Ei ole otettu eikä ollut puhetta, en muistanut kysyä. Kaverilta kysyttiin ja katottiin kun käväisi yhdellä tarkistusreissulla lapsivesiä testaamassa että tihkuuko, eli ilmeisesti ne tekee sen pikatestin kun menee synnyttämään.
 
Miä jonotan just labraan, ohje oli viikolla 35-37 tulla käväsemään
 
Mua hämää se, että jossain lääkäri ottaa sen ja toisaalla voidaan antaa välineet kotiin että ottaa itse :D

Oon kyllä tyytyväinen et täällä se otettiin lääkärikäynnillä, olisin varmana hätää kärsimässä jos ite tarttis ruveta noihin puuhiin :D
 
Oon ymmärtänyt ettei se ole vaikeaa, pumpulipuikkoa pyöräytetään emättimen suulla ja peräaukolla, siis ihan vaan siinä ulkopuolella. Korjatkaa jos olen väärässä :downtown
 
No mulla se ainakin ronkkis syvemmältä. Peräaukosta jos otti niin siitä suulta.
 
Kysyin tänään neuvolassa tuosta streptokokki b näytteen ottamisesta kun täällä ei tosiaan oteta.Sitä ei ilmeisesti ole katsottu kovin tehokkaaksi etukäteen otettuna kun tulos voimassa vain sen 2 viikkoa ja tilanne voi muuttua.Sairaalassa testataan ja tulos tulee nopeasti ja harvoin kuulemma käy niin,että antibioottia ei tarvittaessa ehditä aloittamaan.Ja tämä terveydenhoitaja sanoi,ettei oman 24 vuotisen uran aikana ole vielä yhdellekään vauvalle hänen alueellaan tullut tartuntaa.Että ei sitä varmaan ihan hirveästi kannata panikoida.
 
Esikoisesta otettiin kun menin synnyttämään ja niin varmasti nytkin kun ei ole mitään puhetta ollut.
 
Mulla otettiin se tänään, että jos se on 2vko voimassa niin justiinsa kai se riittää :D
 
Meilläkin sai välineet kotiin ja saman päivän aikana piti viedä labraan. Tuntui hölmöltä saada välineet lääkärikäynnin yhteydessä, kun kuitenkin tutki paikat niin miksei voinut ottaa näytettä samalla.
Viikkoja oli 35+3
 
Mulla otettiin näyte synnytystä edeltävänä päivänä viimesellä äitipolikäynnillä. Kukaan ei ainakaan sanonu mulle et vastaus ois tullu, mut antibioottitippa mulle synnytyksessä kuitenkin laitettiin. Sanoivat, et laittovat sen vauvojen takia kun niin pieninä syntyvät. En oo sit eet tajunnu kysyä sen testin tulosta. Onkohan toi vauvojen suojaamis varotoimenpide ihan yleinen aikasilla viikoilla?
 
Wilmiina, minulla luki hoitopalautteessa, että "protokollan mukainen antibioottihoito" eli lienee ihan normaali käytäntö ennenaikaisesti syntyneillä vauvoilla. Minulla strepto otettiin rv 33 ja se oli nega. Ab tipassa olin koko synnytyksen ajan.
 
Takaisin
Top