Toukokuun terveiset

Ei ole vielä tullut, oon suojannut etenkin tuota huulten yläpuolista ihoa 50 aurinkosuojalla heti kun kevätaurinko putkahti esiin, puikko kulkee aina mukana. Itsellä siis ihan normistikin joka kesä "ihanat" viikset, kun iho tummenee sopivista kohdista, mutta en jaksa välittää. Näyttää nykyään häiritsevät enemmän muita kuin itseäni. :D Mutta eihän se kiva tietysti ole, etenkin jos nyt uutena oireena on ilmestynyt.
 
Mulla tulee kans nenän alle tummentumat auringosta. Viime viikolla en muistanut käyttää suojakertoimellista kasvorasvaa, niin jo näkyi "viiksien alut" tulleen. Pari vuotta sitten tuli ekan kerran ja ei siihen vieläkään ole tottunut.
 
Mulla tulee kans nenän alle tummentumat auringosta. Viime viikolla en muistanut käyttää suojakertoimellista kasvorasvaa, niin jo näkyi "viiksien alut" tulleen. Pari vuotta sitten tuli ekan kerran ja ei siihen vieläkään ole tottunut.

Joo heti kun unohtaa suojata, niin jo tummenee täälläkin. Yritän aina joka kevät olla tarkka, mutta jossain vaiheessa ne viikset ilmestyy. Enkä edes tiedä, tulisiko tummat läiskät vaikka kuinka muistaisi suojata. Muistan että alkuun häiritsi hirveästi itseäkin.
 
Onko muille tullut maksaläiskiä auringosta? Ikinä ei ole ennen tullut, mutta nyt otsassa ja huulien yläpuolella (ihan kuin viikset!) ruskeat läikät. Selvästi johtuu hormoneista ja auringosta yhdessä. Höh, minä kun niin ootin kesää ja rusketusta, mutta eipä tuommonen naama kyllä hieno ole... :D

Mulla tuli viime raskaudessa keskelle otsaa... Meni aika kauan että hävis... Jännityksellä odotan että tuleeko nytkin. :grin
 
Mulle tulee kesäisin paljon pisamia muutenkin, raskaana moninverroin. Mutta tykkään niistä. Nuorempana kiusannut maksaläiskä ei onneksi oo enää kiusannut.
 
Mä pääsen sokerirasituskokeeseen yksinomaan sukurasitteen takia kahdesti. Eka kiekka jo takana hyvin arvoin. Silti toinenkin lähete napsahti vielä. Iän vaikutuksesta ei ollut mitään puhetta, kun puhuttiin tutkimuksen tarpeellisuudesta. Vain siitä, että mun isällä oli kakkostyypin diabetes.

Jos on radi, niin tehdäänkö rasitukoe vielä lapsen synnyttyä vai loppuuko seuranta siihen?

Minutkin määrättiin sukurasitteen vuoksi kahteen sokerirasitustestiin. Jätin kuitenkin ensimmäisen väliin, kun neuvolassakin vähättelivät testiä ja enkä saanut aikaa sopimaan kalenteriin. Saa nähdä, tuleeko tästä sanomista myöhemmin... Jälkimmäisessä aion kuitenkin käydä.
 
Mä olen ollut hirveän ahdistunut työtilanteesta. Aiemmin tein töitä ja opiskelin samalla. Alkuraskaus oli niin hirveä, että en pystynyt töissä käymään, joten keskityin vaan kouluun. Nyt olo on hieman helpompi, mutta välillä paikkoja särkee ja sattuu. Nyt kesäkuun alussa alkaa kesäloma koulusta ja oli tarkoituksena palata takaisin töihin, mutta nyt tuntuu siltä ettei pysty.

Olen nimittäin hieroja ja se työ on aika vaativaa, kun koko ajan seisotaan ja pitäisi vääntää itseään eri asentoihin. Normaalisti se ei ole ongelma, mutta nyt tuntuu, että esim. pitkäkestoinen seisominen on ihan tuskaa. Kokeilin vähän tehdä hommia ja se tuntui pahalta vatsassa ja jaloissa. Nyt on sitten se dilemma, että ilman töitä on huomattavasti tiukempaa taloudellisesti ja se tuntuu pahalta. Olin aina ajatellut, että pystyisin tekemään töitä toisen kolmanneksen ja nyt kun tuntuu ettei pysty, niin olen todella pettynyt.
 
Mä olen ollut hirveän ahdistunut työtilanteesta. Aiemmin tein töitä ja opiskelin samalla. Alkuraskaus oli niin hirveä, että en pystynyt töissä käymään, joten keskityin vaan kouluun. Nyt olo on hieman helpompi, mutta välillä paikkoja särkee ja sattuu. Nyt kesäkuun alussa alkaa kesäloma koulusta ja oli tarkoituksena palata takaisin töihin, mutta nyt tuntuu siltä ettei pysty.

Olen nimittäin hieroja ja se työ on aika vaativaa, kun koko ajan seisotaan ja pitäisi vääntää itseään eri asentoihin. Normaalisti se ei ole ongelma, mutta nyt tuntuu, että esim. pitkäkestoinen seisominen on ihan tuskaa. Kokeilin vähän tehdä hommia ja se tuntui pahalta vatsassa ja jaloissa. Nyt on sitten se dilemma, että ilman töitä on huomattavasti tiukempaa taloudellisesti ja se tuntuu pahalta. Olin aina ajatellut, että pystyisin tekemään töitä toisen kolmanneksen ja nyt kun tuntuu ettei pysty, niin olen todella pettynyt.

Ei saa olla liian ankara itelleen! Sinulla on tärkeä työ kantaa pienokaista syntymään saakka. :) Terveys on pakko laittaa töitten edelle. Nauti kesästä & auringosta ja katso sitten jaksatko tehdä töitä, löytyisikö jotain kevyempää? Ymmärrän kyllä taloudellisen ahdingon. Tsemppiä!
 
Ei saa olla liian ankara itelleen! Sinulla on tärkeä työ kantaa pienokaista syntymään saakka. :) Terveys on pakko laittaa töitten edelle. Nauti kesästä & auringosta ja katso sitten jaksatko tehdä töitä, löytyisikö jotain kevyempää? Ymmärrän kyllä taloudellisen ahdingon. Tsemppiä!

Niinhän se on. Sitä tässä täytyisi opetella, että olisi armollinen itselle ja muistaisi, että ei tämä ikuisesti kestä.
 
Ohhoi, onko muita flunssaisia odottajia? Tänne saapui ihana räkätauti eilen, esikoinen sairastanut jo viikonlopusta. Aiiiivan puhti pois.
 
Mä tipuin tuolta salaisista pois kun en ehdi kirjoittamaan sinne niin paljoa kun haluaisin...:/ Täällä ollaan sitten sairaslomalla äitiysloman alkuun. Harkkasupparit lisineet ja kivut lisääntyneet että olen oikeasti huolissani miten meidän vielä käy. Rv18+4 ja vielä pitäisi monta kuukautta pysyä kasassa.
 
Ohhoi, onko muita flunssaisia odottajia? Tänne saapui ihana räkätauti eilen, esikoinen sairastanut jo viikonlopusta. Aiiiivan puhti pois.
Kyllä vain :shifty:! Lapsi ollut vapusta asti puolikuntoinen, lämpöä ollut ja räkä lentää. Nyt alkaa olla jo parempi hänen kohdallaan, mutta nyt sitten olen itse flunssainen. Lähes tauotonta aivastelua ja niistäminen on saanut jo nenän kuoriutumaan. Kunhan vaan sairastaminen loppuisi ennen ensi viikkoa, sillä miehellä alkaa talviloma ja lähdetään ainakin käymään pikaisella Tallinnan reissulla.
 
Takaisin
Top