Toukokuun terveiset

Jes. Muutaman päivän irtiotto. Reissuun lähdettiin koko perhe autossa juuri matkalla... Valmiiseen pöytään ja jotain pientä kivaa shoppailemaan.
En malta odottaa notkuvia pöytiä joissa kaikkea ihanaa alkuruuista jälkiruokiin. Sopii hyvin tässä kohtaa raskautta kun nälkä painaa lähes 24/7 ja vieläpä jonkun muun valmistamana:grin
 
Missä vaiheessa ne sokerirasitustestit tehdään? Mielestäni en ole mitään aikaa saanut..
 
Missä vaiheessa ne sokerirasitustestit tehdään? Mielestäni en ole mitään aikaa saanut..

Ensimmäistä odottaville joskus rv20 tienoilla ja toista/kolmatta yms odottaville rv14+ ja toistamiseen joskus rv24+
 
Missä vaiheessa ne sokerirasitustestit tehdään? Mielestäni en ole mitään aikaa saanut..

Riippuu. Jos on sukurasitetta ja bmi yli 25 niin tehdään jo ensimmäistä odottaessa kaksi kertaa. Eka rv 12-16 ja toka 24-28. Meillä ainakin neuvolasta sanottiin et itse pitää varata aika sinne.
 
Riippuu. Jos on sukurasitetta ja bmi yli 25 niin tehdään jo ensimmäistä odottaessa kaksi kertaa. Eka rv 12-16 ja toka 24-28. Meillä ainakin neuvolasta sanottiin et itse pitää varata aika sinne.

Mulla oli ekaa odottaessa bmi 25.61 ja jouduin vaan kerran sinne.
 
Mä menen vasta joskus viikolla 24, vaikka BMI ylittääkin rajat. Mutta ei kuulemma tarvii aikasemmin mennä kun viime raskaudessa ei ollut radia.
 
Niin ei kaikki joudu kahdesti, eikä edes yhdesti, esim jos odottaa toista ja ekalla kerralla ollut arvot kunnossa ja ei ole rasitetta, eikä muita riskejä, ei tarvitse käydä lainkaan. :-) Terkka tekee arvion tarpeellisuudesta.
 
Mulla ensimmäinen tulossa, enkä näillä näkymin oo sokerirasitukseen menossa, kun ei oo sukurasitetta, oon alle 25v ja bmi normaalipainon sisällä.
 
Niin siis sanoinkin et jos on bmi yli 25 ja sukurasite. En tiedä vaikuttiko yli 25v ikä myös mutta pelkkä ikä ja bmi yli 25 ei tarkoita kahta rasitusta :) Ainakin näin mulle sanoi neuvolassa.
 
Mä pääsen sokerirasituskokeeseen yksinomaan sukurasitteen takia kahdesti. Eka kiekka jo takana hyvin arvoin. Silti toinenkin lähete napsahti vielä. Iän vaikutuksesta ei ollut mitään puhetta, kun puhuttiin tutkimuksen tarpeellisuudesta. Vain siitä, että mun isällä oli kakkostyypin diabetes.

Jos on radi, niin tehdäänkö rasitukoe vielä lapsen synnyttyä vai loppuuko seuranta siihen?
 
Ketjun ulkopuolelta huutelen, niin lapsen sokereita seurattiin synnärillä ja äitinä kävin sitten vuoden kuluttua uudelleen rasituksessa. Omalla kohdalla aamupaasto hälytti 1. rasituksessa ja sama arvo oli vuoden kuluttuakin, eli taitaa olla minulle tyypillinen olen raskaana tai en.
 
Jes. Muutaman päivän irtiotto. Reissuun lähdettiin koko perhe autossa juuri matkalla... Valmiiseen pöytään ja jotain pientä kivaa shoppailemaan.
En malta odottaa notkuvia pöytiä joissa kaikkea ihanaa alkuruuista jälkiruokiin. Sopii hyvin tässä kohtaa raskautta kun nälkä painaa lähes 24/7 ja vieläpä jonkun muun valmistamana:grin

Tiedän niin ton tunteen! Mulla olis lähtö Kreikkaan alle viikon päästä ja nään jo untakin hotellin aamupalapöydästä ja muista herkuista. :grin
 
Mullakin oli sukurasitteen takia kaks sokerirasitusta esikoisen aikaan ja nyt on myös, eka ollut jo ja siellä oli arvot ok :)
 
Onko muille tullut maksaläiskiä auringosta? Ikinä ei ole ennen tullut, mutta nyt otsassa ja huulien yläpuolella (ihan kuin viikset!) ruskeat läikät. Selvästi johtuu hormoneista ja auringosta yhdessä. Höh, minä kun niin ootin kesää ja rusketusta, mutta eipä tuommonen naama kyllä hieno ole... :D
 
Takaisin
Top