Toukokuu !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyi, että mikä neuvolatäti!! Asiakaspalvelutyössä ei sais olla tuollaisia ihmisiä. :( Tulee oikein paha mieli.

Ei minullakaan ole ollut muita oireita kuin tissien arkuus ja alamasun nipistely. Ja ainaki tähän mennessä kaikki hyvin, vaikka jo säikähdettiin kerran et ois menny kesken. Mut ensi viikon neuvolaa odotellessa. Sauna lämpiämässä ja sitte köllöttään oman kullan kainaloon. :)

Toivon kaikille mukavia neuvolatätejä, ihanan lämpimiä päiviä ja tarrasukkia pikkuisille. :) Joulukuussa meidät palkitaan. Mä luotan niin. :)

Henrietta: Höh, ei oo sinullakaan oikein mukava tuo neuvolantäti :( Ihmeen pienestä kyllä reagoivat tuossa audit-testissä. Meidän tyhmä neuvolantäti tosin tuota testiä kommentoi, että asettaa aina itse nämä pisteet kontekstiin, ennen kuin alkaa vetämään johtopäätöksiä. Kuulemma tuo 7-9 pistettäkään ei ole paha, jos on sattunut jotain illanistujaisia ym. Pahempi olisi kuulemma semmonen jatkuva yksikseen tissuttelu, josta hän olisi enemmänkin huolissaan.

Meillä tosiaan on muutto tulossa jossain vaiheessa, eikä vielä tiedetä edes että vaihtuuko koko paikkakunta vai pelkkä asuinalue. Mieheni on luokanopettaja ja hänellä on siis nyt syksyksi edessä uuden työpaikan metsästys. En viitsi siis vielä tuota neuvolaa/neuvolantätiä alkaa vaihtamaan, ennen kuin syksyn suunnitelmat on varmat. Seuraava käynti on kuitenkin jo lääkärikäynti ja seuraava neuvola menisi jonnekin tuonne heinäkuun loppupuolelle ja meillä muutto varmaankin sitten jo elokuussa.

Retu: Toivottavasti näkisimme omassa ultrassamme jotain samansuuntaista :) Googlasin tuon meidän lääkärin, ja on näköjään jokin sikiötutkimuksen spesialisti ja palkittukin. Luulisi, että hyvissä käsissä torstaina ollaan. Nyt vaan pidetään sormet ja varpaat ristissä, että siellä elämää näkyisi :)

Sivuston ongelmat on näköjään pikkuhiljaa korjaantuneet. Nyt pääsee jo ongelmitta selailemaan tätä Laskettu aika 2011-palstaa, hyvä niin! Meinasi niin hermoja raastaa välillä, kun tänne ei päässyt.

Inhottavia neuvola tätejä. :/ Onneks itelle on aina osunu tosi mukavia. Mutta kaveri just kerto kuinka se oli puhunu neuvolassa että sitä pelottaa et vauva on iso eikä mahdu synytmää alakautta kun suvussa on monella ahas  lantio(?) eikä oo onnistunu alakautta synnyttää, niin lääkäri oli siitä lähtien joka kerta huokaillu että voi kun on tulossa iso vauva. Ja että pitää tarkkailla mitä syö sun muuta. :(

Mulla oli taas muutaman viikon ajan nii ku esikoisestakin tosi huono olo. Tilasin netistä pahoinvointirannekkeet.. Ne autto! Käytin niitä vuorokauden ympäri vissii viikon ja huomasin että oon allerginen niille. Meni iho rikki niitten palluroitten kohalta mirkä painaa niitä akupisteitä. Jäi niitten käyttö sitte siihen. :( Mut nyt jo onneks ollu huomattavasti parempi olo. :)

Heissan, täälläkin tuleva joulukuun äiti (toivottavasti, km 01/11 vk ~8) Nyt viikkoja kuitenkin jo 10+1 joten hiukan uskaltaa jo toivoa. Perjantaina olisi ultra ja sen jälkeen lupasin itselleni alkaa odottamaan jos kaikki ok. :) 
Olo on kyllä enemmänkin kuin ok, etoo yötä päivää, varsinkin kun pitäisi "mallikkaasti" lasten kanssa syödä (06/04 tyttö ja 12/05 poika) , wc:ssä saa ravata ja tissit pursuaa liiveistä ulos ja tämä väsymys..
Miten muilla nuo pahoinvointirannekkeet, onko auttanu? Vois vaikka kokeilla :))

Mulla oli esikoista odottaessa käytössä ne pahoinvointirannekkeet ja ei ollu mitään hyötyä. Melkein yötä päivää niitä pidin niin ei auttanu mulle :/ Nyt en edes tiedä missä ne ovat että vois kokeilla auttasko tässä raskaudessa.

Jei! Ihanaa, kun joulumammoja on tullut lisää ja uusia "kasvoja" äänessä! Moikkis kaikille!
Ihana kesäinen päivä. Valitettavasti kaikki mehut meni töihin ja nyt en jaksais muuta kuin maata sohvalla ja vetää tirsoja.

Kurjaa, miten ihme terkkatätejä onkaan olemassa. Omani on tuttu ja tulimme reilu vuosi juttuun ohjaaja-opiskelija-harjoittelun merkeissä.
Täällä mammalla tuntuu vatta jo pinkeemmältä ja vessahätä on todella usein. Onneksi öisin niitä ei muista, enkä tiedä, käynkö edes joka yö vessassa. Mieli koettelee sitäkin enemmän. En muista, milloin olisin itkenyt niin vuolaasti, mitä nykyään. Ukkokulta on lohdutton, kun tämä mamma tihrustelee milloin mistäkin vastoinkäymisestä.. eikä tarvi olla syytäkään. Puuh! :S

Tällä mammalla tais eilen nenu ottaa liikaa aurinkoa. :) nyt punoittaa. noh, eipä pala enää toista kertaa tälle "kesää". :) Huomenna taas töihin. Nyt emmerdalen pariin. :)

Aurinkoista huomenta :)
Ajatuskin alkaa olla aurinkoinen vaikka eilinen päivä ja aamu mennyt äyskien ja tiuskien :/ Mies vain hymyilee ja totesi aamulla että taitaa juniori voida hyvin kun on mamma taas tuolla tuulella! Suunnattoman ärsyttävä mutta toisaalta ihana <3 Mies otti km silloin tammikuussa varmaan raskaammin kuin minä ja nyt sitten seuraa mun olemisia ja tekemisiä välillä turhanki tarkkaan :) 

Mutta huomenna on SE päivä.. pääsen ensimmäiseen ultraan :)) jännittää ja pelottaa aivan kauheasti :/  Onneksi tänään 9 saakka töitä ja aamulla heti 8 aika nvlaan, niin ei tarvihe koko päivää ajatella asiaa :)

Lämmintä ja aurinkoista päivää!

Moikka kaikille! Mukavaa lukea täältä teidän kokemuksia, on niin samansuuntaisia itelläkin. Raskauspahoinvoinnin takia olen nyt viikon sairaslomalla. En saanut nukuttua kuin muutaman tunnin yössä, vatvoin vaan työasioita päässäni, itkeskelin koko ajan... mitä enemmän stressaan  sitä enemmän oksennan. Nyt pitäis levätä kunnolla ja irroittautua täysin työjutuista! Olin tuossa pääsiäisen tienoilla muutaman päivän lomalla ja huomasin että pahoinvointioireet (jatkuva kuvotus ja oksentelu) lähti lähes kokonaan pois! Ja olen kokeillut rannekkeita, tiheään syömistä, b-vitamiineja yms. Mulla siis ilmeisesti liittyy stressiin :/. Nyt siis van relax ja keskittymistä omaan hyvinvointiin!

Tänään ois meillä se ultra tuossa viiden aikaan. Tuntuu että aika vaan matelee. Eilen illalla olin jo varma, että kohdussa on joko tuulimuna tai sitten kuollut alkio...

Täällä sitä kärsitään edelleen kevätflunssasta koko perheen voimin, mies ja taapero vähän lievemmin ja mä sitten ihan kunnolla, toivotttavasti menis pian ohi ni pääsis nauttimaan näistä aurinkoisista keleistä.

Tää aika vaan tuntuu matelevan eteenpäin, ensimmäinen neuvola tuntuu olevan kaukana vaikka se on 1,5vkon päästä. Oireet on edelleen samat ja kaveri tokas tänään että onko tissit kipeät ko näyttävät turvonneen =)

taikaquu
: just tuota minäkin pelkään että tuulimuna tai kuollut alkio on kohdussa kuhan ultraan pääsen.

minttunella koettaa ottaa rennosti ja levätä, ni pysyy pahoinvointiki poissa.

sapiira:
mie kanssa oon ko persiille ammuttu karhu, äyskin ja tiuskin ihan syyttä ja tuntuu että tolle taaperolle ei riitä yhtään hermoja ja sekin ko tuntuu osaavan ärsyttää mua tahalleen vaikke se nin ole, mutta hormoonit kyllä sitten tasoittuu toisella kolmanneksella.

Pitäsköhän meidänki aloittaa lista joulumammoista erilliseen ketjuun? monella muulla keskustelulla näyttää sellainen olevankin.

Aurinkoista mieltä ja voikaa hyvin!
Maajo

Ihanaa, nyt voi huokaista helpotuksesta :) Siellä se meidän pikku-peikko kölli tyytyväisenä ja sydän hakkas kovasti! Oli hyvä että tuo ultra-aika tuli varattua, selvisi nimittäin että meidän pikkuinen ei olekaan viikolla 7+1 vaan ainakin viikolla 9+0! Nyt meneekin sitten kaikki tutkimusajat ihan uusiksi kun laskettuaika olisikin näillä näkymin 15.12. Pitää neuvolaan soitella heti huomenna aamusta. Tuntuu, että miehellekin tästä raskaudesta tuli nyt jotenkin todellisempi, kun pääsi näkemään tuon pikku-peikon sieltä kuvaruudulta :) Mies tuon siis pikku-peikoksi nimesi, taisi löytyä meidän työnimi :)

Oli oikein mukava ja osaava lääkäri tuo Oulun Gynekon Aydin Tekay :) Kuulemma enää n. 2% riski että raskaus menisi tämän jälkeen kesken. Todella hyvä fiilis jäi tästä käynnistä, saatiin jopa muutama vinkki tulevalle Turkin matkalle :)

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, toivottavasti se kohta helppaa! Tuo stressi on kyllä varmasti yksi sellainen tekijä, joka tuota pahoinvointia lisää. Yrittäkää ottaa iisisti ja lepäillä aina tarpeen mukaan.

Sapiira: Tsemppiä ultraan! Toivottavasti siellä pikkuinen voi oikein hyvin.

Maajo: Kannatan tuota listaa! Olisi helppo sitten vähän katsoa, että ketä täällä juttelee ym. Itsestä olisi mukava ainakin tietää toisista mm. asuinpaikkakunta/alue, jos ei halua kovin tarkkaan sanoa, ikä, onko tulossa esikoinen vai monesko lapsi ja kenties myös tuleva synnytyssairaala :) Ja tietenkin jokainen saa kertoa juuri sen verran, kuin kokee olevan tarpeen.  Mitäs mieltä muut?

Tekisi mieli laittaa tosin vaikka ultrakuviakin näytille :) Oisko muilta kannatusta ultrakuvien ketjulle?

Heipähei.

Ultrasta tultiin, ja surullisten uutisten kera. Jättäydyn siis palstalta pois... Keskeytynyt keskenmeno, pikkuinen vastasi rv 8+2 eli jonkun aikaa ollut jo... Nyt siis lauantaina lääke ottamaan ja maanantaina osastolle. Voi elämä, että tuntuu pahalta! Tämä siis toinen peräkkäinen keskenmeno. Aavistin sen kyllä.

Mutta hyviä vointeja ja tsemppiä teille muille! Toivottavasti joulupaketit tulee turvallisesti perille. Ja kiitos kivoista juttuhetkistä. :)

Voi ei *Retu! :'( Tiedän tasan miltä tuo tuntuu!! Itellä ens viikon pe vasta eka neuvola ja sinne asti pitää odottaa, että näkee onko meilläkään enää eloa.. Koska ei ole juuri mitään oireita edes, niin vähän pelotta.. :(

Voi Retu :'( Otan osaa :'( Ei muuta kuin uutta yritystä.. Kyllä se sieltä vielä tärppää niin ettei kesken mene... Rankkaa varmasti on, en epäile sekuntiakaan... Koita jaksella ja paljon, paljon tsemppihaleja.

Taiqaquu: tylsää että sulle sattus sellanen terkkari.  Jospa se olis ensi kerralla mukavampi.. Toivotaan ainakin niin. Neuvolan tulisi olla äidille se tuki ja turva ja sen oikean informaation lähde. Mutta, kuten jokaisessa ammatissa ja kun ihmisiä ollaan niin huonoja päiviä sattuu eteen eikä työkään aina niin kivalta tunnu. Asiakkaisiin se ei saisi heijastua, mutta kuten hyvin kaikki tiedämme niin aina se ei vaan toteudu. Ja toisex kaikkien kemiat ei vaan sovi yhteen oli sitten ammatti tai asiakkuussuhde mikä tahansa.

Itsekin äitiysneuvolan terkkarina olleena tiedän varsin hyvin kuinka hienopuheisesti äideille tulee puhua, ja aina täytyy miettiä miten asiat sanoo, ettei tuota toiselle mielipahaa. Joskus on tullut sellaisia tilanteita ettei oo tarkoittanut asialla mitään pahaa, eikä todellakaan ole ollut tarkoitus ketään loukata/aiheuttaa mielipahaa niin silti on äidistä huomannut että itku ei ole kaukana. Aina ei voi myöskään lepertelyksi pistää ja vaikeistakin asioista pitää pystyä puhumaan. Miten asian ilmaisee on toinen asia... Esim. Auditista saa herkästi pisteitä jos juo kuten suomalaiset yleensä juovat. Mutta kyllä siitäkin asiasta th:n tulee puhua, mikäli pisteet näyttää enemmän kuin 8.

Raskausoireet eivät todellakaan ole mikään merkki mistään alkion/sikiön hyvinvoinnista. Jokainen kokee oireet eritavalla. Mulla ei olisi yhtään lasta jos oireiden perusteella katsottaisiin, ja tämä kuitenkin jo viides raskaus:)

Ihanaa raskautta kaikille....:)

*Retu, tuhannet miljoonat pahoittelut!! Olen niin pahoillani puolestasi!
Jaksamista ja tsemppiä suurensuuren voimahalin kera!!

Voimia, *Retulle! emoticon

Maajo: Toi lista olis hyvä. Meinasin sitä itekki aikasemmin ehdottaa, mutta unohdin sitte. Jos joku sen tekis? Mä en varmaa osaa. Tai ainakaa sitte lisäillä muita siihen "vanhaa" tekstii että olis kaikki siinä ensimmäisessä viestissä. Mun mielestä siihen vois laittaa:
Laskettuaika/nimerkki/ikä/mones/paikkakunta/synnäri?

Retu: Olen hirmu pahoillani teidän puolesta! Inhottava tilanne, toivon teille kovasti jaksamisia ja toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen. Voimia kovasti! Tässä on jotenkin ehtinyt jo kummasti tottua/tutustua nimimerkkeihin, elää kovasti muiden kokemuksissa mukana!

Retu: Olen todella pahoillani puolestanne :( Voimia ja halauksia! Ja erittäin paljon onnea uuteen yritykseen.

ja taas: Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat. Itsekin työskentelen hyvinkin tiivisti ihmisten kanssa. En kanna kaunaa tälle tädille, mutta aion kertoa hänelle seuraavalla käynnillä kuitenkin siitä, että pahoitin aiemmin mieleni. Varmasti tosin olen itsekin ollut ehkä viimeviikkojen aikana vähän herkempi kaikelle. En uskonut hänen tehneen sitä mitenkään tahallaan, mutta sanat hän olisi voinut valita paremmin. Olen kuitenkin valmis antamaan uuden mahdollisuuden, mutta neuvola meillä todennäköisesti kuitenkin muutossa tulee vaihtumaan. Muuten kyllä neuvolantäti vaikutti ihan ammattitaitoiselta ihmiseltä, mutta joskus ikävän ensivaikutelman saamiseen ei tosiaan paljoa vaadita.

Tirri00 ja Maajo: Tirrin ehdotelma vaikuttaa oikein toimivalta. Alkaisiko Maajo pitämään listaa? Jos et halua, voin minä ainakin yrittää :)

Takaisin