Toukokuu syntymäkuukautena

Toukokuu on kiva, ettei raskausvatsan kanssa tarvitse olla, jos kesä on yhtä kuuma kuin viime kesä. Vauvaa ei tarvitse pukea paljoa ja itsekkin kevyemmissä vaatteissa, imetys onnistuu helpommin.

Esikoinen syntynyt toukokuussa, olis aika hauska jos osuisi samalle päivälle :grin
 
Mä mietin ensimmäisenä vaan jo tulevia vuosia että jes, ei tarvitse murehtia kesäloman aikaisten synttärijuhlien kanssa kuten esikoisella :hilarious: Heinäkuussa synttäreiden järjestäminen on aivan hanurista, kaikilla on aina heinäkuun viikonloput täyteen buukattu jo suunnilleen maaliskuussa, niin yritä siinä nyt sitten löytää kaikille sopivaa päivää :banghead:
 
Mää aattelin että ei tarvis ihan viimeisillä toppavaatteita kun ei mahdu mitään päälle. Ekat viikot vois olla vielä viileempää. Itellä ainakin oli koko ajan tosi kuula aluksi kun maitoa oli rinnat täynnä ja vauva roikku siinä 24/7. Vauvaa kivempi viedä ulos, toisaalta viileellä vauva nukkuu paremmin.
 
Esikoinen oli helmikuinen, ja nyt oon tosi tyytyväinen että toukokuussa tulisi toinen:happy: Ei ihan niin paljoa tartte pukea vauvalle päälle, ja loppuraskauden pärjää ilman toppiksia itsekin. Ja ei oo toivon mukaan niin järkyt helteet vielä ettäkö turvottais sen takia ihan hirveesti :hilarious:
 
Mulla lapset syntyneet elokuussa, toukokuussa ja maaliskuussa. Mun mielestä paras laskettuna aikana ollut tuo elokuu, tykkäsin tosi paljon olla ison vatsan kanssa helteellä :grin
Mutta toukokuu on myös hyvä! Varsinkin kun jo muita lapsia niin heidän kanssa ulkoilu sujuu paljon paremmin kun alkaa lämpimät kelit kun vauva on pieni :)
Tämä tuleva siis on meidän neljäs, ja toivoin että jos meille vielä neljäs tulee niin syntyis jonkun meidän jo olemassa olevan lapsen kanssa samassa kuussa niin voisi pitää yhteissynttärit :hilarious: :rolleyes:
 
Mikä tahansa kuukausi kelpaisi, mutta toukokuu tuntuu nyt tosi kivalta! Ja kyllä mukava ettei pahimmista helteistä tarvitse kärsiä, en oo mikään suurin helteiden fani.
 
Mulla lapset 11/10, 12/17 ja 10/19. Jossain kohtaa totesin, etten osaa tehdä kuin loppuvuoden hedelmiä, mutta täytyyhän joukossa olla yksi poikkeuskin. :grin

Mä jotenkin olen salaa toivonutkin kevätvauvaa, en tiedä miten niiden kanssa eletään, mutta onhan tämä ihan älykiva juttu.

P.s. en ole muuten koskaan ennen ollut jouluna raskaana :grin toivotaan että tänä jouluna saisin kokea tuonkin.
 
Mulla lapset 11/10, 12/17 ja 10/19. Jossain kohtaa totesin, etten osaa tehdä kuin loppuvuoden hedelmiä, mutta täytyyhän joukossa olla yksi poikkeuskin. :grin

Mä jotenkin olen salaa toivonutkin kevätvauvaa, en tiedä miten niiden kanssa eletään, mutta onhan tämä ihan älykiva juttu.

P.s. en ole muuten koskaan ennen ollut jouluna raskaana :grin toivotaan että tänä jouluna saisin kokea tuonkin.
Mulla on kanssa 11/10 syntynyt ja sitten 11/19 :D
 
Mulla on toukokuinen 20 ja täytyy sanoa, että on kyllä ihana ajankohta saada vauva. Ei tarvi olla helteillä raskaana tai tupata pikkuista heti toppavaatteisiin. Mulla on itsellä pari vuotta nuorempi sisko ja olin haaveillut vähän samanlaisesta ikäerosta omille lapsille. Aika täsmälleen kyllä osuisi, jos kaikki menee hyvin :happy:
 
Mä oon kans tosi tyytyväinen toukokuiseen vauvaan. En oo yhtään kesäihminen ja helteillä raskaana oleminen olis mulle aivan liikaa.
 
Kun aloimme yrittämään, mietimme että kaikki käy paitsi loppuvuoden vauva. Nyt ei olisi mitään väliä. Mutta toukokuu käy oikein hyvin, tosin jos on kovat helteet, niin ulkoilu vähän jännittää...onneksi kotona on ilmalämpöpumppu :smiley-angelic001 eli ehkä sisällä saa pukea vauvalle enempi vaatetta kuin ulos :hilarious:
Töiden kannalta ei ole väliä, mutta viimeksi piti saada elokuinen, olisi ollut luontevaa aloittaa äippäloma kesälomalta suoraan :p mutta nyt ihan sama, ihanaa jos saan lyhyemmän työvuoden kuin muut :hilarious: koska pitihän minun päästä alunperin äippälomalle jo syksyllä -19... Tulispa tämä vauva syliin :smiley-angelic001
 
Kun aloimme yrittämään, mietimme että kaikki käy paitsi loppuvuoden vauva. Nyt ei olisi mitään väliä. Mutta toukokuu käy oikein hyvin, tosin jos on kovat helteet, niin ulkoilu vähän jännittää...onneksi kotona on ilmalämpöpumppu :smiley-angelic001 eli ehkä sisällä saa pukea vauvalle enempi vaatetta kuin ulos :hilarious:
Töiden kannalta ei ole väliä, mutta viimeksi piti saada elokuinen, olisi ollut luontevaa aloittaa äippäloma kesälomalta suoraan :p mutta nyt ihan sama, ihanaa jos saan lyhyemmän työvuoden kuin muut :hilarious: koska pitihän minun päästä alunperin äippälomalle jo syksyllä -19... Tulispa tämä vauva syliin :smiley-angelic001

Toi ilmalämpöpumppu on kyllä ihan pelastus, jos iskee tosi kovat helteet. :happy:

Meillä ollut ihan sama miehen kanssa, ettei oltais haluttu loppuvuoden vauvaa, vaikka eihän sillä lopulta nyt väliä olisi ollut. Mutta tosiaan toukokuu oli kyllä hyvä aika saada vauva ja näköjään kroppa miettinyt, että mitä sitä hyvää vaihtamaan :grin
 
Ihan kivaa saada vauva toukokuussa, ei tarvitse koko ajan miettiä mitä vauvalle pukee ulos. Ja muutenkin alkava kesä ehkä pitää mielialaa korkealla ja kynnys kotoa lähtemiseen esim ihan vaan lenkille ym on matalampi kuin joskus märän kylmän pimeän talven keskellä :hilarious:
 
komppaan aiempia, ihana saada loppukevään vauva. ❤️ Toukokuu tuntuu tosi täydelliseltä kuukaudelta töitäkin ajatellen. Minulla huhtikuussa vuoden tärkein työhomma, minkä toivon pystyväni vielä hoitamaan tai siis edes olemaan läsnä, eli toivottavasti en just ole sillon ennenaikaisesti synnärillä sen huhtikuun keissin jälkeen vauva voi tulla milloin vaan ja tuntuu yrittäjänä äitiyslomien puolesta, et kesää vasten on hyvä lomaillakin ja opetella uutta vauva-arkea, koska ei ole meidän alan sesonkiaikaa ja kesä on paras aika vetäytyä hetkeksi totaaliseen vauvakuplaan ennen töiden osittaista aloittamista. Olisi ollut paljon hankalampaa jos laskettuaika olisi esim. Maaliskuussa 2022, ja miehen kanssa heti todettiinkin plussattuani, että Jes nyt on lähes täydellinen laskettuaika!
 
Miehellä alkaa kesäkuun alussa kesäloma ja kestää heinäkuun puoleen väliin ja siihen päälle vielä isyysloma niin saadaan nauttia koko kesä yhdessäolosta perheen kanssa. Kyl tää ihan täydellinen ajankohta on, ja toukokuuta eikä kesäkuuta vielä ollutkaan meiän synttärikalenterissa. Lapset on jokainen saaneet omat kuukautensa niin kuin nyt tää uusinkin tulokas, jos kaikki menee hyvin:happy:
 
komppaan aiempia, ihana saada loppukevään vauva. ❤️ Toukokuu tuntuu tosi täydelliseltä kuukaudelta töitäkin ajatellen. Minulla huhtikuussa vuoden tärkein työhomma, minkä toivon pystyväni vielä hoitamaan tai siis edes olemaan läsnä, eli toivottavasti en just ole sillon ennenaikaisesti synnärillä sen huhtikuun keissin jälkeen vauva voi tulla milloin vaan ja tuntuu yrittäjänä äitiyslomien puolesta, et kesää vasten on hyvä lomaillakin ja opetella uutta vauva-arkea, koska ei ole meidän alan sesonkiaikaa ja kesä on paras aika vetäytyä hetkeksi totaaliseen vauvakuplaan ennen töiden osittaista aloittamista. Olisi ollut paljon hankalampaa jos laskettuaika olisi esim. Maaliskuussa 2022, ja miehen kanssa heti todettiinkin plussattuani, että Jes nyt on lähes täydellinen laskettuaika!

Tuota mainitsemaasi huhtikuun työhommaa mietin, koska sulla olikaan laskettu aika? Mulla 10.5. ja katsoin että äitiysvapaa alkaisi jo huhtikuun alusta :) Iloissani mietin itse että huhtikuussa ei enää tarttisi olla töissä :grin
 
Tuota mainitsemaasi huhtikuun työhommaa mietin, koska sulla olikaan laskettu aika? Mulla 10.5. ja katsoin että äitiysvapaa alkaisi jo huhtikuun alusta :) Iloissani mietin itse että huhtikuussa ei enää tarttisi olla töissä :grin
Mulla 13.5 laskettu aika, huomenna varhaisultra josta tarkentuu varmaan la. Olen vastuullisessa hommassa yrityksessäni ja oli mulla äippälomaa virallisesti tai ei, niin huhtikuussa olen tuossa työhommassa ainakin tavalla tai toisella mukana ellen ole synnärillä, tällainen MUST osallistuminen jonka teen siis silkasta omasta tahdosta mikäli sikäli vain raskaus sen sallii.. Riittää siis lähinnä pelkkä läsnäolo, ei isoja ponnisteluja! Sen jälkeen voikin laskeutua mammalomalle. Toivotaan et beibi pysyisi mahassa huhtikuun. ❤️❤️
 
Mulla 13.5 laskettu aika, huomenna varhaisultra josta tarkentuu varmaan la. Olen vastuullisessa hommassa yrityksessäni ja oli mulla äippälomaa virallisesti tai ei, niin huhtikuussa olen tuossa työhommassa ainakin tavalla tai toisella mukana ellen ole synnärillä, tällainen MUST osallistuminen jonka teen siis silkasta omasta tahdosta mikäli sikäli vain raskaus sen sallii.. Riittää siis lähinnä pelkkä läsnäolo, ei isoja ponnisteluja! Sen jälkeen voikin laskeutua mammalomalle. Toivotaan et beibi pysyisi mahassa huhtikuun. ❤️❤️
Ah, aivan. Heh, eihän tuollainen yrittäjän sitoutuminen tullut tällaiselle työhönsä lievästi kyllästyneelle palkkatyöläiselle mieleenkään :hilarious:
 
Mulla 13.5 laskettu aika, huomenna varhaisultra josta tarkentuu varmaan la. Olen vastuullisessa hommassa yrityksessäni ja oli mulla äippälomaa virallisesti tai ei, niin huhtikuussa olen tuossa työhommassa ainakin tavalla tai toisella mukana ellen ole synnärillä, tällainen MUST osallistuminen jonka teen siis silkasta omasta tahdosta mikäli sikäli vain raskaus sen sallii.. Riittää siis lähinnä pelkkä läsnäolo, ei isoja ponnisteluja! Sen jälkeen voikin laskeutua mammalomalle. Toivotaan et beibi pysyisi mahassa huhtikuun. ❤️❤️

Mä oon kans erittäin vastuullisessa työssä ja viime raskaudessa oli iso moneen yksikköön vaikuttava projekti, jota olin työstänyt 1,5v ja huipentuma oli "hyvissä ajoin" ennen oletettua äippälomalle jäämistä. Koko raskauden pahoinvointi heitti kuitenkin suunnitelmat härän pyllyä ja jouduin väkisin jäämään jo ajoissa sairaslomalle. Oli kyl tosi kova paikka itselle, kun olin käytännössä vienyt koko projektin läpi, mutta mun tilalle tullut sai lopullisen kunnian. Onneksi tällainen ei kuitenkaan ole yleistä vaan moni pystyy olemaan loppuun asti töissä. Varmasti kaikki menee hyvin. :) Pointtina vaan, että jos ei mee niin kannattaa olla itselle armollinen kun sen lapsen hyvinvointi on vaan pakko laittaa etusijalle. Omalla kohdalla ei mennyt lopulta mikään muukaan suunnitelman mukaan :hilarious:
 
Takaisin
Top