Toukokuisten ketju

Määkin ehkä pienellä haikeudella ja kateudella seuraan kaikkia vauva uutisia . :) on niin ikävä sitä kaikkea tunnetta mikä siihen odotukseen liittyy. Mut eiei, ku ei oo meidän kohdalla mahdollista nyt ku mulle laitettiin pari kk sit hormonikierukka että nähdään mikä sen hoitovaste onn tän mun sairauden hoidossa..
 
Onnea äippä! :happy:

Itekkin mietin pitääskö tehdä rtesti varuuks kun odottelin viimme sunnuntaina menkkoja alkavaksi, (vaikkei säännöliset olekkaan ollut vielä synnytyksen jälkeen), mutta jos olisi niin olisi alkanut :hilarious: vloppuna oli alavatta kipeä ja kramppasi, mietinkin että olisko ovis jos ei menkoista johdu, oli kummiskin erilaista kuin menkkakivut, ja nyt sitten alkuviikosta alkoi vvuoto ja eilen palelin luuytimistä asti niin että tuli elävästi mieleen se kun olin juuri plussannut toukokuisesta ja istuin meidän lepotuolilla vilttiin kääriytyneenä ja äiti katsoi mua epäileväisesti ja kysyi olenko kipeänä :grin
Ja nyt taas palelen ja vatsa on ihan sekaisin vaikken ole mitään poikkeavaa syönyt :wtf:
Kortsua ollaan kyllä käytetty mutta touhaaltu aina aluks ilman, siitä onkin sitten mielipiteitä suuntaan ja toiseen voiko touhutipasta tulla raskaaksi :bookworm: :wideyed:
 
Niin joo, pissa hätäkin on koko ajan, mikä tosin voi mun kohdalla meinata menkkojen alkamistakin :think005
Että odottelen nyt vielä jos ne alkais :angelic:
 
Aaaaawwwsss. Oon niin onnellinen teidän yllätys vauvasta! Kohta oot Äippä×6. :happy: Meki varmaan oltas jo ainaki lähellä plussaa jos minun r pahoinvointi ei ois jotain niin karua.. Rakastan ajatusta olla raskaana ja sitä vauvan odotusta. :Heartred Vähän myöhemmin meki sitte toinen halutaan kyllä. :shy::happy:
 
Marsupilami katoin telkusta ohjelmaa jossa oli just puhetta kun jotku käyttää pull out metodia ehkäsynä. Oli puhetta myös touhutipoista nii testasivat sitte jonku kymmenen hengen porukan (nuoria reilu 20v)miehiä ja heistä oli jokaisella jo touhutipoissa eläviä siittiöitä. Toisilla enempi toisilla vähempi mutta sellasia lukuja kaikilla että voisivat saada petikumppaninsa raskaaks. :eek: Eli jos oikeeseen aikaan touhuatte nii voi hyvinki raskautua.
 
Marsupilami katoin telkusta ohjelmaa jossa oli just puhetta kun jotku käyttää pull out metodia ehkäsynä. Oli puhetta myös touhutipoista nii testasivat sitte jonku kymmenen hengen porukan (nuoria reilu 20v)miehiä ja heistä oli jokaisella jo touhutipoissa eläviä siittiöitä. Toisilla enempi toisilla vähempi mutta sellasia lukuja kaikilla että voisivat saada petikumppaninsa raskaaks. :eek: Eli jos oikeeseen aikaan touhuatte nii voi hyvinki raskautua.

Nyt alko jännittämään! :nailbiting: mun ukko täytti just 24v.
Ollaan kyllä puhuttu että halutaan kolmaskin lapsi (huonoina päivinä taas että näis kahdessa on tarpeeksi) mutta että aikaisintaan harkitaan yrityksen aloittamista kun tämä toukokuinen 1v.

Täs kun mietin että oonko raskaana niin mun sisäinen ääni sanoo että en ole, saa nähdä onko uskomista :hilarious:
 
No sitte viimistään näkee jos kuukautisia ei näy eikä kuulu. :D Minkä ikänen teän esikoinen on?

Me kyllä halutaan kans toinen mutta samaa mietitty että ainaki 1v saa tää toukokuinen täyttää ennenkö ees harkitaan. Pahoinvointi mulla niin kamala että kannettavaa vauvaa en jaksais.. Lattialla makoilu ja leikkiminen toivottavasti onnistuu nii eiköhän sitä pärjää. Mulla siis tosiaan kapseli käytössä nii ei pitäis vahinkoja sattua. :joyful: Toisaalta haluaisin jo raskautua mutta fyysisesti ois ihan liian rankkaa. :sad001
 
Meillä esikoinen helmikuun alussa 2.5v :)
Mun mielestä ollut ihan täydellinen ikäero näillä, just siinä rajoilla ettei pienempää ikäeroa olisi välttämättä jaksanut :joyful: mä kyllä aina haaveilen että olis lapsia suunilleen vuoden ikäeroilla, mutta eipä sitä varmaan jaksais. Ja nyttenkin välillä tuntuu raskaalta ja ettei kerkeä keskittymään tähän toukokuiseen kunnolla kun esikoinen vie niin paljon huomiota... Se täs harmittaaskin jos olisi raskaana, että kuinka sitä pystyis/kerkeäis nauttimaan raskaudesta (tykkään olla raskaana:p) ja se että sitten jos kolmas tulisi syksyllä niin onko mulla enää yhdellekkään lapselle niin paljon aikaa kuin haluais, tää toukokuinenkin olisi viel niin pieni o_O ja miten imetyksen kävisi.
Mutta turha tätä nyt on miettiä, mietitään sitten jos se plussa pärähtää testiin :grin
 
Meillä näiden kahden ikä ero on vajaa 1v4kk. :) tuntu aluksi ihan liian pieneltä mutta siihen on kyllä tottunu ja on se ihan sopiva. :) vaikka kylläpä sitä kovasti on kauhisteltu, että ku niin pian synty toinen. Varsinki mummelit kaupassa kun ovat kyselleet lapsien ikiä. Mut onhan niitä lapsia syntyny joillekki vuodenki ikäerolla ni mikäs tässä niin kamalaa on. :)

Mulla on vähän semmoset fiilikset et haluaisin olla raskaana mut en sitä vauvaa välttämättä sitte jaksais, varsinkaa jos ois samanlainen ku tää toukokuinen. :D Aikalailla verotti jaksamisesta kun se refluksi oli niin paha ne ensimmäiset 4kk. Vaikka kyllä on niitä päiviä ku odottais että ois semmonen pieni tyytyväinen vauva, niinku meidän esikoinen oli. :)

Voin kuvitella noita sun fiiliksiä marsupilami :) kerrohan sitten miten käy, tuleeko jossain vaiheessa plussaa vai ei. :)
 
Meillä keskiverto ikä ero on 1,5v! Oon kyllä tykännyt että lapset tulee pienellä ikä erolla, vaikka raskastakin se osaa olla... varsinkin toi lapsien 2-3 ikä ero, joka on siis pikkasen vajaa vuos:eek: usein luullaan kaksosiks:p
 
Meillä keskiverto ikä ero on 1,5v! Oon kyllä tykännyt että lapset tulee pienellä ikä erolla, vaikka raskastakin se osaa olla... varsinkin toi lapsien 2-3 ikä ero, joka on siis pikkasen vajaa vuos:eek: usein luullaan kaksosiks:p

Musta kans jotenki tuntus et osittain vois olla jopa helpompi jos kaikki tulis sillai pienellä ikäerolla. :) vaikka osaa se olla raskastakin. Ei siitä pääse mihinkään. :) mut jos ne ikäerot ois aina jotain 2-5v ni aina joutuis tavallaan opetella alusta sen vauvan hoidon, ja kaikki vauvatavaratki ois kuitenki jo varastossa ni pitäis kaivella ne sieltä esiin jne jne. :) ja voishan se olla vaikee tottua yöheräilyynkin uudestaan, jos lasten ikäerot ois isommat. :)
 
Meillä tosiaan tää yks nyt vaan ja toinen ois unelma alle 2v ikäerolla jos aina sais mitä haluaa. :p

Mie ja sisarukseni ollaan kans aika tiheään synnytty nii sillä itestä tuntuu että se vois toimia. Ikäerot 1v 2kk, 3v 3kk ja 1v 6kk(kolmoset). Meillä tosin lapsia varmaan max 3 kun ei mies oikeen suurperheelle lämpene ja matkustaminen pakollista meillä kahteen maahan nii ei millään ois varaa. Järjellä yrittää aatella. :)
 
Hellu, mun mielestä 2-3vuotta on ihan liian iso ikä ero! Esim mun ja mun veljien(kaksoset) ikä ero on 3 vuotta ja mun ja mun siskon 5 vuotta niin ei niiden kaa ollu oikein ees mitään yhteistä tms... huomaa jo nyt näistä meidän tytöistä että nää on tosi tiivis joukkue, hyvässä ja pahassa:)

Enkkumamatobe hyvähän se on jo tässä kohtaa miettiä että mikä on teille hyvä perhe koko! Meillä siinä vaan kriteeri että kaikki mahutaan mun pakuun (8 paikkainen) ja noh nythän se on sit täytetty:D näinä päivinä taitaa jo 3 lasta olla suurperhe:,D
 
Nii ja marsupilami jänskän äärellä, odottelemme tikku kuvaa:wink

Odottelen nyt kummiskin vielä ainakin paripäivää, tuntuu siltä että menkat alkais. Mutta niin kyllä tuntui silloinkin kun oli raskaana... :nailbiting: täs kun alkaa miettimään niin melkein sitten harmittaa kun ne menkat alkaakin :woot:
 
Hellu, mun mielestä 2-3vuotta on ihan liian iso ikä ero! Esim mun ja mun veljien(kaksoset) ikä ero on 3 vuotta ja mun ja mun siskon 5 vuotta niin ei niiden kaa ollu oikein ees mitään yhteistä tms... huomaa jo nyt näistä meidän tytöistä että nää on tosi tiivis joukkue, hyvässä ja

Mulla ja mun veljellä ikäeroa 1.5vuotta ja se on ollut mun mielestä tosi hyvä! :) isosiskoon 6.5v, toiseen isoveljeen 4.5v ja pikkuveljeen 6v, kaikkien kans oon ollut tekemisis jne, mutta kaikista läheisimmät ollaan oltu ja ollaan vieläkin tämän 1.5v ikäerolla olevan veljen kans. Toki sitten isosiskon kans on ollu kaikkia tyttöjen juttuja kun ollaan oltu ainuat tytöt ja läheiset välit häneenkin ollut :rolleyes:
 
Me ollaan lähennytty vasta tälleen aikuisiällä, teininä nää mun pikkusisarukset tuntu van ärsyttäviltä o.O nykyään on nää lapset ja muutenkin perhekeskeistä elämää niin ollaan kaikki hyvin samalla aaltopituudella:)
 
Takaisin
Top