Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli raskauden alkupuolella hemoglobiini 114 ja neuvolassa sanottiin et tosi hyvä . Sit se laski 107:ään ja edelleen neuvolassa tuumas, et ihan hyvä, koska vauva kuulemma käyttää toisen kolmanneksen aikana eniten äidin rautavarastoja. Itse olin kyllä vähän eri mieltä, ku sen verran väsy koko ajan, joten aloitin rautakuurin ja vedin alkuun kaks Retaferiä päivässä, jonka jälkeen 1tab/pv. Viime mittauksessa hemoglobiini 111, joten ihan onnistunut tankkaus [emoji4]. Mulla on taipumus alhaiseen hemoglobiiniin ja oon syöny rautaa säännöllisen epäsäännöllisesti ennen raskauttakin, joten mielelläni tankkaan nyt, kun vatsakin sen kestä.

Mä oo kans pistäny Kelalle paperit ja odottelen äitiyspakkausta [emoji172]. Viime vuoden pakkaus sieltä varmasti tulee, ku tän vuoden versio tulee kuulemma jakoon vasta huhtikuussa. Lisäksi hain eilen Lastentarvike-liikkeestä ilmaisen Babyboxin ja pistin jo Libero-laukkukupongin tilaukseen (tulee vasta pari vk ennen laskettua aikaa).

Mulla on aina sanottu neuvolassa, kun hb on menny 110 paikkeille että alahan syömään rautaa. Jännä miten jonkun tätin mielestä se on muka hyvä arvo. Mulla kävi hemppa 111 niin söin yhden kuurin, vajaan kuukauden, obsidania ja se nousi 128. Toisen kuurin otan vielä ennen synnytystä. :)

Mulla myös normaalistikkin hb alhainen, aina jotain 115-120 paikkeilla. Mutta en oo syöny rautaa ku raskaana ollessa. :)

Mulla kun viimme raskauden lopussa oli hb 111 niin neuvola täti kehoitti syömään rautalisää.
Obier, hyvä että aloit syömään rautaa, vaikka neuvola tädin mielestä hb hyvä! :wideyed:

Mulla oli hb maanantaina neuvolassa 112 ja 50mg rauta tabletteja käskettiin hakemaan.

Mulla raskauden alussa hb oli n. 130 ja viime neuvolassa se oli sitte tippunu 116.. Neuvolatäti ohjeisti, että voisin alottaa rautatablettien syönnin (vaikka ekaks vaan joka toinen päivä) koska neuvolakäyntien väli kuitenkin kuukaus niin ei halua että hb tippuu sillä aikaa alemmas ja kuoleman väsy iskee.. Olin erittäin tyytyväinen että neuvolatäti ajatteli sitä päivää pidemmälle :)

Joo oli kyllä outoa, että Obierin neuvolatädin mielestä oli ihan ok toi 107 :wideyed: Mulla lähtö hb oli n.140, joka on kuulemma todella hyvä arvo. Sit laski hiljalleen 119 ja siitä nousi taas ilman rautakuureja 122:een :) Tää onkin sit eka raskaus kun mulla ei oo hempat alhaalla! Pojista oon molemmista vedelly rautaa, mut nyt hb nousee ilman mitään ihmeempiä :)

Joo! Mä olin kans et mitä ihmettä. Kysyin et otanko yks vai kaks rautatablettia päivässä ja koska hän ei pitäny lukua ollenkaan huolestuttavana yks kuulemma riittää. No onneksi voi aina tehdä oman pään mukaan [emoji39].

Tasan 8vk äippäloman alkuun! Eilen tuli kelaltakin jo paperit.

Niitä on muitakin merkkejä mitä saa luontaistuote kaupasta,toi nyt taitaa olla se yleisin kun saa marketistakin?

Tiitiläinen se vahvistaa supistuksia näin pähkinänkuoressa ;) edellisen La ryhmässä tosta kuulin ja kokeilin ja toimii piru tai noh ainakin supistelin kun viimeistä päivää vikan kk ;) tai sit toi tyttö vaan halus kiusata äitiä loppuun asti:p synty rv 39+4

Tää ei oo todellista.. Oikia jalka teki lopun ei liiku juurikaan tiesti noi liitoskivut sillä puolen ku on vaivannu tai en tiiä ku muisa ei oo ollu mitään... Tuun hulluks ku ei päässy lenkille tai edes suihkuun ärrrrrr

Takaisin