Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille! Ihan uusi näissä jutuissa. Plussasin alkuviikosta ja tänään sovittiin neuvola-aikoja :)
Tämä tosiaan ensimmäinen raskaus ja vähän surettaa jo valmiiksi se, että lapsen isä ei halua olla meidän elämässä eli tuun olee yksin. Oma perheeni asuu 600km päässä ja on mulla toki kavereita, mutta ei sellaisia keistä saisi tarvittaessa apua.

Mulla arviolta rv 5 menossa eli tietenkin ihan alussa ja mitä vain voi vielä sattua. Mulla ainoat oireet on väsymys, huimaus seisomaan noustessa ja vessassa pitää käydä useammin.

Tervetuloa tänne palstailemaan! Mullakin oma perhe/suku asuu yli 600km päässä ja odotan yksin (lähtökohtaisesti, eli ei miestä alkujaankaan mukana) 😄

Hei meillähän vähän sama tilanne 😊 jännittääkö sua yksin odottaminen?

Odottaminen ei niinkään, tai ehkä aika on kullannut muistot siitä kuinka asiat vaikeutuu mahan kasvaessa 😄 toivon joltain suuremmalta taholta, että tuleva vauva olisi edes KOHTUULLINEN nukkuja , ettei mene mielenterveys väsymyksen takia 😅 lähinnä isompien lasten kanssa jaksaminen jännittää, mutta apua täytyy muistaa pyytää matalalla kynnyksellä 😄

Odottaminen ei niinkään, tai ehkä aika on kullannut muistot siitä kuinka asiat vaikeutuu mahan kasvaessa 😄 toivon joltain suuremmalta taholta, että tuleva vauva olisi edes KOHTUULLINEN nukkuja , ettei mene mielenterveys väsymyksen takia 😅 lähinnä isompien lasten kanssa jaksaminen jännittää, mutta apua täytyy muistaa pyytää matalalla kynnyksellä 😄
Niin varmasti on raskasta, jos isompia lapsia ja vauva sitten vielä valvottaa yöt.

Onko sulla apua saatavilla, jos tarvii?

Itseä ei niinkään raskaus jännitä, vaan sitten nimenomaan se vauva-aika. Mitä jos en saa nukuttua ja olen liian väsynyt yksin lapsen kanssa jne 😬 uskoisin toki että neuvolassa kun tästä puhuu, niin käsittääkseni saa apua sitä kautta/sossusta tms? Eka lapsi siis kyseessä ja kun yksin on niin monia kysymyksiä 😅

Niin varmasti on raskasta, jos isompia lapsia ja vauva sitten vielä valvottaa yöt.

Onko sulla apua saatavilla, jos tarvii?

Itseä ei niinkään raskaus jännitä, vaan sitten nimenomaan se vauva-aika. Mitä jos en saa nukuttua ja olen liian väsynyt yksin lapsen kanssa jne 😬 uskoisin toki että neuvolassa kun tästä puhuu, niin käsittääkseni saa apua sitä kautta/sossusta tms? Eka lapsi siis kyseessä ja kun yksin on niin monia kysymyksiä 😅

Oma äiti asuu täällä, joten häneltä tosiaan välillä voi pyytää apua. Käy kuitenkin töissä ja on vähän terveysvaivaa niin ei ihan hirveesti voi apuna olla 😄 joo neuvolasta saa apua, tai jos ei niin viimeistää sitten sossuilta 🤞

Onko kellään muulla ollut yhtään tiputteluvuota? Mulla jäi tänään vessapaperiin ihan pieni määrä verta mutta se sai tietenkin taas huolestumaan 🙈 viimeksi oli sama homma samoihin aikoihin, joten mietin voiko olla vaan jostain kohdun kasvusta johtuvaa tms?
Toivottavasti ainakaan ei alkaisi vuotamaan tän enempää. 🤞

Onko kellään muulla ollut yhtään tiputteluvuota? Mulla jäi tänään vessapaperiin ihan pieni määrä verta mutta se sai tietenkin taas huolestumaan 🙈 viimeksi oli sama homma samoihin aikoihin, joten mietin voiko olla vaan jostain kohdun kasvusta johtuvaa tms?
Ei ole kyllä koskaan ollut 🤔

Itselläni oli edellisessä raskaudessa verenvuotoa joskus viikoilla 7-8. Suht runsaastikin jopa, mutta ei ollut mitään hätää 😊 Ymmärtääkseni aika normaalia sellainen pieni vuoto, että näkyy juurikin esim pyyhkiessä

Mulla oli esikoisesta alkuraskaudessa muutaman viikon tiputtelua. Loppui just ennen nt-ultraa. Ei koskaan syytä selvinnyt miks sitä tuli, mutta terve poika syntyi. 😊 Toivottavasti sullakin on ihan harmitonta. ❤️

Toivottavasti kaikki hyvin!
Itellä ei oo myöskään ollut vielä ainakaan, mutta käsittääkseni voi olla myös ihan normaalia? Tsemppiä!

Onko normaalia että rinnoissa ei tunnu eikä näy minkäänlaista muutosta, eikä arista yhtään? Rv 6+
🤔

@Hennuhanni @Pikkis91
Helpottavaa kuulla että saattaa olla ihan normaalia. Olitteko silloin neuvolaan yhteydessä vai annoitteko vaan olla? Mietin
että pitäiskö soittaa huomenna mitä mieltä ne siellä on ja tulisko ehkä joku ylimääräinen käynti ennen VU. Vai jättääkö soittamatta jos ei vaan tosiaan pahemmaksi mee.

@Hennuhanni @Pikkis91
Helpottavaa kuulla että saattaa olla ihan normaalia. Olitteko silloin neuvolaan yhteydessä vai annoitteko vaan olla? Mietin
että pitäiskö soittaa huomenna mitä mieltä ne siellä on ja tulisko ehkä joku ylimääräinen käynti ennen VU. Vai jättääkö soittamatta jos ei vaan tosiaan pahemmaksi mee.
Itselläni oli ensimmäinen raskaus, niin pelästyin sitä kamalasti ja soitin neuvolaan. Puhelimessa jo sanottiin, että monilla on vuotoa ilman huolta, mutta jos haluan, pääsen kyllä tarkistamaan. Pääsin neuvolalääkärille joka ultrasi ja siellä se pieni sydän sykki ❤️ Siinäkin vielä sanoi sitten, että etenkin alkuraskaudessa voi olla vuotoja joista ei tarvitse olla huolissaan.

Vuosin vielä myöhemminkin mutta osasin olla jo rauhallisemmin mielin.

Onhan se kuitenkin niin, että jos itseä huolettaa, niin sitähän varten neuvolassa ovat, että heille voi soittaa ❤️

Itselläni oli ensimmäinen raskaus, niin pelästyin sitä kamalasti ja soitin neuvolaan. Puhelimessa jo sanottiin, että monilla on vuotoa ilman huolta, mutta jos haluan, pääsen kyllä tarkistamaan. Pääsin neuvolalääkärille joka ultrasi ja siellä se pieni sydän sykki ❤️ Siinäkin vielä sanoi sitten, että etenkin alkuraskaudessa voi olla vuotoja joista ei tarvitse olla huolissaan.

Vuosin vielä myöhemminkin mutta osasin olla jo rauhallisemmin mielin.

Onhan se kuitenkin niin, että jos itseä huolettaa, niin sitähän varten neuvolassa ovat, että heille voi soittaa ❤️
Voi olla että tulee soitettua sit huomenna aamulla. En tosin tiedä mitä ne vois sille muuta tehdä kun varmistaa ettei oo kohdun ulkoinen. On kuitenkin niin vähän viikkoja niin muuta siellä ei vielä edes näkyisi.

Heippa kaikille! Varovasti tänne kurkin, plussa tuli toissapäivänä, "menkat" myös alkoi samaan aikaan, testi kuitenkin selvästi vahvistuu ja vuoto ehkä vähän vähenee. Vuotoa on ollut osassa raskauksista aiemminkin, viikkoja tosin ollut silloin enemmän, osa mennyt loppuun saakka hyvin, osa ei. Jään siis seurailemaan nouseeko digissäkin muutaman päivän päästä viikot.

Heippa kaikille! Varovasti tänne kurkin, plussa tuli toissapäivänä, "menkat" myös alkoi samaan aikaan, testi kuitenkin selvästi vahvistuu ja vuoto ehkä vähän vähenee. Vuotoa on ollut osassa raskauksista aiemminkin, viikkoja tosin ollut silloin enemmän, osa mennyt loppuun saakka hyvin, osa ei. Jään siis seurailemaan nouseeko digissäkin muutaman päivän päästä viikot.
Toivotaan tarrasukkia jalkaan 💜

Tervetuloa! Ja toivottavasti tämä olisi kanssa yksi niistä kerroista kun kaikki menee hyvin vuodosta huolimatta ❤️

Tuli nyt soitettua siitä verenvuodosta ja ne vakuutteli tosiaan että se on ihan normaalia ja saattaa jatkua vielä parin päivän ajan. Ja jos ymmärsin oikein niin ne sano että se on todennäköisesti istukan kasvusta johtuvaa.
Ne sano vaan että jos alkaa tulemaan runsasta vuotoa tai kovia kipuja niin sit täytyy soittaa uudelleen.
Nyt ei oo onneksi tullut enää mitään sen eilisen jälkeen. Eli täytyy koittaa taas jotenkin rauhoittua ja vaan odottaa sitä ekaa ultraa..

Nythän se lapsissa ollut enterorokko saavutti minutkin. Kurkku kipeä ja pari näppylää kämmenessä. Toivotaan yhtä lieviä oireita kuin lapsilla oli 💪

Tsemppiä! 😞 Toivottavasti säästyt vähällä myös. 😊 Meillä miehelläkin nyt alkaa onneks jo helpottamaan, mä taisin säästyä siltä. Mut mä vuorostani makaan sohvan pohjalla kun oksettaa ja väsyttää. Ekaa kertaa lensi tänään ihan oksennus, yök. 😫

Takaisin