Touhukas toukokuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tata87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jepulis :) meillä sitä varpaatkin löydettiin joku aika sitten :grin nyt lähinnä ootellaan että keksis liikkumisen johonkin suuntaan ku hirvee kiukuttelu alkaa lattialla aina vähän ajan päästä ku ei pääse etenemään :grin

Juu, 6kk tulee kohta täyteen <3,apua kun aika menee niin nopee.
Meilläpä onkin tänään jo 6kk neuvola :-). Täällä Espoossa ( ainaki meijän alueella ) se on ns.ryhmäneuvola tää 6kk juttu. Noin 10 lapsukaista äitineen /isineen samassa. Jutellaan ringissä ja lopuks kaikki lapset mitataa ja punnitaan. Aikas jännää :-).

Meillä täytetään 5kk viikon päästä. Ihana pieni tohottaja tuo tyttönen on. <3 Isosisko on hauskin ihminen maailmassa ja hänelle nauretaan joka käänteessä. Hampaita alkaa ilmeisesti tulla, kun kuolaakin valuu ja tunkee sormiaan suuhun. Varpaitaan tutkii todella tarkkaan ja välillä sitterissä tutkii kättään niin, että puristaa nyrkkiin ja avaa jne. :) On se pienen ihmisen maailma niin ihmeellistä. Pylly nousee jo korkealle ja jalat koittaa alle. Sopivalla alustalla saa nytkytettyä itseään jo hieman eteenpäin. Haikeaa, kun ei ole enää pientä vauvaa. :')

Meillä kans isoveli on hauskinta maailmassa :-) sille nauretaan ja yritetään jopa kovasti komennella virkayskällä säestäen <3
Poitsulle tulikin tän päivän aikana 3 hammasta lisää, niin kolme! Aamupäivällä ei ollu viel tullut ikenestä läpi kun oli neuvola mut illalla katsoin uusiks kun kitinä oli kova. Nyt siis Max ukkelilla 3 hammasta alhaalla ja 2 hammasta ylhäällä :-) . Tiistaina 6kk <3

Onko teidän vauvelit miten liikkuvaisia? Huomasin vauvakerhossa että meidän murun ikätoverit ovat alkaneet nojailla käsiin (siis ihan pitävät ylävartaloa irti maasta) ja ryömivät... meillä ei vielä harrasteta sellaisia. Aloin pohtia että pitäisköhän niitä harjoitella jotenkin erityisesti... toisaalta lapsethan kehittyy ihan omaan tahtiinsa että tuskinpa tarvisee olla huolissaan asiasta :D

meillä tyttö pitää itteään just käsivarsien varassa ja kovasti takapuoltaan nostaa ja yrittää potkia mutta ei meillä minnekään vielä liikuta vaikka ei yrityksestä ainakaan puutetta ole :grin eikä me olla mitenkään erityisemmin treenattu, omaan tahtiin jokainen alottaa liikkumisen :)

Meillä myös etupäätä pidetään koholla suorilla käsillä ja vähän hakee välillä polvia alle,mutta ei varsinaisesti liiku minnekään vielä. Kauhea sätkiminen kyllä on päällä vähän väliä lattialla ollessa, ihan kuin uisi, kaikki raajat ilmassa ja kauhee sätkiminen. :grin Oman navan ympäri käännytään jonkun verran. Lattialla ollaan annettu olla niin paljon kun malttaa, mutta muuten ei olla mitään tehty. :) Mutta täälä kun melkeen kaikilla on jo hampaita ja joillain jo useampikin,niin mein poitsulla ei ole vielä yhtään hammasta. saas nähdä millon meinaa ne tehdä. Neuvolassa sano,että vois jo ruveta antamaan vähän sormiruokaakin jos vaan tulis vähän hampaita... :rolleyes:

Tuossa Lotella oli paremmin selitetty siis meilläkin polvia hakee mahan alle :) liikkumisesta ei voi puhua mutta pikkuhiljaa onnistuu pyristelemään itteään millon mitenkin päin :grin niin ja meillä taitaa tykätä alotella tuota liikkumista eka sängyn päällä ja sit kokeilee lattialla kun sängyn päällä onnistuu :)

Hampaita täälläkin odotellaan (kovasti purraan kaikkea mm. hammasharjaa jolla on harjattu kutisevia ikeniä). Luulin jo yhdessä vaiheessa että ikenestä pilkisti hammas mut eipä ollutkaan :)

Heh, meillä kans likka välillä kokeilee noita alahampaitaan tissiin ja juu ei tunnu kivalle, päässy pariin otteeseen älähdys:eek: välillä ihan näkee ku suunnittelee, kurkistaa sivusilmällä tissin alta ja virnistää ja rouskasee :grin

minä en nyt sen enempiä oo tuosta sormiruokailusta ottanu selvää, vähän kokeillaan kaikkee, mut on kyllä tykänny ite imeskellä ja rouskutella noita ruokia, eilen ei suostunu ees aamupuuroa syömään vaan piti saada banaania ja kurkkua ja omenaa ite mutustella :) pitää nyt vaan ootella tuo 6kk neuvola ja kysyä missä vaiheessa sitä syöttötuolia vois kokeilla, ku tuntuu ettei viihdy sylissä tai sitterissä ku hetken ja alkaa sitten vääntelehtimään, sylissä vähän pidempään kyllä. nii no tää varmaan ois voinu mennä tuonne kiinteisiin mut olkoon nyt tässä ketjussa :rolleyes::grin

weathervane: Tulipa tuokin selväksi. Olen nimittäin ite pohtinnu,että miks ei muka vois antaa banaania, kurkkua tms.pehmeetä poitsulle ite mössättäväksi, mutta jotenkii jämähdin siihen hammas kohtaan siellä neuvolassa. :p Tai voihan olla,että hän tarkotti,että sitten voi antaa jo vähän jotain nakerrettavaakin. :wink Sylissä poitsu istuu jo aikast hyvin, mutta lantiosta tuettaessa huojuu vielä sen verran,että ei ihan vielä syöttötuoliin kokeilla. Mutta onkin ihan kiva kun pääsee vaikka kahvipöydässä sörssäämään jotain itsekkin, kun nyt yrittää kokoajan sylissäpitäjän lautaselle/mukille. :grin

Nyt on keksinny todenteolla tuon yläkropan suorille käsille työntämisen. Kokoajan ojentamassa käsiään ja on vissiin huomannu,että niin näkee korkeemmalle. :wink Samalla kääntyminen navan ympäri on ruvennut sujumaan paremmin ja tänään meni "jumppa-alustalla" pakkia kun oli liukas pohja ja aina kädet ojentaessa meni taaksepäin. :laughing025Viimeyö tosin olikin sitten aikast levoton, kun poitsu unissaankin kääntyili mahalleen ja rupes nostamaan etupäätä ylös... No jospa tuo kohta rauhottus ja jättäs nuo jumpat päivä ajalle. :rolleyes:

Onko teistä muuten moni palaamassa työelämään jo heti äitiysloman jälkeen vai onko suunnitelmissa jäädä vielä kotiin? Meillä on suunnitelmissa,että minä jäisin vielä kotiin mussukan kanssa. Hieman tosin ahdistaa tämä yleinen työllisyystilanne, kun mies oli jo kerran pari kuukautta lomautettuna ja nytkin työt vissiin hetkeksi vähenemässä. Itse kuitenkin haluaisin nauttia tästä ajasta ja antaa pojankin olla vielä kotona. Kello kaulassa hän ehtii juosta ihan tarpeeksi myöhemminkin. :sad001

Mun on tarkoitus aloittaa duunit jälleen 2.1.2015, pidän lomat pois + 2,5kk hoitovapaata. Esikoinen oli about saman ikäinen kun palasin, ja koin että ratkaisu oli oikein hyvä. Hän tottui helposti päiväkotiin ja minä pääsin hyvin takaisin työrumbaan. Tein silloiin 6-tuntisia päiviä, ja niin aion tehdä nytkin. Syy "aikaiseen" paluun on tietysti pitkälti taloudellinen,mutta minä viihdyn hyvin töissä, ja koin että olin saanut olla tarpeeksi vain kotona. 16 kuukautta oli ihanaa vain olla, mutta sitten töihinpaluu maistui oikein hyvältä. Nyt kotikuukausia tulee olemaan 14,5, mutta tiedän että työntekijöitä tarvitaan meillä vuodenvaihteessa, joten eikun hommiin;)

Ja kylmä fakta on, että oma työpaikka on uhattuna jos on pitkään pois. Turha totuutta on kaunistella. Töitä varmaan on, mutta luultavasti silloin eri osastolla/eri tiimissä, ja juuri minun tiimini on se mun juttu.

Voi kun meilläkin oppisi pian nyherö noita juttuja mitä teillä muilla jo tehdään mutta kyllä hänkin aikanaan oppii varmasti =D Jalat ainakin sinkuttaa mahallaan ollessa ihan vimmatusti mutta liikkelle ei vielä pääse ellei sitten saa esim. kädestä ponkaisu tukea jaloille x)

Pieneen iski eilen limaisuus. Ei oikein ruoka maistu ja kiukustuu helposti. Oisko tarttunut vauvakerhosta jokin pöpö kun niitä samoja leluja maistelee mitä toisetkin.... jospa se vastustuskyky kasvaisi kun altistuu pöpöille =)

Voi, meidän tytteli ei edes käänny vielä, pyörii vain vimmatusti ympyrää;) Mutta eiköhän ennemmin tai myöhemmin hiffaa mitä pitäisi tehdä. Kylkiasentoon kyllä pääsee, mutta ei sitten viitsi enempää yrittää. Isovelikään ei kääntynyt kun vasta 5,5-kuisena. Ja ihan normaali muksu hänestäkin on tullut:)

No, pakittamaan sentään pääsee liukkaalla lattialla, aina jotain;)

Muokattu viimeksi:
noista töistä, niin minähän olen jo viikonloppuisin käynyt muutaman vuoron tekemässä ja päivähoito paikkaakin on ainakin haettu äippäloman jälkeen. minulla tosin töitä tulee alkuun olemaan vähemmän,ehkä 20 tuntia viikkoon mikä on toisaalta mukavampi lempeempi alotus molemmille. joulua kohden sitten lisääntyy jos en nyt sitten kokeile hakea muuta työtä lisäksi tai tilalle parempaa tunti sopparia. Itse myös nautin töissä olosta ja ei toisaalta ole oikeen varaakaan jäädä pidemmäksi aikaa töistä pois, lainat painaa päälle, laskut pitää maksaa ja en jotenkin haluaisikaan omia lainojani ja laskujani miehelle enää yrittää luimuttaa kun hän jo muutenkin hoitaa isommat laskut :)

Ei ala taas viikonloppu parhaissa merkeissä. Pieni on yhä nuhainen ja yskäinen ja sain tietää että en kuussa minulla on edessä hysteroskopia (kohdun tähystys nukutuksessa)....

Onneksi on sentään ensimmäinen äitienpäivä tulossa. Hui kun "jännittää" että onko nyherö ja isi keksineet mitään erityistä kivaa sen varalle :)

Paras toivottaa Iloista tulevaa äitienpäivää valmiiksi jo kaikille teille muillekin mammoille! =)

Takaisin