Toiveissa vauva 2023

IiJa-99

Puuhakas puhuja
Syyskuiset 2024
Moi!
Halusin aloittaa tämmöisen ketjun kun en äkkiä huomannut vastaavaa 2023 vuodelle. Eli tervetuloa kaikki vauvvaa haaveilevat 2023!

tässä vähän taustaa: olemme mieheni kanssa kumpiki 23-vuotiaita, ehkäisyn jätin pois 1/22 ajatuksella että vauva saa tulla jos on tullakseen. Kesällä mietin että noh testaampa tikuttaa ovista kun mitään ei ole tapahtunut ja kaksi viivaa joka kerta sain, mutten koskaan plussaa. Kierrot minulla on heitelly 34-52pv. Nyt kuukausi takaperin aloin oikeasti jo ihmettelemään että miten ei ole tullut plussan plussaa ovis-eikä raskaustestiin, joten varasin ajan Felicitakselle lapsettomuuden ensikäynnille. Siellä kaikki muuten oli ookoo, MUTTA rakkuloita oli hyvin paljon munasarjoissa, vasemmassa 40 ja oikeassa 50 ultran aikaan oli kp 10 eikä tietoakaan kypsyvistä folleista, limis oli ookoo 5mm sille kiertopäivälle. Pcos-diagnoosia ei antanut mutta oli kirjoittanut että munasarjat vahvasti pco-tyyppiset ja naisen ovuloimattomuuden vuoksi lapsettomuus. Lääkäri sanoi etten todennäköisesti tule saamaan koskaan lapsia ilman lääkkeitä, mutta uskoi letrojen tuovan ratkaisun meidän lapsettomuuteen.

Mieheltäni otettiin myös erikoislaaja spermanäyte, kaikki muut oli priimaa paitsi oikean muotoisia siittiöitä oli liian vähän mutta lääkäri vakuutti ettei sillä ole väliä raskautumisen kannalta, koska kaikki muu on täydellistä. Lääkäri halusi ottaa minulta ferrit, kilpparit, d-vitamiinin ja keliakiakokeet.

Ferrit oli noussu vajaa vuodessa 35->72.

D-vitamiini laskenu 102->51

Tsh oli noussut 1.5->2.7

T4V oli 13.9

Keliakiakokeet oli onneksi ok.

Huomenna vihdoin on lääkärin soittoaika verikokeista ja eiköhän hän ainakin määrää minulle letrot. Tulen inffoamaan huomenna lisää. Iän puolesta ei oo kiire vielä, mutta vauvvakuume on kova!
 

Täällä keskustelee aktiivisesti kaikki 2022 raskautta toivovat.
 
Mä mielellään liityn tähän freesiin ketjuun kans! 😊 Meillä miehen kanssa tilanne: ollaan 32 ja 36, ekaa yritetty 2 vuotta luomuna, vuoden alussa pitäisi nyt lähteä koklaamaan inseminaatioita. Tutkimuksissa meillä lapsettomuuden syinä mun kohdun limakalvon laatu(vähän endo-tyylistä, ei otollista munasolun kiinnittymiselle) ja miehellä jonkun verran laiskahkoja simppoja 😁

Kierto ja ovulaatio mulla on päivälleen tarkkoja, että se kyllä helpottaa prosessia mutta silti ei vaan luomuna nappaa kii 🤷🏼‍♀️ hoidot vähän jännittää ja etenkin,että miten töissä selittelen tulevat poissaolot yms kun en oikeen totuuttakaan haluaisi heti pomolle kertoa 🙈

Noh, oishan tässä vielä pari kiertoa aikaa onnistua luomuna mutta tuskin sellaista ihmettä käy 😂
 
Mä mielellään liityn tähän freesiin ketjuun kans! 😊 Meillä miehen kanssa tilanne: ollaan 32 ja 36, ekaa yritetty 2 vuotta luomuna, vuoden alussa pitäisi nyt lähteä koklaamaan inseminaatioita. Tutkimuksissa meillä lapsettomuuden syinä mun kohdun limakalvon laatu(vähän endo-tyylistä, ei otollista munasolun kiinnittymiselle) ja miehellä jonkun verran laiskahkoja simppoja 😁

Kierto ja ovulaatio mulla on päivälleen tarkkoja, että se kyllä helpottaa prosessia mutta silti ei vaan luomuna nappaa kii 🤷🏼‍♀️ hoidot vähän jännittää ja etenkin,että miten töissä selittelen tulevat poissaolot yms kun en oikeen totuuttakaan haluaisi heti pomolle kertoa 🙈

Noh, oishan tässä vielä pari kiertoa aikaa onnistua luomuna mutta tuskin sellaista ihmettä käy 😂
Tervetuloa🤩
Hyvän aikaan ootte jaksanut luomusti yrittää. Menettekö siis suoraan inssiin ettekö kokeile ollenkaan letroja?
Toivon, että teidän esikoinen saa nopeasti alkunsa hoitojen myötä eikä tarvitse taas odotella!
Kyllä itseäkin kovasti jo jännittää hoitojen aloitus ja se että miten oma keho ottaa sen vastaan. Samaa olen itsekin miettinyt että mitähän sitä pomolle sanois😅
 
Tervetuloa🤩
Hyvän aikaan ootte jaksanut luomusti yrittää. Menettekö siis suoraan inssiin ettekö kokeile ollenkaan letroja?
Toivon, että teidän esikoinen saa nopeasti alkunsa hoitojen myötä eikä tarvitse taas odotella!
Kyllä itseäkin kovasti jo jännittää hoitojen aloitus ja se että miten oma keho ottaa sen vastaan. Samaa olen itsekin miettinyt että mitähän sitä pomolle sanois😅
Juu, meillä jostain syystä ei edes ehdotettu letroja, suoraan inssit. Liekö syynä sitten pitkä yritysaika vaiko mikä, ehkä simppojen laiskuus syynä, aattelivat että tarviivat apua perille pääsyssä 😂

Voi olla, että joutuu totuuden pomolle kertomaan, ainakin jos inssit ei heti tuota toivottua tulosta ja joutuu joka kuu ravaamaan 🙈
 
Juu, meillä jostain syystä ei edes ehdotettu letroja, suoraan inssit. Liekö syynä sitten pitkä yritysaika vaiko mikä, ehkä simppojen laiskuus syynä, aattelivat että tarviivat apua perille pääsyssä 😂

Voi olla, että joutuu totuuden pomolle kertomaan, ainakin jos inssit ei heti tuota toivottua tulosta ja joutuu joka kuu ravaamaan 🙈
No se tieten voi olla että kun on laiskat simpat😄 mää teen kaikkeni ettei tarvi kertoa pomolle mitää😂
Minä aloitin eilen terolutit kun ei alkanu menkkoja kuulumaan ettei kierto venähä taas kauheen pitkäksi, että sais ees joskus alottaa ne letrot🤩
 
Juu, meillä jostain syystä ei edes ehdotettu letroja, suoraan inssit. Liekö syynä sitten pitkä yritysaika vaiko mikä, ehkä simppojen laiskuus syynä, aattelivat että tarviivat apua perille pääsyssä 😂

Voi olla, että joutuu totuuden pomolle kertomaan, ainakin jos inssit ei heti tuota toivottua tulosta ja joutuu joka kuu ravaamaan 🙈
Tätä mietin itsekin ennen kuin päästiin ensikäynnille, että miksi osalla aloitetaan vain ovulaation induktioita ja toisilla insseillä. Lääkärin mukaan yli kolmikymppisillä aloitetaan yleensä insseillä. Meillä siis selittämätön lapsettomuus.
 
Tätä mietin itsekin ennen kuin päästiin ensikäynnille, että miksi osalla aloitetaan vain ovulaation induktioita ja toisilla insseillä. Lääkärin mukaan yli kolmikymppisillä aloitetaan yleensä insseillä. Meillä siis selittämätön lapsettomuus.
Ahaa aivan.
 
Tätä mietin itsekin ennen kuin päästiin ensikäynnille, että miksi osalla aloitetaan vain ovulaation induktioita ja toisilla insseillä. Lääkärin mukaan yli kolmikymppisillä aloitetaan yleensä insseillä. Meillä siis selittämätön lapsettomuus.
Meillä alkaa letroilla hoidot, jos nyt mitää ihmeitä ei selviä lisäselvittelyistä vaikka ollaa yli 30 molemmat. Toki meillä on takana pari vuotta sitten 3 letro kiertoa ja tulin raskaaksi niistä kahdessa. Et varmaan sekin vaikuttaa. Alotan kyl mielellää letroilla.

Lääkäri jo varoitteli et julkisella ei saa ees kevyitä hoitoja kun vaan 2 yhteiseen lapseen.. 🙈 Jos nyt toivottavasti saataisiin ensin toinen ja mietitään sit mitä tehhää 😱 ei ees puhuttu mitään tommosta et toiveita ois enemmiki, mut ehkä se halus kerrata vaa tilanteen
 
Meillä alkaa letroilla hoidot, jos nyt mitää ihmeitä ei selviä lisäselvittelyistä vaikka ollaa yli 30 molemmat. Toki meillä on takana pari vuotta sitten 3 letro kiertoa ja tulin raskaaksi niistä kahdessa. Et varmaan sekin vaikuttaa. Alotan kyl mielellää letroilla.

Lääkäri jo varoitteli et julkisella ei saa ees kevyitä hoitoja kun vaan 2 yhteiseen lapseen.. 🙈 Jos nyt toivottavasti saataisiin ensin toinen ja mietitään sit mitä tehhää 😱 ei ees puhuttu mitään tommosta et toiveita ois enemmiki, mut ehkä se halus kerrata vaa tilanteen
Juu se varmaan vaikuttaa, että olette onnistuneet letroilla. Voi olla, että kolmenkympin rajapyykkiä sovelletaan selittämättömästi lapsettomille.

Teillä varmaan hyvät mahikset onnistua letroilla 👍 😊
 
Tätä mietin itsekin ennen kuin päästiin ensikäynnille, että miksi osalla aloitetaan vain ovulaation induktioita ja toisilla insseillä. Lääkärin mukaan yli kolmikymppisillä aloitetaan yleensä insseillä. Meillä siis selittämätön lapsettomuus.
Joo, mietin tota kanssa että ikäkin varmaan yksi syy. 🤔 Plus minä todistetusti ovuloin joka kierrossa kuin kellonlyömällä kp14, eli ovulaation kanssa ei siis ongelmaa. 😁
 
Meillä alkaa letroilla hoidot, jos nyt mitää ihmeitä ei selviä lisäselvittelyistä vaikka ollaa yli 30 molemmat. Toki meillä on takana pari vuotta sitten 3 letro kiertoa ja tulin raskaaksi niistä kahdessa. Et varmaan sekin vaikuttaa. Alotan kyl mielellää letroilla.

Lääkäri jo varoitteli et julkisella ei saa ees kevyitä hoitoja kun vaan 2 yhteiseen lapseen.. 🙈 Jos nyt toivottavasti saataisiin ensin toinen ja mietitään sit mitä tehhää 😱 ei ees puhuttu mitään tommosta et toiveita ois enemmiki, mut ehkä se halus kerrata vaa tilanteen
Teille siis letrot ainakin toiminut! Toivottavasti toimivat taas yhtä hyvin🤩
 
Hieman taas huvittaa tämä homma. Enpä olisi vaikka 10 vuotta sitten uskonut, että koittaa päivä jolloin kirjoitan oikein isolla kalenteriin milloin pitää lakanoita pöllyttää 😂 Meillä tosiaan 2 luomukiertoa vielä ennen inssiä ja tarkoitus panostaa ihan huolella yrittämiseen niin piti varmistaa ettei vahingossakaan unohdu 😅
 
Mä tuun kans tähän ketjuun. Aluksi oli toiveissa alkaa yrittää kakkosta esikoisen täytettyä vuoden, mutta päätettiinkin jättää ehkäisy pois esikoisen ollessa noin 9 kk.
Heinäkuun lopusta ollaan siis nyt oltu ilman ehkäisyä. Vielä ei ole tärpännyt.
Tai no tämä kierto hämmentää. Tänään kp 49. Keskiviikkona tein nega testin. Perjantaina kuvassa olevan testin, jota olen useaan otteeseen silmäillyt onko siinä haamujen haamu vai kuvittelenko omiani. Mietin teenkö sunnuntaina uuden testin vai jaksanko odottaa ensi viikkoon. 🙈

https://aijaa.com/U5K2QD
 
Mä tuun kans tähän ketjuun. Aluksi oli toiveissa alkaa yrittää kakkosta esikoisen täytettyä vuoden, mutta päätettiinkin jättää ehkäisy pois esikoisen ollessa noin 9 kk.
Heinäkuun lopusta ollaan siis nyt oltu ilman ehkäisyä. Vielä ei ole tärpännyt.
Tai no tämä kierto hämmentää. Tänään kp 49. Keskiviikkona tein nega testin. Perjantaina kuvassa olevan testin, jota olen useaan otteeseen silmäillyt onko siinä haamujen haamu vai kuvittelenko omiani. Mietin teenkö sunnuntaina uuden testin vai jaksanko odottaa ensi viikkoon. 🙈

https://aijaa.com/U5K2QD
Tervetuloa!!! Yritin kauheena tiirailla kuvaa mutta en nähny kyllä mitään, valitettavasti🥺 mutta eihän sitä tiiä jos mulla vaan huono viivanäkö ja alkaakin tulee vielä viiva sinulle🤩
 
Hieman taas huvittaa tämä homma. Enpä olisi vaikka 10 vuotta sitten uskonut, että koittaa päivä jolloin kirjoitan oikein isolla kalenteriin milloin pitää lakanoita pöllyttää 😂 Meillä tosiaan 2 luomukiertoa vielä ennen inssiä ja tarkoitus panostaa ihan huolella yrittämiseen niin piti varmistaa ettei vahingossakaan unohdu 😅
Itse olen kanssa miettinyt että varmaan koskaan tule noin tekemään mutta saapa nyt nähny kun pääsee letrot aloittamaan😂 miehelle eilen sanoin etten kerro sit millon mulla on ovis ettei hänelle tule paineita, mutta tokasi että varmasti kerrot ku kiihottaa enemmä ku tietää millo on oikeesti mahis tulla raskaaksi🤦🏼‍♀️😂
 
Moi!
Hetken aikaa taustalla seuranneena liityn keskusteluun.

Olen itse 26- vuotias ja samoin myös mies, yhdessä oltu jo pitkään ja haaveissa olisi esikoinen. Lopetin pillerit hetki sitten ja nyt kierto numero kaksi ilman niitä, eli yk2 jos ymmärsin oikein palstan lyhennykset 😂

En nyt sanoisi että yrittämällä yritetään, enemmän asenne että saa tulla jos on tullakseen. Toki mulla on kova vauva kuume, mutta koitan malttaa ja ottaa vastaan sen mitä annetaan, mikään kiire kun ei vielä ole. En tikuta ovista tai muutakaan. Ainoa mitä käytän on se Flow sovellus mikä vähän näyttää koska vois mahdollinen ovis olla.
Yllättävän hyvin lähti kierto käyntiin pillereiden jälkeen, ekat menkat tuli ajallaan ja kierto oli 27 päivää, tästä tyytyväinen 🙈
Nyt menossa kp 10/27 ja ovista ennustaa tän viikon torstaille.

On ollut mukava seurata keskustelua ja ehkä nyt uskallan täälläkin vähän välillä kirjoitella. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
 
Itse olen kanssa miettinyt että varmaan koskaan tule noin tekemään mutta saapa nyt nähny kun pääsee letrot aloittamaan😂 miehelle eilen sanoin etten kerro sit millon mulla on ovis ettei hänelle tule paineita, mutta tokasi että varmasti kerrot ku kiihottaa enemmä ku tietää millo on oikeesti mahis tulla raskaaksi🤦🏼‍♀️😂
Aika ihana! 😍 Oon ite kyl kans kertonu aina. Tai jotenki oon aatellu et se sit on meille molemmille semmosta puurtamista
 
Moi!
Hetken aikaa taustalla seuranneena liityn keskusteluun.

Olen itse 26- vuotias ja samoin myös mies, yhdessä oltu jo pitkään ja haaveissa olisi esikoinen. Lopetin pillerit hetki sitten ja nyt kierto numero kaksi ilman niitä, eli yk2 jos ymmärsin oikein palstan lyhennykset 😂

En nyt sanoisi että yrittämällä yritetään, enemmän asenne että saa tulla jos on tullakseen. Toki mulla on kova vauva kuume, mutta koitan malttaa ja ottaa vastaan sen mitä annetaan, mikään kiire kun ei vielä ole. En tikuta ovista tai muutakaan. Ainoa mitä käytän on se Flow sovellus mikä vähän näyttää koska vois mahdollinen ovis olla.
Yllättävän hyvin lähti kierto käyntiin pillereiden jälkeen, ekat menkat tuli ajallaan ja kierto oli 27 päivää, tästä tyytyväinen 🙈
Nyt menossa kp 10/27 ja ovista ennustaa tän viikon torstaille.

On ollut mukava seurata keskustelua ja ehkä nyt uskallan täälläkin vähän välillä kirjoitella. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
Hei!
Ihanaa kun päätit liittyä mukaan!
Täällä on keskusteltu näistä lyhenteistä:

Plussatuulia kaikille ketjuun 🥰 ❤️

Terkuin Bella Swan, moderaattori
 
Juuri huomasin että täälläkin keskustelu.
Itse olen enemmän kirjoitellut tuonna vastaavaan Raskaaksi 2022 puolelle mut liitytään tännekkin.
esittely tuossa alempana tiivistettynä.

Täällä yk 4
Nyt menossa kp 13 ja limoista päätellen tänään vois olla dpo -1 tai dpo 0 🤷🏻‍♀️

Aiemmat kierrot tikuteltiin mut päätettiin miehen kanssa se lopettaa kun toi stressiä potenssiin 100.

En nyt tiiä tääkään kun kalenterista ja oireista päättelee niin onko ihan stressitöntä, miehelle eilen ilmotin et nyt ois hyvät päivät käsillä ja heti sanoi että stressaa 🤦🏽‍♀️
 
Takaisin
Top