Vauvapalstaslangin abc

Oli aika paljon uusiakin juttuja :hungry: mutta suurimman osan tiesinkin jo. :smug: Tuo on hyvä niille jotka vasta on tulleet foorumille koska mulla kesti jonkin aikaa ymmärtää kaikki lyhenteet. Esim tikuttelu aattelin et se on oivis ja raskaustestin tekemistä :joyful: mutta se onki vaan oivistestin tekemistä :happy:
 
Minulle tuli mieleen, että ultrien nimet menevät usein sekaisin, joten ehkä niitä kannattaisi selventää vaikkapa lisäämällä viikot perään.
Esim alkuraskauden ultra on yleensä viikoilla 7-9, niskapoimu-ultra yleensä viikoilla 10-13, ja rakenneultra yleensä viikoilla 19-22.

Monesti olen ollut todella hämmentynyt kun joku kirjoittaa käyneensä rakenneultrassa ja myöhemmässä viestissä kertoo olevansa viikolla 12... tai joku kirjoittaa menevänsä lääkärineuvolaan viikolla 5, lukija jää raapimaan päätään, että neuvolan ensikäyntikin on vasta viikolla 8 ja lääkärineuvolat vasta myöhemmin, ja käy ilmi että ei se ollutkaan lääkärineuvola vaan alkuraskauden ultra.

Ai niin, puuttuuko rakenneultra listasta?
 
Voi olla että rakenneultra puuttuu, koska siitä ei yleisesti käytetä mitään lyhennettä. Tai ainakaan en ole törmännyt, korjatkaa jos olen väärässä. Laitan palautteen eteenpäin toimitukselle, sieltä sitten päättävät parantelevatko listaa. :)
 
Mielestäni Suskin pointit olivat hyvät, päivitin viikot nyt tuonne artikkeliin. Mietin myös, olisiko jokin hyvä tapa tuoda näitä termejä ja niiden järjestystä esille vaikka jossain tulevassa artikkelissa :)
 
Voi olla että rakenneultra puuttuu, koska siitä ei yleisesti käytetä mitään lyhennettä. Tai ainakaan en ole törmännyt, korjatkaa jos olen väärässä. Laitan palautteen eteenpäin toimitukselle, sieltä sitten päättävät parantelevatko listaa. :)
Oon nähny käytettävän lyhennettä ru rakenneultrasta! :)
 
Välitän viivanpaikan ja ru:n Hannalle. :) Hyvä ehdotus tuo viivanpaikka ja hyvä että löytyi rakenneultrallekin lyhenne.
 
Munis: olettaisin että tarkoitetaan useammin munasarjaa kuin munasolua, esim. "muniksia vihloo", uskoakseni ei tarkoiteta munasolua :)
 
Mun on pakko tunnustaa et "tallettelu" oli mulle ihan uus verbi yhdynnälle :rolling: Olin aluksi ihan pihalla et mitä talletellaan, niitä raskaus/ovistestitkö talteen jonnekin vai häh :facepalm: Ehkä ihan hyvä lisätä listaan, sillä googlettamalla huomasin etten ollut ainut joka sitä on ihmetellyt :Grimacing Face:
 
Mun on pakko tunnustaa et "tallettelu" oli mulle ihan uus verbi yhdynnälle :rolling: Olin aluksi ihan pihalla et mitä talletellaan, niitä raskaus/ovistestitkö talteen jonnekin vai häh :facepalm: Ehkä ihan hyvä lisätä listaan, sillä googlettamalla huomasin etten ollut ainut joka sitä on ihmetellyt :Grimacing Face:

Mulle oli myös uutta! Viikonloppuna kun olin kaverin kanssa kävelyllä yritin kertoa hänelle kuinka koira ”tallusteli” pitkin polkua, mutta sanoinkin tallatteli - en korjannut itseäni, teeskentelin että kaikki meni kuten pitkin 😂😂😂
 
Mun on pakko tunnustaa et "tallettelu" oli mulle ihan uus verbi yhdynnälle :rolling: Olin aluksi ihan pihalla et mitä talletellaan, niitä raskaus/ovistestitkö talteen jonnekin vai häh :facepalm: Ehkä ihan hyvä lisätä listaan, sillä googlettamalla huomasin etten ollut ainut joka sitä on ihmetellyt :Grimacing Face:

Kiitos ehdotuksesta! Aivan totta kyllä. Tuokaan ei ole niitä ilmeisimpiä termejä. Välitän reportterille. 😊
 
Takaisin
Top