Toistuvat kysymykset

Hellis

Piirimestaruustason postaaja
Onko jotain kysymyksiä, joita teiltä muilta on kyselty uudestaan ja uudestaan ja uudestaan näin raskauden aikana? :woot:

Multa kysellään melkein päivittäin, että "onko sulle tullu mitään erikoisia mielitekoja?" ja joka päivä joudun tuottamaan pettymyksen, kun ei mitään sen oudompia mielihaluja ole tullut :p

Toinen on tietty, että "koskas se sun laskettu aika nyt olikaan?"
 
Laskettua aikaa kysellään, ja aika paljon myös minkälainen vointi on ollut. Ja sit se vaikein kysymys, mikä on pari kertaa tullut vastaan, "monennella kuulla sä nyt oot" :D Enhän mä mitään kuukausia tiedä, eikä kysyjille (lapsettomille) sano viikot yhtään mitään. Ja sit yritän laskeskella jotain arviota kuukausista..
 
Multakin on kysytty usein onko erityisiä mielitekoja, mutta joudun tuottamaan pettymyksen, ei oo :) Laskettuaika on toinen mitä kysellään paljon.
 
laskettua aikaa kysytään aika usein, jossain vaiheessa aletaan varmaan kyselemään et kumpi tulossa :)
 
Joo laskettu aika on ykkös kysymys ja sit just toi mieliteot :) Moni asiakas on tänään rohjennut onnittelemaan ku olivat ens saaneet varmistuksen asiaan :D ja joo tietty toi kumpi tulee :D
 
Mulla kun on laskettu aika niin lähellä kuunvaihdetta, niin toi on onneksi vähän iisimpää :) Mutta joo, joutuu silti kyllä miettimään, kun itse laskee viikoissa.
 
Täällä kysellään :eek:letko aivan varma että siellä on vain yksi? :) ja samaa kysyttiin esikon aikaan :D normaalipainoinen olen ollut aina ennen raskautta ja tosi hyvin erottuu tämä masu, mutta ei mun mielestä kuitenkaan niin hyvin että sielä kaksi vois olla :D ja ei ole kahta :D
 
Mä ootan et joku uskaltaa mulle alkaa kommentoimaan mahan koosta :D Voi tulla pari sanaa takas siinä vaiheessa :D Mieshän nyt toki koko ajan hokee et mulla iso maha, mut joo meillä eka ja ei sillä oo käsitystä minkä kokonen missä vaiheessa pitäs olla et suotaneen anteeksi. Ei se mua sillä läskiksi hauku vaikka joskus muka sille suutunki :D
 
Meillä kans mies ihmettelee vatsan kokoa ja jännittää, että tuleeko meidän pojusta kaksmetrinen, kun maha on niin nopsaan pompannut pystyyn :smug:
 
Tänään yks asiakas sano että onpas pieni maha ja sit viikolla muori kysy et koska se mun maha oikee alkaa kasvaa :) musta toi näyttää jo ihan selkeesti vauvva mahalle :D
 
Eniten kysellään laskettua aikaa, vointia ja mielitekoja. Näihin saa helposti vastattua, kun olen voinut tosi hyvin ja ei ole mielitekoja :)
Mutta nyt olen saanut tosi paljon uteluja ja "kauhisteluja" pienestä vauvamahasta. Sf oli kuitenkin ihan keskikäyrällä (19cm) ja mielestäni maha on kivasti kasvanut sen jälkeen. Viimeksi eilen yritin "selitellä", että kyllä se siitä vielä kasvaa ja onhan tässä aikaa.. Outoa, että tälläistä asiaa pitää "puolustella" :O
 
Yleisin ja jo tympääntyneisyyteen asti kysytty kysymys: "Miten oot voinnut/jaksanut? Onko ollut mitään ongelmia? Onko mennyt hyvin?" Ei jaksais enää vastailla näihin. Mä kerron kyllä jos en oo voinnut hyvin.
Nyt on sitten alkanut sadella, että: "Onko kaikki jo valmista/hankittu vauvaa varten?" Pitäisiköhän kohta iskee paniikki, kun ei oo.. Oikeastaan hankittu rattaita lukuunottamatta yhtään mitään! Mä en oo ostanut mitään! Jotain pientä ollaan jo saatu lahjaksi.. Sitt on katottu hitaasti, kun ollaan vastattu ettei meillä oikeastaan vielä ole mitään hankittu.. ☺
Mies kyllä on jo alkanut pohtimaan josko sitä pitäis jotain alkaa hankkimaan..
 
Mulla kans vointia kysellään paljon. Ihan niinku kaikki olettas että täällä laatataan 24/7 ja paikat paskana. Lähimmiltä se on tietenki ok ku niitä oikeesti kiinnostaa mutta vähän jo kyllästyttää...
 
Musta on ihana, kun vointia kysellään :) Vointihan on ollut aika tasaisen huono koko ajan, ja jotenkin tuntuu, että on vähän tarvetta purkaa sitä puhumalla.. Tai pääsääntöisesti vitsailen asiasta, niin ei tunnu niin rankalta, tuntuu että jos en saa siitä puhua, niin rupean synkisteleen yksinäni turhan paljon ja suurenteleen asioita päässäni. Sellainen sopivan hurtti huumorintaju auttaa :D Parikin kaveria on myös kommentoinut, että näytän kovin hyvinvoivalta ennen kuin ovat kuulleet totuuden, siitäkin tulee hyvä mieli, etten olekaan niin surkean ja räjähtäneen näköinen, kuin millainen olo on!
 
Ei muakaan aina noi kyselyt haittaa, joskus vaan kun päivittäin kysytään täysin samat kysymykset, niin vähä meinaa loppua vastaukset kesken :joyful:
 
Minultakin on kysytty, odotanko kaksosia. Olen vain vastannut, että en. Minulla nyt on vain iso tämä maha :) Eiköhän se nyt ole ihan normaalia, että kapealanteisella ja lyhytselkäisellä ihmisellä kohdulla ei ole kauheasti muuta suuntaa kuin eteenpäin!
 
Yks sellanen puhelias puisto/lähikauppa/piha "tuttu" johon aina törmää, katsoi mun mahaa (iso takki vielä päällä) et onko toinen tulossa, ja laskettua aikaa? Kun sanoin et toukokuussa, niin vastaus oli et Vasta?! :) eli kaippa myöskin kuulun taas mahakkaisiin.
 
Takaisin
Top