Toistuvat keskenmenot

Älä luovuta! Mä ainakin uskon teidän mahdollisuuksiin ihan täysin. Se, että olet päässyt rv 20 asti kuulostaa mun korvaan todella lupaavalta jatkoa ajatellen, vaikka ymmärrän että ihan kamala kokemus ollut. Yritän ajatella niin, että sitkeys ja se että ei luovuta sitten lopulta palkittaisiin:red-heart: Mutta sellainen ajattelu ei oikeen onnistu silloin kun esim.tapahtuu uusi km ja kaikki alkaa taas alusta... :loudlycrying:

Mulla on tarve tehdä itse jotain tilanteen parantamisen suhteen, niin siksi tilailin nyt netistä vaikka ja mitä lisäravinteita, joita suositeltu jenkkikirjassa "it starts with the egg":rolling: en sitten tiedä onko se pelkkää turhaa rahanmenoa...

Nyt odotan vaan, että keskenmeno olisi lopullisesti ohi ja pääsisi uuteen kiertoon ja taas yrittämään, kohti uusia pettymyksiä kuten sanoit :rolling::rolling:
 
Samat fiilikset ivf:stä, että onko se meitä varten, kun luomuna tulee raskaaksi ja vielä aika nopeasti. Toisaalta en tiedä miten kauan tai kuinka monta menetystä vielä jaksan, että mielellään sitä nostaisi seuraavan raskauden onnistumismahdollisuuksia mahdollisimman paljon.
Minäkin raskauduin helposti sopivilla tukilääkkeillä, mutta halusin silti IVF:n alkiodiagnostiikalla, koska halusin tietää, onko alkioiden kromosomit kunnossa. Ja tulikin tieto, että valtaosa alkioista oli pahasti viallisia, eli vauvaa niistä ei olisi tullut. Yksi terve alkio löytyi, ja siitä tuli vauva. Halusin IVF:n ja alkiodiagnostiikan juuri siksi, että jos yhtään tervettä alkiota ei löydy, tietäisin, ettei yritystä kannata omilla soluilla jatkaa.
 
Minäkin raskauduin helposti sopivilla tukilääkkeillä, mutta halusin silti IVF:n alkiodiagnostiikalla, koska halusin tietää, onko alkioiden kromosomit kunnossa. Ja tulikin tieto, että valtaosa alkioista oli pahasti viallisia, eli vauvaa niistä ei olisi tullut. Yksi terve alkio löytyi, ja siitä tuli vauva. Halusin IVF:n ja alkiodiagnostiikan juuri siksi, että jos yhtään tervettä alkiota ei löydy, tietäisin, ettei yritystä kannata omilla soluilla jatkaa.

Mielenkiintoista tietoa! :red-heart:En aiemmin ole kenenkään kanssa jutellut, joka olisi ollut alkiodiagnostiikassa. Oliko sinulla taustalla monta keskenmenoa vai hakeuduitko muista syistä alkiodiagnostiikkaan? Saanko kysyä kuinka monta kertaa ivf alkiodiagnostiikalla tehtiin ja miten monta alkioita/munasolua yhteensä oli, joista yksi sitten se normaali?
 
Mielenkiintoista tietoa! :red-heart:En aiemmin ole kenenkään kanssa jutellut, joka olisi ollut alkiodiagnostiikassa. Oliko sinulla taustalla monta keskenmenoa vai hakeuduitko muista syistä alkiodiagnostiikkaan? Saanko kysyä kuinka monta kertaa ivf alkiodiagnostiikalla tehtiin ja miten monta alkioita/munasolua yhteensä oli, joista yksi sitten se normaali?
Minulla oli vain yksi keskenmeno, mutta sekin oli minusta niin kamala, etten halunnut enää yrittää uudestaan ilman alkiodiagnostiikkaa. Lisäksi raskautuminen/odotus/keskeytynyt keskenmeno/henkinen toipuminen kesti yhteensä noin vuoden, ja totesin, että toista vuotta en tuollaiseen tuloksettomaan toimintaan tuhraa, jos sen voi IVF:llä ja alkiodiagnostiikalla välttää.

Minulla tyhjennettiin 26 follikkelia, niistä saatiin 19 munasolua. Heikosta laadusta kertoo sekin, että 19 munasolusta saatiin vain 3 blastoa, ja niistäkin 2 oli pahasti viallisia, vain yksi oli terve. Ja tämä siis ensimmäisestä IVF:stä. Jos ajattelisi, että luomuyrityksessä tulee yksi terve munasolu per 19 munasolua, niin sehän on 19 yrityskiertoa, ja pahimmillaan osa niistä johtaisi raskauteen ja keskenmenoon. Ajanhukka näin huonoilla munasoluilla on melkoinen, jos luomuna yrittää. Nyt sain heti ensimmäisen IVF:n ainoasta alkionsiirrosta vauvan. Ja toisaalta, jos parilla IVF:llä ei olisi tullut yhtään tervettä alkiota, olisin osannut joko siirtyä lahjasoluihin tai lopettaa kokonaan, jälleen ilman kuukausien (tai vuosien!) tuloksetonta tai keskenmenoihin johtavaa yritystä.
 
Me saatiin tänään tietää, että keskenmennyt alkio oli kromosomeiltaan normaali. Olin jo ihan valmis alkiodiagnostiikkaan, mutta tämän tiedon valossa Dextran lääkärit eivät sitä ainakaan etunenässä meille enää suosittele. Tieto tuli yllätyksenä, olisin itse veikannut toista tulosta. Ristiriitaiset fiilikset. Tuntuu pahalta, että alkiosta (ja mahd myös aikaisemmista keskenmenneistä, joita ei ole testattu) olisi voinut tulla ihan normaali vauva. Ja tuntuu raskaalta, kun keskenmenojen syy on tuntematon. Selviääkö ikinä ja meneekö aina kesken? Toisaalta taas hyvä tietää, että hyvälaatuisia alkioita minulla on olemassa. Alkiodiagnostiikasta/IVFstä olisi voinut tulla myös ikäviä uutisia alkioiden laadun suhteen.

Positiivinen uutinen oli se, että dextran kautta saa taas intralipidilääkettä, josta lääkäri oli kovin toiveikas.:smiling-eyes: Sen pitäisi purra natural killer soluihin. Minulta otetaan myös kohdusta näyte, josta tutkitaan onko joku krooninen tulehdus/muita bakteeriasioita.

Huoh, on meille kyllä melkoinen tilanne annettu, mutta periksi emme aio antaa.
 
Onkohan täällä ketään paikalla? Meillä on takana kaksi keskenmenoa tänä vuonna. Eli ollaan siis siinä "teillä on tosi huono tuuri"-kategoriassa, eikä meitä vielä lasketa toistuvista keskenmenoista kärsiviksi, vielä. Nyt pelottaa sekä mahdollinen raskauden alkaminen, että se, jos raskaus ei alakaan. Mietityttää kuinka monta kertaa sitä jaksaa maata ultrapedillä kuulemassa "ei vastaa viikkoja", "ei sykettä" jne. Ei ole lapsia ennestään.
 
Onkohan täällä ketään paikalla? Meillä on takana kaksi keskenmenoa tänä vuonna. Eli ollaan siis siinä "teillä on tosi huono tuuri"-kategoriassa, eikä meitä vielä lasketa toistuvista keskenmenoista kärsiviksi, vielä. Nyt pelottaa sekä mahdollinen raskauden alkaminen, että se, jos raskaus ei alakaan. Mietityttää kuinka monta kertaa sitä jaksaa maata ultrapedillä kuulemassa "ei vastaa viikkoja", "ei sykettä" jne. Ei ole lapsia ennestään.
Kävin rekisteröitymässä, niin voin sitten jossain vaiheessa liittyä johonkin suljettuun ryhmään, jos siltä tuntuu. Vierailija on varmaan sopiva nimimerkki, koska sellaisia nämä mun raskaudet on: pieniä vieraita, jotka ei voi jäädä pidemmäksi aikaa. Kiitos @Suski75, @Sofia83 ja @amandatt :Two-hearts:
 
Kävin rekisteröitymässä, niin voin sitten jossain vaiheessa liittyä johonkin suljettuun ryhmään, jos siltä tuntuu. Vierailija on varmaan sopiva nimimerkki, koska sellaisia nämä mun raskaudet on: pieniä vieraita, jotka ei voi jäädä pidemmäksi aikaa. Kiitos @Suski75, @Sofia83 ja @amandatt :Two-hearts:
Olen todella pahoillani! Sydämen sattui tuo selitys nimimerkistä. 💔 Toivon, että vielä vastoinkäymisistä ja menetyksistä huolimatta uskallatte jatkaa ja lopulta onnenne kääntyy ja saatte pienen nyytin syliinne. Iso voimahalaus!❤️
 
Kävin rekisteröitymässä, niin voin sitten jossain vaiheessa liittyä johonkin suljettuun ryhmään, jos siltä tuntuu. Vierailija on varmaan sopiva nimimerkki, koska sellaisia nämä mun raskaudet on: pieniä vieraita, jotka ei voi jäädä pidemmäksi aikaa. Kiitos @Suski75, @Sofia83 ja @amandatt :Two-hearts:

Tuolla salaisella puolella on aktiivinen keskustelu, ja loistava vertaistuki ❤️ teilläkin on ollut rankka vuosi, toivottavasti ensi vuosi olisi onnekkaampi. Kaksi peräkkäin lasketaan tosiaan vielä vaan huonoksi tuuriksi, mutta tiedän ettei se lohduta yhtään, kun tuntuu siltä, että itsessä on ihan varmasti jotain vikaa.
 
Me saatiin tänään tietää, että keskenmennyt alkio oli kromosomeiltaan normaali. Olin jo ihan valmis alkiodiagnostiikkaan, mutta tämän tiedon valossa Dextran lääkärit eivät sitä ainakaan etunenässä meille enää suosittele. Tieto tuli yllätyksenä, olisin itse veikannut toista tulosta. Ristiriitaiset fiilikset. Tuntuu pahalta, että alkiosta (ja mahd myös aikaisemmista keskenmenneistä, joita ei ole testattu) olisi voinut tulla ihan normaali vauva. Ja tuntuu raskaalta, kun keskenmenojen syy on tuntematon. Selviääkö ikinä ja meneekö aina kesken? Toisaalta taas hyvä tietää, että hyvälaatuisia alkioita minulla on olemassa. Alkiodiagnostiikasta/IVFstä olisi voinut tulla myös ikäviä uutisia alkioiden laadun suhteen.

Positiivinen uutinen oli se, että dextran kautta saa taas intralipidilääkettä, josta lääkäri oli kovin toiveikas.:smiling-eyes: Sen pitäisi purra natural killer soluihin. Minulta otetaan myös kohdusta näyte, josta tutkitaan onko joku krooninen tulehdus/muita bakteeriasioita.

Huoh, on meille kyllä melkoinen tilanne annettu, mutta periksi emme aio antaa.
Tuo sinun/ teidän asenne, parempaa ei voisi olla! 🌸
Ihan vain tarkistuksen vuoksi, että onhan sinun kilpirauhasarvot tarkistettu?
 
Tuolla salaisella puolella on aktiivinen keskustelu, ja loistava vertaistuki ❤️ teilläkin on ollut rankka vuosi, toivottavasti ensi vuosi olisi onnekkaampi. Kaksi peräkkäin lasketaan tosiaan vielä vaan huonoksi tuuriksi, mutta tiedän ettei se lohduta yhtään, kun tuntuu siltä, että itsessä on ihan varmasti jotain vikaa.
Kiitos tiedosta, hyvä tietää, että siellä on keskustelua. Tuun sinne varmaan jossain vaiheessa keskustelemaan. Itsellä ei ole lähipiirissä vertaistukea tarjolla, onneksi :Grimacing Face:. Eikä meidänkään tilanteen pitäisi olla toivoton: raskaudet on tähän mennessä alkaneet helposti, mikä on jo iso plussa (pun intended). Just nyt haluan uskoa, että kohdalle on vaan osunut huonoa tuuria. Todella sitkeää porukkaa tässäkin ryhmässä näyttää olevan, jaksamista kaikille :Flexed Biceps:
 
Täällä 2 perättäistä keskenmenoa viikoilla 9-11, toinen spontaani, toinen keskeytynyt. Mulla on kilpirauhasen kanssa ollut vähän haasteita, lääkkeet on, mutta sopivan tason kanssa ollut hakemista. Mietityttää, mikä vaikutus ollut keskenmenoihin. Toisaalta monessa paikkaa lukee että pitäisi olla kunnossa, toisaalta että ei välttämättä aiheuta keskenmenoja (vaan vaikuttaa raskaaksi tulemiseen / sikiön kehitykseen). Minullekin sanottiin että "huonoa tuuria", mutta toki mietityttää onkohan ihan niin.
 
Täällä 2 perättäistä keskenmenoa viikoilla 9-11, toinen spontaani, toinen keskeytynyt. Mulla on kilpirauhasen kanssa ollut vähän haasteita, lääkkeet on, mutta sopivan tason kanssa ollut hakemista. Mietityttää, mikä vaikutus ollut keskenmenoihin. Toisaalta monessa paikkaa lukee että pitäisi olla kunnossa, toisaalta että ei välttämättä aiheuta keskenmenoja (vaan vaikuttaa raskaaksi tulemiseen / sikiön kehitykseen). Minullekin sanottiin että "huonoa tuuria", mutta toki mietityttää onkohan ihan niin.
Hei!

Jos rekisteröidyt foorumille ja kirjoitat rekisteröityneenä 5 viestiä melkein minne tahansa, niin voit sen jälkeen pyytää pääsyä keskenmenon kokeneiden salaiseen ryhmään Vargynjalta.

Siellä on hyvää pohdintaa keskenmenoista ja vertaistukea.

Voimia raskaaseen tilanteeseesi! ❤️
 
Meillä kummallakaan ei ole lapsia eli ensimmäistä yritetään. Yritys jatkuu ihan luomuna, mutta sain yksityisen kautta reseptin tukilääkkeisiin, jotka on tarkoitus aloittaa jos raskaus alkaa. Ne ei välttämättä auta mitään, mutta niistä ei ole haittaakaan niin olen valmis kokeilemaan :)
Mitä kaikkea määräsivät tueksi?
 
Mitä kaikkea määräsivät tueksi?

Mulla ei keskenmenotutkimuksissa todettu mitään syitä keskenmenoille, mutta varmuuden vuoksi määrättiin keltarauhashormoni ja verta ohentava piikitettävä lääke. 🙂
 
Mulla ei keskenmenotutkimuksissa todettu mitään syitä keskenmenoille, mutta varmuuden vuoksi määrättiin keltarauhashormoni ja verta ohentava piikitettävä lääke. 🙂
Minulla tuo keltarauhashormoni ollut myös. Pitääpä kysellä voisiko tuon verenohennuksenkin kokeilla.
 
Minulla tuo keltarauhashormoni ollut myös. Pitääpä kysellä voisiko tuon verenohennuksenkin kokeilla.
Ainakin yksityiseltä sitä suositellaan herkästi varalle jos ei ole muita estäviä geneettisiä tekijöitä. Mulla on ollut alkuraskauden vuotoja niin siksi mulle sitä ei otettu edes varalle.
 
Takaisin
Top