della: Ymmärrän, että on ristiriitaiset fiilikset. Mullakin oli viime talvena varsinkin. Silloin tuntui niin totaalisen yksinäiseltä tää kotona oleminen. Ei käyty missään kerhoissa tai muskareissa, koska tyttö oli aika kova itkemään vielä siinä vaiheessa, kun kärsi maidon takaisinvirtauksesta. Päikkärit nukkui sisällä tai sit vaunuissa, kun olin samaan aikaan itse lenkillä. Tyttö oli siis niin pieni vielä, ettei käyty puistoissakaan. Silloin tuntui, että mun pää hajoo! Kevättä kohden sitten helpotti, kun päästiin enemmän ulos ja löytyi kavereita ja mäkin tutustuin muutamiin äiteihin. Nyt kesällä taas ahdisti, kun piti tehdä päätös, että olenko siihen asti kotona, kun tyttö täyttää sen kolme. Päätin sitten olla, koska meillä ei ole taloudellisesti tällä hetkellä niin suurta tarvetta molempien palkalle (ei autoa eikä asuntolainaa), mutta kyllä sitä välillä edelleen miettii, että olis kiva saada vähän jotain älyllisempää haastetta. Voin sanoa sulle saman mitä jo jollekin sanoin aikaisemmin, että yleensä pienemmät lapset sopeutuu vähän helpommin päivähoitoon kuin ne kolmen vanhat, jotka on aina olleet kotona äidin kanssa :) Tämä siis nyt tarhantädin näkökulmasta, ei mikään tutkittu juttu. Ja kyllä ne taloudelliset asiat osaa aiheuttaa sellaista stressiä, että parempi se on mennä töihin kuin kitkutella ja olla sitten pinna kireällä siitä.
riksuke: No niin! Teillä kehitytään kovasti :) Tutti on ihan paras kapistus. Meillä oli tytöllä niin kova imun tarve pienenä, että nyrkit olis varmaan nyt ihan rikki kaluttu, jos ei oltais opetettu tutille. Ja me siis todellakin opetettiin! Seitsemäs tutti toden sanoi ;) Olihan se vähän rasittavaa herätä sen takia, että tökkää tutin takas neidin suuhun, mutta toisaalta, kun siihen ei sen enempää vaadittu, että pääsi taas jatkamaan unia, niin oli kyllä vaivan väärti. Mutta kolikon kääntöpuoli oli sit se, että kun vieroitettiin tyttö tutista, niin hän päätti kuukauden päivät kiukutella asiasta ja temppuili nukkumaan mennessä :( Mutta silti antaisin mahd. pikku kakkosellekin tutin.
Maikkie: Mulla on kans synnytyksen jälkeen muuttuneet kierrot erilaisiksi kuin ennen. Aluksi lähtivät ihan samaan malliin, mutta nykyään alkaa tiputtelulla, jota ei siis ole koskaan ennen ollut, vaan aina saman tien kunnolla alkaneet. Yleensä on kivutkin tulleet ekana vuotopäivänä, mutta nykyään alkavat jo aikaisemmin :( Mutta eipä siitä kannata stressata. Ihan normaalia kai kuitenkin on.
Gatusa: Mä en tiedä kuinka paljon tuota leikkausta voi verrata sektioon ja kuinka kauan sen jälkeen pitää huolehtia ehkäisystä. Varmaan riippuu siitäkin, kuinka se leikkaus onnistuu. Joillekin kavereilleni (joille on siis tehty sektio) on sanottu, että vuoteen ei sais tulla raskaaksi ja joillekin on sanottu, että sitten kun itsestä tuntuu, voi taas yrittää raskautta. Joka tapauksessa kannattaa varmaan antaa kropan toipua kunnolla leikkauksesta, ettei seuraavassa raskaudessa sitten tule mitään komplikaatioita. Onneksi olkoon kirjan johdosta! Hieno juttu :)
On: Kp 6 ja menkat loppumaan päin. Ihanaa, tää mielialakin alkaa tasoittua! :) Mies on koko ajan valittanut, että oon niin kiukkuinen :( No jaa, en mä itsekään tykkää olla pahalla tuulella, mutta silti tää on olevinaan mun syytä kaikki. Ei miehet tajua, vaikka kuinka yrittäis selittää, että ne on ne hormonit. Ja sekin, että niitä raskausuutisia on tullut tällä viikolla useampi. Eihän tuo tajua mikä merkitys sillä on mulle...