Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellurei kaikille!

Saakohan tänne liittyä yksi ISOSTI kakkosta kuumeileva? :) Meillä siis kohta 7 kuukauden ikäinen pimulainen, jolle nyt kovasti olisi toiveissa pikkusisarus. Kaikki mennyt ihan mahtavasti tämän ensimmäisen kanssa ja elämä hymyilee kyllä isosti, kun kesäkin on tulossa! Täällä vaan se miinus, että koska edelleen tyttöä imetän, niin täällä ei menkoista vielä mitään tietoja. :/ Joten hyvin todnäk ei tapahdu ovulaatiotakaan. Joskus on ollut aikamoista mojotusta alavatsassa ja alaselässä, tuntuu kuin menkat olisi tulossa, mutta ei sitten tulekaan. Voiskohan olla jotain hormonien käynnistymistä? Toisaalta ilman ehkäisyä ollaan oltu nyt kuukausi vasta (tai ehkä jotain kolmisen viikkoa), joten eipä tässä vielä mitään plussatoiveita kannata elätelläkään. :) Mutta ehkä jos täältä saisi henkistä tukea tähän karseeseen kuumeiluun. :P

Plussatuulia kaikille!!

margeliini tässä kierrossa aloitin kaks kertaa päivässä ja NYT TULI KAKSI VIIVAA!!!! Mieheltäkin kysyin, onko nää samanvahvuisia..se katto mua ihan hitaasti, että mitä?!?!
jännä vaan, että donnatestillä ei mitään havaintoa oviksesta (hullu kun oon ottanut kahdet testit käyttöön), meni kankkulan kaivoon nuo donnatestin rahat mrrr...
nyt vaan pitäis saada tuo mies vällyjen väliin

Onpas tuota tekstiä tullut, huh! :) Anteeksi, etten nyt jaksa kommentoida kaikille erikseen, mutta lupaan taas kunnostautua tässä kirjoittelussa. :)

Täällä on hyvän ystävän polttariviikonloppu takana ja veto ihan pois! Nyt saa sitten muutaman vkon hengähtää ennen kuin alkaa jännittää häitä :).

Huomenna täytyy kävellä apteekkiin, ostaa foolihappoja ja alkaa niitä napsimaan. Tänään kp 1. Siis veetuttaa ihan kympillä, mutta minkäs teet. Elämä on. Hetkittäin jopa luulin, että olis onnistunut. Tämä kierto hyödennettään varmasti ja hyvin! Täytyyhän se joskus onnistua..?

Anteeksi kovasti taas tämä omanapailu.. olen ollut nyt perjantaista asti kovassa flunssassa, kurkku tosi kipeä ja nenä vaan vuotaa :( eilen illalla sit poika sai tän ja nous kuume tosi korkeaksi.
Edelleenkään ei tätiä näy, nyt menossa siis kp.35/28-32. Voiko olla niin että tämä flunssa siirtäisi kuukautisia? Mulla ei nimittäin ole koskaan kirtopäivä ylittänyt tuota 32.

Tervetuloa kaikille uusille minun puolestani :) toivottavasti tärppäis pian :)

Kartenk: onnea oviksen bongauksesta ;) nyt vaan hommiin ja toivotaan et tärppäis

Margeliini: tuosta maidon tiputtelusta en osaa sanoa mitään, mutta eilen ihmettelin itse miksi tuntuu niin kostealta rinnoissa, et ei kai mun pitäis tiputella enään kun imettäminen loppunut jo yli vuosi sitten. Mutta tämäkin selvisi, olin roiskinut vettä päälleni ja topissa oli helmiä siinä kohilla jotka tuntuivat sit vaan märiltä :D tää luuli että maito tuotanto alkoi :D

vanilj: täällä on peukut pystyssä että saat sen työn ;) itse olen vuorotteluvapaan sijaisena, mikä ei nyt niin hyvä jatkon kannalta.

Erna: pahoittelut tädistä, mutta sulla on hyvä asenne uuteen kiertoon ;) voikun täälläkin se pian alkais..

hattarainen: toivotaan että siellä olisi tärppi käyny :)
täällä myös sama juttu että esikoinen täyttää pian 2, ja olen ajatellut ihan samaa että olis kiva että ikäero olisi mahdollisimman pieni, mutta minkäs teet kun ei ole tullakseen.. toivotaan nyt kovasti että siellä olisi onnistanut ;)

täällä nyt ollaan kotona pojan kanssa sairastamassa, pitäis käydä lääkärissä puolilta päivin.. Aurinkoista maanantaita kaikille :)

Kartenk: Onnittelut oviksen bongaamisesta!!! :) Jännä miten joillakin vaikuttaa heti tuo testimerkin vaihto. Nyt vaan toivotaan tärppiä ++ Joo ja se testausintoilu on ihan ihmeellisen voimakas, onneksi ei ulotu vielä raskaustesteihin (olis varmaan vararikossa jo) :D:D
Margeliini: Sinä oot kyllä melko hyvä palstatohtori! :D Sillä justiin tuota se naistentautien erikoislääkäri epäili kun kävin viimesimmän kerran viime kuun alussa!! Tuosta maito-jutusta en osaa sanoa :o Soita lääkäriin ja kysy? ihanaa että miehesi alkaa olla jo myötämielinen kunnon yritykseen ;)
Kiki: tervetuloa! Mukavaa saada uusia kun noita plussanneita on tässä jonkin verran kadonnut odotuspuolelle :) Kyllähän jotkut saa plussan ihan ilman ensimmäisiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen, joten eihän mikään ole varmaa ;)
Erna: Pahoittelut uudesta kierrosta! :/ Mutta ihanaa että teillä on tiedossa ystävän häät! Minäkin haluisin (vieraaksi) jonkun ystäväni häihin, mutta eipä ne oo vielä pitkiin aikoihin menossa. :/ :D
Zer: Paranemisia ja voimia taudin selättämiseen :o ootko ajatellu testailla? vai joko oot?

Omaa nyt vain, sorry! Oon nyt niin innoissani, kun ovisviivat vain vahvistui tälle aamulle JEE JEE, ovuloin sittenkin.... eilen pupuilut..tänään ei onnistu, mutta huomenna uudet......tärppiä toivoen

Hiuh, kun täällä on ihanan vilkasta!

Margliini, sulla on kyllä loistavat suunnitelmat tälle kierrolle! Aika ikävää tuo rintoja vuotaminen :O!

Anmiha, ainakin itse olen ymmärtänyt että tuo punaviini lisää verenkiertoa ja tässä tapauksessa toivotusti kohdunverenkiertoa ja täten auttas kiinnittymisessä. Toki sen rentouttavakin vaikutus on varmaan ihan jees. Periaatteessahan sitä vissiin suositellaan juotavaksi lutaalivaiheen aikana, eli sillon kun munasolu on hedelmöittynyt muttei vielä kiinnittynyt. Eli ei tarvis ihan plussaan asti kitata :). Kysyit esikoisen synttäreistä, niitä vietetään aika tasan kuukauden päästä. Toivotaan kovasti sinnekkin tärppiä!

Vanilj, on kyllä ihan syvältä jos ei perehdytetä kunnolla uudessa paikassa! Onneksi sun ei tarvi siellä pitempään olla. Jospa sä saisit sen vakituisen työpaikan, peukkuja pidellessä!

Jenksbarilla onkin jo jännät päivät käsillä. Jospa se oikeesti ois nyt tärpännyt!

Rötkikselle kovasti onnitteluja plussasta, mahtavaa!!!! Kyllä sulla on pitkät päivät ultraa odotellessa!

Kiki84, tervetuloa vaan turinoimaan! Onneksi aina on toivoa ;)!

Kartenk, onnittelut ovisplussasta! Tosi hyvä juttu!!!

Erna, tuohon mäkin nojaan että pakkohan se on joku kerta tärpätä! Tsemppiä sinne tätin kanssa painiskeluun.

Zer, kovasti sinne paranemisia sulle sekä pojalle! Mullakin kiinnostaa että joko oot testaillut?

Sitten lopuksi vielä omaa vuodatusta, auttaakaa palstalääkärit ;)!

Mä tässä kovasti mietin, että tarkottaa nämä mun olot nyt sitä, etten ovuloinutkaan koko kierrossa. Kun siis oikeastaan oletetusta oviksesta asti (4.päivä perjantai) on ollut tosi kummallisia tuntemuksia alamahalla. Tulee itellä mieleen, että munasolu ei pääse irtoamaan. Eli alkuun oli sellaisia pistäviä tuntemuksia ja nyt eilen ja tänään melko kuukautismaista kipua. Ja sen verran voimakasta että mä tätä ainakaan kuvittele. Jotenkin tosi ikävän tuntuista ja vessassa käynti tuntuu vähän pahentavan kipua. Tuskin tää mikään virtsatulehus on, kun ei kuitenkaan kirvele. Siis se kipu tuntuu silloinkin tuossa alavatsalla, keskellä ja kumallakin sivulla. Mä en nyt ymmärrä. Jos en tietäs mitä kohtaa kiertoa ollaan menossa, luulisin että ois menkat jo alkamassa. Nyt siis kp. 19/27-33. Mietin tässä että pitäskö heittää kirves kaivoon ja jättää punkkukuurikin väliin, jos siellä ei oo ees mitään irronnut. No, katotaan nyt.

Omppuf ja hattarainen: täällä siis testailtiin lauantai aamuna jolloin oli kp.33 ja se oli nega sen jälkeen en ole toista kertaa kyl viel testannu. Pitäis vissiin uusi testi käydä ostamassa jos testailisin huomen aamusta

Kartenk: Hyvä, että ovisplussa löytyi! Nyt vaan hyödyntämään sitä ;)

Zerille pikaista paranemista! Ikävää, ettei sitä tätiä nyt kuulukaan (onpa ironista), jos testikin oli nega. Mulla oli ennen esikoisen odotusta tosi säännöllinen kierto 28-30 pv. No, yks kierto sitten olikin 37 pv! Ja tein siinä kolme negaa ennen kuin menkat alkoivat. Olin ihan tulisilla hiilillä koko viikon, kun ei menkkoja kuulunut ja testit näytti negaa ja yritin jo työterveyden kautta päästä verikokeisiinkin, mutta en sitten ehtinyt (siihen olis tarvinnut lääkärin lähetteen ja aikoja tosi vaikea saada, ellei ole tyyliin pää kainalossa), kun ne menkat alkoivat. Kai noita tollaisa heittoja voi tulla ihan normaalisti...

omppuf: Oho, no osuin sitten ehkä oikeaan, jos ihan gynekin samaa epäillyt. Palstalääkäri Marge ;) Pitäisköhän vaihtaa alaa lääketieteen puolelle... No joo, ei mun matikkapäällä. Ja vaikka kuinka googlettelisi, niin onhan tää naisen kroppa aika mysteeri :O

Kiki84 Tervetuloa!

hattarainen: Kyllä munkin oviksiin liittyy menkkamaista jomotusta. Oon lukenut, että johtuis siitä, kun munasolun irrotessa vatsaonteloon joutuu nestettä, joka aiheuttaa painetta. Jos sitä nestettä on siellä vieläkin? Tai jos sunkin munista täytyy irroitella vähän kauemmin? Mutta ei kai nyt kirvestä tarvitse heittää vielä kaivoon! Punkkua vaan naamariin! :)

Kp 5 ja eikö tänään enää olekaan menkkoja?? No sehän sopii :) Lähetin tytön neuvolantädille (joka oli mulla raskausaikana) sähköpostia tuosta maidon tihkumisesta. Saa nähdä mitä mieltä on asiasta. Mieskin sanoi eilen, että jos mua kovasti mietityttää asiat, niin toki voin mennä lääkäriin uudestaan (kävin siis pari kk sitten gynellä ja kaikki oli ok) eikä tarvitse miettiä kuinka kallista se on <3 Toivottavasti ei tarvitsis miettiä pitkään ja kakkonen tärppäis tästä kierrosta.

Nopeasti vaan, Margeliini, mä kyllä uskon että ovisaika on jo ohi. Limat on hävinneet ja muutekaan ei oo enää mitään ovismerkkejä. Vain nämä kivut.

hattarainen: No jos siellä kroppa valmistautuu ottamaan uuden kyytiläisen vastaan ;) Mullahan oli sitä munasarjan kipuilua oviksesta asti esikoisen odotuksessa ja nyt viime kierrossa, jossa tais olla kemiallinen :(

Neuvolantäti oli sitä mieltä, että synnyttäneellä naisella alkuraskaus voi laukaista sen maidon tiputtelun ja ehdotti, että tekisin vielä raskaustestin. Kuulemma menkat voi tulla, vaikka olis raskaana, yleensä niukempana, mutta ei mitenkään mahdotonta, että tulevat normaalisti. Jotenkin ei yhtään huvittais nyt enää tehdä sitä negaa :( Jos odottelen, että ovistestit tulee ja teen sitten sellaisen ja jos se jotenkin näyttää epäilyttävältä, niin sitten varmistan raskaustestillä... Haluisin nyt vaan valmistautua tähän kiertoon ja raskautumispuuhiin.

Höh :( Hetki sitten täällä sateli plussia. Osanottoni omppuf! Mä tein myös eilen sen varmistusnegan ja sitten taas itkeskelin miehelleni, kuinka tyhmä olin ja että olis pitänyt vaan uskoa menkkoja. Aaaargh! Odotusaikana multa ei vuodellut yhtään mitään punertavaan päinkään, joten tästä lähtien luotan menkkoihin.

Mutta jotain hyvääkin : kp 6/28-31 YK 1!!! :)))) Kyllä!! YK 1! Mies oli kuulemma itsekin ollut vähän pettynyt, kun ei sitä toista vauvaa olekaan vielä tulossa.

Omppuf, sinne tsemppejä omaan jaksamiseen! Ahistavia nuo negat. Jospa edes sen puhelun saisit!

Margeelinillekkin osaanotot tyhmästä negasta. Ite kans testasin uudelleen viime menkkojen jälkeen, koska aina sitä jää jossittelemaan, kun oli pari plussaa saatuna. No, mullekkin sieltä se nega tuli ja hitsin tyhmä olo! Sinne palo taas euroja ihan turhan päiten.

Nyt fiilis on hyvä, Suomi voitti ja pohjalla kuuriin kuuluva desi punkkua :P. Nämä alavatsa kivut jatkuu, kertaalleen tänään taas sattu melko paljonkin ja muuten vain välillä tuntuvaa lievää kipua. Pääasiassa vasemmalla puolella. Että ota nyt tästä selvää. Ainakaan kohdunnupukka ei oo yhtään "kovettunut", plääh. Tahtoo sen plussan, joskin sitten peruuntuis loppujen viisureiden poisto. Mulla on siis kp. 30 kyseinen toimenpide ja toivon todella että aamuinen testi näyttää sitten luotettavaa tulosta. Ainakin pitäisi, mitä nyt ovista pongasin ja peittoja heiluteltiin. Nyt kp. 20/27-33 ja arvelen oviksen olleen kp.16.

Täällähän käy suhina! :) En oo lukenut kyllä kun ihan osan ketjusta, kun tuota juttua on melko runsaasti. :D

Margeliinilla siis vissiin semmonen tilanne, että isäntä antanut siunauksen kunnolliselle kakkosen yrittämiselle, onnea siitä! :) Mä olen alkanut puhumaan ukolle jo, että  tahtoisin kolme nappulaa. :P Se toppuuttelee ja sanoi että katotaan nyt koska saataisiin edes kakkonen alulle. Fiksua sinänsä ja loogistakin. :D No minkäs sille mahtaa kun on tämmönen höyrypää.

Meillä päätettiin lopettaa yösyötöt nyt kokonaan, kaks yötä nyt menty syömättä. Eka yönä tyttö itki puolisen tuntia, ei auttanut muu kun lohduttaa ja paijata, eilen selvittiin viidellä minuutilla. :) Hyvä suunta siis! Tokikaan en usko että näin nopsaa selvittäis niistä eroon, mutta yö kerrallaan. Ehkäpä ne ovikset alkais starttaamaan yösyönnin loputtua, ainakin toivon niin. Aika usein se kai ainakin edesauttaa niiden alkamista. Olis muutenkin niin kiva alkaa tosiaan jännäilee jo päiviäkin. :)

Kesä sen kun näyttää nyt tulevan, ihanaa kun on lämpimämpää ja aurinko paistaa. <3 Päätin että jos olisin tänään vaan rötvännyt kotona ja nukuttanut tytön partsilla, mutta enhän mä malta jäädä kotiin, kun toi ilma on taas tommonen! :)

hattarainen: Toivotaan, että toi vatsan kipuilu enteilisi jotain hyvää. Joku sanoi kerran hyvin, että hormonaalisen ehkäisyn lopetettua on saanut huomata, että missä tahansa kuukautiskierron vaiheessa saattaa olla kaikenlaisia nippailuja ja jomotuksia ym. Mä voin kyllä allekirjoittaa tuon myös. Tietysti jos tosi kovaksi yltyy toi kipuilu, niin sitä kannattaa varmaan selvitellä. Itse en oo mitään kohdunnapukkaa ikinä kokeillut. Luulen, etten edes siihen ylettyisi, kun sain raskausaikana kuulla lääkäriltä ja synnytyksessä sitten kätilöltä, että "onpas vaikea ylettyä kokeilemaan". Jälkimmäinen tapahtui synnytysvastaanotossa ja kätilö oli muutenkin tosi tympeä mulle :(

Kiki84: Juu, kattoo nyt meneekö ukolta halut, kun ruvetaan yrittämään. Oon kyllä sanonut, ettei tosiaankaan tarvitse ottaa paineita eikä väkisin yrittää, jos ei vaan sillä hetkellä tee mieli seksiä. Toivottavasti sunkin ovikset alkais nyt kun siirrytte yösyötöistä pois. Ilmeisesti kovin yksilöllistä se on. Mutta pidetään peukkuja!

Huomenta kaikki :) anteeksi nyt tulee vain nopeasti omaa..

Mä tein eilen kp.37/28-32 illalla toisen testin. Nyt testasin clearblue raskaustestillä ja sieltä ilmestyi näkyviin + :) ensimmäinen testaus oli kp.33 ja sillon testasin predictor raskaustestillä, mistä tuli nega.

Liityn minäkin tähän ketjuun :) Perheeseen kuuluu minä, mieheni ja poikamme 1v10kk ja nyt yritetään toistaemoticon Pillerit lopetin jo alkuvuodesta,mutta sitten alkoi tosi kovat vatsakivut(joihin ei syytä löytynyt) ja söin monet antibioottikuurit, joten tämä kuukausi on ensimmäinen kun ihan tosissaan yritetään. 

Itse en halunnut toista aiemmin, koska pojan kanssa ensimmäinen vuosi oli hyvin raskas..valvomista ja itkua pahan maitoallergian vuoksiemoticon Silloin ajattelin että toista lasta ei tule koskaan, mutta kun vuoden iän jälkeen allergia väistyi vihdoin ja kaikki muuttui helpommaksi( sai vihdoin nukkua normaalit yöunet) niin aloin pikkuhiljaa kypsyttelemään ajatusta toisesta. Vieläkin kyllä pelottaa että entä jos toisen kanssa on yhtä rankkaa, mutta turha kai sitä on etukäteen pelätä ja miettiä. 

Tällä hetkellä mennään kp.10 eli piiiitkä odotus vielä jäljellä tämän kuun osalta.
Sanottakoon vielä että en olisi yllättynyt jos toista saisi odotella pitkään, kun esikoista odoteltiin reilusti yli vuosi. 

Ekaks Zerille onnittelut plussasta! :)
Margeliini: Jeij! Onnea lentoluvasta :D:D Nyt pääsee tositoimiin.
hattarainen: Niinpä! Täällä kanssa melko armoton lätkä-fani. Ottelun alussa kirosin jo koko filppulaa kun ei se tuntunut saavan mitn aikaseks, mutta mitäpäs sitten kävikään x) Ei oo mullekkaan ennustajan lahjoja suotu :D Hirveen isoa plussatuulta sinneppäin++++
Kiki: aika helposti tuo totuttautuminen menny :o:) Jospa se hormoonitoiminta siitä pian palaisi normaaliksi ;)
wagana: Tervetuloa! :)

(.) Puhelu: Ei se progesteroni-arvo ollut juurikaan noussut, eli ei ovista. Ensi kiertoon tuplataan annos ja katsotaan seurannat uudestaan. Itkettää vähän.

Heippa kaikki,

onpa vilkas ketju! Paljon, paljon nimimerkkejä ja tilanteita! Määkin taidan alkaa turinoida tänne jos sekaan mahtuu. Tänään onkin olettamani kp 33/30 yk1 sijasta kp 1/33 yk2. Ja teinkin siis ihan fiksusti kun päätin säästellä testaamista, etten heti ekana kuukautisten poisjääntipäivänä testaa. Kuitenki ois ollu kemiallinen ja ois saanu pettyä. Ajattelin säästää testin tähän aamuun ja tätihän se siellä oli vastassa. Haha, säästy testi, jos nyt jotain lohtua haluaa etsiä :/

Meillä ihana 8 kk poika, jolle haluaisin pian pikkusisaruksen. Ollut niin helppo vauva ja haluaisin olla hänenkin kanssa kotona. Ja oon kuitenki jo kolmikymppinen ja mies 37 niin saishan tuon lopullisen toivotun perhekoon (ainakin kaksi lasta) lyödä jo pakettiin. Tosin oon menossa kesäksi nyt töihin, mutta syksyllä palaisin kotihommiin.

Miehen kanssa ei oikeastaan alettu ehkäisyä synnytyksen jälkeen, vähän ajoitettiin petipuuhat niin ettei pitäisi tärpätä (ja siinä ollaan aiemmin onnistuttu hyvin, esikoinenkin saatiin alulle 1v5kk yrityksen jälkeen) mutta mulla taisi olla pääsiäisenä keskenmeno. Tarkoittaen järkyttävät supistuskivut yöllä, kun menkat myöhässä sen pari päivää, ja siitä kahden päivän päästä valtaisa vuoto. Ainakin vastaavat kokemukset on km 5/2010 (n. 5+2) ja kkm 10/2009 (6+3). Hakeuduttiin tutkimuksiin 10/2010 ja sittenpä jo tärppäsi, eli 1/2011 PCOS-ultrassa näkyi sykkivä alkio, muttei PCOS:ää.

Synnytyksen jälkitarkastuksessa lääkäri sano että voi tärpätä nopeamminkin toisella yrittämällä. Toivottavasti. Oli aika mieltä hajottavaa jo tuota ensimmäistä tehdessä. Koko ajan jännäämistä sitte että meneekö kesken. Osaiskohan sitä nyt suhtautua vähän rennommin kun on jo kerta tuo yksi kullannuppu olemassa... Toivottavasti kuitenkin luomuna onnistuttaisiin, oon vierestä seurannu tuttavapariskunnan prosessia eikä kyllä kateeksi käy. Heidät kuitenkin palkittiin ihanalla lahjalla viime kuussa, lopultakin. :)

Iloista kevättä ja tsemppiä kaikille! Voi kun ei satais vettä eikä olis pojalla niin kauhee kevätnuha niin päästäis kokeilee eka kertaa vauvakeinua puistoon.

Takaisin