Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Sukey, Onnea!! Ihana tulla lukemaan teidän kuulumisia, kun aina joku täällä on plussannut :)

Vatuvatu, tosiaan sitten omistaudut tälle asialle! Ihana olet :D

Omppuf
, Olot edelleen ihan tavalliset, ihan kuin joka kuukausi tähän aikaan. Onneksi tässä on parin päivän ajan ollut paljon tekemistä, ei ole ennättänyt rypemään itsesäälissä. Mutta loro, teehän tilaa, nyt on mullakin aikaa rypeä.. Vakaasti olen harkinnut, että en jaksa enää alottaa hoitoja alusta. Turha tapella luontoa vastaan!

FrozenAngel
, Tervetuloa!

Itse en koe olevani tyypillinen suomalainen synkkämielinen. Kyllä minullekin ja minun perheelle on tapahtunut paljonkin hyvää mistä on syytä olla iloinen! Nämä viime vuodet on vaan olleet yhtä maanpäällistä helvettiä.
Aina ei vaan jaksa olla hangon keksi.

Mymme ja kp 22/27, pp6, yk- laskutaito ei riitä

Mahtavia uutisia Sukey!! Tuhannesti onnea ja tsemppiä raskausaikaan!

Vatuvatu: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Tiedän myöskin naisia, jotka ovat sektion jälkeen tulleet raskaaksi helposti tai kohtuullisen yrittämisajan jälkeen. Varmasti teillekin se toinen siloposki suodaan :).
FrozenAngel91: tervetuloa munkin puolesta! Jännäpäivät sullakin menossa. Toivotaan, että plussa tulee!
lorolle pahoittelut näin uuden kierron alkajaisiksi. Parin vkon päästä sit taas puhaltaa uudet (plussa)tuulet!
omppuf: Perjantaina aion testailla. Pe on tarkoitus lähteä juhlistamaan synttäreitä ja täytyyhän sitä tietää uskaltaako muutaman drinkin nauttia :). Olen tosin ihan satavarma negasta, mutta varmistellaan nyt.. Tiedän toki, että kaikki raskaudet menee ihan omalla painollaan ja ovat erilaisia. Tuulimunaraskaudesta vaan jäi kovin ikävät muistot ja väkisinkin tietyt asiat liittää siihen, kun vertailukohtana on myös onnistunut raskaus. Yritetään pysyä positiivisin mielin vaikka pessimistit ei petykään :P.

Täällä ei mitään uutta.. Mahan nippailu vaihtunut tuttuun selän jomotukseen. Eli menkkoja odotellaan.

Mä vaan notkun täällä, kun ootan menkkoja alkaviksi. Pitäskö tilata ukolta, että tois huomenna töistä palatessaa testin, että jos vaikka sit osais rentoutua. Kun sieltä sais varmistuksen negasta. Tuskin vuoto ees uskaltaa alkaa ku näin asiaa mietin... Eipä nyt omaa napaa enempiä

oi ihanaa, että minäkin tänne mahdun kuumeilemaan! :)

vanilj: aattelin jättää tuon testin tekemisen loppuviikolle, jos ei piakkoin ala kuulumaan. viime kierto taisi juurikin jännäilyn takia venyä 2 päivää pitemmäksi kun normaalisti. joten tänään niitä "odotan" alkavaksi. *huoh* ja minulla sama, että ei kyllä tunnu että ois raskaana, mut ei kyllä siltäkään että menkat alkas. jomottelut ym. on jääny nyt tulematta, hirveetä turvotusta vaan, maha on ihan pallona :D

kiraffe: toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin, muistat vaan ettet liikaa ajattele "sitä pahinta" tai muuten vaan stressaa, nautit vaan raskaudestasi niin paljon kuin mahdollista. eiköhän kaikki mene oikein hyvin! :) voi kun itsekin pääsisi plussaamaan ja nauttimaan raskaudesta, oli sitten oireet mitkä tahansa. ja roiku vaan tällä palstalla niin pitkään kun vaan haluat, puhaltelet kunnon plussatuulia meille muille ;)

Mymme: toivotaan että tällä kertaa tärppää! paljon plussatuulia sinne!

hattarainen: tee ihmeessä testi!! ääh, ihan jännittää jo muidenkin edestä.. huhhuh.. toivotaan että plussa pärähtää testiin!

alkaa tulla kiire kirjoitella vielä tänä aamuna, kohta tuo neiti varmasti heräilee tuolla.. mutta omaa napaa vielä vähäsen:

elikkäs, ei mitään nippailuja sun muitakaan jomotuksia.. eli veikkaan että menkat alkaa, kun välillä ne tulee ilman kipuja.. jännittävää aikaa täällä elellään. niin se muuten vielä, oon huomannu aika ajoin, että mielialat on alkanu vaihella, välillä oon ihan niin iloinen et nauru ja hymyily ei lopu millään, välillä joku tavallinen mainoskin saa itkemään, ja välillä taas ärsyttää ja sit taas ei.. mitä hittoo :D että näillä mennään.

kp34/32

Tervetuloa FrozenAngel91. :) Ja tee ihmeessä testi, kyllä sulla pitäisi jo raskaus näkyä noilla päivillä. :)

Tsempit kiraffelle. Varmasti monen mielessä käy noita ajatuksia, mitä sullakin on ollut. Itsekin olen miettinyt sitä, että rakastanko varmasti sitä toista lasta yhtä paljon ja miten vanhempi kokee sen, kun äiti on kuitenkin alkuvaiheessa tosi kiinni vauvassa. Miten sitten pystyn vakuuttamaan sille vanhemmalle, että se on edelleen yhtä tärkeä ja rakas. Mutta kuten totesitkin, kaikki menee varmasti hyvin. :)

Hattarainen, tee testi! :) Voitpa sitten ainakin rauhassa odotella menkkoja alkavaksi, jos sattuu nega olemaan.

Ihanan optimistinen omppuf. :) Piristää heti itseäkin, kun lukee tuommoista hyväntuulista tekstiä. :)

Erna, mikä kiertopäivä sulla olikaan?

Olikos se Hiutale, jolla oli todettu endometrioosi? Syötkö siis ihan peruskipulääkkeitä? Alkaa tosissaan vähän hirvittää nämä kivut, kun kuukupin poisottaminenkin tai vessassakäynti käy helvetin kipeää. Ollapa raskaana... kp. 2/31.

Onnea Sukey!!! <3 Mahtavuutta!
Tervetuloa myös uusille! Pahoittelut tädin kohdanneille ja tsemppiä niille joilla jännäpäivät on käsillä. :)

Anteeksi jo etukäteen omanapaisuudesta.. Täällä on nyt yrityksen ensimmäinen itkupotkuraivari.. On vaan semmonen olo että saadaankohan me sitä pikkukakkosta ikinä! Mä olin jotenki niin tosi varma tästä kierrosta, että tärppää. Kaikenmoisia uusia oireita oli.. Oletetun kiinnittymisen aikaan oli menkkamaista jomotusta ja ehkä vähän runsaampaa valkovuotoa ja yhden päivän oli flunssainen olo ja lämmöt pikkusen koholla. Nyt kolmena peräkkäisenä iltana on turvottanu ihan kauheesti, vatta on ollu aiva pallo. Yhtenä päivänä EHKÄ maistoin raudan makua suussa, en oikeen päässy jyvälle oliko raudan vai veren makua :/ Vattaa on välillä nippaillut, välillä lieviä menkkaoireita. Tissit ollu melkein oviksesta asti arat. Eli oireita on taas vaikka muille jakaa. Mutta tänään alkoi mulle niin tutuksi tulleet menkkoja enteilevät alaselän kivut! Itku tuli, ku selkää alkoi jomottaa. NIIN pettyny olo! :'( anteeksi vuodatus, mutta jollekki piti päästä ulisemaan ja onneksi te ootte täälä ja kuuntelette ja ymmärrätte.. <3

yk 7 kp 27/30...

Mutru, tuo olis voinut olla vaikka mun kirjoitukseni. Niin tutulta kuulosti. Lämmin halaus <3, tehdään ne vauvat ensi kiertoon, eikö vaan! :) Hups, tarkoitin tietysti tähän kiertoon ja sulla tulevaan, jos menkat siis alkavat.

jepjep, kp 1/27-33 ja ottaa päähän. Pitää nyt sit pitää taukoa tää seuraava kierto sen hammaslääkärin takia, todennäköisesti siihen kuluu parikin kiertoa. Että elkää ihmetelkö jos hetkeksi hiljenen, parempi pysytellä täältä poissa, ni jos sit kuumekkin pysyis aisoissa.

Moikka!

Täällä olisi taas yksi uusi kuumeilija! Olen ihan uusi täällä nettimaailmassa, oli ihana lukea viestiketjua ja kuulla muiden kokemuksia! :) Meillä on 11 kuukauden ikäinen neiti ja nyt ollaan yhden kierron ajan yritetty neidille leikkikaveria. Minulla on ollut vain yhdet kuukautiset imetyksen lopettamisen jälkeen, joten en yhtään tiedä minkalainen kierto muotoutuu näin synnytyksen jälkeen. Mutta jos ennen raskautta olevaa kiertoa mietitään, niin kuukautisteni olisi pitänyt sen mukaan alkaa jo viime viikon lopulla. En ole testiä vielä uskaltanut tehdä, ajattelin, että loppu viikosta sitten jos mitään ei tapahdu. Edellisellä kerralla yritimme puolivuotta, joten uskon, että ei nytkään ihan heti tärppää.

Oireitahan on kyllä ollut jo vaikka millä mitalla, mielikuvitus taitaa olla aika vilkas, niin kuin viime yrittämisen aikana :) Se on kumma, kun asia ei lähde mielestä hetkeksikään, vaikka tämän piti olla vain rentoa yrittämistä, tulee sitten kun tulee :)

Kaikille onnea yritykseen, täällä ollaan hengessä mukana! :)

FrozenAngel91: nyt testiä kehiin, pikapikaa! :)
Mutrulle voimia! Ethän vielä luovuta vaikka nyt tuntuu pahalta. Kyllä se vielä tärppää!
loro: Jos oikein laskeskelin, niin tänään on kp 30/~35. Eilen tuli ihan täysin sellanen tunne, et en oo raskaana, kyllä sen vaan tuntee nahoissaan. Ja jos oon väärässä, niin syön hattuni! :D
hattaraiselle pahoittelut menkoista, mutta onnea hammashoitoihin :). Tulethan aina välillä kertomaan kuulumisia.

Emmä tiiä.. Eilinen alaselän jomotus on myös poistunut, joten eiköhän viim. vkonloppuna puna-armeija hyökkää. Tehdään nyt kuitenkin varuilta se testi pe, että voi lähteä rauhallisin mielin juhlimaan. En tosin tiedä näkyisikö raskaus vielä silloin (kp33/~35), kun molemmissa aikasemmissa raskauksissa olen testin tehnyt muutaman päivän oletetun menkkojen alkamispäivän jälkeen. Pahuksen hiivaakin näyttää pukkaavan.. Prkl.

Olisiko jollain muuten suositella jotain menopaikkaa helsingistä? Siitä on niin kauan, kun viimeksi olen viihteellä käynyt. Joku tanssipaikka olis kiva, sais tanssia omat murheet kauas pois :).

Ja Ampparille tervetulotoivotukset! :)

hattarainen: pahoittelut menkoista :(  mutta tsemppiä hammashoitoihin!! :) 

loro: Joo en varmasti ole ainoa joka käy läpi tällasia ajatuksia, eiköhän nää kuulu ihan asiaan :) Oon kyllä sellanen ainainen murehtia, mutta eiköhän tämä tosissaan tästä, asioilla on vaan tapana järjestyä. :)

No nyt taisi ilmaantua taas uusi raskausoire.. Tänään pillitin kun katsoin jotain vauvaohjelmaa :) Vaikka oonkin tosi herkkä aina, mut en sentään ihan noin herkkä. Sit oon varma kans, et mulla on sellasia kohdun kasvamiskipuja, mut miten ihmeessä voi näin aikasi olla.. tai kai sitä voi :) 

Täällä taas yksi Uusi kevään herättämä pikkukakkosen kuumeilija. Toista kiertoa tosissaan yrittämässä ja jo ties kuinka pitkään ilman ehkäisyä olleena. Minulla on PCO joka vaikeuttaa lapsen saantia ja aiheuttaa kuumeiluunkin aika lailla lisähaastetta kun ovis ja joskus muutenkin kaikki hormonit ovat hukassa :( Vähän oon jo täällä käynyt kanssasisarien juttuja lukemassa ja fiilistelemässä. Nyt ihan ajattelin ottaa osaa keskusteluunkin :) Itse olen hieman alta kolmikymppinen ja pienen kolmivuotiaan pojan äiti. Kierto päivät nyt 15/30-mitämilloinkin ja kovasti on yritystä ilmassa. Jos se ovis tulis kuitenkin. jostain syystä tää lapsen tekeminen vaan tuntuu niin jännältä kun viime kerralla vaan pamahdin samantien paksuksi, gynis lohdutteli että kyllä meillekin vielä toinen masuasukki saadaan kun ekakin tärppäsi niin hienosti. Yritän kovasti olla jännittelemättä liikoja kun toi stressi tuntuis olevan paras keino ainakin täällä saada munasarjat täysin toimimattomiksi... Tsemppiä muillekin raskautumiseen ja onnea kaikille niille onnellisille joilla tikut ovat näyttäneet kahta viivaa ja se todellinen odotus on alkanut :) Toivottelee Suppi

Tervetuloa Suppi ja Amppari  ! emoticon toivottavasti vierailustanne tulisi lyhyt :)
Amppari: voi miten maltat noin hyvin olla tekemättä testiä? :)
Erna: Saataahan se raskaus jo nyt näkyä. mun käsittääkseni näin aikaisessa vaiheessa juhlinta ei pitäisi vaikuttaa mitenkään sikiöön, että voit perjantaina huoletta juhlia :)
hattarainen: pahoittelut tädistä.. :/ 
Mutru.: Halaus sulle! tuo ahdistus on inhottava.. sitä kun niin kovaa toivoo, ja noi oireiden löytäminen lisää vielä enemmän toivoa.. toivon todella että sielä jäisi täti tulematta.
FrozenAngel: Tee testi! :) jännitän täällä sun puolesta! :D

Tänään mukavasti ajatukset ollu esikoisessa (tänään 11kk) leivoin herkkuja oikein urakalla. Pitäis vissiin koko ajan ehdä jotain että ajatukset ois jossain muualla kuin raskautumisessa :)

siiiis ei voi olla totta.... sillon kp 28 tein testin: puhdas nega. nyt sitten tänä aamuna tein ja olin täysin varautunut negaan, et sais viimeinkin menkat alkamaan kun oon jännittäny ihan liikaa millon ne tulee ym. MUTTA se olikin plussa ja se ilmestyi siihen heti!!

jäi hieman lyhyeksi tämä minun vauvakuumeilu täällä, mutta voisin silti vielä täällä roikkua ja puhallella plussatuulta teille muillekin :)

apua tärisen ihan ja itku on herkässä.. :')

FrozenAngel91 4+4

paljon paljon onnea FrozenAngel!emoticon

Heräsin aamulla jo enne kuuttaa, ja mielessä pyöri vain että pitäiskö tehä testi...
no oli se sitten pakko kun ei uudestaan nukahtanut, kun ajatukset ei antanut rauhaa.. kp 30/30 ja negaahan se näytti.. no eipä tuon negankaan jälkeen se uni tullut...Missä ihmeessä mun menkka oireeni on..emoticon  kaiken kukkuraksi oon ilmeisesti tulos kipeeksi...

Onneksi olkoon FrozenAngel!

Onnittelut myös muille plussanneille ja tervetuloa uusille palstailijoille. :)

Oon etukäteen jo pahoillani oma napailusta. Täällä ollaan nääs vähän mieli maassa. Kaipa se johtuu kaikesta tästä paneutumisesta asiaan, kun tosiaan tekee kaikkensa ja vielä vähän siihen päälle ja mitäs jos ei onnistukaan? Kaikki on ollut ihan turhaa vaivaa.
Epätoivo/toivottomuus iskee kun ikä alkaa tulla vastaan ja toista ei näy eikä kuulu.

Itku silmässä istun ja mietin, mitäs jos poika jääkin mun ainoaksi lapseksi. Rakashan se on kuin elämä itte, mutta kyllä sille toisellekin vielä tilaa olis.

Tunnustan olevani paha ihminen, jolla pieni kateuden peikko nostaa välillä päätään. Tosin se ei mitenkään tarkoita, etten olisi oikeasti iloinen toisten onnesta, eihän se mitenkään ole minulta pois.
Joten ihan oikeasti valtavasti onnea kaikille plussanneille!

Eipä tässä sen kummempia.

yk 7, kp5/30-35

Hei naiset, ei vaivuta nyt epätoivoon, jooko. :) Kyllä me saadaan vielä ne plussat. Ja Vatuvatu ymmärrän kyllä sua. Itsellänikin on aina kaksijakoiset tunnelmat jonkun plussatessa: Toisaalta on hurjan onnellinen toisen puolesta ja samalla luo uskoa siihen, että kyllä minäkin vielä. Toisaalta sitten vähän kirpaisee ihan sen takia, että täältä katoaa yksi "kanssasisar", mutta myös sen takia, ettei voi välttää ajatusta "miksen minä...". Mutta nyt pää pystyyn, kyllä se meidänkin aika vielä koittaa. :)

Pahoittelut vaniljin negasta. Jos menkkoja ei ala kuulua, tekisin silti uuden testin.

Onnea FrozenAngel plussasta ja tervetuloa uusille. :)

loro, kp. 3/31 - kivut helpottaneet ja mielikin taas positiivisempi. :)

Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista ja paljon onnea FrozenAngel! Ihana kuulla hyviä uutisia!

Loro: Oon itsekki aivan ihmeissäni tästä pitkä pinnaisuudesta! Tilasin kyllä eilen testin netistä ihan vaan sen takia, että en voi sitä vielä pariin päivään tehdä. Pidän itseni jännityksessä :) Meillä on muuten suunnilleen saman ikäiset ekat vauvat. Tai eihän ne enää mitään vauvoja ole :D

Vatuvatu: Varmasti kaikilla on pieni kateuden tunne siinä vaiheessa, kun joku ilmoittaa plussanneensa. Tämä on meille kaikille varmasti niin iso asia, että vaikka on iloinen toisen puolesta, niin niitä negatiivisiakin fiiliksiä väistämättä tulee.

Täällä siis vielä odotellaan testausta. Viime yönä ja tänä aamuna tuli aivan kamalia kuumia aaltoja ja suu on ollut viime päivinä kuiva. Voiko nämä olla raskauden oireita? :) Ei minulla normaalisti ainakaan tuollaisia ole!

Ihanaa viikon jatkoa kaikille, lumipyryistä huolimatta!

Onnea FrozenAngel plussasta, sepä kävi nopeeta :)
Tervetuloa Amppari ja Suppi!
Vatuvatu: Koita pärjäillä nämä kierron alkupäivät! Se masennusolo on joka kierrossa aina ennen ovista, sitten jos oviksen bongaa nousee toiveet, jotka sittemmin vaihtuvat epäilyksi, epätoivoksi ja taas suuttumukseksi. Toivotaaan että teidän seiskakierto olis onnekas! :)
huli: Tarjosivatko jo nyt hormooneita? Vai olitko sitä mieltä itse ettei niitä vielä? :o Kokemuksesta voin sanoa että joskus se oma kierto tarvii pikkasen apuja käynnistyäkseen, et älä vaan liian pitkään odottele! :) Jaksamisia odotteluun (olkoon aikanne lyhyt).
Ideh01: Lenkkeilyhän se vasta oliskin parasta liikuntaa kun saa sitä raitista ilmaa :) Minä vaan oon niin mukavuudenhalunen että pakkanen on melko nounou. Sen verran tarkenee että koiraa käyttää muutaman kerran päivässä :P Tulkoon siis kesä!
vanilj: Pahoittelut negasta! :/ Nami leivonnaisia :P
kiraffe: Hyvä että uskalsit! Sieltä saa varmaan erilaista vertaistukea kun monilla on valitettavasti samanlainen tarina takana :)
Mymme: Voin vaan kuvitella miten rankkaa on käydä hoidoissa monta vuotta ja toivoa aina vaan. En ymmärrä miten oletkaan jaksanut? :o Kaitpa se on vaan uudestaan aina noustava? Lähetän sinne paljon hyvää plussatuulta+++ jos se pikkusen piristäisi  :)
Erna: Jännät päivät siis edessä ;) Toivottavasti ette ikinä joudu enää samanlaiseen tilanteeseen! Olen joskus sivusta seurannut tuommosta tuulimunatapausta ja se oli musertavaa. Voin vaan ihailla ihmisiä, jotka on selvinny kaikenlaisista oman lapsen menetyksistä :o
hattarainen: Hirmuisen isot pahoittelut tädistä!! :( *halaus* Ja paljon jaksamisia.
Suppi: Ihanaa tosiaan saada tänne toinenkin ihminen jonka kierrot "vähän" heittelee! Mulla ei oo vielä diagnoosia, mutta jotain vastaavaa viimeksi ultrassa epäilivät. Onko teille suunnitteilla mitään hormonaalista hoitoa, vai menettekö ihan luomusti?
loro: Ihanaa et alat saada tädistäsi niskaotetta :D

Hohhojjaa joskus sitä miettii että mitä mä oikein täällä netissä kirjottelen, joskus rupeaa itkettämään kun jotkut edes valittavat normaalisti sujuvasta raskaudesta. Pelkään että jos joskus vielä onnistuu ,tapahtuu jotain samanlaista kun esikoisen odotusaikana. Jolloin oli muuten ihanaa mutta viimesen 12 viikkoa meni ihan "sumussa". Tunnustaudun myöskin melko kateelliseksi joitakin ihmisiä kohtaan.. riippuu tietysti tilanteesta. Yhdelle sukulaiselle olin niiin kateellinen kun hän saa kaiken hetinyt kun vaan haluaa.. Onneksi on ystäviä joille voi marista maailman vääryyttä <3 Yleensä pahoitan mielen ennemmin pitempään yrittäneiden ihmisten/läheisten puolesta kun joutuvat kuuntelemaan joutavia narinoita miten vaikeeta kaikki onkaan (vaikka oikeesti joittenkin elämä on vaan todella täydellistä).

Mun pitäis varmaan ruveta kirjottamaan päiväkirjaa, ettei teidän tarviis kaikkia mun höpöttelyjä lueskella. Mielialan vaihtelut on jotain niin ihanaa <3 Onneksi poltin kaikki päiväkirjani kun olin teini, niitä ei varmaan kukaan selväpäinen pystyis lukemaan...
kp 4

Takaisin