Toisenlaiset äidit ja muut mammaohjelmat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eriika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies oli kattonu just tuon Naurun tasapainon jakson ja oli yllättynyt kun näki ensimmäistä kertaa istukan... Tai no yllättynyt ja yllättynyt - ehkä järkyttynyt ois parempi sanavalinta! Hehe... Mut hyvä ku muistutit mmm, pitääkin kattoo tuo jakso.

Tulipas aamukahvin lomassa katottua 15-osaista sarjaa Perhesirkus (Yle Areenasta tai töllöstä keskiviikkoisin). Mukavan hyväntuulinen ohjelma :) Siinä tavataan erilaisia perheitä ja jutskaillaan niiden tilanteista.

Katsoiko kukaan eilen erilaisten äitien uusintaa? Esikoistaan odottava perhe jossa vanhemmat halus hoitaa synnytyksen kahdestaan. Homeopaattisilla lääkkeillä,ei ultria raskausaikana, ei säännöllisiä neuvolakäyntejä, ei rokotuksia, ei vaippoja..paras oli idea missä ajateltiin lotus synnytystä missä napanuoraa ei katkaista vaan se irtoaa lapsesta itsestään?! o_O Pääsi muutama ...TU,...KELE ja ...TANA ohjelman aikana.

Katsoiko kukaan eilen erilaisten äitien uusintaa? Esikoistaan odottava perhe jossa vanhemmat halus hoitaa synnytyksen kahdestaan. Homeopaattisilla lääkkeillä,ei ultria raskausaikana, ei säännöllisiä neuvolakäyntejä, ei rokotuksia, ei vaippoja..paras oli idea missä ajateltiin lotus synnytystä missä napanuoraa ei katkaista vaan se irtoaa lapsesta itsestään?! o_O Pääsi muutama ...TU,...KELE ja ...TANA ohjelman aikana.

Itse katsoin tuon jakson silloin kun se aikanaan ensimmäistä kertaa tuli televisiossa ja kyllähän se hieman ihmetystä herätti.. Mutta kaikki tavallaan ja mielenkiintoista nähdä todellakin "erilaisia" perheitä.

Oliks tää se sama jakso, jossa ne kävi lähteestä hakee vettä kun hanavettä ei voinu juoda? :D Oli kyllä kaiken kaikkiaan juurikin ERILAINEN meno...

En tiiä miksi, mutta tuo ja napanuora jäi parhaiten mieleen! Oli ainakin ikimuistoinen jakso, ku vieläkin muistaa vaikka kattonu sen jakson joskus kun se tuli ekan kerran (milloin lie!?)...

Tänäänhän näkyy taas uus jakso Toisenlaisia äitejä. Tykkäsin kyllä tosi paljon edellisestä jaksosta, jossa oli keskenmenoja taustalla ja sit oli tärpänny. Oli jotenkin niin itseni kaltainen tämä nuori nainen siinä ohjelmassa, että ihan nauratti :) toivottavasti itsestäkin tulee yhtä kiva äityli!

Oon kyllä tykännyt katsoa tätä Toisenlaiset äidit ohjelmaa. Sitä Erilaiset äidit- sarjaa katsoin osittain kun se tuli ekaa kertaa, mutta jotenkin se otti välillä päähän.

Viimeisintä jaksoa katsoessa mietin, että en kyllä missään nimessä haluaisi telkkarikameroita omaan synnytykseeni. Siis ihan kivahan sitä katsoa, miten muilla synnytykset menee ja noin, mutta ei kyllä missään nimessä tartte kenenkään ulkopuolisen tulla meidän synnytyshuoneeseen katsomaan sitä ähinää ja puhinaa. Tarpeeksi kestämistä siinä muutenkin. Etenkin, kun ei ikinä tiedä, jos jokin asia ei menekään ihan putkeen.

Viime viikolla tuli joku Erilaiset äidit uusinta jossa perheen isä työskenteli ja asui viikot toisessa kaupungissa, mutta sitten hetikohta vauvan syntymisen jälkeen sai töitä samasta kaupungista missä muu perhe asui. Nauroin kavereille, että sais munki elämästä ohjelman aihetta kun mies ajaa viikot rekkaa ja on vaan viikonloppuisin kotona ja mä sillä aikaa pyöritän omakotitaloa ja käyn töissä ja hoidan 2 koiraa ja 4 kissaa ja se tilanne ei todellakaan tule muuttumaan mihinkään vaikka vauva taloon tuleekin (paitsi, että jään mammalomalle). Eikä mulla ole edes ajokorttia, että pääsisin liikkumaan saati että ketään luotettavia sukulaisia asuisi missään ihan lähellä.... Ja mulle tää on ihan normaalia elämää :grin

tää ei oo mikää mammaohjelma mut kuitenki... Katoin nauhalta äsken torstain iholla jakson ku miehet kertoo ajatuksiaan isänpäivästä ja viettää isänpäivää... Meitsi vollottaa ihan solkenaan ku aloin miettii et kohta tosta mun omasta ukkelista tulee isä (mitä en vielä itekkää osaa kuvitella) :D
Ehkä pakko keksiä sille jotain pientä isänpäivänä ylläriksi :)

Mä en tiedä haluanko katsoa tunnin päästä alkavaa Toisenlaiset äidit-jaksoa, koska näin mainoksen tästä tulevasta jaksosta ja hämmästyin aika negatiivisesti kuinka erikoinen pariskunta oli kyseessä! Mua ihan säälittää se tuleva lapsi. Pari oli käsittääkseni netin välityksellä sopinut seksitreffit ja muutaman tapaamiskerran jälkeen (varmasti tosi syvällinen suhde...........) tää nainen tuli raskaaksi. Siis hyi, yäk! Mielestäni todella ällöttävää ja epätoivoista, kun näillä on vielä aika suuri ikäero. Ei ikäerossa mitään vikaa muuten, mutta mitä ihmettä kolmekymppinen nainen tekee 18-vuotiaan mieslapsen kanssa? Tässä näitä mun ennakkoluuloja ja tuntemuksia. Toivottavasti en loukkaa ketään teistä, arvon kanssaodottajat :) Ihmettelen vaan tätä tän pariskunnan meininkiä ja ymmärrän toki, että vahinko pääsi tapahtumaan ja eihän sille mitään mahda. Hienoa, että kantavat vastuun, mutta mua säälittää se lapsi ja näiden tulevaisuus. Hitsi, pakko kai se jakso on katsoa, jotten jää märehtimään näiden ajatusteni kanssa. Välillä vaan ihmettelen joidenkin ihmisten ratkaisuja, mutta eihän mulla ole mitään oikeutta ketään tuomita. Jatkan tästä sen jakson jälkeen :D

Ainiin ja lisään vielä... Eniten mua rupes ärsyttämään tässä pariskunnassa se, että sillä äidillä on kaiken huipuksi raskausdiabetes, mutta silti vetelee ties mitä suuhunsa. Näen punaista, kun joku laittaa oman HETKELLISEN nautinnon lapsensa hyvinvoinnin edelle. Tää tais olla se mikä mua rupes todella ottamaan päähän ja mistä vedin johtopäätökseni, että todella vastuuntunnoton pari kyseessä.

Nukahdin sitten heti jakson lopussa. En katsonut ihan loppuun asti, koska niinhän siinä kävi: inhosin tätä jaksoa! Oli juuri sellainen höpönlöpö-pariskunta, että huh huh. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin. Eipä ole oikein muuta sanottavaa. Ihmettelen miten tuollainen pari on päässyt ohjelmaan. Ärsyttävää. Voi olla, että puran nyt tähän jaksoon kaikkea muutakin turhautumistani :)

Pari on päästetty ohjelmaan juuri noiden sun kommenttien takia... eli siinähän yritetään hakea juuri pareja, joista syntyy voimakkaita tunnereaktioita.

Jotenkin tänä vuonna (omasta mielestä) ei ole ollut niin "erikoisia" pareja kuin Erilaisissa äideissä, tosin esim. se äiti, jolla oli lapsia kolmen eri miehen kanssa, joista kaksi jälkimmäistä afrikkalaisia oleskeluluvattomia (?), taisi olla juurikin tuollainen vähän kuohuttavampi tapaus. Tämä kuulostaa sellaiselta myös, pitääpä katsoa kun duunireissulta kotiin ehdin taas.

Joo mua kans suuttutti se äidin mässäily, vaikka todettu raskausdiabetes. En ymmärrä tollasta vastuuntunnottomuutta.

Seuraava keskustelua herättelevä mammasarja onkin alkamassa:

Ihminen on nisäkäs, mutta imettäminen ei ole nykyihmisille itsestäänselvyys. Uudessa kotimaisessa sarjassa Imettäjät seurataan seitsemän erilaisen äidin imettämistä. Joukossa on taaperoimettäjä, ensi-imettäjä, tandemimettäjiä, yh-imettäjä ja silikonimettäjä. Imetys herättää tunteita, sillä jokainen haluaa uskoa tehneensä parhaansa lapsensa eteen. Maanantaisin klo 21 Yle TV2:lla 3.11. alkaen.

Sainpa vihdoin katsottua toisenlaisten äitien viimeisen jakson. Oli kyllä ihan mielenkiintoinen pari, ja kyllä toisaalta mielenkiintoinen raskauskin. Että vetää kahdessa viikossa painoa lisää 5 kg, on raskausdiabetes ja epäillään raskausmyrkytystä, ja silti raskauden annetaan mennä 9 päivää yliaikaa, ennenkuin käynnistellään tehottomilla tableteilla. Sanottiinko siinä missään vaiheessa, mitä sille raskausmyrkytysepäilylle tapahtui? Jotenkin se vaan ohitettiin, vai missasinko sen kohdan?

Ja samaan putkeen, miehen mentyä ajoissa nukkumaan, piti kurkata myös Imettäjät-sarjaa. Siinä hymyilytti kyllä kahden odottavan äidin kommentit, kun molemmat kommentoivat miten raskaus ei olekaan lainkaan niin hehkeää kuin odottivat. Jotenkin tuli mieleen tämän palstan kommentit, joissa tuo sama ajatus toistuu aika usein...

Tää nyt ei oo mammaohjelma mut pakko purkaa hiukan. Miks ihmeessä musta tuntuu että tossa Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa ku on toi asiantuntija Maaret. Ni se tuntuu ihan ku hidastetulta filmiltä. Jotenki aivan liian yltiöempaattinen ja puhuu sillai selkeesti ja hidastetusti et v-käyrä nousee 0 --> 100 joku 0,1sek :D

Takaisin