Toisenlaiset äidit ja muut mammaohjelmat

Eriika

Asioista perillä oleva
Aiotteko seurata kyseistä sarjaa tai seuraatteko jotain muuta äitiysaiheista ohjelmaa?

Mä oon odottanut Toisenlaisia äitejä (Livillä keskiviikkoisin klo 21) alkavaksi kuin kuuta nousevaa. Ajattelin tänään marjapiirakankin vääntää kyseisen ohjelman kunniaksi. Aiemmista kausista oon tykänny, joten uskon että nytkin. Toki jotkut jaksot on aika provosoivia, mutta viihde on viihdettä...

Ketjussa voi jutella jaksoista, jos herätti jotain aatoksia.

- - - -

Loppuun vielä jaksojen kuvaukset, jotka on kopsattu Livin nettisivuilta:

1. Lastenkodissa toisensa tavanneet Susanna ja Tomi odottavat toista lastaan. Itsenäisen elämän opettelu ei ole ollut Tomille helppoa. Perheen isä etsiikin nyt itselleen omaa asuntoa. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 20.8. kello 21.

2. Kuudetta lastaan odottava Piia ja nigerialainen Jeffrey elävät monikulttuurisessa suurperheessä. Ensimmäisen yhteisen lapsen lisäksi perheessä odotetaan myös tietoa Jeffreyn oleskeluluvasta. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 27.8. kello 21.

3. Nora odottaa yksin toista lastaan, sillä uuden tulokkaan isästä ei ole täyttä varmuutta. Vaihtoehtoja on kaksi, ja varmuus asiaan saadaan isyystestillä vasta lapsen synnyttyä. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 3.9. kello 21.

4. Kolmatta lastaan odottavan Emilian välit uusimman tulokkaan isään tulehtuivat pahasti raskauden loppuvaiheilla. Miten arki järjestyy kolmen pienen lapsen kanssa? Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 10.9. kello 21.

5. Mirvan ja Hekan saama tuomio lapsettomuudesta muuttuikin odotuksen onneksi. Miltä tuntuu nähdä esikoisvauva ensi kerran, kun haaveista tulee sittenkin totta? Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 17.9. kello 21.

6. Emma epäilee aivotärähdystä syyksi hänen ja Tomaksen rakastumiseen, sillä aiemmin Emma oli kiinnostunut vain naisista. Toisen lapsen lähestyvää synnytystä mutkistaa merimies-isän työ – ehtiikö hän mukaan tälläkään kertaa? Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 24.9. kello 21.

7. Teinistä asti yhdessä olleiden Jutan ja Ilkan perheeseen odotetaan keskenmenojen jälkeen toista lasta. Suuperheestä haaveileva Jutta aikoo hoitaa lapset kotona – pienen lapsen paikka ei hänen mielestään ole päiväkodissa. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 1.10. kello 21.

8. Siljan ja Jirin odotuksessa kulkevat käsi kädessä ilo tulevasta esikoisesta ja huoli Jirin syövän mahdollisesta uusiutumisesta. Vaikka pari pyrkii pitämään ajatukset positiivisina, tulevaisuus pelottaa. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 8.10. kello 21.

9. Esikoistaan odottava suomalais-thaimaalainen pari Hanna ja Num rakentavat elämäänsä Suomessa. Kulttuuri- ja luonne-erot siivittävät taloprojektia, jonka pitäisi olla valmis ennen uutta tulokasta. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 15.10. kello 21.

10. Harvinaista sairautta sairastava Jonna odottaa esikoistaan poikaystävänsä Markuksen kanssa. Tuleva synnytys ja elämä pienen vauvan kanssa mietityttävät, koska arjen perusasiatkin tuntuvat haastavilta kivun kanssa. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 22.10. kello 21.

11. Nettitreffeistä alkanut suhde sai nopeasti uuden käänteen, kun lapsi ilmoitti tulostaan. Vanhemmuuteen valmistautuessaan Evaleena, 30, ja Mikko, 18, ovatkin saaneet tutustua myös toisiinsa. Jakso nähdään Livillä keskiviikkona 29.10. kello 21.
 
Muokattu viimeksi:
oon katsonu aikasempia jaksoja satunnaisesti, mutta nyt ajattelin katsoa kaikki jaksot
 
Ajattelin ihan samaa kuin Ninna.

Jäin kaipaamaan enemmän niitä äitiyteen ja raskauteen liittyviä fiiliksiä. Nyt ohjelmassa puitiin lähinnä parisuhdetta, joka on toki tärkeää myös mutta mielestäni ei tämän ohjelman tarkoitus.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Samoilla linjoilla. Lisäks se juontaja oli todella ärsyttävä, varsinkin siellä niiden kotona ollessaan!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kieltämättä odotin itsekin enemmän! Mutta vauva oli aivan älyttömän söpö, ihana tukka :Heartred
 
Itsekin odotin enemmän itse siitä vauvasta, äitiydestä jne.. Jakso tosiaan käsitteli lähinnä henkilöiden omia ongelmia :sad001 Ensi jaksoa odottelen, josko olisi parempi.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Siis eikö Toisenlaiset Äidit ole Livin ihan uusi ohjelma? Erilaiset äidithän on mennyt Avalla jo pari kautta. En ole katsonut kumpaakaan ja musta noi aiheetkin on ihan tosi outoja..

"Emma epäilee aivotärähdystä syyksi hänen ja Tomaksen rakastumiseen, sillä aiemmin Emma oli kiinnostunut vain naisista." Aha.. :-D
"Nora odottaa yksin toista lastaan, sillä uuden tulokkaan isästä ei ole täyttä varmuutta.".. Just.. :-D
No, ei ole mun makuun mutta ehkä jollekin tämä on viihdyttävää.. ;-)
 
Toisenlaiset äidit on muistaakseni saman tuotantoyhtiön. Sama ohjelma, eri kanava ja sitä myöten eri nimi. :)

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkään en oikein tykännyt siitä osasta kun Piritta oli siellä kotona käymässä, mutta tiedän sen johtuvan ihan siitä etten tykkää puhetavasta jolla hän puhuu, eli minun makuun liian nopeasti. :D Muuten kyllä tarinankerronnassa ei valittamista. Tai ehkä hän ei ollut niin luonteva haastattelutilanteessa.

Jotenkin oisin odottanu että jakso ois ollu enemmän mielipiteitä jakava (niinku esim. erilaisissa äideissä oli, kaikki muistaa varmaan sen sossu-perheen), yllättävän tasainen jakso, ehkä se pienoinen pettymys johtuu siitä.
 
Solfiza, kyllä se vaikuttaa ihan samalta ohjelmalta kuin Erilaiset äidit. Nimi varmaan sen takia muuttunut kun kanavakin on muuttunut...

Ninna, mulla meni kans puolet Pirittan puheista aivan ohi kun puhuu niin nopeasti ja ehkä hieman epäselvästi.
 
Tietääkö kukaan tuleeko ohjelma uusintana? En pysy enää hereillä yhdeksältä kun väsy vie :D Olisin kovasti kyllä halunnut katsoo.. :)
 
Telkkua selailin äsken kun itelläkin meni eka jakso ohi (eik typerä digiboksi ees nauhottanu sitä *murinaa*) ja taitaapi tulla huomenna kahdeksalta uusintana jos en nyt oo ihan väärin kattonu :)
 
just katoin ruutu.fi:ssä ton toisenlaiset äidit, ja mä kyllä tykkäsin. Vähän jäi harmitus siitä äidistä, kovin oli reipas ja rauhallinen vaikka ei helppo elämäntilanne (kiitos miehen) menossa. Se Pirittan haastattelu tyyli herätti vaan myötähäpeää.. :D
 
Samat tuntemukset mulla kuin mitä muut ovat jo kertoneet :) Pidän kuitenkin ohjelmasta ja tulen sitä nenä ruudussa kiinni seuraamaan. Toisten synnytysten katsominen tuo mulle aina kyyneleet silmiin, kun muistelen samalla oman esikoiseni syntymää :Heartred Ekasta jaksosta jäi harmittamaan tän kyseisen äidin tilanne. Kamalan nuorelta vaikuttivat ja teki mieli mennä vähän läpsimään sitä isää poskille!!! Ihmeellistä touhua tuo. Etenkin, kun itse vielä tiedostaa sen oman isän puuttumisen elämästään ja tuen tarpeen ja ne virheet, mitä EI tulisi toistaa. Mikään ei selitä sen äijän käytöstä! Näin myös punaista, kun siinä Pirittan säälittävän haastattelun aikana selvisi, että se isä oli lähtenyt taas heti synnytyksen jälkeen lätkimään ja jättänyt äidin ihan yksin. Ei juma...

Katsottiin jakso yhdessä oman mieheni kanssa ja molemmat aika tunteella siinä kommentoitiin asioita :D Kiva sarja, joka todella saa miettimään omaa elämäänsä ja tuo tunteita pinnalle.
 
Toisenlaista mammaohjelmaa oli eilen tarjolla YLE TV2:n puolella Naurun Tasapaino -ohjelmassa, jossa StandUp -koomikot esiintyivät Kätilöopiston henkilökunnalle, ja koittivat siis vääntää vitsiä synnytysosaston tapahtumista. Osittain ihan hauskaa katsottavaa, varmaan YLE Areenasta voi katsoa sen jälkikäteenkin. :)

Opinpa siitä samalla, että Kättäri on Euroopan vilkkain synnytyssairaala. Enpä sellaistakaan ollut ajatellut koskaan.
 
Takaisin
Top