Toisen odottajat

Mamma14/16

Jostain jotain jo tietävä
Kiinnostaisi kuulla muiden tokaa lasta odottavien ajatuksia. Minkälainen ikäero tulossa lapsille? Mitä ajatuksia herättänyt? Montako lasta haluaisitte?

Meillä lapsille tulossa ikäeroa noin 2v4kk. Odotan innolla toista lasta, kesästä asti toivottu ja viimein onnisti. Lapsia olen aina halunnut paljon ja toivon, että jatkossakin saisi lisää

Meille tulossa toinen, esikoinen on nyt 9,5kk eli ikäeroa tulee noin 1v6kk. En oikein osaa vielä suhtautua koko asiaan, osittain olen innoissani mutta pelko on noussut tosi voimakkaasti esiin. Jännittää ihan hirveästi ja tekis mieli kertoa vanhemmille, yritetään tällä kertaa pitää salaisuutena np-ultraan asti. Esikoisesta oksensin niin paljon, että salaaminen oli mahdotonta.
Mä ite oon haaveillu kolmesta lapsesta, mutta mies kahdesta :) Sanoinki ukolle, että mites sitte jos tuleeki kaksoset :grin

Muokattu viimeksi:
Meillekin tulossa toinen :) esikoinen täyttää tämän kuun lopussa vuoden eli ikäeroa tulee n.1v8kk. Oltiin suunniteltu toista lasta kyllä ja nyt helmikuussa päätettiin että saa tulla jos on tullakseen. Yllätys oli kyllä aikamoinen kun yhdestä kerrasta tärppäsi ja siksipä tässä alussa on vähän pelottanut suorastaan tuo pieni ikäero. Pikkuhiljaa kuitenkin alan jo tottua ajatukseen eikä tuo ikäerokaan tunnu niin järkyttävän pieneltä enää :D

Unohdin tuota lapsien lukumäärää kommentoida. Joskus olin sitä mieltä että en tahdo lainkaan lapsia. Esikoisen jälkeen kuitenkin on tuntunut että ei tässä vielä ole koko meidän perhe. Tällähetkellä kaksi tuntuu sopivalta määrältä ja mieskin on aikalailla samoilla linjoilla mutta eihän sitä koskaan tiedä :) olen kuitenkin vielä nuori (21v) eli ehdin "muuttaa mieltäni" vielä moneen kertaan :D

Meille tulossa myös toinen. Ikäeroa tulee 2v 8kk, mutta kyllä silti jännittää kuinka kahden kanssa pärjää. Esikoisella kamala uhma menossa nyt ja pelkään että se jatkuu kun vauva syntyy :D

Itse oon joskus aikanaan haaveillut tytöstä ja pojasta, eli kahdesta lapsesta. Nyt miehen kans ollaan puhuttu et jopa neljä lasta ois kiva :) Katsotaan...

Meillekkin tulossa toinen oon niin onnellinen ku ekan saaminen oli vaikeaa...mulla ei huolleta miten pärjään kahden kans sitten...sanoinki miehelle et se on sen ajan murhe...meillä tulee n.1.9kk ikäero..jos on yhtä helppo vauva ku edellinen niin ei ongelmia tuo mm.nukku vauvana 10h unia yöllä...:love7

Meillä on uusperhe, johon tulokas on 4.lapsi, mutta toinen yhteinen lapsemme. Esikoisemme on pian kaksivuotias, ikäeroa tulee n.2,5 vuotta. Melkoinen uhmaikä meneillään, josko tämä saataisiin taisteltua läpi ennen toisen syntymää ;)

Kitka, meillä tulee siis suunnilleen sama ikäero! Vähän kyllä välillä mietityttää, meillä poika ainut ja saanu aina paljon huomioo.. Mitenkäs menee sen jakaminen noh mutta saapahan leikkikaverin sit joskus!

Meillä toinen tulossa, esikoinen 9,5kk eli ikäeroa tulee pienille 1v 5kk Ei ihan näin pikaisesti odotettu tärppiä, joten kyllä täälläkin on välillä huoli tulevasta nostanut päätään! Mutta nyt kun pari viikkoa raskausuutista sulateltu, niin pieni ikäero tuntuu koko ajan mukavammalta ajatukselta. Uskon että alkuun on kaaos, mutta sitten uusi arki asettuu paikoilleen. Meilläkin esikoinen ollut suht helppo vauva sinänsä, että on nukkunut hyvin. Muuten sitten on kyllä voimakastahtoinen neiti, ja draamaa kyllä riittää välillä. Tällä hetkellä tuntuu että kaksi lasta olisi meidän perheen lapsiluku Kiva kuulla että muitakin jännittää tuleva arki kahden kanssa, eiköhän se siitä! Itseä pelottaa lähinnä jos pikkukakkonen ei nuku, tai jos vaikka olisi koliikkia tms. ja aamulla kuitenkin kuudelta pitäisi nousta esikoisen kanssa touhuamaan....

Oletteko muuten miettineet että onko esikoinen päivähoidossa äitiyslomanne aikana? Itse mietin, jos vaikka parina päivänä viikossa olisi päiväkodissa, niin saisi ehkä hiemsn ladattua akkuja jos meillä ei vaikka alkuun öisin nukuta.

Äh, tänne ei näköjään kannata laittaa puhelimesta hymiöitä kun eivät tule julkaistavaan viestiin! Eli ajatelkaa hymynaama kaikkiin kohtiin mistä puuttui piste :)

Oon kyllä miettinyt hoitopaikkaa silloin, mut en tiedä miten ryhmäperhepäiväkodista suhtaudutaan? Onko muilla tietoa? Meillä aivan ihana hoitopaikka pojalla ja en haluais joutua vaihtamaan paikkaa myöhemmin.. Hirveet jonot jokapaikkaan ja oli tuuria saada täältä ryhmäperhepäiväkodin paikka! Niin ihana, 12 lasta ja 3 hoitajaa. Poika viihtyy hyvin :)

Mekin toivottiin toista pienellä ikäerolla, viime kesäkuusta asti odotellu mut tammikuussa vasta alko menkatkin.. No toisaalta sai koulua enemmän eteenpäin :) jälkeenpäin ihan hyvä näinkin. Haluan kyllä vielä muutaman lapsen :)

Meillä tulee viiden vuoden ikäero, joten vähän eri meininki kuin teistä monella. Ei tarvi tuplarattaita miettiä :) Kohta pari vuotta tätä on jo yritetty, että vähän pienempi ikäero oli alunperin suunnitteilla, mutta se otetaan mikä saadaan. Kun ei niitä vauvoja näytä nappia painamalla saavan :p

Näillä näkymiin meille tulossa 1v9kk ikäero :) Ihan tyytyväinen tohon kun aina toivottu pientä ikäeroa. Minusta on tosi ihana kun esikkoa ei tarvitsee laittaa hoitoon ja saan oltu putkeen kotona lasten kanssa ilman että olisin tossa välissä mennyt töihiin. Pikkukakkonen saanut siis heti esikko jälkeen tulla jos on tullakseen ja viime elokuusta lähtien yrittämällä yritetty ja nyt vihdoin näyttäisi siltä että marraskuussa sitten tulee : )

Täällä tokan odottaja. Jos kaikki menee hyvin niin esikoinen on pienen syntyessä noin 2v10kk. :) Iso poika jo, mutta uhmakas luonne, joka todellakin on tottunut saamaan kaiken huomion. Plussatestistä on vasta muutama päivä, enkä keskemenon pelossa ole uskaltanut ajatella asiaa vielä kovin pitkälle.

Meillä miehelle olisi riittänyt yksikin, mutta itsellä alkoi vauvakuume esikoisen ollessa muutaman kuukauden (oli helppo vauva!) ja viimein jouluna muuttui iskänkin mieli. :D Nyt haaveilen kolmesta, mutta voipi olla, että tämä raskaus jää onnistuessaan vikaksi... Aika näyttää.

Meillä ikäeroa tulee noin 2v9kk. Ja juu, tottunut hänkin olemaan huomion keskipisteenä, että kyllähän se jännittää miten suhtautuu. Tosin vasta plussasin, että en sitä sen enempää oo vielä miettinyt. Katotaan nyt, ja toivotaan, että sinne saakka päästään. Kyllä se siitä ehkä lähtee sitten omalla painollaan ihan hyvin menemään.. Toivottavasti :D kyllähän siinä tosin varmasti melkosta härdelliäkin tulee olemaan!
Aika varma oon, että kaksi lasta on maximi, joten jos tämä pysyy matkassa mukana, niin meidän lapsiluku on sitten mitä todennäköisimmin täynnä :)

Tänään taas taisteltu tunti nukkumaanmenon kanssa. Mielessä on kyllä käynyt et ehkä se isompi ikäero ois oman mielenterveyden kannalta ollu parempi :D

Onhan tässä vielä kuukausitolkulla aikaa ja uusia uhmavaiheitakin taitaa mahtua elämään ennenkuin kakkonen syntyy. Ehkä ne synnytyksen jälkeiset hormonit saa jaksamaan esikoisenkin kanssa ;)

Heipähei! Meille tulossa marraskuussa toinen lapsi, jos kaikki hyvin sujuu. Ikäeroa tulee 1v. 7 Kk. Yritettiinkin suht. Pienellä ikäerolla monienkin syiden vuoksi, kuten että minä olen nyt hoitovapaalla ja jatkan sitä äippälomalle saakka. Lisäksi asumme niiiiiiiin korvessa, että täällä ei asu lapsiperheitä lähimaillakaan, niin onpa sitten leikkikaveri. Ja tietysti tärkeimpänä syynä, että ihan yksinkertaisesti haluamme toisen lapsen. Ei tunnu lapsiluku olevan täynnä ❤

Meille on myös toinen tulossa. Ikäeroa tulee 3 v 1 kk. Vähän jännittää miten esikoinen suhtautuu tulevaan vauvaan, on nimittäin myös vähän uhmakas luonne. Meillä varmaankin lapsiluku olisi sitten tässä :)

Kiva että ollaan samassa tilanteessa! Meilläkin tosiaan poika tottunut huomioon kyllä niin paljon, et kauhistuttaa miten sit sitä jaetaankin. Mut onhan muutkin onnistunu, miksei mekin :) meillä poika nukkunu jo vuoden tosi huonosti, toivottavasti alkais yöt paranemaan..

Meille kanssa olisi tulossa nyt toinen, esikoinen syntynyt 06/14 joten ikäeroa tulee n. 2,5v. Täälläkin on vähän uhmakas ja tottunut saamaan kaiken huomion tämä melkein 2v mutta uskon kyllä että tottuu vauvaan sitten kun se tulee ja oppii sen huomionkin jakamaan ajan kanssa. :)

Takaisin