Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt ihan panadolin voimalla ollu. Kipu helpottaa kävellessä ja seisoessa mut paikallaan pahenee :O täytyy tiistaina neuvolassa mainita siitä..

No nythän sitä tänne voi jakaa tuntojaan..
Pahoinvointi ystäväni on vielä jonnii verran mukana elämässä ja sen lisäksi päätäni särkee aamusta iltaan :sad015 Meen kohta ärsytykseltäni nukkumaan.

Oon käynyt nyt koiran kans tänään 4 kertaa lenkillä (2pientä2isompaa) ja huomasin tuossa viimesellä että helkkarin kipeeks tulee alaselkä? Tai semmonen kolotus ja vihlonta tuossa pepun yläpuolella.. Oon suojannut hyvin kylmältä mahan ja selän ja on pitkä takki eli ei johdu siitä että olis kylmää päässyt selkään.
Onko kellään samanlaisia selkävaivoja? Luulis että kävely auttaa selkään ja vetreyttää mut tuntuu pahentavan iltaa myöten...

Tää ilta-ällötys alkais jo riittää:( Vaivaako ketään muuta levottomat jalat? Mul on ollu tät kyl aikasemminki, mut nyt tuntuu oikeestaan kokoajan ku yrittäis relata soffalla, todella epämiellyttävää. Ja tosiaan toi joulushoppailu on osottautunu ihan ylivoimaseks tehtäväks:D puolen tunnin jälkee pitää päästä istumaan ku tuntuu että pyörtyy, vettä saa lipittää litratolkulla et pysyy tolkuissaa:D Janottaa kyl muutenki ihan kokoajan, tulee ainaki juotua tarpeeks:)

Voiko viikolla 13+3 supistella? Tänään tullu ihan muutama sellanen napakampi kiristys tuolla ala vatsassa niin mietinkin että joko ne nyt voi alkaa? Ja siis tulivat ihan levossa. Esikoisessa tuli kanssa tosi paljon harjotus supistuksia mutta mun mielestä ne alko vasta joskus vklla 16-18.

Sussu mulle tuli ihan kaupunki kävelystä viikko sit ala selkä kipeeksi, varmaan kun rupee paikat löystymään niin helposti kipeytyy selkäkin :)

Nakaro joo miksei. Mul on aina aikaistunut supparit. Ellen nyt ihan väärin muista niin esikoisesta oli noin 17-18 vkoilla ja kuopuksesta about 16 vkoilla. Nyt tullut jo noin 14. Mulla terkka selitti, et ku tullut nämä raskaudet peräkanaa, niin lihakset kAikki yms.vielä eivät palautuneet kunnolla. Mun gyne taas selitti, et ku joka ekassa supisteli niin tod.näk supistelee kaikissa, mutta raskauksissa, mutta niitä havaitsee aikaisemmin. :0

Sussssu. Kuulostaa ihan iskias vaivalta. Mulla oli kans ja kesti reilun viikon. Se oli tosin töistä johtuvaa, mutta siis rasituksesta kuitenkin. Onks siellä ollu liukasta kun oot lenkkeilly? Jos oot jotenki jännittäny lenkkeillessä alaselkää? Joka tapauksessa ikävä vaiva jolle ei oikeen ite voi mitään. :( Joitain venytysharjotuksia löysin, mut ei tohon oikeen auta muu kun koittaa välttää sellasia liikkeitä ja asentoja jotka tuntuu pahalta.

Mul on kans toi iskias, mut se on vaivannu koko syksyn, vihloo tohon pakaran yläosaan, välillä ei pääse mihinkään ku riipiii kannikoita. mulla se tuli yhdistelmästä kylmä & rasitus, eikä siitä meinaa pästä millään eroon, lämmintä ja venyttelyä, viljatyyny on pitäny hankkia, se kuulemma vois auttaa. Autossa ainaki penkinlämmitin täysillä tuntuu ihan taivaalliselle:D Olipa taas perjantai-illan huumaa, ysiltä tolkku pois ja untenmaille, tää iltaunisuus alkaa saavuttaa jo melko huvittavat mittasuhteet, en oo varmaan kuukautee valvonu edes kymmeneen:D

Harmony kiitos vastauksesta :) helpottaa ainakin että muilla samoja tuntemuksia. Minulla on vain on esikko syntynyt 2011 niin ei ihan peräkanaa tule. Pitää vielä seurailla tilannetta, tämän kuun lopussa on onneksi neuvola niin siellä pitää kysellä asiasta :)

Mulla supisteli esikoisesta tosi paljon muistaakseni viikolta 20 eteenpäin. Kakkosessa taas ei juuri ollenkaan. Mä tein esikoisen aikaan aika hektistä seisomatyötä ja kakkosen odotusaikana olinkin kotona, joten luulen että siinä on syy siihen miksi meni niin eri tavalla.

Nakaro itsekin 2011 tuli esikoinen ja kuopus 2012 lopussa. Tein molemmissa raskauksissa vaihtelevaa duunia. Välillä fyysisesti raskasta välillä istumatyötä. Mut mun kohdalla ei ollut väliä duunilla. Supisteli silti. Totta kai rasituksessa enemmän.

Okei hui kauhea. Ei pitäs ikinä ottaa googlea apuun ku alkaa lukemaan että mihin joku asia voi johtaa :eek:

Ei oo ollut oikeestaan ollenkaan liukasta, tosi hyvät on ollut maat ku lumi on satanu. Pittääpä alakaa kiinnittää huomiota istumisasentoon yms. Ja se oli tosi jännä tosiaan kun toissailtana oli pakko ottaa särkylääke kun se vihlo niin pahasti, ja eilen illalla sitten se vähä niinku meni ohi sen muutaman tunnin kipuilun jälkeen..
Pittääpä seurailla tuota selekää:sad001

Kiitos ihanat vastauksista taasen, mitenhän mää oisin pärjännyt tän raskauden kanssa ilman tätä sivustoa :grin

Oon käynyt nyt koiran kans tänään 4 kertaa lenkillä (2pientä2isompaa) ja huomasin tuossa viimesellä että helkkarin kipeeks tulee alaselkä? Tai semmonen kolotus ja vihlonta tuossa pepun yläpuolella.. Oon suojannut hyvin kylmältä mahan ja selän ja on pitkä takki eli ei johdu siitä että olis kylmää päässyt selkään.
Onko kellään samanlaisia selkävaivoja? Luulis että kävely auttaa selkään ja vetreyttää mut tuntuu pahentavan iltaa myöten...

Täällä alkoin jäätävä alaselkäkipu torstaina töissä, ei pystynyt kävelemään kunnolla ja vihloi niin pirusti. Sama jatkui eilen töissä. Jouduin sitten työterveydessä käymään ja antoivat viikon sairaslomaa o_O Sielläkin lääkäri sanoi, että nyt alkaa paikat löystymään ja pitäis ottaa rauhallisemmin. Mulla on tosi fyysisesti raskas työ ja oon sen vähän vajaa 4 vuotta ollut tuolla töissä. Miten osaakin ottaa rauhallisesti, kun totunut juoksemaan pää kolmantena jalkana :grin

Mulla meinaa välillä lähteä jalka alta, on taas lonkkanivelet hieman löystyneet. Välillä tuntuu, että koko jalka irtoaa! Onneksi ei vaivaa koko ajan.

Uu jeah, ärhäkkä huuliherpes näyttäisi tekevän tuloaan. Todella kiva juttu. Millä tuota nyt voi edes sitten hoitaa?

Eilen oli töissäkin iskiaskipuja. Illalla makasin sohvalla ja tihrustin itkua kylkeä kääntäessä. Yleensä kipuja on illalla, mutta töissä en ole vielä niistä kärsinyt. Alkaa vähän kyllä kaduttaa koko raskaus. Tämä ei tunnu mitenkään kivalta.. en voi sanoa nauttivani tästä mitenkään.

Mulla oli esikoisesta tuota ihan VÄHÄN viime metreillä, kakkosesta alkoi kun masu kasvoi isoksi, mutta nyt näemmä alkoi jo nyt.:eek: Kait nuo on lähtökohtaisesti jo löysemmät nyt...

Mullakin ollut jo parin viikon ajan iskiasta. Ajoittuu iltaan ja huomaan että erityisesti pehmeällä alustalla istuminen ja makaaminen saa kivun niin kovaksi ettei meinaa liikkumaan päästä. Pitääkin alkaa kiinnittää huomiota asentoihin ja lopettaa nyt ainakin toi sohvalla makoilu.... uutena oireena tullut myös käsien puutuminen. Viime yönäkin heräsin siihen useaan kertaan. Ei nyt mikään järin ikävä oire ole mut häiritsee ainakin nukkumista.

Freyja, tervetuloa huomenna ryhmään virallisesti!!

Eilen ja toissapäivänä kauhee vihlomista lantiossa ja selkäsärkyä, tänään ei mitään!

Takaisin