Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei ainakaan ole oireet vielä helpottuneet vaikka 14 vkoa täyteen tulikin. Ei ole ruoka koskaan ennen näin voimakkaasti kontrolloinut mun elämääni. Nyt ei voi minnekään lähteä ilman eväitä. Jos en juuri ennen petiin menoa syö raskaasta, nukun vain 6-7 h, jonka jälkeen herään tyhjänvatsan oksentamiseen. Oksentelu on voimakasta ja jatkuu ja jatkuu vaan kunnes saan jotain suuhuni eli pitää vain jossain välissä yrittää tunkea ruokaa suuhun ja nielaista alas. Sitten oksentelu kuin salamaniskusta loppuu (kuvotus kyllä jatkuu) ja jonkun ajan päästä voin taas jatkaa yöunia (jos osaisin..). Onko kellään muulla vastaavaa? Päivällä ruokailuväli saa olla max. 2 h ja se on suht. helppoa kun on hereillä muutenkin. Tuo yöaika on todella hankalaa. Toivottavasti ei pahene tai olen pian ihan zombi, kun en päivisin ehdi enkä osaakaan nukkua.

Mulle jo eka neuvolassa sanottiin et jos nänneistä tulee jotain nestettä ni se on aivan normaalia jo alussa. Kuhan se neste ei oo mitää veristä tms. Et nou hätä kuka sitä edellisellä sivulla mietti :)

Mulla tuli nänneistä maitoa jo ennen plussaa :D . Tosin olin lopettanut imetyksen vasta kesäkuussa, niin voi olla että sekin vaikutti.

Mistä tätä märinää riittää??
Normaalisti itken ehkä n. Kerran vuodessa nii nyt ei tarvi ku joku ennen hyväksi kokemani biisi ni byää! Kotimatkalla alan märisemään ku oon viipyny 30 min pidempään kauppareissulla ja koirat odottaa.. ohhoijjaa. . :p

Pahoinvointi tuli taas takaisin oltuaan jo 2 viikkoa poissa. Mun piti mennä harjoitteluun tänään, mutten lähtenyt kun meni taas oksentamiseksi. Onneks noita hommia pystyy tekemään kotoa käsin.

Yläselkään tullu pienen pieniä finnin alkuja :( mies lohdutteli että pitäis kyllä mikroskoopilla kattoo et näkis kunnolla mutta mua kyllä harmittaa.. olenhan sentään lähes 24 vuotta selvinnyt ilman selkäfinnejä!! :(

Tänään aamulla oli ensimmäisen kerran lähellä pyörtyminen.Touhuilin ennen aamupalaa vaikka tunsin heikotuksen ja sitten jo musteni silmissä.Hetken aikaa korvissa suhisi ja maailma pyöri ympärillä,mutta hetken päästä alkoi helpottamaan.Jonkun aikaa on ollut jo heikotusta,mutta nyt ensimmäisen kerran meinasin pyörtyä.Nuorena pyörtyilin usein juuri siksi etten syönyt aamulla kunnolla ja verenpaineeni oli matalalla.Mietin kyllä sitäkin,että olen joutunut nyt nukkumaan pääosin selällään murtuneen nilkkani takia niin jossakin luki,että sekin voi huimata.Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Mulla tuli verikokeen jälkeen toi, että pyörtyminen oli lähellä ja hoitaja joutui laittaa sen tuolin makuuasentoon ja nostaa jalat ylös, ettei taju lähteny. Olo koheni sitten onneks aika nopeesti. Ja siis normaalisti mua ei oo koskaan verikokeen jälkeen pyörryttäny.

Mulla nyt huippaa tää flunssa ja kuume. Mut muuten ei kyllä yleensä huippaile hirveesti, paitsi raskaus aikana tavallista enemmän.

Virallisesti toisella kolmanneksella. Eikä olo oo yhtään sen hehkeempi kuin aikasemmin. Ehkä jopa kamalampi.

Mä oon vielä ekalla kolmanneksella, mutta oon kaksi kertaa meinannut pyörtyä tällä viikolla. Viimeksi oli sama juttu, kun hemppa romahti niin nopeasti. Olen siis neuvolan luvalla aloittanut jo rautalisät, vaikka yleensä niitä tarvii vasta puolenvälin jälkeen.

Mulla meinaa kans välillä huimata jos oon selällään. Viime yönä viimeksi huimas niin paljo et oli pakko nousta istumaan, ja lopulta ku huimaus auheuttaa kuvotusta ni kävin sitte TAAAS oksentaa.. en enää jaksa tota oksentelua...

Mulle tuli jo eilen illalla huono olo selin maatessa. Varmaan kohtukin jo painaa. Pitää nukkua kyljellään sit loppu odotusaika. Jostain luin et 16. Viikolta lähtien voi tulla huono olo selinmakuulle niin tässä sitä nyt jo ollaan!!

Ja jäätävät näpyt rinnassa.

Mulla alkoi tämäkin aamu oksentelulla. Sen verran kerkesin jotain aamulla nappaa ja mittaa tunnin arvon sokereista, mut sitten kun olin lähös harjotteluun, niin piti äkkiä päästä vessaan. Mut menin harjoitteluun tänään kuites.

Mulla on nyt viikkoja 14+4 ja kärsin päänsärystä ja paineen tunne alhaalla:( jos seisoo pitkiä aikoja. Tänäänkin töissä10h pelkästään jalkojen varassa. Kyllä rupee ottaa koville. :/ onneks ens viikolla pääsee neuvolaan kyselee kuuluuko olla tollasia kipuja.

Ootteko huomannu et oisitte herkistyny jollekin ruoka aineelle tai jollekin mille jo ootte allergisia? Ite oon todistettavasti allerginen sitrushedelmille mut silti oon pystyny syömään esim. Appelsiinimehua mut nyt tulee kyllä kurkku niin kipeeks ettei pysty. Esikoisesta huomasin et jos jossain oli kissa niin mua alko ahdistaan.

Mulla on itselläni laktoosi.intoleranssi. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa se on poistunut kokonaan ihan ekoista viikoista alkaen. Tässä raskaudessa se ensin paheni huomattavasti, mutta nyt kun viikkoja on tullut lisää, oireet ovat taas poistuneet. Eli raskaus on mun mahan kulta aikaa :)

Mulla taas on vuoroin migreeniä ja vuoroin päänsärkyä. Ja mä oon toooo-siii huono syömään mitään pillereitä. Oli vitamiinit taikka kipulääkkeet kyseessä. Mua ei oo huimannut muut kun ehkä pari krt, ku on maannut ja noussut ylös haipakkaasti.

Hassua, kun mulla normaalisti näkkärit ja hapankorput aiheuttaa aika paljon ilmavaivoja, niin nyt niillä ei oo mitään vaikutusta!

Mulla on allergiat pahentunut. Hedelmät, jotkut kasvikset, pähkinät jne aiheuttaa välillä pieniä tuntemuksia mut oon pystyny huoletta syömään mut nyt oon huomannu et tulee kunnon reaktiot nieluun kun syö jotain tuollasia..ja uusin on avocado mille eioo koskaan ollu reaktioita

Takaisin