Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Masunahkaa on ruvennu kiristämään ja kutittamaan ihan huolella vain muutamassa päivässä! Saa pariinkin kertaa päivän aikana öljytä tai voidella, että helpottaa. Ja muuallakin iho välillä kihelmöi, tätä taisi olla kyllä aiemmissakin raskauksissa...

Mulla on ollut nyt suhteellisen hyvä olo viime aikoina. Ei priima, mutta huomattavasti parempi kuin vielä joku aika sitten. Nyt kuitenkin viime yönä heräsin tarkoituksella puolen yön maissa klikkaamaan ilmoittautumisen vanhemman tytön jumppaan. Haku alkoi siis tänään ja paikat menee heti. Mä en sitten enää saanutkaan unta ja koko yö meni ihan pyörimiseksi. Tänään mulla on ollut ihan karsee olo, koko ajan tekis mieli mennä vessaan työntämään sormet kurkkuun :sick009 Jouduin vielä heräämään aamulla 6.30 kun nuoremmalla oli lääkäri aikaisin aamusta. Onneksi siitä reissusta selvittiin joten kuten. Nyt sain juuri pienemmän nukkumaan ja isompi saa mennä kohta perästä. Ja sitten menee kyllä tämäkin mamma pikku kauneus unille :grin

Mutta vaikka mulla onkin huono olo, ei harmita. Sain nimittäin sen paikan ja tyttö pääsee ens viikolla satujumppaan mitä on jo kovasti odottanut :Heartpink

Mulla ei pahemmin oireita oo ja välillä ihan meinaa unohtaa, että tässähän ollaan raskaana :) . No okei, leposyke on kyllä noussut ja juoksuvauhti hidastunut. Ja nyt on sitten tullu jotain ihme nukahtamisvaikeuksia, ennen yhtä en yleensä saa unta, mutta sitten kun nukahdan, niin nukun kyllä ihan aamuun saakka eikä vessaankaan tartte onneksi herätä. Nyt on alkanut jo omatekonen kotiruokakin maistumaan :) .

Olkaapa tarkkana sen kutiamisen kanssa, sehän voi olla myös oire hepatoosista. Mulla ei oo ollu mitään kutinaa tässä raskaudessa, ei ollut esikoisen odotuksessakaan.

Ei tää mitään kovaa kutinaa ole, että raapia tarvis. :) muutenkin talvikuiva iho niin on tuttua touhua, raskaus vaan sävyttää sitä lisää.

Mulla kans oli voimakas kutina vatsalla ja edellisen raskauden maksa arvon nousun takia heti otettiin kokeet ja oli normaalit.

Eli kutina tällä hetkellä johtuu maha nahkan nopeasta venymisestä. Ostin sit siihen kutinaan bepancare rasvaa ja nyt helpottaa. Ei siihen öljyt eikä perus rasvat enää auttanu. :)

Mulla kutittaa normaalistikki talvisin ihoa, niin en oo osannut pelätä että olis jotain muuta? Täytynee kysyä neuvolasta kun on aika.

Tässä on esimerkiksi selostettu mitä hepatoosi on...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00169

Harvinaisempaa vielä näin varhain.
Mullakaan ei ole sitä ollut, onneksi. Toki raskausaikana iho muuten reagoi muutoksiin herkemmin, kuten nyt talvi-ilmaan. Tuon hepatoosin kyllä varmaan tunnistaa, jos osuu kohdalle. Luulisin, että syyhyää aika lailla. :/
Ja masunahkaa mulla on kiristellyt kaikilla kerroilla, ja se ihon venyminen aiheuttaa lievää kutinaa. Kosteutus kyllä helpottaa! Ja ihon kuorinta.

Onkos muilla vielä tässä vaiheessa kovaa väsymystä?

Itse koko ajan ihan älyttömän väsynyt, välillä jopa niin väsynyt ettei jaksaisi töihin kävellä, saati sitten että jaksaisi niitä töitä tehdä... kaikki ihan kodin siivoamisesta ja ruuanlaitosta lähtien tuntuu ihan mahdottoman isoilta urakoilta eikä millään jaksaisi tehdä mitään :( toivottavasti tää menee pian ohi!

Mulla loppu se tautinen väsymys ehkä rv 14. Sen jälkeen olin tosi energinen parisen viikkoa ja nyt oon palautunut "normi " tilaan.

Mullakin kutisee maha, mut mulla nyt on atooppinen iho niin kutisee ihan joka paikka nyt kun on talvi. Ja kun ei voi syödä allergialääkkeitä, joiden avulla ennen pystyin nukkumaan, on yöt vähän hankalia. Ajattelinkin varata suolahuoneeseen aikaa.

Muistaakseni joku joskus kirjoitteli, että alkaa herkästi sattumaan, jos housut tai joku muu painaa mahaa. Mulla on tänään koko päivän se kohta äippähousuista, jossa se venyvä osa loppuu, painanu just kohdun kohdalle. Tuntuu aika inhottavalta. Sama efekti alushousuilla. Mietinkin et pitää varmaan ostaa kunnon ISOJA mamma-alkkareita. :grin

Väsymys on onneks helpottanut! Toki vieläkin nukkuminen on kivaa, mut ei oo ihan niin pystyyn nukahtanu kun alkuraskaudesta.

Mua väsyttää vaihdellen. Alussa oli enemmän ja osittain ehkä semmosta aikaansaamattomuuttakin ;-) Nyt väsyttää kun tuo rauta pääs laskemaan liian alas. Toivottavasti äkkiä napit auttaa :-)

Mulla väsymystä edelleen ja ajoittain tosi paljon pahempaa. Pakko saaha joka päivä olla vähän aikaa vaakatasossa ja mielellään nukahtaakki vähintää 15min. Meinasin kysästä neuvolasta että jos voitas mitata hb että onko taas laskenu lisää kun se mulla ollu kokoajan lasku suuntainen raskaus aikana. :/

Mulla pahoinvointia vieläkin. Yleensä pahenee iltaa kohden. Ja luulen et johtuu siitä etten tajua syödä tarpeeksi usein. Jotenkin kun ei edelleenkään tee mieli oikeastaan mitään ruokaa niin sit huomaa pian et taas on liian pitkä aika syömisestä. Onneks ei sentään oo tarvinnut oksennella niin paljoa.

Lisäksi täällä vaivaa edelleen öinen herääminen. Herään pirteänä aamuyöstä ja en saa heti unta. Pyörin muutaman tunnin sängyssä ja sit nukahdan. Onneks vielä tää viikko lomaa ennen koulua ja harjoittelua. Saa nähdä miten nukkumisen kanssa kun aamuherätykset alkaa.

Hel--vet---in pääkipu, joka ollut jo nyt kohta 2kk. Huuuuh! Hormooneista kuulemma. Vesikään ei auta.

Mulla on kans rantautunut toi pääkipu. Iski niin armottomaks täs illan mittaan, että oli pakko ottaa särkylääketta... Johtuiskohan itelläkin hormooneista? Juominen ja syöminen ei auta.

Mulla on toinen kolmannes mennyt muuten hyvin, mutta nyt on alkaneet mielialat taas heitellä. Tein eilen 12-tuntisen työpäivän, jonka vietin pidättäen itkua ja raivokohtauksia. Yks itku oli pakko päästää salaa pihalle, kun meinasin räjähtää. Oon varmaan ihana kollega, kun stressaannun kaikesta nyt tuplasti ja oon huonolla tuulella jatkuvasti :/ Pitää vaan ajatella, että tää on vaan hormoneja, vaikka meillä oikeesti onkin aika rankka organisaatiomuutos nyt duunissa ja mulla tuplasti lisää vastuuta. Toisaalta aina kun pieni möyrii mahassa, oon hetken kuin Hangon keksi. Ota tästä nyt sitten selvää :D

Mä oon edelleenkin väsynyt ja ei kai tää enää tästä piristymään pääse. Eka puolikas on kohta ohi. Mäkin nukun päikkärit aina kun mahollista!! Hirvittää kyl miten tänää ysiin asti jaksaa töissä, maanantaina jaksoin tosin ihan hyvin kasiin asti. Ja huomenna ois 9-tuntinen päivä töissä huh huh!!

Mä oon ihan tosi herkkis ihan jo ilman raskauttakin! Mulla melkein tuli kyyneleet silmiin kun joulun alla oli joulukuusi työpaikan pihassa ja nyt kun ulkona on niin kaunista ja valkosta!! Mut itkeskelly en oo sen jälkeen kun oon pystyny syömään normaalisti. Varmaan noi matalat sokerit ja huono olo aiheutti.

Takaisin