Toinen ultra

Nyt olis rakenneultra takana ja puoliväli ylitetty!
Oli niin iso helpotus kuulla, että kaikki on niinkuin pitääkin. :)
Sielä se potki tyytyväisenä äidin virtsarakkoa ja ei kyllä meinannu olleenka pysyä aloillaan.
Painoa pikkusella oli 337g.

Käytiinki sitte sen kunniaksi, että kaikki on kunnossa, katselemassa vähän tarvikkeita ja ostinkin pari vaatetta. :)
 
meillä myös toinen ultra ja mielenkiinnosta haluaisin tietää paljonko teillä viikkoja + pienellä painoa ?
meillä rv tasan 21 ja painoa, tyttösellä, oli 394g :)

mä joka päivä mietin et nyt loppuu tää colan juominen tai munkkien syöminen mut eih .. torikahvilat vaan pitäs kiertää kaukaa.
 
Meillä oli rakenneultra rv 20+6 ja painoa pikkuisella oli 370g. Tosin kolme päivää vähemmän oli edelleen koko, entä ku kuukautisten mukaan.
 
Me käytiin tänään rakenneultrassa ja sielä selvisi että poitsu on melkoinen jöhkäle. Se painoi 435g ja on aivan kokokäyrien ylärajalla. Olikohan täällä muita joilla on iso vauva? Hoitaja sanoi ettei geeneille mitään mahda, mutta pitää varoa ettei liialla sokerilla kasvata vauvaa yhtään isommaksi. Nyt en varmaan uskalla ottaa enää yhtään karkkia suuhuni.. Mies painoi syntyessään 5,5kg ja oli 57cm pitkä joten koko tulee sieltä. Ite en ollut kuin vähän yli 3kg ja 51cm.
Mutta kasvu oli tasaista ja kaikki paikat olivat isoja joten sinällään ei ole hätää. Sukupuoleen tuli vielä vahvistus. Viimeksi rv 13+0 hoitaja sanoi että poika on 99% varmasti ja nyt se sanoi ettei ole pienintäkään epäilystä. Otti oikein kuvan pippelistä ja sanoi että niitähän on monen kokoisia, mutta meidän pojalla on ainakin iso :D. Tuleva isä oli yhtä hymyä pitkän aikaa ja ei hetkeen muusta puhunutkaan.. miehet on hassuja :). Katselin itsekkin siinä ultratessa, että mikä ihme sielä oikein on.. mieskin katsoi ensin että se on napanuora mutta se olikin siinä vieressä :).
Niin ja meillähän on tänään menossa rv 21+0. 
 
Eilen käytiin ihastumassa, ja ihailemassa jälleen pikkuista. 21+6 oli viikot eilen, ja kokoa oli kuulemma 408g suurinpiirtein, että koko vastaa viikkojaan. Ja kaikki oli kehittynyt erittäin hyvin, ei kuulemma mitään moitittavaa :)

Olisimme saaneet 4D kuvatkin, mutta valitettavasti napero oli nenä kiinni istukassa joka on etinen. Istukka on sijainnistaan huolimatta todella hyvässä paikkaa, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Olin jo itsekkin arvellut, että olisi etupuolella. Potkut yleensä on tuntunu jos on tuntunu niin alhaalla, osaksikin hänen asennostaankin. Ei kuulemma ole perätilassa, vaikkakin pää ylöspäin. :) Hän istui siellä kyykyssä pää katton, kantapäät takapuoessa. Lisäksi :D molemmat kädet kiinni takapuolessa sitä raapien, että käytöstavat on edelleen hallussa. Tällä ertaa ei sentään näytelty keskisormia kuten ekassa ultrassa :)

Jooh ja sukupuoli ei kyllä jäänyt epäselväksi, sen verran ronskisti oli koko miehuus esillä :D Että pientä poikaa tässä nyt sitten odotellaan maailmaan, kyllä oli eilen tunteet herkässä. Ei voi muuta sanoa kuin ihanaa <3
 
Noniiiiiin ;

Ultrassa käyty kaikki hyvin ...pikkuisen pää oli pikkasen pienempi eli viikoiksi pään mukaan 19+ 4
mutta viikkoja siis nyt 20+1
LA pysyy samana eli 20.10
Istukka oli takaseinämässä.
pituutta oli 44.8 mm.
Vettä normaali määrä.
Kaikki luut yms kunnossa , normipituiset ja vähän ylikin:)!!!

Ja masussa asuu siis tuntemuksieni mukaan... TYTTÖ emoticon
Ei ollut esteitä näkyvyydelle emoticon
 
Onnittelut tyttölupauksesta Ginessa!!emoticon
Pittää kysyä, mikä tuo pituus 44,8mm on..? Onks se se päänhalkasija vai mikä, mie en enää muista noita lyhenteitäkää mitkä mun äippäkorttiin on merkitty (meil lukee BM 48 ??).
 
En mää tiärä mut aattelin että se on pituus millimetreissä.Sanoi sen olenvan n.20 cm.
Pöhh..ku en tiijjä... JA KIITOS ONNITTELUISTA <3
 
Mie muistelisin että meille kätilö sano että tällä Naperolla on noin 5 senttiä pään halkaisija eli oisko se BM sit just se... emoticon Joo, on ne millimetrejä (ni tarkotin tuolla lyhenteellä sitä BM:ää että mistä se tulee tai mitä merkkaa emoticon ) Mutta onpa meiän pikkusilla vielä pikkuruiset päät. emoticon
 
Onks täällä vielä paljon mammoja kellä ei oo tota rakenneultraa vielä ollu?
Ja milloinkas teillä mahtaapi olla? :)

Tuntuu et teistä kovin moni on jo käynyt ultrassa.
Mulla viikkoja 20+0 ja toisesta ultrasta ei tietookaa? :O Seuraava ( kolmas) neuvolakin on vasta joskus 22+0.

Että kovin tuntuu myöhäseks menevän toi ultra..Tosin en tiiä onko sillä mitää takarajaa tms.. Mutta ku tahtois jo kovasti tietää onko pikkusella kaikki hyvin ja mahollisesti kumpiko ois tulossa ;)
 
beata: joo täällä ootellaa vielä.. mulla on vast tasan kahen viikon päästä ni sit viikkoja on 21+5 emoticon mut eiks sulle oo mitää aikaa annettu ? kantsis varmaa soittaa neuvolaa ja kysästä? joissaki paikois pitää ite varata aika rakenneultraa mut tääl ne neuvolas varaa sen ajan ni ei ite tartte soitella..

 
beata, soita ihmeessä ja kysy aikaa. Mun piti ainakin ihan itse varata se soittamalla äitiyspolille. Ja kyllä se rakenneultra on yleensä siinä 18-22 viikolla, joten sulla pitäisi kanssa ihan pian olla. Jos sitten aikoo mennä rakenneultran sijaan 4D rakenneultraan, niin se tehdään viikolla 25-30 mieluiten.
 
voi ihanuus ginessa <3 onnea mahtavista ultrauutisista ja pikkuisesta tyttölupauksesta <3


Meillä ei muuten merkattu korttiin paljonko pikkuisella oli rakenneultrassa painoarvio...
muistelisin että kuopus oli jotain 400g samoilla viikoilla.
Huomenna neuvolaan aamusta niin saa ainakin tietää miten sf mitta on lähtenyt kasvamaan, super paljon vaan näyttää ja tuntuu masu kasvavan :)

turrrrrrrrpoan kun pullataikina tupla hiivalla
 
Kiitos Myrsky <3

Painosta sanoi sen olevan meillä 300-500 välillä..joten tiedä sitten mitä oli ?

Mua ahistaa tässä raskaudessa todella paljon tää isoneminen.. Ei oo kivaa tuntea näinemoticon
Edellisessä oli ihan se ja sama miten paljon kasvan.!!!
Yritän liikkua jokapäivä edes ihan vähän,kauppaan tai postiin..mitä ikinä se vähän sitten onkaan.
Onneksi vielä pääsee liikkumaan hyvin.
Tänään oltiinkin pyöräilemässä ekaa kertaa ja U dikkas todella paljon olla istuimessa takana

Ihanaa paisumista jokatapauksessa jokaiselle <3
 
beata: täällä myös odotellaan vielä rakenne ultraa, joka on ylihuomenna tiistaina. Mutta ehdottomasti kannattaa soittaa sinne äitiyspolille ja varata se aika, mä sain silloin aikoinaan molemmat ajat samalla kertaa ( ja itse piti soittaa ja varata).
 
Ihan sama täällä ton painon kanssa...ahistaa ihan älyttömästi, sanoin miehellekkin etten kohta enään riisu  sen edessä kun alan muistuttamaan enemmän virtahepoa kun sen vaimoa ;)
Kävin tänään vaaalla kun käytiin miehen veljellä, omaa en onneksi omista...kiloja tullu nyt alkuraskaudesta lähtien tähän päivään10kg tasan...siis ihan kauheeta kun pohjalla oli jo Hugon jäljiltä noita kiloja :/
eli ns. normaalipainoon on matkaa ja paljon... :( ei siinä mitään mutta nyt alan oleen samoissa lukemissa kun viime raskauden loppuvaiheessa, ja kun miettii paljonko on vielä viikkoja jäljellä ja miten ihania ilmoja on mutustella jäätelöä ja grilli herkkuja niin lopputulos on kammo....

mutta onpahan sitten haastetta kerrakseen kun alan taas kiloja pudotteleen, eikä vielä koskaan aikasemmin kilot oo tullu jäädäkseen ;) Pidetään lippu korkealla ja nautitaan raskaudesta <3
 
Takaisin
Top