Toinen ultra

NeliApila-11

Jostain jotain jo tietävä
Täällä elellään rv:a 16+3 ja LA 9.10. Esikoinen tulossa.

Lähestyvää ultraa odotan innolla jo! Ekassa ultrassa vaavi oli pieni ja raskausajasta vähennettiin melkein viikko. Olen varma, että tässä ultrassa siirtyy jo laskettuaikakin jonnekin hamaan tulevaisuuteen.emoticon  Mutta niin kovasti haluaisin nähdä pikkuisemme! Mieskin tulossa mukaan tähän ultraan, jos vaan töiltään kerkiää. Onko teillä miehet päässyt/halunneet mukaan ultraan?

Itse asiaan. Oletteko halunneet tietää sukupuolen? Meillä tuleva isukki haluaisi kovasti tietää jo kumpi on tulossa. Varsinkin kun olemme alusta asti puhuneet vaavista pojan nimellä. Monet on kyllä ennustanu, että tyttö on tulossa, koska edelleen pahoinvointi vaivaa. Eikä tämä siksi, että haluisimme juuri pojan, vaan kun alusta asti on olut sellainen olo, että poika on tulossa. Onnellisia ollaan oli kumpi vaan, kunhan on terve! emoticon
 
Mulla on rakenneultra vajaan neljän viikon päästä 23.05. emoticon Isukki oli varhaisultrassa mukana muttei päässy yleisultriin (mulla oli niitä siis kaks koska ekassa mentiin sen verran taaksepäin raskausviikoissa että tartti varata uus aika turvotusten mittausta varten). Rakenneultraan on varmasti tulossa!! :)
Mie haluan ehdottomasti tietää kumpi tulee, vaikka alkuun olin eri mieltä. Ukkelista en ole ihan varma kun se ei ole vielä sanonut mielipidettään, mutta tulee se sen sukupuolen sitten kuulemaan enivei..! :D
Helpottaa kummasti loppujen ostosten tekemistä kun tietää kumpi on tulossa, kun esim suuri osa vauvan vaatteista on JOKO tytöille tai pojalle selvästi suunnattuja. Paljon on jo sellaisia neutraaleja ihania vaatteita hankittuna, mutta haluaisin hankkia myös "täsmävaatteita" ennen syntymään. :D Ja kun on esikoinen tulossa niin pitää kaikki hankkia "uutena", ei ole nurkissa pyörimässä lastentarvikkeita, niin on selkeämpi ostaa sit samantien oikeaa sukupuolta ajatellen kun kerran täytyypi hankkia. =)
Tyttöolo mulla on ollu koko ajan, mutta saas nähä sit miten käy?? :D Poika olis toisaalta toivotumpi, koska tyttöjä on molempien suvuissa jo pelkästään/enemmän. Ja oishan se isille iso juttu<3 En kyllä toisaalta ole ollenkaan osannu katella tyttöjen vaatteita vaan poikien, ristiriitainen fiilisemoticon
 
Mä kuulin eilen iloisen uutisen, että kun kesäkuun alussa mennään rakenneultraan, niin se tehdäänkin ilmeisesti 4D:nä emoticon  Aivan huippua!
Mutta tässä tuleekin sitten se ongelma, että siellä varmaan vilahtaa aika selvästi myös vauvan jalkojen väli ja mä kun en tahdo tietää sukupuolta etukäteen...
 
Missä Kaiza sulle tehdään ultra?

Plääh,mulla on toka ultra vasta 8.6 ja sinne on ikuisuus.Sillon oon vkolla 21.
Tahtoisin viikkoa aiemmin ainaskin...
Mut joo,eiköhän siellä sama kaveri ole kuin viikkoa aiemmin ;)
Sen jälkeen vois ruveta miettimään hankintoja, tupla rattaat yms...
mutta syssymmällä sitten laittaa kaiken valmiiksi.....
 
Meillä on hommattuna jo rattaat ja kaukalo. Käytettyinä ostin edullisesti kaverilta ja oikein hyviltä vaikuttavat. Mä en oikein osaa ostaa vielä vauvalle mitään, mut ehkä ultran jälkeen alkaa shoppailu kun on vähnyt vaavin vähän isompana. Me olemme mieheni kanssa päättäneet hankkia melko paljon HYVÄKUNTOISTA käytettyä tavaraa vauvalle. Ihan siitä syystä, kun ei ne kauaa kuitenkaan ole käytössä niin miksi ostaa uusia? Meillä on jonkin verran sukulaisia ja kavereita, joilta saa ilmatteeksi tai pientä korvausta vastaan oikein hyviä vaatteita ja tarvikkeita. Vaatteetkaan ei ole kerennyt miksikään mennä, kun ovat vain pienen hetken käytössä ja jääneet jo taas pieneksi.

Mulla on huomenna neuvola ja sen jälkeen sitten voin varata ajan ultraan. Toivottavasti menee äkkiä aika ja pääsee näkemään pikkuisen.emoticon 

Oletteko muuten jo tuntenu liikkeitä?
 
Täällä ois menossa 16+1 tänään ja ei millään malttais oottaa kun rakenneultra on toukokuun lopulla :) Halutaan kyllä miehen kanssa molemmat tietää että kumpiko sieltä on tuloillaan..jotenkin on ihan tyttöolo ollut itsellä koko raskauden ajan,mutta toki poikakin on tervetullut :) Vauvan liikkeistä en kyllä osaa sanoa että onko tuntunut vaiko ei, tuntemukset voi olla ihan tavallista mahan purpattelua :D 
 
Meillä rakenne ultra 18.5 mutta tosiaan perjantaina 4d ja todellakin halutaan teitää kumpi tulee, se helpottaa niin paljon. Mulla ollu koko ajan tyttö fiilis ja tytölle ois nimikin jo keksitty mutta saas nähä,toive on vain että on terve!!!! Kävin tänää neuvolas ja kuunneltiin sydänäänet ja oli aika mahtava fiilis sekin kun sai taas varmuuden että kaikki on hyvin :))) sitä kun koko ajan pelkää pikkusen puolesta.

Hankintoja en ole juuri tehnyt kun ensiksi saa selville sen sukupuolen niin pääsee kirppareille ostelemaan, kun turha uusia on ostaa kun vauva kasvaa niin nopeasti että jää vain kaappiin lujuamaan :)
 
ginessa, mun ultra on Kotkassa, KOKSissa. Mutta liian pitkä aika vielä odotella... huoh... Ens viikolla onneks on neuvolakäynti, joten pääsee taas kuulemaan sydänäänet <3
 
Ois kyllä upeeta että nykyään kaikilla ois sairaaloissa mahdollisuus nähdä Deenä !!
Maksaahan noi laitteet toki mutta mutta...silti ;)
Juu,liian kaukana on ultra,ei millään malttais oottaa!!emoticon emoticon
 
Huomasin tossa just ginessa, että samoilla viikoilla mennään ja rakenneultrakin on samana päivänä emoticon
Olishan se hienoa, että joka paikassa pystyis jo kattomaan 4D:nä. Kuulin että KOKSissakin vaan osa kätilöistä vissiin osaa käyttää sitä laitetta...
 
Tällä olis ens viikolla neuvola aika, katotaan siellä aikaa rakenneultraan ja onhan edellisestä käynnistä jo taas sitten menny kuukausi! Tuntunu jotenki pitkältä tuo aika.. Millään ei malttais kyllä odotella ultraa jonnekki touko-kesäkuun vaihteeseen.. 

Mies on tulossa vasta sitten mukaan ekaa kertaa! Sillä kun nuo työt alkaa aina klo 7 ja lähtee kotoota jo 6 maissa.. Ei oo paljoa kerennyt tulemaan mukaan ja toisaalta se ei oo myöskään halunnu työpaikalla vielä kertoa asiasta.. Kattotaan nyt, ite ajattelin että vois kyllä mainita pomolle asiasta tuossa kunhan 20vk tulee täyteen.. Ompahan se sitten kerrottu eikä tarvi "piilotella"!! 

(Täällä on jo roudattu siskon ex-miehen luota yhdistelmävaunut varastoon, saa ruveta pesemään kohta päällisiä emoticon )

 
Olin neuvolassa ja sain tietää, että olen rh-. Vasta-aineita ei ole kehittynyt. Onko kenelläkään kokemuksia tästä asiasta? Kovin neuvolatäti pihisteli tietoa siitä. Olen kysymysmerkkinä???????
 
SarinNuppu, tietääkseni jos nainen on rh- ja lapsen isä rh+, niin vauvakin on rh+, mutta ekassa raskaudessa ei yleensä vasta-aineita edes muodostu. Sitten kun olet synnyttänyt, niin sinuun pistetään valmiiksi ruiskulla vasta-aineen vasta-ainetta (kuulostaa hauskalta) seuraavaa raskautta ajatellen. Siskoni on juurikin rh- ja miehensä rh+ ja kaksi tervettä lasta ovat saaneet. :) Itse olen genetiikkaa joskus opiskellut ja nykyajan lääketieteellä ei pitäisi ongelmia tulla, kun valmiiksi jo tiedetään, että olet rh-. Jos tuota tietoa ei olisi, niin odottavan äidin keho saattaa tosiaan erittää vasta-aineita vauvaa kohtaan ja alkaa "hylkiä" sitä. Mutta nykyään tätä tapahtuu tuskin ikinä, koska tosiaan ensimmäisessä raskaudessa ongelmaa ei pitäisi olla ja heti synnytyksen jälkeen varmistetaan seuraavan turvallinen kulku. :) Toivottavasti sait jotakin selkoa asiaan ja korjatkaa, jos olen jossain asiassa väärässä (siitä on niiin kauan, kun olen näitä juttuja viimeksi lukenut)! x)
 
Kiitos vastauksesta Ninni86. emoticon

Sain tuossa äitini kiinni ja hän kertoi oman kokemuksensa. Pikkuveljeni on rh+ ja äiti on synnytyksen jälkeen saanut sen vasta-ainepistoksen tai minkä lie. Siihen aikaan ei kerrottu yhtään mitään tästä asiasta neuvolassa. Äiti sai tietää vasta synnytyksessä mokomista miinuksista ja plussista. Ihme, ettei asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä. Koska tämä asia ei nyt tunnukaan enään niin pelottavalta, kun sai tietoa, mutta olisi kiva saada se tieto suoraan neuvolatädiltä.

No, tästä nyt varmaan selvitään ja nyt jatkuu sen kauan odotetun ultran odottaminen! emoticon
 
Just varasin ajan rakenneultraan,  joka on 23.5. emoticon Me halutaan ehdottomasti tietää, onko tulokas tyttö vai poika. emoticon
 
Solis sitten YLIHUOMENNA se rakenneultra, IIKS..!!emoticon Nyt alkaa jänskättää jo kovasti paljon, ei niinkään se ettäkö sieltä löytyis jotain poikkeavuuksia - ne otetaan sitte vasta semmosina kuin ovat JOS niitä on- vaan enemmänkin se sukupuolen selvittäminen...emoticon

Hassua ko nyt toivoo kovasti että oispa se poika, mutta silti tietää ettei tule pettymään vaikka se oliskin tyttö. Tai siis hetki voi mennä ennen kuin sen asian käsittää, mutta sitten kun se on ääneen todettu (ja jos vielä 99% varmuudella) niin se on viel helpompi hyväksyä. :) Tyttöki olis tosi kiva, päälimmäisenä vaan on se poikatoive. Mutta putoan kyllä petiltä, jos se onki poika, koska on niiiiin vahva tyttöolo. Saas nähä miten mamille käy... emoticon

No mutta pääasia olis, notta pikkuinen olisi hyvävointinen ja mahdollisimman terveemoticon

Fuyulleki nyt sit tsemppiä sinne ultraan ko samana päivänä ollaan menossa! :D Ja muilleki jos meitä muita oli, muistaakseni kyllä?? emoticon

Aattelitteko muuten kertoa täällä, jos saatte tietää kumpi tulee?emoticon Mie oon aatellu olla omanapanen tylsimys ja KOITAN olla paljastamatta, ollaan sovittu ukkelin kans, että ei kerrota yhtään kenellekään ennen kuin vaavi on syntynyt. emoticon Vaikka saa nähä pysynkö sen asian kans housuissani vai en... emoticon
 
Meilläkin on 23.5. rakenneultra, täs alkaa pikkuhiljaa jännittää ja nyt va oottaa jo, että olis maanantai. Saa nähä tuleeko nukuttua su-ma välisenä yönä vai odottaako vaan aamua :D
Me ei olla viel osattu päättää, että halutaanko tietää kumpi tulee. Hankinnoissahan se kyllä helpottais, mutta oon muutenkii varma, että mun kohalla käy niin et esim. sanovat että tyttö tulee ja sitte ostelen kamalasti kaikkea tyttöjuttuja ja sitten se onkin poika :D
 
TSEMPPIÄ meille kaikille huomiseen ultraan!! :D
On vaikea ees käsittää että se oikeasti on jo huomenna...! Jännittää mahottomasti..:) Todellakaa tiedä että saako yöllä nukuttua, todnäk ei... emoticon

Napero 19+6
 
Miulla on toinen ultra vasta 30.5. Silloin on isäntä mukana kuten ekassakin ultrassa. Isäntä ei kuulemma halua ottaa selvää kumpi tullee, mut mä haluisin tietää saanko ostella kaikkia ihania mekkosia vai jalkapallopaitoja vai mitä.emoticon Lisäksi äitini ja siskoni haluavat tietää, he kun ovat luvanneet ostella vaaville vaatteita oikein urakalla.
Vaunut ja turvaistuin hankittiin yhdeltä tutulta kun niillä vain yksi lapsi ja olivat ostaneet kalliit ja parhaat. Näyttivät niin siistiltä ja toimivalta että ostettiin heti mukisematta vaikka olinkin silloin vasta viikolla 17. emoticon
Voi että miten odottavan aika on pitkä! Haluaisin sinne ultraan heti, eikä vasta toukokuun lopulla! Ajattelin ultrassa katsoa itse sitä ruutua haukkana ja sitten vaikka varmistaa kahden kesken siltä, että kumpi tulee. Kumpi vaan on tervetullut ja kauan odotettu ihanuus, mutta on se silti kiva tietää lisää pikku piiperosta. Nimiäkin kerkii sit pohdiskelee paremmin. Isäntä on jostain syystä löytänyt vain tytölle nimiä. Kuulemma mikään suomalaisessa kalenterissa ei ole riittävän hyvä meidän pojalle jos se poika sattuu sitten olemaan. emoticon

 
Takaisin
Top