Toinen kolmannes

Katki samaa tunnetta alavatsalla, viimeks reilu tunti sitten suihkussa miehelle ärähdin kun tulee halaamaan innolla ni sattuu mahaan. Kun se maha tulee vastaan ensimmäisenä ja on aika arka ni millähän ton miehen sais sen muistamaan. Inhottava äristä kun kivahan se on kun halii, eipä se sillä haluu satuttaa. Ei vaa muista millään.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Heh..hienosti menee.. Nyt kun on ollut tarkoitus pitää matalaa profiilia tulevasta nyytistä siihen asti kunnes mahan kasvu ei jätä epäselvyyksiä, niin tuttavapiiriin on syntymäs pikkasia ku sieniä syksyisen sateen jäljiltä ja vielä samalle kuulle ja melkein samalle päivällekin jo osuu. ;D Jännä nähä miten paljon uusia vauvautuvia vielä ehtiikään paljastua kun alku on ollut näin ruuhkainen. ;)

sokerirasituksesta kotiuvuttu ja nyt saa jääjä oottaha tuloksia. tiiän kyllä, että täsäki raskauesa on rd, mutta mielenkiinnolla ootan tuloksia eruaako ne miten palio eellisistä raskauksista.

nyt oon koittanu heti raskauen alusta asti olla mättäämättä hulluna herkkuja, niitä tuli vejettyä kesän aikana kiitettävästi. ja lenkkeilly oon normaalihi tapaha, noin 5 kertaa viikosa. esikoinen on polokenu pyörällä ja mää oon lykänny nuorempaa poikaa rattaisa. tai sitte ollaa käyty pyöräkärryilemäsä, että molemmat pojat on kärryn kyytillä.
hankalaa nyt vain tuulisella kelillä liikkua, ko esikoinen ei taho sitte jaksaa polokia pyörällä. enkä kyllä määkää sitte jaksa polokia pyöräkärryn kans jos tuulee. kuitenki noin 30kg tulee pojista painua + se kärry, nii ei se mikää aivan keviä vejettävä oo. :D

Minä oon nyt raskauden lisäks saanu viime viikolla riesakseni vatsataudin (maha kuralla koko ajan, välillä jo oli asettumaan päin ja nyt taas) sekä flunssan. Tänää oli pakko käydä strepsilsejä hakemassa, onneks se ihan jatkuva pissalla ravaaminen on vähentynyt ja muuttunut normaalimmaksi, niin nyt voi sitten itse aiheuttaa sen vessassa ravaamisen sekä ton mahataudin merkeissä että flunssassa kuumaa sitruunamehua juodessa. :mad:

Lisäks ei tee mieli syödä yhtään mitään, maanantaina laittelin kasvisruokia, eilen sit miehen iloks jauhelihakeiton vaikkei tee mitään lihaa yhtään mieli. Nyt on miehelle vielä keittoa kaapissa ja ite keittelen itelleni helmisuurimoista puuroa ja vedän fitness-muroja. Just jotku murot, karjalanpiirakat ja riisipuuro kelpais, mitään muuta ei tee mieli. Niin paitsi joulutorttuja, saatan tehdä pari jos viitsin - ja jos teen tuon luumutäytteen itse ni tulee aika hyvää kun laittaa vähän luumua, maustamatonta jugurttia ja vehnäleseitä samaan. Ei vaan maha taida nyt tota luumua enää kaivata.

Tässähän tää menee sitkeetä limaa yskiessä. Kiva ku tarttee olla pyyhkimässä ja / tai rasvaamassa koko ajan joko nenää tai persettä ku molemmat o paperista auki, tosi hehkee olo.

Täällä myös kova yskä ja flunssa riesana. Ei ole ennen paraneminen ottanut näin kauan... Lääkkeistä voimakkain kun on mustaherukkamehu, joka tulee jo korvistakin pihalle :) Pikkuinen ei ole varmaan viikkoon nukkunut, kun yskittää koko ajan :P

Tänään tuli töissä tieto että talvilomatoiveet pitäisi ilmoittaa. Pohdittiin miehen kanssa että tammi-helmikuun vaihteessa voisi olla muuten sopiva ajankohta, mutta mutta... Mulla ois tuolloin mittarissa noin 30-31 viikkoa, joten mahtaako silloin enää kyetä mitään tekemään, matkustemaankaan mihinkään jne...? Aiemmin raskaana olleet, kokemuksia? Mitä noilla viikoilla vielä on realistista ajatella tekevänsä? Missä vaiheessa ja miten äkillisesti teillä on alkanut se vaihe, jolloin tavallisia fyysisiä tekemisiä on ollut pakko alkaa kunnolla rajoittaa ja karsia?

Me on jo monta vuotta käyty talvilomaviikolla pohjoisessa laskettelemassa, työpaikan kautta järjestyisi puoli-ilmainen mökkikin, mutta pystyykö sinne matkustamaan enää noilla viikoilla? Kykenisinköhän ylipäänsä enää mihinkään aktiviteetteihin, vai ainoastaan mökissä löhöilyyn ja kylänraitilla taapertamiseen? (Mäkeen menosta en haaveilekaan, se laji jää tältä kaudelta ihan suosiolla kokonaan väliin.)
Ajattelin että otetaan se loma siihen kohtaan joka tapauksessa ja katellaan sitten lähempänä mihin kunto antaa myöten. Mutta entäs jos se kunto muuttuukin jotenkin dramaattisesti just sen lomaviikon aikana...? Kovin olen hyvissä ajoin näiden pohdintojen äärellä, mutta kun toinen vaihtoehto ois ottaa loma heti siihen joulujen jatkoksi, jolloin ehkä varmemmin vielä olisi jonkinmoisissa voimissa.

Katki, minä olin varmaan elämäni kunnossa edellisessä kahdessa raskaudessa melkein loppuun asti, mut kyl jossain vaiheessa jalat alko puutuun pitkillä automatkoilla. Mutta ainaki tässä vaiheessa ajateltuna uskaltaisin kuvitella itseni Lappiin lähtijäksi vielä tammi-helmikuussa. Toiset kun on rinteessä, niin rentoudu sinä jossain ihanissa hoidoissa ja hieronnoissa. Ai että miten oiskin ihanaa!!

Katki, olin edellisessä raskaudessa "ihan iskussa" loppuun asti, turvotus tosin alkoi viikolla 35 ja samoihin aikoihin alkoi hengästyttämään helposti. Jaksoin pitkiä metsälenkkejä koiran kanssa ainakin vielä äippäloman alussa (eli väh se vk 35). Ulkomaille en ehkä noin myöhään lähtisi, jos vaavi päättäisikin pykätä itsensä pihalle etuajassa niin olisin aika jumissa siellä missä ikinä. Jotkut tosin reissaavat ulkomaillakin noilla viikoilla. Niin, kävinhän mä Ruotsinristeilyllä vk 36, mutta sitä ei ehkä lasketa. ;)
P.S. lihavointi ei jostain syystä toimi, koko vaihtoehto on kadonnut

Mä olin just noilla viikoilla viimeksi ulkomaan reissussa eikä ollut mitään ongelmia. Tossa vaiheessa ei tarvitse vielä edes lentämiseen lääkärintodistuksia ainakaan eurooppaan. Ja olin myös tosiaan ihan iskussa loppuun asti, pari viimestä viikkoo oli ehkä vähän kivuliaampia kävellessä. Mutta eihän sitä tietysti ikinä voi tietää mitä vaivoja eteen tulee..

Syökö joku vitamiinia Multivita Raskaus ja imetys? Onko ollut vatsaongelmia?

Tai en tiedä johtuuko vatsan polttelu vitamiineista vai mistä, mutta mulla tosiaan oli melko kovaakin ja useamman päivän kestävää polttelua, lähinnä ylävatsassa. Kuulostaako tutulle kenestäkään? Kokeilin jättää noi vitamiinit pariksi päiväksi ja nyt ei oo poltellu. Mut voiksekään nyt heti vaikuttaa.. No sit mä jo luin, et Sellanen polttelu ja päänsärky kuuluu raskausmyrkytykseen, mut Eiks ne taas oo sit loppu raskauden juttuja? Onneks huomenna on neuvola.

Mie syön myös multivitaa. Mie oon liittänyt ton alkuraskauden vatsan polttelun ihan lihasten venymiseen, ne polttelee ylävatsasta, kyljen alta tuntuu hankalalta ja ylipäänsä vatsat tuntuu koko ajan "ylitreenatuilta". Maha on turvonnu ku jalkapallo vaik kohtuhan on hädin tuskin noussut lantiosta mihinkään :)

Mä kävin tänää neuvolassa ja mun kohtu oli kuulema tosi korkeella, ei kuulema tartte ihmetellä, jos vähä enemmän syötyä tulee huono olo.. Oon joutunu pari kertaa oksentaa, niinku olisin syöny hirveesti liikaa. Voi sit Se polttelu johtua siitäki. Mutta myös siitä vitamiinista. Täytyy kokeilla jotain toista ja ottaa varmuuden vuoksi maitohappobakteerit lisäksi.

Ootteko ajatellu ostaa bola-korua? :) Mä sain kakkosta odottaes semmosen joululahjaksi mieheltä, mut se on niin kovin tummunut ja sotkuisen näköinen+ en tykänny siitä mustasta nauhasta kun tuntui ettei sen mutkat suoristunut käytössä ollenkaa. Nyt tekis mieli ostaa itselle uusi ja jos vielä löytyisi tarpeeksi pitkä ketjullinen, niin ihan varmasti tulisi hankittua. Mistä semmosen ketjun siis löytäisi?? Pituus kun saisi olla vähintään se 100cm..

Katki, viime raskaudessa oltiin Helsingin reissulla kun olin rv 34, ajoa tuli yli 400km suuntaansa, mutta hyvin meni kun pysähdyttiin kahville, että saa jaloitella. Lenkkeilin myös ihan viimeisille viikoille asti. Muistan että 39 viikolla taisi maha painaa nivusia jo sen verran että enää en pystynyt pitkiä kävelyjä tekemään kun alkoi harjoitussupiustukset ja nivusia vihloi. Mutta kaikki riippuu tietysti siinä missä kunnossa odottava äiti on; toisilla ei oo mitään oloja, toiset kärsii hirveistä selkäkivuista tai alkaa pienikin kävely supistaa. :)

Mä palaan viä tohon bola-koru asiaan. Eli mä löysin verkkokaupan, josta saa tilattua metrimäärinä sitä ns. palloketjua! :) Mä siis pistän tässä sitten uutta bola-korua tilaukseen ja ajattelin yllättää yhden ystävänki korulla, hänellä päivää myöhemmin LA kuin mulla. :)
Tässä sivu jos muut innostuvat hankkimaan korua ja tahtovat ketjullisen.
http://www.helmikori.fi/tarvikkeet-ketjut-c-47_78.html Sieltä löytyy myös lukot ketjuun. :)

Mä olin esikoisesta pohjosissa rv 36 tai jotain, ja ajomatkaa 700km per suunta. Hyvin meni kun röhnötti takapenkillä, taukoo parin tunnin välein et pääsee veri kiertään yms. Takastulomatkalla unohdin vähä venytellä kun menomatka meni niin hyvin, ni se sit kostautu. Mut eipä siä ihemitä pystyny tekeen, tuli kunnon lepoloma :) No ajelin moottorikelkalla mut enpä oikein muuta. Noilla vkoilla täytyy lennoille lääkärintodistuksen, rv 28 eteenpäin tarvii. Mut lentää saa rv 36 asti, ja olikohan kotimaassa rv38 asti tai jossain kuintekin.

Mä käytän kans multivitan raskaus ja imetys eikä ole ollut mitään maha tai muitakaan ongelmia.

Ummikko täällä ihmettelee että mitä nuo Bola-korut oikein on? ja miks vain raskaana olevalle tai imettävälle :confused:

dulu: Tää on nyt suora lainaus tuolta hattentatin nettisivulta tuosta bola-korusta.

Bola- koru on kaunis koru odottavalle äidille. Bolan sisällä on pieni ksylofoni, joka pitää rauhoittavaa, miellyttävää ja hiljaista helinää odottavan äidin liikkuessa. Korua pidetään roikkumassa masun päällä. Vauva kuulee äänen n. 20 raskausviikolta lähtien kohtuun. Kun äiti käyttää Bolaa säännöllisesti riippumassa masunsa päällä, vauva oppii tunnistamaan äänen ja rauhoittuu sen kuullessaan, myös syntymänsä jälkeen. Koska Bolan tutut äänet jatkavat rauhoittavaa vaikutustaan myös vauvan synnyttyä, toimii Bola koru ihanana imetyskoruna→ sitä on vauvan kiva sormeilla ja tuttu helinä tuo turvallisuuden tunnetta.

Takaisin