Terveydet/Sairaudet

punastuu

Silmät suurina ihmettelijä
Tänne voi tulla mietiskelemään oman kehon ja raskauden yhteen sopivuutta!

Mua alko äsken aika paljon mietityttämään, kun mulle on tullut napatyrä viimesimmän raskauden jälkeen.
Kuinkakohan hyvin napatyrä ja raskaus sopii yhteen? Tuskin kovin hyvin :S


Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Minua mietityttää sektioarpi, vatsan venyminen ja istukan paikka... Jostain taisin lukea että jos istukka kiinnittyy arpeen niin 90% varmuudella koko kohtu täytyy leikata pois. Toivottavasti ymmärsin jotain väärin.
 
Osaako kukaan sanoa saako akupainantamattoa (piikkimattoa) käyttää raskauden aikana? Mun alaselkä kipuilee niin et se vetää tonne pohkeisiin saakka, ainoa mikä tuntuu hyvältä on reipas kävely. Piikkimatto siihen normaalisti on aina auttanu, mut tuntuu olevan varsin ristiriitasta se et saako sitä käyttää.
 
pirpana5 nyt mulle tuli hätä! en oo kuullut, enkä kyl tajunnut mistään tietoa etsiäkään liittyn tohon sektioarpeen ja istukan kiinnittymiseen. mulla nimittäin kans sektio takana, joten huoli jaettu! ja nyt googlettamaan (eiks se oo just se oikee tapa :DD).
 
...niin ja napatyrä asiaan en osaa kommentoida mitään, mut piikkimaton käytöstä mietin, et mikä siinä ois syynä, ettei sitä vois käyttää?
 
Jotkut väittää että se vois aiheuttaa supisteluja. Googlettamalla ku etti ni melkein kaikes sanottii ettei suositella, mut sit taas vaun´linkistä joku felicitaksen lääkäri oli sitä mieltä ettei sen käytöstä olisi haittaa. Ja tää lääkäri oli siis ite käyny Kiinassa asti tutustumassa akupunktuuriin.

Mulle taitaa olla taas tulossa flunssa, tänä aamuna toinen poskiontelo oli ihan tukossa. Ja just kun olin n. viikon ehtiny olla terveenä :angry2
 
Minäkin flunssassa, just hain saitsulapun ja kotona. Minä googletin sitä sektio arpi asiaa myös eilen ja ei se vissiin ihan niin paha juttu ollutkaan kun niissä yksissä papereissa luki. Jos kiinnittyy arpeen niin toinen sektio taitaa olla todennäköinen kun on vaikeampi irtoomaan arvesta kun kohdusta itsestään ja voi kasvaa jonnekin vitrtsa rakkoon kiinni vähän niinkuin kohdun läpi se istukka arven kohdalta ja sellaista. Onneksi ultrissa selviää minne se kiinnittyy niin sitäkin voi sitten seurata ja edetä sen mukaan :)
 
Oliko täällä muilla kilpirauhasen vajaatoiminta toimintaa? Jostain jossain kohtaa luin että alussa pitäisi nostaa lääkitystä?

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu tiedän et katotaan verikokeilla mut mietin et jos arvot ok niin eihän niitä tuottavaan nosteta jos raskaaksi tukee... Itsellä vajis yli 10v takana...

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Kurkku kipeenä ja yrittää kai lämpöäkin nostaa :smiley-angry003 Toivottavasti menee yön aikana ohi, ku olis huomen menoa.
 
Bettie, voimia! Mulla on ollu jo lauantaista asti kurkkukipu ja olo kun jyrän alle jäänyt. Tänään olin töissä, mutta nyt ei meinaa ääntä lähteä niin pakko jäädä huomenna kotiin sairastamaan. :sad001
 
Meillä tätä tuntuu nyt kiertävän, ku esikko tuo hoidosta omat pöpöt ja sit lisäks naapurin lapset pihalla. Viime syksy ja talvi oli ihan hirveitä ku kahtee kertaa oli isompi flunssakierre, niin että kuukauden ajan oli aina joku perheestä kipeenä, sitte oli muutaman viikon tauko ja taas sama uudestaan.
 
Huoh.. ja raskauden myötä mekin imuroidaan ne kaikki pöpöt itseemme tehokkaasti ja varmasti. Silti pitää vaan olla onnellinen pienestä ihmisenalusta, joka masussa kasvaa! :)
 
Mirtzi06, mulla on myös vajaatoiminta, mulla on annostus pysyny vielä samana, ensi viikolla otan yhteyttö neuvolaan ja sitä kautta toivon että pääsen erikoislääkärin asiantuntemuksen alaiseen hoitoon. Mulla yrittää välillä toimia itse ja välillä taas loppuu toiminta, sekava olo jatkuvasti. Viimeisen vuoden itse seyrannu arvoja ja laskenu ja nosranu annostusta oireitten mukaan, kun ei ole saanut lähetettä useista pyynnöistä huolimatta er.lääkärille.. Mutta jospa nyt kun on raskaanakin.
 
Moikka kaikki.
Mulla on kilpparin vajaatoimintaa ollut teini-iässä, nyt siihen ei ole lääkityksiä ollut vuosikausiin. Saapa nähdä katsotaanko niitä arvoja tässä raskauden edistyessä..
Mulla on selässä ongelmia ja se jännittää, kun terveselkäisilläkin esiintyy niitä ongelmia käsittääkseni ainakin loppuraskaudessa. Ortopedi kyllä kannusti lapsen hankintaan.
Lisäksi mulla on epilepsia sekä tukoksille altistava hyytymismutaatio veressä.

Nää kaikki yhdessä saa vähän jännittämään tätä aikaa.. mutta nyt on lähetteitä sinne tänne -ja eniten nyt jännittää se, että työnantajalle tarvis kertoo heti..työtehtävät tulee muuttumaan ja muutama lääkärissä käynti työajalle..

Sori tällainen avautuminen, mutta ennen ekaa neuvolassa käyntiä purkaudun nyt tänne. Kiitos teille :)

Toivon että kaikilla toukokuun odottajilla menee kaikki enemmän kuin hyvin :talk017
 
Eikö tää paikka ole ihan sitä varten että täällä voi avautua ja purkautua?:) minkälaista työtä teet jos saan kysyä?
 
Muita migreenistä kärsiviä? Sain lääkäriltä sumatriptaania täsmälääkkeeksi mutta jotenki se tutkimusnäyttö ei vakuuta...
 
Mulla on imigran mutta en käytä ja muutenkin yritän välttää kipulääkkeitten käyttöä. Tähän mennessä on menty hammasta purren. Ja nukkumalla aina kun voi, makuuhuone on aina pimeä. Mun työpaikka aiheuttaa migreeniä mutta pakko kestää.
 
Mulla on almogran normaalisti mut sitä ei ainakaan saa ottaa. Vielä ei ole kyl ees ollu kohtausta mut keväällä kun oli tuulimunaraskaus niin silloin kärsin kaksi päivää pimeessä peiton alla (harmitti jälkeen että ois vaan ottanu lääkkeen) mut en mäkään niitä aio edelleenkään ottaa. Mietin et jos joku käyttää tuota samaa, sumatriptaania. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top