Tekemistä talvella

Mitä olette tehneet hirmuisilla pakkasilla ja myräkän aikaan?
Meillä ei väkisin olla ulkoiltu tarhassa tai kotona. Ollaan kyllä reippaasti kävelty välimatkoja, ei muuta. Sisäleikkipuisto, pelit, askartelut, leipominen.

Mitäs nyt tehdä, kun kaikki jalkakäytävät ovat muuttuneet joeksi / luistinradaksi? Ja leikkipuistot hengenvaarallisia ( ei talvikunnossapitoa)

Normaaliin 25min kävelymatkaan meni ”sipsuttamalla” lähes tunti, vaikka molemmilla todella hyvät kengöt.
Jalkakäytävien ”kunnossapito” Espoossa oli yksi hiekanmurunen siellä täällä ja loput peilijäätä.
Yksinäni olisin kävellyt täysin sulaa autotietä pitkin, lapsen kanssa en uskaltanut.

Leipominen on jo kokeiltu, sisäleikkipuisto käyty, mies ja lapset kävivät uimassa ( itse flunssassa).
 
Meidän taaperosta on kiva möyriä lumessa vaikka märkää onkin ja lätäkköleikithän on ihan parhaita (jos vain on niin sula lätäkkö ettei ole jäätä alla). Mutta kotona meillä on suosiossa roolileikit, lautapelit ja lukeminen. Muovailuvahalla muovailu on myös kivaa.
 
Meidän taaperosta on kiva möyriä lumessa vaikka märkää onkin ja lätäkköleikithän on ihan parhaita (jos vain on niin sula lätäkkö ettei ole jäätä alla). Mutta kotona meillä on suosiossa roolileikit, lautapelit ja lukeminen. Muovailuvahalla muovailu on myös kivaa.
Tuosta muistuukin oma lapsuuden "trauma", kun leikittiin just tämmösellä kelillä pihalla sellasessa isossa vesilätäkössä, jossa oli jäätä alla. Hauskaa oli siihen asti, että kaaduin mahalleni ja kurahousut oikein kunnolla hörppäs vettä ja olin alushousuja myöten märkä. 😬

Meillä ollaan nyt taaperon kanssa aikalailla vaan käyty pienillä vaunuttelulenkeillä (nastakengät jaloissa!), kirjastossa ja asukaspuistoissa leikkimässä ja kotona puuhasteltu kaikenlaista. Sais jo loppua nää pääkallokelit ja ei mielellään enää kovia pakkasiakaan, kiitos. 🙄
 
Tuosta muistuukin oma lapsuuden "trauma", kun leikittiin just tämmösellä kelillä pihalla sellasessa isossa vesilätäkössä, jossa oli jäätä alla. Hauskaa oli siihen asti, että kaaduin mahalleni ja kurahousut oikein kunnolla hörppäs vettä ja olin alushousuja myöten märkä. 😬

Meillä ollaan nyt taaperon kanssa aikalailla vaan käyty pienillä vaunuttelulenkeillä (nastakengät jaloissa!), kirjastossa ja asukaspuistoissa leikkimässä ja kotona puuhasteltu kaikenlaista. Sais jo loppua nää pääkallokelit ja ei mielellään enää kovia pakkasiakaan, kiitos. 🙄

Voi ei. 😬 Kannattaa siis tosiaan katsoa missä se lapsi leikkii lätäkköleikkejä.

Kirjasto on muuten tosiaan myös kiva kohde! Ainakin Turun pääkirjastossa on ihan tilaa leikkiäkin pienillä lapsilla. Ehkä joissain muissakin kirjastoissa on? Ja kotiin voi ottaa mukaan kirjoja tai vaikka lautapelin, jos vaikka vaihtelu virkistäisi.

Minä kaipaan niitä sopivia pakkasia. Tämän hetken keli on inhokkini, mutta mieluummin pikkupakkanen kuin paukkupakkanen.
 
Takaisin
Top