Mitä tykkäätte tehdä talvisin? Lumitöitä, lumileikkejä, talvilajien harrastelua, lämpimien juomien nauttimista sohvan nurkassa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Komppaan näitä. Ja näiden jälkeen on mukava pötkötellä sohvalla takkatulen äärellä ja/tai nauttia kaakaota mukillinen.Lumitöitä, luistelua, hiihtoa, metsäretkiä, umpihankikävelyä, lumienkeleitä, lumiukkoja, lumilyhtyjä, jäätaidetta, valokuvausta... pääosin ulkohommia
Me ei mennä ulos yli -15c, paitsi jos koira pitää lenkittää. Silloinkin kohta 3v saa välillä kävellä ja välillä istua rattaissa, niin vuorotellen sitten värjötellään paikallaan. Täälläkin tutkitaan kaikki lumikokkareet ja kolutaan ojanpohjat, niin etenminen on kovin hidasta. 1,5v ei osaa vielä kävellä, niin istuu vaan rattaissa. -15c on myös päiväkodissa pakkasrajana (asutaan Etelä-Suomessa).Mitä puuhaatte taaperoiden (tai saa kertoa isompienkin näkökulmasta vaikkei kaikki olisikaan 1-vuotiaalle sopivia hommia) kanssa näillä kovilla pakkasilla? Meidän ulkoilut nyt talvella on ollut "kävelyllä käymistä" eli taapero taapertaa lyhyillä jaloillaan sellaista 1 km/h vauhtia ja tutkii kaikki kiinnostavat kökkäreet mennessään. Mun hermo kestää tätä max puoli tuntia ennen kuin alkaa kiristää etenemättömyys, keskelle hiekkatietä paukkaaminen ja muu maleksinta ollaan myös pulkkailtu eli minä kiskon ja taapero istuu (tässä hän alkaa vain jo tylsistyä ja varmaan palelee vaatteista huolimatta). Ja tehty pihahommia kuten lumitöitä ja polttopuiden kärräämistä kottikärryillä vajasta kuistille. Kaikkia hommia paitsi lumitöitä ja puiden hakua vain yhdistää se, että jompi kumpi meistä alkaa palella näillä -20-30 pakkasilla aika pian Pitääkö hyväksyä että ulkoilun kesto on sama kuin pukemiseen kuluva aika ja sietää oma turhautuminen tilanteeseen, vai onko jotain missä molemmat pysyisi paremmin liikkeessä? Luistimet löytyy ja niillä tulisi liikettä molempiin, mutta kauankohan taaperon varpaat kestää villasukissakaan pakkasta
Me käydään ulkona kanssa yleensä korkeintaan 20min kun pakkasta on yli 20astetta. Puen lapset kuin Michelin ukot ja itseni kanssa ja silti on monesti aika paha olla jo 20minuutin päästä,Mitä puuhaatte taaperoiden (tai saa kertoa isompienkin näkökulmasta vaikkei kaikki olisikaan 1-vuotiaalle sopivia hommia) kanssa näillä kovilla pakkasilla? Meidän ulkoilut nyt talvella on ollut "kävelyllä käymistä" eli taapero taapertaa lyhyillä jaloillaan sellaista 1 km/h vauhtia ja tutkii kaikki kiinnostavat kökkäreet mennessään. Mun hermo kestää tätä max puoli tuntia ennen kuin alkaa kiristää etenemättömyys, keskelle hiekkatietä paukkaaminen ja muu maleksinta ollaan myös pulkkailtu eli minä kiskon ja taapero istuu (tässä hän alkaa vain jo tylsistyä ja varmaan palelee vaatteista huolimatta). Ja tehty pihahommia kuten lumitöitä ja polttopuiden kärräämistä kottikärryillä vajasta kuistille. Kaikkia hommia paitsi lumitöitä ja puiden hakua vain yhdistää se, että jompi kumpi meistä alkaa palella näillä -20-30 pakkasilla aika pian Pitääkö hyväksyä että ulkoilun kesto on sama kuin pukemiseen kuluva aika ja sietää oma turhautuminen tilanteeseen, vai onko jotain missä molemmat pysyisi paremmin liikkeessä? Luistimet löytyy ja niillä tulisi liikettä molempiin, mutta kauankohan taaperon varpaat kestää villasukissakaan pakkasta
Pakkasmittari näytti -23C, joka minulle tarkoitti pienen olemista suosiolla sisällä. Meillä ei ole täällä mökillä vaunuja, jossa pakkasen purevuus kasvojen herkkään ihoon olisi pienempi.Mitä puuhaatte taaperoiden (tai saa kertoa isompienkin näkökulmasta vaikkei kaikki olisikaan 1-vuotiaalle sopivia hommia) kanssa näillä kovilla pakkasilla? Meidän ulkoilut nyt talvella on ollut "kävelyllä käymistä" eli taapero taapertaa lyhyillä jaloillaan sellaista 1 km/h vauhtia ja tutkii kaikki kiinnostavat kökkäreet mennessään. Mun hermo kestää tätä max puoli tuntia ennen kuin alkaa kiristää etenemättömyys, keskelle hiekkatietä paukkaaminen ja muu maleksinta ollaan myös pulkkailtu eli minä kiskon ja taapero istuu (tässä hän alkaa vain jo tylsistyä ja varmaan palelee vaatteista huolimatta). Ja tehty pihahommia kuten lumitöitä ja polttopuiden kärräämistä kottikärryillä vajasta kuistille. Kaikkia hommia paitsi lumitöitä ja puiden hakua vain yhdistää se, että jompi kumpi meistä alkaa palella näillä -20-30 pakkasilla aika pian Pitääkö hyväksyä että ulkoilun kesto on sama kuin pukemiseen kuluva aika ja sietää oma turhautuminen tilanteeseen, vai onko jotain missä molemmat pysyisi paremmin liikkeessä? Luistimet löytyy ja niillä tulisi liikettä molempiin, mutta kauankohan taaperon varpaat kestää villasukissakaan pakkasta