Tee-se-itse vauva

Nii, ja leluja voi sitten vaihella mielensä mukaan, ei lapsi kyllästy!
 
Joo, ja toi värjäysidea on kiva! Meilläkin paljon valkosia vaatteita pikkusella...
 
Mua on vaan vähän mietityttänyt toi värjäys[8|]  Että jääköhän noihin vaatteisiin jotain jäämiä siitä väriaineesta, että kuinkahan myrkkyä se on? Muistelisin joskus ainakin kun hippivuosina tuli kaikennäköstä värjättyä, että ainakin noi kaupan värinapit (oisko ollut dylon tai joku sellanen?) hais aika myrkylle, ja jokaisessa pesussa sitä väriä irtos... Muttei silloin tullu sen ihmeemmin aateltua, mitä ne sisälsi. Ei silleen omanahka oo kiinnostanu, muttei viittis tohon vauvaan kokeilla, että allergisoiko joku väriaine jäämä vaiko ei[:)]
Niin, pesukoneessa värjäilyä en oo koskaan kokeillu, vaan kattilassa muistaakseen tuli joskus jotain keiteltyä, ja silloin niistä ainakin irtos sitä väriä jokaisella pesulla.
 
Joo Dylonin on nekin mitä oon ite käyttäny. Oon kans joskus käsin värjänny mut se oli sotkusta ja väriä pääs [>:] Mut luulis että aika turvallisia noi kun voi konees pestä vaik 60 astees, eikai sillon voi mitään hirmusia myrkkyjä jäädä? [&:] Mene ja tiedä. Mut raportoin jos alkaa vauvalle tuleen jotain iholle noist vaatteist.
 
Täällä kokeiltiin Nitor-väriä, turkoosin sävyistä. Ja minä innokkaana kävin pesukoneeseen kurkkimaan vähän väliä miltä siellä näyttää, mies meinas tuoda jo tuolin mulle vessaan [:D] Ja sit kun laitoin kuivuun ne nii kävin ainakin kolmeen kertaan kattoo kuinka hienon värisiä vaatteita meillä nyt on [:D] Meinas se mies tuoda mulle tuolin sinnekkin [:D][:D]
Omia vaatteitani en värjännyt kun muutamat valkoset sukat jotka oli pohjasta ihan mustia, tietysti kun valkosia OLI. Miehen yks valkonen t-paita missä oli jotain marinaadia roiskunu ja loput sit Nean vaatteita. Kuva antaa vaaleensinisen kuvan, mutta kyllä se turkoosia oikeesti on. Ja ihania on<3<3 Sukat ja se t-paita on kun uusia vaatteita, ei käytön jälkiä näy [:)]


Tossa on äitiyspakkauksesta tuttu lakana, toi 56 tumppu-body ja noi kehvelin pienet makkaravaatteet jossa oli sateenkaarireunus ja muuten tylsän valkoset sekä pyjama. Yläkulmassa sitten h&m:n perusbody mitkä ostin 7kpl paketissa, eipähän oo nyt kaikki saman värisiä [:)]
 
onko Skallo tai mohomaha noista värjätyistä vaatteista tullu lapsen ihoon mitään onkelmia?! Tekis kauheesti mieli itekin värjäillä [;)][;)][:D]
 
Minä en oo vielä kokeillu, valtaosa on jääny jo pieneks. 60 asteessa ne värjäsin ja pesin vielä sen jälkeen uudestaan. Meiän likalla on kyl niin hyvä iho, että tuskin vaatteet jälkee jättää. Kerron kuitenkin jos jotain tulee. Kokeilen viikonlopun aikana [:)]
 
mohomaha, meil on kans turkoosi sen äp:n pyjama [:D]  Henniv, ei oo iholle tullu mitään ainakaan meillä. Värjäsin turkoosiks jotain harsojakin ja olin pessy niit kuueskympis kestovaippojen kans ja jokku imut oli ottanu sen verran väriä että märkänä vivahtivat ihan pienesti siniseen. Et sen verran voivat päästää [;)]
 
meille oli jostakin syystä siunaantunu kolme samanlaista bodya..joten parantelin(?) niitä sit vähän ite erinäköisiksi.[:D]

 
Henniv: Hienosti olet bodyt tuunannu, eikä varmasti tule toista samanalaista vastaan [:)]
 
Tollanen nimipaita on kiva varmasti kun menee esim. sinne vauvajumppaan tai bicciin. Ei tarvii toisten aina kysellä nimee, tai vaikkei kyselis nii ainakin näkee ja muistaa sen jatkossa mitä paidas luki [:)] Miten oot noi tehny? Kivoja kyllä [:)]
 
Mulla on sellasia folk art Fabric- nimisiä kangasvärejä..tein sabluunat ja sit töpöttelin sienellä värit..noiden täytyy antaa kuivua 2 päivää, sit silittää ja pestä..Kestävät sen jälkeen 60 pesunkin[:)] 
 
Tälläiset neuloin tytölle [:D] Nalle kukkaketo ruusu langasta 

 
tosi hienot...
tuli hetken innostus tost kuvasta, pitäsköhän käydä ostaas lankoja ja tehä iteki. ihastuin viime käsityölehes olevaa vauvan hattuu nimittäin, vois yrittää saada aikasiks...
 
tosi kivoja noi bodyt henniv [:)] oletko mistä ostanut ne kangasvärit? täällä heräsi innostus kokeilla myös...voisi ostaa ihan valkoisia bodyja ja tuunailla niitä oman näköisiksi...
 
Takaisin
Top