Tee se itse -ohjeita

Mabu, jos haluat vielä vilkaista kauppojen valikoimaa, niin suosittelen klikkaamaan Lekmer.fi ja hakusanaks hoitoalustat :) Siellä on hyvä valikoima vähän erilaisempiakin. Itse valitsin sieltä mustan pilvikuvioisen :)
 
No tuota just oon katsellutkin, mut hinta vähän huimaa... :/ Oon silti vielä kahden vaiheilla, saattaa tuo tilaukseen lähteäkin :)
 
Lillisputtis: onpa hieno hieno "toukkapussi". Pari päivää sitten törmäsin eräässä blogissa villakapaloihin eli toukkapusseihin ja mietin, että riittäisikö oma motivaatio sellaisen neulomiseen.
 
Meidän nuorimmalle neuloi mun ihana äitykkä semmosen pussukkan( itse sanon sitä sukaks :-D) mihin saa vauvan sujautettua nukkumaan. . siinä on huppu ja kaikki ♡ vähän samanlainen kuin tuo Lilliputtiksen pussukka :) Meillä nuorimmainen tykkäsi köllötellä siinä ja varmasti on tulevallakin kovassa käytössä, kun syksyllä syntyy :)
 
Toi valmistu ihan älyttömän nopeasti koska oli extrapaksua lankaa. Langat sit maksoikin 30 e, vähän enemmän ku mun normaalisti, koska ostan yleensä vain valkosta 7 veljestä/nallea/woolia ja värjään kasveilla :wink Nytkin on tuolla koiranputki- ja raparperilangat kuivumassa :)
 
kyllä tätä on sormet krampissa kymmeniä tunteja väännetty, mutta nyt on kastemekon helma valmis! :) Vielä olisi yläosa ja hihat mutta ne ovat ihan piece of cake verrattuna tähän helman urakointiin.

image.jpg
 
Mää haluaisin niiiii virkata vauvalle töppöset, mutta ohjeita en löyvä ja sanalliset ohjeet on tosi haastavia meikäläisen lukitadolle (lukihärö nääs) piirrettynä ymmärrän kaikkein parhaiten. :D taitaa jääjä töppöset tekemättä sen takia :-(

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
mie virkkailen just siskon vauvalle helppoa neuletakkia. Oli alkukevään Strömsössä ohje. Aion kyl varmasti tehä samanlaisen omalle vauvalle. Neule tehään siis kahesta kuuskulmasesta osasta ja toisen puoliskon sain valmiiksi päivässä. Toista en oo viel alottanu. Laittelen kuvaa ku alkaa valmistua. :)
 
Itse olen virkannut vauvanpeiton ja tumppuja jämälangoista, sekä ompelin vauvan huoneeseen ihanan retrot verhot Ikean Fredrika-kankaasta http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10185526/ (ei vielä tiedetä kumpi on tulossa, mutta ajateltiin että kirkkaat värit on vauvalle mielenkiintoisia). Lisäksi tein 60 cm villahaalarin, kun kaikki meidän haalarit oli kokoa 68. Tässä kuva peitosta. Syksyn lapselle syksyiset värit.

1623758_784686278220098_4713253918398898268_n.jpg
 
Mää haluaisin niiiii virkata vauvalle töppöset, mutta ohjeita en löyvä ja sanalliset ohjeet on tosi haastavia meikäläisen lukitadolle (lukihärö nääs) piirrettynä ymmärrän kaikkein parhaiten. :D taitaa jääjä töppöset tekemättä sen takia :-(

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Idapa multa löytyisi helppo vauvantossuohje neulepuikoille, joka on myös piirretty. Voin yrittää saada sen sähköiseen muotoon jos kiinnostaa.
 
Idapa multa löytyisi helppo vauvantossuohje neulepuikoille, joka on myös piirretty. Voin yrittää saada sen sähköiseen muotoon jos kiinnostaa.
Nii suattasinha minä vilikasta että minkälaine olis! Minen neulomisesta nii välitä, mutta tiijä miten sitä innostuu kokkeilemmaa :-) kiitoksia! :-)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, muokkailen sen tänään helposti luettavaan muotoon sähköisenä ja laitan tänne niin kaikki halukkaat saa väsätä tossuja.
 
Tässä kaikille halukkaille helpot kuvitetut neuleohjeet vauvantossuihin. Ohjeet sopii aloittelijallekin. Jos tulee ohjeista kysyttävää niin laittakaa viestiä. Olen tehnyt näillä ohjeilla useammat tossut.
 

Liitteet

  • Vauvantossut.pdf
    388.6 KB · Katsottu: 53
Tänään valmistui vauvalle peitto. Alkuinnostus tuli heti plussan jälkeen ja silloin virkkasinkin lähes kaikki ruudut. Eilen tartuin taas virkkuukoukkuun ja tein puuttuvat kolme ruutua. Tänään yhdistin ruudut ja virkkasin reunat. Huh huh. Työtä riitti, mutta nyt olen tyytyväinen, vaikkakin yksi ruutu on muista poikkeava. ImageUploadedByVau Foorumi1408698811.991450.jpg
 
Takaisin
Top