Tatuoinnit & lävistykset ?

Kad1 ja baby1 ja kaikki muutkin nänniläväreistä tietävät,
nännilävistyksestä mä nyt mietinkin sellaista, että pitäisikö mun ottaa se suosiolla nyt jo hyvissä ajoin pois, jotta kerkeää menemään umpeen? Onko siitä siis haittaa jos sitä maitoa tulee imetyksen aikana myös lävistysreijistä jotka eivät ole umpeutuneet? Valuuko sitä maitoa niistä sitten koko ajan tipottain...? Olisi kiva jos voisitte kertoa kokemuksia tarkemmin niin on helpompi päättää mitä teen... :)
Sillä jos siitä ei ole haittaa eikä riesaa, niin sitten otan lävistyksen pois vasta synnytykseen, ja pidän sen pois koko imetyksen ajan. Tykkään nimittäin läväristä kauheasti (mies samoin...) ja luulen että haluan sen sitten laittaa takaisin kun imetys on ohi...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans yläselässä koko leveydeltä tatuointi ja alaselässä nimenomaan selkärangan päällä. Synnytystapa-arvioinnissa kyselin sit epiduraalista ja lääkäri totesi et eiköhän se mulle onnistu. Sanoi että paljon riippuu siitä onko kuva umpinainen vai näkyykö välistä ihoa ja myös siitä, kuinka vanha kuva on. Eli suosittelen naisten-/synnytyslääkäriltä kysymään onko mahdollista saada epiduraali tai spinaali


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Martuti! itse otin vasta synnytyksessä pois nännilävistyksen, lävistys oli tietysti poissa koko imetyksen ajan eli 4kk. maitoa tuli lävistysrei'istä mutta ei se minua haitannut. mitä nyt ruutas mihin suuntaan tahansa... ;D (meistä se oli vain hassua ja hauskaa) lävistyksen laitoin takas kun imetys loppui, =) nyt toista odottaessa aijon tehdä samalla tavalla. ei siitä mitään haittaa ole vaikka lävistyksestä tuleekin maitoa, yhtä puhdasta se on kuin muutenkin. :P mielestäni sinun kuuluu tehdä juuri niinkuin haluat, jos tahdot että imetyksen jälkeen pidät vielä korua niin suosittelen ottamaan lävistyksen poissa vasta synnytys sairaalassa. mutta jos et laita enään takaisin niin ota vain poissa nyt jo että kerkeää umpeutua. :) ihanaa odotusaikaa sinulle! :Heartred
 
Mulla on ollut jo 10 vuotta kielikoru, enkä haluaisi sitä ottaa pois! :sad001 Mulla menee todella helposti reiät umpeen, joten en haluaisi luopua korusta hetkeksikään... Eikö synnytyksen ajan edes kävisi häivekoru?
Jos ei muu auta, niin pakko kai se on sitten pakon edessä ottaa pois ja toivoa, että koru menee taas läpi! :)
 
Kiitos baby1 tiedoista, mäpä luulen että otan tuon korun vasta synnärillä pois ja koitan kestää maitosuihkut :p

sniper, mä kyllä olen käsittänyt, että lävistykset pitää ottaa pois synnytykseen, mutta ehkä joku muu tietää paremmin...?
Napa-, nänni- ja genitaalilävistyksistä mulle jo sanottiinkin, että ne mun pitää infektio- ja repeytymisriskin vuoksi ottaa pois, kielilävistyksestä ei ollut juttua mutta luulen että sekin pitää ottaa...?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on napakoru ja molemmissa aikasemmissa raskauksissa olen sen poistanut vasta ihan viimemetreillä. Se reiänympärys nahka on hieman "revennyt" että siinä melkein mun ainoa raskausarpikin :happy093 Aina raskauden jälkeen on koru nipistäen isketty paikoilleen.. ilman mitään tulehduksia tai umpeutumisia.
 
En ole vielä saanut aikaiseksi tilattua sitä raskausajan napakorua, voisi kyllä alkaa tilailemaan kun tuo masu nyt alkaa jo vähän kasvamaan...

Enkä olekaan vielä ottanut nänniläväriä pois, kun en raaskisi siitä luopua :rolleyes: Mutta toisaalta jos miettii käytännöllisyyttä, niin varmasti olisi imettäminen sitten helpompaa jos lävistys olisi umpeutunut...
 
Odotusajan napakoru tilattu, pitäisi tällä tai ensi viikolla saapua. Onkin alkanut jo vähän nipistää tuo napakoru :confused: Ihan kuin olisi kasvamassa ulos... outoa.
Ja päätin nyt sitten ottaa sen nännilävärin jo pois, nyyhkis... ehkä vielä joskus otan sen uudestaan?
Kielikoru olkoon, ja genitaalilävistys synnytykseen asti :)
 
Mä en jotenkin edes uskonut, että napalävistys pysyy entisellään, niin suosiolla sitten luovuin siitä ekassa ultrassa enkä sen jälkeen laittanut takaisin. On kyllä napakin sellaisessa kunnossa, että eipä sitä viitsisi enää korostaa. :eek: Tiedän tyyppejä, joilla siitä lävärin kohdasta on tullut aika järkyn näköinen suuri "raskausarpi". Mulla ei onneksi käynyt ihan niin, mutta tosiaan nyt on vatsa sellaisessa kondiksessa, että läväri tuntuu aika turhalta. Olishan se kiva, mutta se oli niin hidas aikanaan paranemaankin, että tiedä sitten ottaisinko enää, vaikka vatsan jonkunlaiseen kuosiin vielä saisinkin.

Mua ärsytti myös jonkun verran se käsky luopua kaikista läväreistä synnytyksen ajaksi, mutta eipä mulla ainakaan tuo huulilävistys ehtinyt umpeutua, vaikka synnytys kestikin yli vuorokauden. Ja voihan se synnytys olla nopeakin, joten ei sitä läväriä välttämättä tarvitse kauaa pois pitää.
 
Mua ärsytti myös jonkun verran se käsky luopua kaikista läväreistä synnytyksen ajaksi, mutta eipä mulla ainakaan tuo huulilävistys ehtinyt umpeutua, vaikka synnytys kestikin yli vuorokauden. Ja voihan se synnytys olla nopeakin, joten ei sitä läväriä välttämättä tarvitse kauaa pois pitää.
Mulla on ilmeisesti myös jotain uhmaa havaittavissa, kun en yhtään arvosta määräilyä ja käskytystä :D Mulla ei enää ole tuulessa koruja, kun huomasin miten ikenet alkoi vetäytyä korujen hankauksesta + tupakoinnista johtuen. Kokeilin kuitenkin huvikseni ja sain kuin sainkin yhdestä reiästä korun läpi, vaikka ollut korutta reilusti yli vuoden. Se huuliläväri olikin ensimmäisiä lävistyksiäni.

Arvatkaa vaan tekisikö mieli uutta tatuointia...!
 
pomppaan tähän keskusteluun tuolta kesäkuisista,kun aihe on sattuneesta syystä ittee lähellä :) enpä oo osannu yhtään ees aatella,että lävärit pitäs ottaa pois synnytykseen.infektioriski lie melko olematon korulla,joka on vuosikausia paikallaan ollut?enkä minä kai ny klitoriksen hupulla synnytä,saati kielellä...t:myöskin tietynlainen uhmakas asenne havaittavaissa :p en ehkä mainitte niistä mitään ja otan pois vaan jos on äärimmäinen pakko.
 
Jos sattuu että käy teille huonosti ja joutuu elvyttämään ni defibrillaattori sitten polttaa jokaikisen metallisen korun mitä teillä on kehossa. Samoin jos joutuu magneettikuvaan niin voivat reagoida jos ovat magneettisia. Plus tietty revetä jos osuvat elvytys/leikkausalueelle. Leikkausriskin takiahan ne pois otetaan edellä mainituista syistä, ei siks, että niissä infektioriskiä olis. Vaikka tietämättömät sillä perustelee. Esim. itselle on leikkaukseen mennessä perusteltu noin ja silloin muovikorut (teflon) sallittiin kun en halunnut pois kokonaan.

Ite otan lävistykset ulos, ei se oo niin iso vaiva ja kun ne on vuosikaudet ollut niin ei mene umpeen. Nännikorut olin ajatellut pitää vaan kun nännit laajeni ja alkoi esimaitoa tulla niin kyllä se vanha korukin vaan kehitti paiseen ja piti ottaa pois kokonaan kun alkoi kasvaa ulos. Että se siitä sitten. Huppukorusta taas en pääsis eroon vaikka haluaisin, se on niin vakiintunut se reikä et jos ottaa korun pois se alkaa vaan haista vanhan talin jne. takia kun ei koru puhdista. Ei mene umpeen. :) Otan pois myös, koska niin ne vaan hupun kohdaltakin kudokset venyy. Käykää katsomassa joku kunnon graafinen synnytysvideo jos ette usko. En hirveenä haluais revennyttä lävistystä muiden mahdollisten repeämien lisäksi.
 
Juu siis olen mäkin koko ajan ajatellut, että synnytykseen korut pitää poistaa. Ei vaan ihan kaikista koruista raaskisi luopua kokonaan, joten huppuläväri ja kieliläväri saavat olla siihen synnytykseen saakka (jos onnistuu), napakorukin saisi olla jos vaan pystyy pitämään sen pitemmän, taittuvan muovisen korun kanssa. Nännilävistys on ainoa jonka nyt otin pois ja annan mennä umpeen jos on mennäkseen. Tosin sekin on jo 8 vuotta vanha lävistys joten ei se välttämättä umpeudu... mutta siinä sitten taas on se infektioriski imetyksessä kuitenkin. Enkä haluaisi että sitä maitoa tihkuu joka rööristä :grin

Mutta siis huppulävistys on 9 vuotta vanha, nännilävistys on 8 vuotta vanha, napalävistys 7 vuotta vanha ja kielilävistys 6 vuotta vanha. Tiedä sitten kuinka umpeutuvat jos ilman korua on... kieliläväri noista ehkä ainoa, joka nopsaan saattaa umpeutua. Olin joskus ilman huppukorua monta kuukautta, ja ihan vaivatta meni koru takaisin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ollu joskus napakoru ja se oli vahingossa lähtenyt irti. Jätin sit samalla kokonaan pois, vaikka en vielä raskaana ollutkaan. Raskauden aikana siihen reiän kohdalle tuli kuitenkin arpi venymisestä.nyt koru ollut pois varmaan kolme vuotta ja näyttäis kuitenkin siltä, että vois mennä edelleen läpi.. ja koru oli mulla varmaan 8 vuotta.
 
Hei, mulla on ollu tuo kielikoru reilu kaheksan vuotta, 1,5 vuotta sitten murtu selkä ja sen leikkauksen aikana ja
jälkeen se oli poissa yhteensä reilun viikon kunnes päätin kokeilla että vieläköhän se menis,
niinhän se meni ja ilman mitään ongelmia. Joten veikkaan ettei se kovin nopeesti muillakaan umpeudu! :)
 
Okei, no toivotaan niin :)
Mä oon vaan jotenkin kuvitellut, että limakalvoilla olevat lävärit menis nopeesti umpeen... kun ne paranevatkin yleensä tosi nopsaan.
 
Napaan kannattaa hommata muovinen pehmeä ja taipuisa koru :) löytyy esim nimellä teflonkoru. Ja tatuoinnit taas kannattaa pitää hyvänä rasvaamalla tarpeeksi jolloin iho vain joustaa eikä arpia synny. Siskollani on alaselässä tatuointi ja ei vaikuttanut epiduraaliin mitenkään vaan sai ihan normaalisti :)
 
Jes just hyvä! :) niitä saa kanssa tosi halvalla ja paljon erilaisia esim crazy factorista jota itse käytän
 
Mul on alavatsas tatuointi ja toisen kyljen peittää myös yks kuva. En tiiä mitenköhä niil käy. Enkä oo pahemmin huolehtinukaan niistä :) Mun siskollaki oli mahas iso tatska eikä sil käyny mitään rasskauden aikana.
 
Takaisin
Top