Tatuoinnit & lävistykset ?

Martuti

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Onko jollakin ryhmään kuuluvista tatuointeja tai lävistyksiä, jotka saattavat olla jotenkin hankalassa paikassa raskautta, synnytystä ja/tai imetystä ajatellen?
Huolettaako että tatuointi tai lävistys menee pilalle raskauden aikana esim. ihon venyessä tai jos tulee raskausarpia, tai onko jollain tatuointi esim. selässä niin että ei välttämättä voi saada epiduraalipuudutusta?
 
Itselläni on tatuointi alavatsassa, se tulee luultavasti menemään pilalle masun kasvamisen myötä, mutta siitä en huolta kauheasti kanna, niin käy jos käy.

Minulla on myös napa-, nänni- ja genitaalilävistykset.

Napakorua mietin, että alkaakohan se tuntumaan tukalalta jossain kohtaa kun masu kasvaa?
Katselin netistä, että on olemassa sellaisia raskausajan napakoruja, sellaisen voisi ehkä tilata. Onko kenelläkään sellaisista kokemuksia?
Napakoru ilmeisesti pitää aina ultratessa ottaa pois?

Nännilävistys lähtee varmaan viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi on syntynyt, koska en usko että jaksan sitä räpeltää ees taas pois ja takaisin imetyksien välissä.

Genitaalilävistys varmasti täytyy poistaa synnytyksen ajaksi, mutta siitä en haluaisi kyllä vallan luopua, joten toiveena olisi että jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen sen saisin takaisin laitettua...
 
Minulla on napalävistys, joka on laitettu kesällä. Aikaisempi napalävistys kasvoi ulos.

Ai, en ole ajatellutkaan, että lävistys pitäisi ottaa ultrassa pois. En saa palloja yhtään pyöritettyä, kun muutaman kerran olen kokeillut saada irti.

Navan lisäksi on kasa korvalehdissä lävistyksiä. Ja tatuointia olen miettinyt ottavani jossain vaiheessa elämää.
 
En mä siis tiedä pitääkö napalävistys ottaa ultrassa pois, mutta jostain muistan lukeneeni, että se voi siis olla tiellä ja raapia, ei siitä kai muuta haittaa ole?
Napalävistys voi ilmeisesti aika herkästi varsinkin loppuraskauden aikana kasvaa ulos, kun nahka venyy... ja vaikkei kasvaisikaan ulos, niin voi tuntua epämukavalta. Siksi mä ainakin meinasin sellaisen raskausajan korun hankkia jossain vaiheessa.
 
Itselläni on myös napakoru. Laita linkkiö mistä semmoisen raskauskorun saa, voisi itekkin semmoista harkita kun en luopuakkaan haluaisi. Yli 10vuotta kun se siinä on ollut jo....
Sitten löytyy muutama tatuointi. Myös sieltä alaselästä. Mutta katsoo nyt mikä vaikutus epiduraalille. Jos on vaikutus niin eipä tuolle mitään oikein voi :)
Kaksi muuta on selässä ja solisluun vieressä joten niiden venymisestä tuskin pelkoa on.
Mutta suurta stressiä en näistä ole ottanut, korjausksia voidaan aina tehdä ja muutoksiakin aika pitkälle tatuointeihin :)
 
No joo en mäkään stressiä siis ota niin kuin tuolla aiemmin sanoinkin: alavatsatatska menee pilalle jos on mennäkseen. Mutta lävistyksistä en haluaisi luopua, yritän siis parhaani että pystyisin ne pitämään :)

En tiedä onko muita sivustoja mistä niitä raskausajan napakoruja saa, itse löysin tällaisen:
http://www.raskauskeiju.fi/raskausajan_napakorut

Googlettamalla toki voi muitakin löytyä, ja ehkäpä ihan lävistysliikkeetkin saattaa sellaisia myydä?
 
Muokattu viimeksi:
mulla oli napakoru ja tatuointi alaselässä kun aloin esikoista odottaan. Korun otin ultraan ja synnytykseen pois, muuten mitään ongelmia ei ollu, ei tarvinnut erikseen mitään raskauskorua :) epiduraalinkin oon saanu kahdesti.
 
moikka, kesäkuisista eksyin tähän aiheeseen tänne.. :)
itellä on muutama tatuointi, mutta ne nyt ei varmaan muutu mitenkään raskauteni aikana (toinen nilkassa ja toinen kädessä sisäsyrjällä) mutta mulla on huulet ja kieli lävistetyt. Ja kaverilta kuulinkin, että hän oli joutunu ottamaan oman kielikorunsa pois synnytyksen ajaksi tukehtumisvaaran vuoksi..! En ymmärrä, miten siihen voi tukehtua, jos molemmat pallot on tiukasti kii :D Ite en haluais luopua omasta kielikorustani, enkä muistakaan.. Että onkohan jollaki entuudestaan kokemusta siitä, että pitääkö luopua kielilävistyksestä?
 
Työn puolesta voin vastata että yleensä pitää ottaa pois. Jos tulee yhtäkkiä nukutus tarve, tai joudutaankin intuboimaan niin koru on turvallisuus riski! Ainahan sen onneksi takas saa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ai, mullakin on siis myös kielikoru, enkä ajatellutkaan että se pitää kanssa ottaa synnytykseen pois. Mutta nyt kun mainitsitte, niin ihan järkeenkäypää :) Eli kaikki neljä lävistystäni taitavat saada kyytiä kun synnytys koittaa...
 
Itselläni on isohko tatuointi vatsassa/kyljessä eikä edellisellä raskaudella ollu siihen mitään vaikutusta :) Napakorun otin viimeksi pois puolenvälin paikkeilla, niinku aion tehä nytkin. En halua että napakorun "reikä" räjähtää kuten siinä monesti käy. Sen arpihan ei tietenkään veny joten mielummin oon ilman korua loppu raskauden =) Eikä mulla ainakaan menny se umpeen, pari viikkoa synnytyksestä laitoin korun takas :)
 
saahan ne toki takasin, mutta epäilen että kieli umpeutuu suht nopiasti. että jos pitää päivän pois, nii saako sitä enää takasin ilman uutta reikää..
 
Mulla on ollut kielikoru pois 8h tunnin työpäivän ajan jossain vaiheessa, kun tein työtä jossa mut velvoitettiin koru pois ottamaan. Joskus saatoin unohtaa sen pois pitemmäksikin aikaa, tyyliin seuraavaan päivään, eikä mennyt umpeen. Mutta kai sekin on yksilöllistä...?
 
Mulla on alaselässä juuri selkärangan kohdalla suht pitkä tatuointi. Saa nähdä miten se vaikutta epiduraaliin.
Ihan kokonaan ei aluetta ole väritetty, eli ihoa on kyllä näkyvissä, että pitäisi saada väliin joku epiduraalipiikki tuikattua.
 
Se taitaa myös riippua lääkäristä, miten varovaisesti ottavat epiduraalin laittamisen kanssa silloin kun on tatuointi...?
 
Mulla oli ennen esikoisen syntymää nännilävistykset kummassakin.. Kannattaa tosiaan ottaa pois aikasemmin niin se maito ei sitten pursua joka reijästä mitä siinä nyt on :D:D Olin n. 8kk ilman koruja ja silti tuntui että sitä maitoa pursu joka kolosta eri suuntiin! :D
 
Niin ja mun napakoru kasvoi kans ulos n. 5kk kohdalla ja jätti ilkeän näköisen arven jälkeensä. Se arpi vielä levis kun maha kasvoi isommaksi.. :S nyt siinä on 2- eri suuntaan revennyt arpi joka näyttää ihan pupulta.
 
Okei, en ollutkaan ajatellut että nänniläväri pitäis ottaa jo hyvissä ajoin pois... kiitos siis vinkistä :wink
Napakorun haluaisin kyllä yrittää pitää, ajattelin tosiaan tilata jossain vaiheessa sen muovisen raskausajan napakorun.
 
Kad1, ei sais nauraa, mut ku luin sun vikan lauseen ni pikkasen tirskahdin :) suatanpa ottaa napakorun pois kans suosiolla ettei synny pupui napaan :wink
 
itselläni on navassa lävistys, kielessä kaksi ja nänneissä. tatuointeja vasen kylki täynnä, samoin lähes puolet selästä ja alavatsa. Mikään ei vaikuttanut synnytyksessä lääkkeiden saantiin, epiduraalin sain normaalisti jne. Lävistykset tietysti täytyi ottaa pois synnytyksen ajaksi. Lääkäri sanoi että ainoastaan silloin ei saa epiduraalia jos tatuointi on selkärangan päällä! se on hyvä muistutus että siihen ei kannata naisena koskaan ottaa tatuointeja.. :D nännilävistyksen otin poissa tietysti koko imetyksen ajaksi, neljä kuukautta oli lävistykset poissa, takaisinkin sain vielä laitettua koska ei ollut umpeutunut ihanan maidon vuoksi joka juoksi lävistys rei'istä hyvin läpi! =D nännilävistyksen omistavan vaan täytyy huomioida joka kerta nännin puhtaus ennen kuin alkaa imettämään. ei sen kummempaa. :)
 
Takaisin
Top