Tatuoinnit & lävistykset ?

Mulla on napakoru ja pohdin parhaillaan, et otanko sen pois vai enkö. Se on ollu mulla jo 8 vuotta eikä varmaankaan umpeutuis vaikka pois ottaisinkin. Mulla tosin on puolittain ulkoneva napa valmiiksi, siis sellainen "nöpönapa" ja sen takia mun koru on aina töröttänyt tavallaan vähän ylöspäin alaosastaan. Nyt kun raskaus on jo puolivälissä ja maha alkanut kasvaa niin toi navan ulkonevuus vaan korostuu päivä päivältä enemmän ja työntää sitä korua ylös. Raskausajan taipuisaan koruun siis pitäis vähintään vaihtaa mahdollisimman pian.

Mietin tässä vaan, et välttääkseni sen lävistysreiän repeämistä (=isoa leveää arpea) niin kannattaako mun ottaa koru kokonaan pois mahdollisimman pian vai käyttää sellaista raskausajan korua mahdollisimman pitkään? Kokemusta kellään vai onko ihan yksilöllistä mitä käy?
 
No mulla tuli viimeksi se arpi siihen korun kohdalle, vaikka napakoru oli pois koko raskauden. Nyt aattelin pitää niin pitkään ku näyttää hyvältä.
 
Mulla on napa hävinnyt jonnekin... ei se siis ole varsinaisesti pullahtanut ulos, sitä ei vain ole :grin Tuo raskausajan napakoru istuu silti ihan hyvin, on kyllä mainio keksintö!
 
Rv 20+4 tänään.
Mun napa on hävinnyt jonnekin... :eek::grin
Ei ole kokonaan pullahtanut ulos, sitä ei vain enää oikeastaan ole.
Onneksi on tuo raskausajan napakoru, sitä pystyy pitämään oikein hyvin vaikka alkaa olemaan aika pinkeänä tuo alue...:rolleyes:
napakoru 20+4 15.2.-14_2.jpg
 
Mesu kannattaa rasvata tatuointia mahdollisimman paljon niin pysyy muodossaan :)
 
Aa, täältä löyty tällaista pohdintaa. Toukokuisista täällä kukkimassa :)

Mä vaihdoin kielikorun jo täysakryyliseen kun metallitapin päässä ollut akryylipallo irtosi (olen syönyt jo varmaan kourallisen noita palloja aikojen saatossa).

Mulle kyllä ainakin umpparileikkaukseen (nukutus) mennessä sanottiin että koru pitää ottaa pois sillä jos kurkkuun laitetataan jotain putkia se voi takertua niihin. Tämä riski kai on synnytyksessäkin olemassa että pitää intuboida (?). Silloin koru oli mulla pois reilun vuorokauden ja hyvin meni takaisin paikalleen (lävistys oli sillloin pari vuotta vanha). Nyt luulen että tuo yli 15 v vanha reikä ei mee enää ees umpeen vaikka koru olisi kuukauden poissa, joten otan sen huoletta pois.
 
Juu, vissiin synnytykseen kaikki lävistykset pois.

Mä olen nyt ainoastaan sen nännikorun ottanut jo vallan pois. Genitaali-, napa- ja kielilävistykset on edelleen, ne pidän viimeiseen asti... :grin
 
Mulla on alaselässä iso tatuointi joka jatkuu kylkeen, annettiin ymmärtää että menee sen verran ylös että epiduraalia en tulis saamaan. Mutta katsoo nyt.. läpi en anna laittaa, koska alla on vanha tatuointi joka on 14v vanha enkä tiedä millaista mustetta siinä on käytetty. Eikä oikein muutenkaan houkuta se että selkäytimeen menisi jotain mikä ei sinne kuulu.

Ymmärsinkö nyt ihan oikein että kielilävistyksen voisi synnytyksessä pitää jos vain on muuta materiaalia? Se olis kyllä huippujuttu kun 11v kielessä jo ollut ja mulla menee se umpeen aika nopeasti.
 
^ Se täytyy vielä varmistaa, että voiko pitää, mutta ilmeisesti muovisen voisi pitää...? Riippuu varmaan lääkäristä / kätilöistä, mitä ovat mieltä. Onhan siinä riskinsä, että muovinen irtoaa / menee rikki, ja nielaiset sen tms.
 
Yhyyyyy!! Nyt se on virallista, ensimmäinen raskausarpi jenkkakahvassa on mennyt tatuoinnin läpi! Tämä yksilö ei tosin hirveästi tuhoa tehnyt, mutta veikkaan ettei ollut viimeinen arpi tässä ruhossa. Rasvaan joka ilta ja aamu. Täytyy varmaan ruveta käyttämään jotain rasvaisempaa.. :smiley-angry019
 
^ Voi ei :sad001
No mutta, tällaista tämä on, taitaa olla väistämätöntä. Eihän niillä rasvoilla voi kokonaan ehkäistä raskausarpien tulemista, mutta ehkä vähän kuitenkin ennaltaehkäistä ja lieventää.
Kannattaa kokeilla jotain kosteusvoidetta, jossa on oikeasti paljon hoitavia öljyjä. Tai jotain ns. kuivaöljyä. Perus Nivealla ei kauhean pitkälle pötki o_O


Musta alkaa tuntumaan jo tosi pinkeältä tuo napalävistyksen kohta, vaikka siinä on raskausajan napakoru. Jotenkin se kudos siitä ympäriltä on muuttunut sellaiseksi kovaksi, arpimaiseksi...?
 
^ oon käyttänyt niitä apteekista ostettavia raskausarpivoiteita.. mutta se on vaan tatuointi :) uhrauksia on tehtävä!

Mulla on ollut pentuna napalävistys. Se iho siitä meni kovaksi ja "kuihtui" ja lopulta se ihonpala tippui kirjaimellisesti pois. Navassa on vaan arpi siitä muistona :p

Auttaisko jos sitä koittais rasvata? Onks se kipeä?
 
On se vähän arka välillä, mutta ei nyt ihan kipeä sentään.
Olen siihen vedellyt joka ilta samaa Bio-Oilia, mitä laitan myös rintoihin, vatsaan, kylkiin ja alaselkään.
Jos se tuosta enemmän alkaa vihoittelemaan, niin sitten varmaan tarvii koko korusta luopua. En vaan raaskisi, tykkään niin lävistyksistäni...
mieskin oli ihan pettynyt, kun otin nännilävärin pois, vannotti että muita en ota kuin jos on ihan pakko :p
 
Minulla on tuossa oikean rinnan päällä tatuointi (jonka onneksi fiksu tatuoija siirsi hiukan toivottua ylemmäs, ei kuulemma kolmen lapsen jälkeen enää olis ollu siinä :D), mutta se on vaaravyöhykkeellä raskausarville.. Tissit on kuiteski sen yhen kuppikoon verran turpsahtanut, miten teillä on käynyt, onko tulla rintoihin raskausarpia?
 
Juurikin rintoihin, nännien ympärille auringon sädekehämäisesti mulla on tullut muutamat pienen pienet ja onneksi hyvin huomaamattomat raskausarvet. Muualle ei ole (vielä) ilmestynyt.
 
Ei ole onneksi tullut vielä raskausarpia mihinkään, rinnat on kasvanu yhden kuppikoon verran C:stä -> D:n ja maha jonkun verran, muttei onneksi järin paljoa. Pari tatskaa löytyy itseltä, muttei paikoissa joihin raskauden pitäisi vaikuttaa.. toinen lapaluun päällä ja toinen pohkeessa. Ehdin juuri ottaa pohjetatskan ennenkun plussasin :) varasin tatska-ajan syksyllä itselleni "palkinnoksi", että jos en ole vielä raskaana niin voin ottaa tatuoinnin ja ehdin sen onneksi ottaa, pari viikkoa siitä sainkin tietää olevani raskaana, joten sain molemmat palkinnot :)
 
Mun oli pakko luovuttaa ja ottaa napakorukin tänään pois, vaikka olen sitä raskausajan napakorua siis käyttänyt. Tuo korun alue on vaan nyt niiiin pinkeänä, että jos jokin osuu siihen väliin siihen kohtaa nahkaa missä koru menee ihon sisällä, niin sattuu ihan sikana. Iho on mennyt sellaisen arpisen näköiseksikin siitä. Otin siis pois. Enää kaksi lävistystä jäljellä, klitoriksessa ja kielessä! Nyyh!
 
Takaisin
Top