Tarpeelliset ja turhat hankinnat

Minulla on kuitenkin lähtenyt vähän laukalle tämä vaatepuoli sen jälkeen, kun saatiin sukupuoli tietoon. H&M:ssä on mielestäni niin nättejä sävyjä, että ihan kuin vahingossa olen tilannut nyt jo pari kertaa sieltä kauniita vaatteita ja asuja näin aleaikaan. Onneksi tuo tarjoushaukkuus on niin sisäänrakennettua minussa, että en ylitä edes uusissa vaatteissa tiettyä hinta rajaa per kappale ja se rajoittaa, mutta vain hiukan. Levitin eilen kaikki vaatteet koittain esille ja yritin tehdä kivoja yhdistelmiä ja tilasin sitten lisää, jos jotain tuntui uupuvan. Tilasin myös aika isoja kokoja, pikkukokoja kun tuntuu jo olevan. Esim. valkoisia bodyja 15 kpl :wacky:

Voiko hiukan suuria vaatteita käyttää, jos vähän taittelee lahkeita tai hihoja? En jotenkin hahmota, kuinka paljon noissa on kikkailuvaraa ja siksi meiltä löytyy jo melko paljon joka koosta. Sen sijaan sukkia ja sukkahousuja en ole vielä osannut ostaa, kesävaatteista puhumattakaan.

Vuodenvaihteen jälkeen pitää lähteä suuremman kaliiberin ostoksien pariin eli vaunujen, turvakaukalon ja sängyn yms. Vaatteet ovat niin helppoja, halpoja ja kivoja verrattuna noihin :wtf:
 
Minkälaisia kantoreppuja teillä on ja oletteko tykänneen?

Tula, Stokke, Manduca ja Babybjörn ilmeisesti suosituimpia.
 
Meillä on manduca ja oon kyllä tykännyt käyttää, eikä ole tarvetta vaihtaa toiseen. Se on myös ollut tosi kestävä. Rengasliinakin ois, mutta se käy mulla selkään/ hartioille niin en oo käyttänyt.
 
Meillä Ergobaby 360, ollut tosi hyvä kun saa moneen eri asentoon (eteenpäin tai kasvot rintaanpäin, kyljelle tai selkään) ikäkauden, tarpeiden ja kiinnostuksenkohteiden mukaan :D
 
Meillä kantaminen ihan pienenä jäi lonkkahoitojen takia, mut vähän isompana tykkäsin Manducasta. Tula standard tuntui kokeillessa vielä paremmalta, mutta kantamisen vähyyden vuoksi jäi hankkimatta... Tätä tulevaa ajattelin jo käytännön syistä kantaa enemmän ja tulossa on ihana vauvakoon Fidella-reppu :Heartred Manduca sit isommalle ryreppuna, katsotaan kannanko ihan taaperorepputarpeeseen asti.
 
Kiitos kokemuksien jakamisesta!

Tula free to go:ta on kovasti kehuttu helppokäyttöisyydestä.

Babybjörniä taas oli jossain moitittu, että on hankala nostaa vauva reppuun. Niitä olisi vaan hyväkuntoisina käytettyinä edullisesti saatavilla...
 
Kannattaa käydä kokeilemassa eri reppuja jos on mahdollista. :) en muista mistä repusta oli kyse, mutta ihan kuin olisin jostain lukenut ettei lyhyt selkäiselle sovi joku reppu. :anyone
 
Babybjörnissä lapsen asento ei ole ergonomisin, niin eivät ole siksi kauhean suositeltavia. Paino tulee vauvalla haaroihin, kun sitten ergonomisemmissa jalat ovat leveämmässä asennossa. Mutta teidän kyllä monia, jotka ovat Babybjörnistä tykänneet. Itse en kuitenkaan tuosta syystä sitä halua.

meillä oli esikoisella Tula(standard), jota käytettiin sit kun ei vauvatukea tarvittu. Ihan vauvana kannettiin liinallaja myös toki isompana. Varmaan joku reppu hommataan myös nyt, kun vanha on annettu eteenpäin. Boban reppua on moni myös kehunut eli ehkä se tai sit Tula :)
 
Mitä olette mieltä kätkythälyttimistä? Törmäsin jossain YouTube-videossa tuollaiseen ja jäin pohtimaan, olisiko se tarpeen. Näitä on kai erilaisia, enemmän olen löytänyt jotain mattotyyppisiä laitteita, jotka laitetaan sänkyyn ja jotka hälyttävät, jos hengitykseen tulee katkos. Onko jollain kokemusta tuollaisista?
 
Oi, kätkythälytin on ehdottomasti lisättävä hankintalistalle! Luin jonkun arvostelun/käyttökokemuksen, ja sen perusteella ainakin vaikutti hyödylliseltä ja toimivalta. Eikä oo näköjään edes kovin pahan hintainen, oon valmis maksamaan saadakseni edes vähän paremman mielenrauhan sitten kun vauva on ulkona :grin

Kokemuksia ois tosiaan kiva kuulla, jos niitä joltain löytyy.
 
Mä oon kuullut tosi hyviä kokemuksia kätkyt-hälyttimestä ja mielenrauhasta nukkuessa:grin
Ilmeisesti laite ilmoittaa hyvin herkästi ja huutaa kun hyeena.

Semmonen on meilläkin hankintalistalla sitten lähempänä kevättä.

Kirppikseltä ostin Manducan kantorepun, menee 3-20kg ja säätövara neppareilla.

Meille on tullut vauvakamaa ihan hervottomat määrät, yhdeltä jos toiselta lahjoituksena plus omat kirppistelyt päälle. Tarvii käydä joku päivä läpi, että mitä ja missä koossa sitä on ja mitä puuttuu. Harsoja ei o vielä yhtään, niitäkin kyttään käytettynä. Tosiaan söpösiä minivaatteita on niin paljon kivempi ja helpompi hankkia:angelic: Vielä olisi muutaman kaverin varastot koluttavana, luulen että niistä varasto täydentyy muidenkin hankontojen osalta.

Lakanoita ja patjansuojuksia on jonkin verran.
Mies hommasi tutteja ja koliikkituttipullon, eli vähän ollaan myös oikeesti tarpeellisten hankintojen äärellä. laughing7
 
Me kokeilimme esikoisen kanssa sukulaisen babybjörnin reppua, mutta lapsi kertakaikkiaan vihasi sitä. Ei sitten kokeiltu muita merkkejä, ehkä tällä kerralla.

Eipä tullut itselle mieleen, että meilläkin on tuo turvakaukaloon kiinnitettävä lämpöpussi ( jossakin ). Se oli täällä etelässä melkein aina ihan liian lämmin.

Meillä on esikoisen sitteri tallessa - oli kätevä kun lapsi saattoi olla siinä hetken katselemassa mitä puuhasi keittiössä. Leikkimatto meni hajalle kun yritin pestä sitä... Oli siis ollut todella kovassa käytössä.

Mistään kätkythälyttimestä en ole koskaan kuullutkaan, pitää miettiä.
 
Takaisin
Top