Tampereen seudun odottajat

Kirjoittelinkin noista jo yleisesti tuonne Toukokuun kuulumisiin, mutta Kangasalan kunta järjestää (käsittääkseni ensiodottajille) perhevalmennusta. Yhdessä jo käytiinkin tän viikon maanantaina, suuhygienistin ja ravitsemusterapeutin pitämässä. Ens kuussa mennään fysioterapeutin ohjaustilanteeseen ja elo-syyskuulla oli illat vauvaperheen arjesta, vanhemmuudesta ja parisuhteesta sekä synnytyksestä. Kyllä näillä näkymin oltais menossa kaikkiin. Ja TAYSin tutustumiskierroksella kyllä ajateltiin myös käydä, mutta kans varmaan vähäsen lähempänä oletettua synnytystä sitten.
 
Me käytiin esikoisen aikaan kaikissa valmennuksissa. Saatiin täältä Tampereelta neuvolasta lappu, jossa oli paljon eri valmennuksia (synnytys, imetys, pariuhde jne) ja niiden aikoja ja itse ilmottauduttiin sitten mihin haluttiin. Sillon taidettiin käydä kaikissa niissä. Niitä pidettiin kouluilla ja luentosaleissa. Nyt ei käydä, eikä ole ollut neuvolassa puhettakaan niistä viellä :)

Ja mennään varmaankin Tayssissa käymään, ekasta synnytyksestä ei jäänyt niin selkeitä muistikuvia, vaikka tuskin niitä asioita osaa ajatella tässä toisenkaan kohdalla.. :D
 
Perhevalmennuksissa oon käyny, Taysiin ei olla menossa tutustuun. Petyin kun kuulin että siellä pääsee vaan vastaanottoon pyörähtään ja siellä on tullu käytyä ja itseasiassa pisemmälläkin, joten mitään uutta paikan suhteen tuskin tulee. Ukko sano samaa että ei oo välttämätöntä käydä, ajattelin vielä näyttää mistä ovista pitää sisälle tulla jos nyt jostain syystä sinne eriaikaan satutaan meneen. Synnytysvalmennukseen ollaan menossa myöhemmin kesällä.
 
Täältä ilmottautuu 26v täyttävä tamperelainen. Toista lasta odottelen ( laskettu 7.9) ja tällä hetkellä kotona esikoisen (11kk) kanssa. :)
Valmennuksista ei niin välitetä miehen kanssa mutta Taysiin ajateltiin mennä tutustumaan kun on uusi paikka. Muutettiin tänne siis vasta joulukuussa. Hieman ollut totuttelua näihin neuvola kuvioihin kun toimii ihan erilailla kun edellisen kanssa. Keskusäitiysneuvolassa tullut käytyä useammankin kerran, en oikein osaa sanoa tykkäsinkö vai en. Melkein jäi enemmän ehkä epävarma olo. Viime ultrassa kuitenkin lääkärin mukaan kaikki ok, niin ei nyt mihkään yksityisellekään lähetä maksamaan vaan luotetaan nyt tuohon.
 
Olen 29 v. ja odotan ensimmäistä lastani. Laskettu aika on syyskuun alussa, joten vielä olisi muutama kuukausi odotettavaa. Mietin, että oletteko Tampereella asuvien odottavien kesken järjestäneet mitään tapaamista? Voisi olla kiva jakaa ajatuksia ja tutustua uusiin ihmisiin.:happy3

Löytyykö innokkaita "mammakerhoon" mukaan tulijoita?
 
Ihan tuttu tunne Jeka! Itsekkin oon nyt ravannu keskusäitiysneuvolassa ja aina jää jotenkin epävarma olo sieltä lähtiessä.. Tai viimestään kotona alkaa mietityttään! :/

Ja moi vaan muillekkin :) Olihan tuosta mammakerhosta puhettakin, että moni sinne varmaan haluaisi tulla. Jäänyt vaan ajatuksen tasolle viellä :)
 
Nooh jos nyt ollaan ajatuksen tasolla tapaamisessa, niin pitäisikö laittaa toimeksi? Helpoin olisi varmasti järjestää tapaaminen arki-iltana, kun nämä kesäviikonloput ovat aika täynnä..ainakin allekirjoittaneella. Onko ehdotuksia tapaamisen ajankohdaksi ja kuinka moni ilmottautuisi mukaan? :smiley-bounce012
 
Minä tulen mielelläni mukaan. ajankohdalla ei niin väliä, kun ei paljon sovittua ohjelmaa. ensi viikko vähän kiireisempi ja juhannusta edeltävä to ja pe. muutoin melko vapaata. :)
 
Täältäkin ainakin yritetään olla mukana jos tapaaminen saadaan sovittua. Meilläkin viikonloput on käytännössä jo täynnä tekemistä niin arkena voisi onnistua paremmin. :)
 
Onko teillä muilla miehet olleet kiinnostuneita tapaamaan muita tulevia isiä? :) Meillä mies vähän odottaa, että mistä ja koska tulisi isä kontakteja, kun tosiaan ei kummankaan puolella lapsiperheitä ole ja miehenkin kaverit enemmän baareilun ystäviä tai sitten asuvat miehen entisellä kotipaikkakunnalla. Ja kun ensimmäinen lapsi tulossa, niin kaipa tuo sinänsäkin kaipaisi vähän omaa vertaistukiverkostoa. :D
 
Juu mulle sopii kans joku arki ilta :) Mä en tiedä suostuisko oma mies lähteen tapaan muita isejä, pitää kysyä :D Silläkään ei montaa isä kaveria ole, mutta ei se niiden harvojenkaan kanssa usein lapsista puhu, joten en tiedä kokeeko se ihan omaks jutukseen sellasia tapaamisia :)

Oliko täällä muilla lapsia ennestään? Mietin, että otatteko/otanko esikoisen mukaan vai tulenko ihan itekseen :)
 
Mullakin kävi mielessä noi miehet. :) En tosiaankaan tiedä lähtiskö tuo oma, mutta eipä hänkään täältä juuri ketään tunne saatika että kavereillaan olis lapsia. Niin ei kai ihan pois suljettua.
 
lokavauva:Heartred: En usko, että kenelläkään on mitään sitä vastaan, että tulet mukaan! :)
 
Kiva, minä avasin vastaavanlaisen keskustelun omassa laskettuaika ryhmässäni, mutta sinne ei ole tullut ilmoittautuneita, joten hyökkäsin tänne:)
 
Toki mukaan pääsee, vaikka la olisikin lokakuussa. :happy119

Epäilen, että oma mieheni ei varmaankaan lähde mukaan. Olisiko mukavampi, että tavattaisiin ensin ihan tyttöjen kesken ja katsotaan sitten, että josko miehet lähtisivät mukaan seuraavalla kerralla? Voi olla, että ehkä heillä olisi ensin hiukan ulkopuolinen olo jutuistamme.

Parempi olisi varmaankin sitten sopia se tapaaminen pikaisesti, kun osallistujia on ainakin jo muutama...ettei vaan jää ajatuksen tasolle. Onko liian pikaista, jos sovitaan ensi viikon tiistai 18.6.? Sopiva paikka olisi varmaankin jokin kiva kahvila keskustassa tai jossakin sen läheisyydessä. Olisiko hyvä aika esim. klo 18?
Muitakin ajankohtia saa ehdottaa! Itse ainakin pääsen arkena paikalle hyvin klo 16 jälkeen.
 
käy minulle :) ja myös aiemmin käy, pääsen kaikkein helpoiten suoraan töistä keskustaan eli neljän viiden aikaan, mutta klo kuusikin käy.
 
Tännekin sopii tuo ajankohta hyvin. Ensi viikon tiistaille ei ole muuta ohjelmaa varattuna, niin ei ajallakaan ole niin väliä. :)
 
Takaisin
Top