Tammivauvansa menettäneille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten tulitikku teidän Rooman reissu meni?

Täällä kaikki ihan ok. Oireita ei kauheasti ole, mutten nyt halua panikoida,kun kerran jo kävin ultrassa. Np-ultra sit parin viikon päästä.

hei tytöt,

täällä minäkin taas uskaltaudun kirjoittamaan kuulumisia. Plussasin eilen, ja nyt olen 4+4 viikolla. Tää on aivan kauhea tunne, en osaa tuntea yhtään onnea ja riemua, kun pelko valtaa mielen. Onkohan tää ihan normaalia? :) Yritän vain hokea itselleni että meidän kohdalla neljäs kerta toden sanoo. Haluaisin juosta pois töistä ja paeta pariksi kuukaudeksi pois tästä arjesta ja saada vastauksia nopeasti. Tekisin mitä vaan että tämä vauva jaksaisi kehittyä loppuun asti.

Kiitos teille että olette pitäneet tämän keskustelun hengissä, tuntuu hyvältä lukea teidän kuulumisia. Onnea matkaan kaikille odottajille (lasta/raskautta)!

Olen muuten itsekkin tuleva yrittäjä. Nyt olen käynnistellyt perustyön ohella omia kuvioita, joten kiva kuulla teidän yrittäjäplääneistä. Mitenhän tän vauvailun ja yrittäjyyden saa sumplittua yhteen, vielä on monta kysymystä avoinna..?

Onnea Anka! Toivotaan että nyt kaikki sujuu hyvin![:)]
Papu: Mulla kans tosi vähän oireita, välillä saan itseni kauhun valtaan varsinkin kun erehtyy täällä netissä lukemaan kaikkea. Ainoat oireet taitaa olla jatkuvat pissahädät [:D] (yölläkin pari kertaa) ja selkää juilii (kuvittelen sen johtuvan kohdun kasvusta yms...) tissit lähestulkoon normaalit (omasta mielestä,mies eri mieltä) Niin että menis nyt vaan se kaks viikkoo ni nähtäis nää meiän pikku masuasukit heilumassa. Yritän kans itteeni rauhotella, kun ei kerta mitään vuotojakaan ole. Moni voisi olla kateellinen näin hyvästä olotilasta[;)] Tänään sikapiikille. Saas nähdä nouseeko kuume. Sukulaiseni varoitteli että heillä sairaalassa oli melkein kaikille tullut piikistä jotain oireita. Pidän peukkuja Tsuba sulle!!! Ja mukavaa jos näistä meiän höpinöistä on ollut apua jollekin, mua ainakin helpotti kirjoitella tänne silloin kun se km tapahtui. Huomasi ettei ole yksin. Tulen kertomaan kuinka rokotuksen kans meni,nousiko kuume tms... Moikka!

Anka, onnea paljon ja eiköhän kaikki nyt mene hyvin, toivon kovasti näin. Joo ja yrittäjyydestä tässä sivussa...onhan sitä ennenvanhaankin yrittäjät lapsia hankkineet [;)] Kyllä me pärjätään! Jos kerran on yrittäjä aineksia, niin mennään samalla draivilla vauvankin kanssa [:D]

Valkosipuli Minäkin kävin tänään sika rokotteessa, ei vielä ainakaan mitään oireita. Kuulemma käsi tulee tosi kipeäksi 2-4päiväksi, saa nähdä kuinka käy. Heh, mulle laitettiin vielä toiseen käteen tavis influ rokote...että näin mulla [:)]

Iski muuten vasta sen jälkeen paniikki, että voiko ton tavis influ rokotteen ottaa raskauden aikana, jos vaikka nyt olisikin niin onnellisesti, että nyt olisin raskaana? Menkat ei vielä alkanut, eikä mitään oireita ole ilmennyt että ees alkais...voisinhan mä testata jo tänään, mutta ei millään vielä halua jos onkin nega...nyt venytän sen hetken vielä eteenpäin ja elän piinassa [:)]

No voi hitsin pimpula [:D], mitä mä nyt tekisin ton lilypien kanssa, nyt se näyttää kiertopäivää 1 ja mulla on 29, eli jos ootan vielä hetken ja sitten korjaan sen kun tiedän olenko raskaana.
Jep näin teen [;)]

anka, ihan mielettömästi onnea ja toivotaan et kaikki sujuu hyvin!

meijän Rooman reissu meni loistavasti. onhan se ihan pirun hieno kaupunki ja siellä on ihan halvatusti nähtävää. jos jotain huonoa niin ei oikein ollut shoppailukaupunki! ilmat oli ihanat, reilusti päälle 20 astetta joka päivä ja aurinko paistoi! käveltiin ihan sikana joka päivä ja mentiin aikasin nukkumaan kun oltiin niin poikki!

mulla olis pe neuvola ja otan sen rokotteen silloin. onko teille tullut mitään sivuvaikutuksiä siitä?

Mä sain sikarokotteen viime viikolla. Käsi oli aivan tajuttaman kipeä ja toimintakyvytön 5 päivää, mutta muita sivuoireita ei tullut. Kai se on pieni vaiva jos vain influenssalta välttyy. Saa kuulemma ottaa myös kausi-influenssarokotteen vaikka on raskaana. Itse kieltäydyin siitä, ehkä jääräpäisyyttäni ;)

Totta on, että yrittäjä-äitejä on ollut kautta aikojen, mutta kyllä se varmasti aikamoisia järjestelyjä ajoittain vaatii. Meitäkin on nyt 2 yrittäjää perheen sisällä, joten hyvä tukeverkko on varmasti tarpeen olla lasta varten. Jos kaikki pyörähtää toivotusti käyntiin niin saan tulevaisuudessa nauttia pitkistä lomista, joten se taas on lapsen etu.

Nyt aamukaffelle, kun vielä voin juoda. Paha olo ei ole vielä alkanut, mutta jotkut hajut hieman etovat. Ihanaa lumen valaisemaa päivää!

Moikka taasen,

ja niin siinä kävi täti astui taas kuvioihin tänä aamuna Taas ollaan alkutilanteessa...no katsotaan. Juuri illalla juttelimme isännän kanssa ja tultiin siihen tulokseen ettei kauaa enää yritetä, onhan meillä kaksi ihanaa lasta [;)] Katsotaan vielä muutaman kuukauden ja sitten ?

Mulle ei tullut siitä sika-rokotteesta mitään muuta kuin tänään on viluttanut ja hieman käsi kipeä, ei voi nostaa ylös kunnolla, mutta aika pientä kuitenkin.

Huomenna on se suuri hetki jolloin kirjoitan sopimukset klo 11 ja sitten maanantaina aloitan työt [:)]

Toisaaltaan olen nyt muuten niin onnellinen kaikista muista asioista etten jää murehtimaan näitä asioita.

Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa olotilastanne

Tervepä terve!
Kiva lukea teidän kuulumisia.. Itsellä ei ole plussa uutisia ainakaan vielä..
Mielenkiintoinen tilanne ku tuli edellisen miehen kanssa ero 3kk sitten.. Uus mieski on jo kuviois lasta ei yritetä mutta eipä ole ehkäsyäkää käytössä.. Oli jonkin aikaa mut meni puolin ja toisin hermot ehkäsy renkaasee.. Saas nyt nähdä että lähteekö uusi elämä jossain vaiheessa alkuun. [:D] Vähän tässä kyllä toiveilee että tulis uudestaa raskaaks, nyt kun on ihana mieskin. [:)]
Ja onnea kaikille jotka ovat taskautuneet.[:D]

Kiva kuulla tulitikku, että teidän reissu oli onnistunut!

Anka: Paljon onnea plussasta! Tuo tunne varmaan elää pitkään, ainakaan mulla ei vielä ole helpottanut. Mutta kun viikot vain etenee, niin toivotaan et olo helpottuisi! Mutta et ole tunteen kanssa yksin.

Tsuba: Kurja juttu täti punaisesta. Mutta kauhean paljon tsemppiä ja onnea yrittäjyydelle! Toivotaan, että onnistuu hienosti! :)

Mä otin viikko sitten perjantaina sikarokotteen. käsi tuli tosi kipeäksi ja maha kans möyri, muttei sit muuta. Ehkä seuraavana päivänä saattoi olla vähän veto pois, mutta töissä heiluin kuitenkin ihan hyvin.

Täällä kaikki kai ihan ok. Rinnat välillä enemmän arat, välillä taas ei. Kiukkua tulee herkästi ja olen huomannut, että mun seksihalut on kadonneet jonnekin!! en tiedä minne ja miksi..Outoa, kun yleensä olen ihan herkästi mukana touhuissa. Höh.

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!

moikka mirkut!

mä otin kans tänään ton possurokotteen tänään. käsi tuli vähän kipeeks mut ei ainakaan vielä mitään muuta. ja yks asiakas, joka on kätilö sanoi että ne oireet jotka tulee ni tulee 5 tunnin sisällä rokotteen ottamisesta. toivon siis et tää jäiski vaan tähän käsi kipuun.

tänään oli myös neuvola. ei mitään mullistavaa mut kiva täti oli!parin viikon sisällä pitäs tulla kutsu ultraan.

mulla on aika hyvä olo, siis tän raskauden suhteen. en hirveesti mieti keskenmenoa vaan yritän nauttia tästä. tietenkin odotan sitä ultraa ja et tää eka kolmannes olis ohi. sit voi vasta relata kunnolla.

paha olo on pysynyt kurissa kun pistän suuhuni kerran tunnissa jotain. porkkanaa, hedelmiä, ruisleipää. ei tarvii hirveesti syödä, kuhan jotain saa suuhunsa. kannattee kokeilla.

Tsuba, tsemppiä ekaan työpäivään!!

Piti tulla siitä rokotteesta kommentoimaan pikasesti. Mullakin tuli käsi kipeeks,kesti seuraavaan päivään ja sit ei tullut muuta. Tsuballe pahoittelut tädistä! Onnea yrittäjyyteen! Mulla edelleen vähillä oireilla mennään, mutta jotenkin nyt alkaa ehkä vähän uskomaan että tämä voisi onnistua kun yhdestoista viikko pärähti jo käyntiin.

mie otin kans sen rokotteen ja käsi oli sen illan todella kipeä ja seuraavana päivänä myös mutta sitten helpotti. Ei mitään ihoärsytystä tai mitään.

heippa tytöt!

millaset olot teillä?
mä meinaan kuolla tähän väsymykseen ja kaiken lisäksi nukkumatti on jossain lomalla. väsyttää ihan loputtomasti mut uni ei tule. mulla on noita univaikeuksia ollut aikasemmin enkä oikein taas jaksaisi niitä. se on niin raastavaa.

mä odottelen kutsua ultraan, toivottavasti tulis kohta. ehkä tää stressi sit helpottais ku sais ihan rauhassa olla raskaana.

voimia teille!

Moikka!
Mulla on ihan hyvä olo. Kahvista saattaa tulla välillä huonoa oloa, mutta olen sitäkin kohtuudella pystynyt taas juomaan. Väsymys tuntuu väistyneen. Tissit ajoittain arat,kai ne nyt sit alkaa kasvaa. Ens viikon perjantaina olis se np-ultra. Olen saanut rauhoiteltua itseni enkä pelkää keskenmenoa enää niin hysteerisesti. Sovin jo kaverini kanssa että ostan heiltä vaunut sitten keväämmällä kun eivät niitä itse enää tarvitse. Ihanaa saada lähes uudet hienot Emmaljungat, poikia olenkin kuskannut kaikenmaailman hökötyksillä,joten nyt päätin että vikalla kertaa saan sellaiset kuin haluan [:D] Töissä muutamat jo tietää, olen kertonut koska joudun paljon nostelemaan asioita joten parempi että tietävät. Tulis nyt jo se ens perjantai niin vois kertoa lapsillekin sen jälkeen kun näkee että vaavi on ok ja jos sais ton miehenkin innostumaan tästä odotuksesta enemmän kun saa kuvat pikkuisesta. Tuntuu jotenkin et oon ihan yksin tän homman kanssa, sama käynyt kahden aikaisemmankin kanssa. Sitten vasta kun raskaus on edennyt pidemmälle niin mies tuntuu hoksaavan että jotain oikeasti tapahtuu. On kyllä loistava isä lapsilleen, mutta kai tätä on vaikea uskoa todeksi kun mitään ei näy ja eukko on tullut ihan umpihulluksi[;)]

Moi tytöt!

Täällä kaikki ihan jees. Väsymystä kans ja joidenkin hajujen etomista. Rinnat ehkä vähän arat, ei kauheasti.
Mulla ens ti aamusta ultra. Toisaalta jännittää, toisaalta ei. Nyt kuitenkin oireita on, kun viimeksi ne loppui joskus 9-10 viikoilla kokonaan. Et aika luottavaisin mielin olen.
Töissä jouduin viikonloppuna sanomaan, tuli pakottava tilanne.. Olen tosin vaihtamassa uuteen paikkaan nyt ensi viikolla, määräaikaiseksi. Mutta sinne en ole vielä sanonut mitään..! Odotan sen ultran ensin pois alta.

Tsemppiä kaikille!

Huomenta tytöt,

täälläkin heikotusta ja etomista pukkaa, vaikka olen vasta näin alkumetreillä, huomenna käynnistyy seitsemäs raskausviikko. Olen ihan käsittämättömän väsynyt, otin eilen töissäkin pienen välikuoleman ja nukuin puolituntia nojatuolissa. Onneksi on oma työhuone, nyt sen todellinen etu paljastui ;)  Kotonakin tipahtelen sohvalle ja siltikin pitkät yöunet maittavat. Yritän pitää tätä nyt hyvänä merkkinä että uuden luominen vaatii näin mahottomasti energiaa.

Aivan ihanaa että osa teistä näkee jo oman pienokaisen ultrassa. Onnea teille ja nyt niitä jarrusukkia kaikille, että meidän mini-ihmiset jaksaisivat kasvaa kohduissamme!

Vaikka olen ihan kauhusta kankea tässä tilanteessa niin on tämä vaan aivan ihanaa aikaa. Kyllä haaveistakin saa niin paljon voimaa ja positiivista mieltä:)

Moi naiset!

Nyt sit peukut ja varpaat pystyyn, sillä meillä on huomenna aamupäivästä np-ultra. Hui, että mua pelottaa.
Viimeksi oli niin kauhea käynti, kun täti totesi, että kehitys loppunut 7+5 kohdalle. Silloinkaan ei ollut
mitään oireita keskenmenosta, niinkuin ei oikein nytkään. Olo ihan samanlainen ollut viikkotolkulla..!
Kirjoittelen huomenna miten kävi.

Moi tytöt!

Eli ultrassa kaikki meni hienosti! ISO HUOKAUS! :) Hienosti kaveri siellä liikkui, sydän sykki hyvin. Downin riski oli ihan mitätön. Tosin odotettiin yli 30 minuuttia yli meidän ajan, et päästiin sisään. Että meni minuutit hitaasti!
Mutta lopputulos oli mitä mainioin. Nyt pitää alkaa nauttimaan tästä ja lopettaa jatkuva murehtiminen.

Miten muilla voinnit?

Takaisin