TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikaiset kuulumiset;

Tänään kotiuduttu pienen pojan kanssa[:)] Eli rakas poikamme syntyi 9.1. klo. 21:05.
Mitat 3550g, 50,50cm.

Ja suuret onnittelut kaikille syntyneille ja heidän perheilleen. (täytyy tulla lukemaan myöhemin etidän juttuja) [:)]
[:)][:)]

Hei kaikki ihanat tammikuun mammat =)!

En olekaan tänne kirjoitellut sitten raskauden toteamisen, mutta olen kyllä käynyt usein kuulumisianne lukemassa. Nyt oli vain pakko alkaa näpyttelemään itsekin, sillä sen verran jänniä hetkiä tässä eletään :). Nimittäin lorottelen parhaillani lapsivesiä, vaikka LA on vasta 28.1 (esikoinen tulossa). Tämä tuli siis täysin yllättäen, sillä mua ei oo supistellu vielä oikeastaan ollenkaan koko raskauden aikana (en edes tiedä miltä ne tuntuvat!!!). Noh, nyt siis vain niitä supistuksia odottelemaan jännityksen (ja ehkä hieman pelonkin) sekaisin tuntein ja sitten suunta kohti Jorvia, iiks :)! Viimeistään siis aamulla koittaa sinne lähtö, ellei supistuksia tule tarpeeksi tiuhaan...

Oikein kovasti onnea teille kaikille pikkuisen jo saaneille sekä paljon kärsivällisyyttä, tsempiä ja hyvää vointia kaikille meille, joilla tämä "viimeinen rutistus" on vielä edessäpäin :)!

Halauksia ja voimia <3!

Mani,

Jaiks. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin.

Mulla LA 24.1 ja oon just ajatellu, että voihan sitä tulla lähtö millon hyvänsä. Yhdesti on lantiossa tuntunu kipua jonku aikaa, kun kävin muutaman kilsan kävelyn. Supistukset on tuntunu kovana mahana, mutta kaikki on ollu kivuttomia.

Tässä vähä on mielessä, että onko tämä tyyntä ennen myrskyä [:D]

Kiitos rakkaat mammat onnitteluista! Lämmitti mieltä kovasti. [:)]

Ja onnea balleriina pienestä miehestä!! Ja tsemppiä ja onnea Manille tositoimiin!!

Meillä kävi kyläilemässä molempien vanhemmat... huh! Taas tasoitellaan verenpainetta hetkinen [;)] Ei vaan, hyväähän nuo tarkoittavat, mutta ei vain jaksa oikein niiden häsäystä.  Jännittää niilläkin tämän tulevan lapsenlapsensa syntymä ja meininki on välillä sen mukaista..

Mun liikkuminen alkaa olla toooosi tuskaista, tuntuu koko ajan tosi kipeitä vihlaisuja tuolla kellarin suunnalla. Vaikeaahan se on ollut jo pitkään, mutta nyt pari päivää on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. Voi että kun tässä pääsisi jo pungertamaan vaavia ulos...

Täällä vietetään unetonta yötä [:'(]

Näin unta, että vauva puski itseään mahasta tosissaan ulos! Niinku olisi ilmapallon sisältä varpaita ja päätään esitelly [:D] Hitto sitä huvituksen määrää ku heräsin [:D]

Joka paikkaa kolottaa ja mieli on levoton. Taitaa nyt vasta alkaa lyömään tajuntaan pappamme menetys viikko sitten [:(] Saa vielä jännittää "pääseekö" hautajaisiin kun sattuvat olemaan 3 pv ennen laskettua. Niin tai näin, ihanat muistot hänestä jäi.

Tänään olisi neuvola-aika ja täti aiko ronklailla alapäätä, jos saatais vauhtia pikkusen maailman tuloon. Olo on jopa sietämätön välillä!

OTAN OSAA SURUUSI JT10!! [:(]

Minä näin unta että lapsivettä alko valumaan ja se ei vaan loppunu.. [:D] mutta herätessä huomasin että oli vaan kova pissahätä [:)]
Tuntu kyllä todelliselta. Mulla ei ole aikaisemmissakaan raskauksissa tullu lapsivesiä ennen kalvojenpuhkaisua, paitsi ensimmäisen kohdalla ehkä desi kaks ennen puhkaisua. [:D]

Nyt on yön mittaan supistellukki ihan kivasti ja heräilenki niihin. Jospa se syntyis ees ajallaan (25.1) ettei menis ainakaa kauheasti yli.

Kiitos stidi. Ihmeen rauhallisesti asian kans oon menny, mut nyt vissiin alkaa vasta tajuaan todellisuuden.

Meillä ei täällä ole mitään merkkejä edistymisestä. Jospa neuvolatäti olis sitte iltapäivällä viisaampi.

Nyt täytyy lähteä yrittämään unta uudelleen kun ei 4 tunnin unilla taho pärjätä [:-]

Vauva syntyi 11.1. aamulla. Synnytys oli pitkä ja "fyysis-tekninen jälkihuolto" 12 tuntia. Nyt voidaan hyvin, etenkin äiti ja vauveli [:D] (tämän viestin kirjoitti vauvan isukki, Freyan mies)

Onnea Freyan perheelle!!!

JT10, otan osaa suruun!!

Täällä ei edelleenkään mitään ole tapahtunut.. koskakohan???
huomenna on aika sinne polille.. 9.30 pitäs mennä labraan ja 10.30 polin puolelle..
paineet on korkeella... 143/95
ja kintut aamusta turvoksissa...

mukavaa päivää kaikille [:)]

Alkaa jo oikeesti tympimään tämä homma [:@] joka yö tuntuu et tänä yönä varmaan tulee lähtö ja sit herään aamulla ja olo ihan normi. [:@][:@] tuntuu niinku olisin ollu jo vuoden raskaana. Tai niinku en olis ees laihtunu näiden kahen raskauden välissä.

stidille voimia!!! Mä ajattelen kans joka ilta, et josko tästä tulis lähtö.. mutta ei.. yöllä herää, vattaan koskee, mutta ei mitään... blaah....

Kaikilla meillä lopuilla taitaa olla enempi tai vähempi samat fiilikset ja menojalkaa vipattaisi kovin.. :)

Täällä kans melki joka yö kutittelisi lähtö, mutta ei kuitenkaan "saada" mtn aikaiseksi [:(] Ei siinä muuten mtn, mutta olen vain NIIN HUONO odottamaan...
En koe olevani "kaikki-just-nyt-heti-mulle" -tapaus, mutta odottelu kun ei tiedä mitä-missä ja milloin alkaa tapahtumaan ÄRSYTTÄÄ [&o]

Olen aina ollut sellainen duracell-pupunen, joka on koko ajan menossa ja töissäkin sain sitten vimosimman avauksen yhteydessä työkavereilta lempinimen duracellpupu [:D] Naureskelivat vain kippurassa ku kävin 29.12 piipahtamassa ja moikkaamassa siellä.. vauhti oli kuulemma jotain todella uutta miulle :) No joo, uskon tän mahan kanssa ei paineta ympäri raflaa tuhatta ja sataa sinisenä viivana kuten ennen [:D]

Mut joo, pitäisi varmaan yrittää linnottautua sohvalle kattomaan Lostin edellinen tuotantokausi boksilta ennen kuin uusi alkaa telkkarista...
Eihän sitä tiiä josko lähtö koettaisi just jännimmässä kohdassa kun ei malttaisi millään keskeyttää [;)]

(ps. älkää kertoko tätä suunnitelmaa miun mahalle...josko toinen olisi vaikka huijattavissa [;)] )

Tsemppiä kaikille!!!!!

päivää vaan kaikille!

JT10: otan osaa. [:(]

Freyan perhe: paljon onnea!!!

Täällä ollu taas muutama kipeempi supistus yöllä, mut ei mitään muuta. vähän jo toivoin, et olis lähteny kunnolla sattuun, mut ei. katotaan onko yks tuttu sit joku ennustajaeukko, kun oli nähny sellasta unta, et synnytän lauantaina! [:D]
kohta tulee mun serkkulikka vajaan 2kk ikäisen tyttönsä kans kyläileen, jee!!!!! ja huomenna kaveri 8kk ikäisen poikansa kanssa. ja tänään illalla ehkä katsoon kavereitten kolmen viikon ikäistä tyttöä. eli vauvoja riittää!!! (kaikilla paitsi meillä vielä...) no, kai tuo tuolta tulee kun on valmis, sanoi hän hieman lannistuneena...

ja nyt syömäääään!!!!

Paljon on taas kerinny porukka turista sillä aikaa, kun viimeks tänne "kerkesin" piipahtamaan ja kirjoittelemaan. Neuvolassa oli kaikki maanantaina ok. Sokeriarvoistakaan ei sen suurempaa numeroa tehty kerran olivat suositusten alapuolella. Ens maanantaina siis seuraavan kerran tutkailemaan tilannetta.

Täällä pyykkikone pesee ensimmäistä koneellista vauvan vaatteita. Olihan se aikakin jo aloittaa se rulijanssi... [:D]. Ajattelin näin aluksi pestä vain pienimmät, koska puhtaille vaatteille on tällä hetkellä niin rajallisesti säilytystilaa, kun yläkerta on tosiaankin vielä remontin kourissa. Mikä on kyllä tässä viime päivinä mennyt hurjasti eteenpäin. Ja nytkin mun pitäis mennä maalaamaan, että se menis taas hitusen eteenpäin...

Täällä monet tuskailee supistusten kanssa ja mä kuulun Manin kaa samaan kategoriaan, että en edes rehellisesti tiedä miltä supistus tuntuu. Eiköhän se viimestään sitten synnytyksen käynnistyessä tule mullekin selville [:)]. Olo on vieläkin olosuhteisiin nähden tosi hyvä. Ainoastaan lonkat meinaa öisin puutua, kun nukkumisasennot rajoittuu kahteen (molemmilla kyljillä).

Mutta pärjäilkää mammat mahojen ja vauvojen kanssa! Tämä mamma vaihtaa remppakuteet niskaan ja rupeaa touhuamaan...

Mulleki yks mies puolinen kaveri tuumas huoltsikalla samantien ku nähtiin että synnytät perjantaina 15.1 näppärän tytön [:)] saa nähä meneekö päivä ja sukupuoli oikein [;)] vai mennäänkö kahtasataa ohi perjantain ja tehään poika sit kaks viikkoa yliajan [:D]

Se on kyl semmonen ukkeli ettei olis ihme vaikka osaiski ennustaa. Se muistaa kaikkien tuttujensa syntymäpäivät (siis niiden joilta on kysyny) ja taitaa se muistaa nimipäivätki. Ja se muistaa monta vuotta taaksepäin että mitä minäki päivänä on tapahtunu. Muistaa viikonpäivänki ku kysyy vaikka et millon oltiin esim jossai kelkkailemassa ni se sanoo suoriltaan vaan että maaliskuun joku päivä, se oli tiistai [;)] 

Sormet ja varpaat ristiin että menis ees lähelle oikein. Mies ja sen veli odottaa kovasti josko jo poika tulis ku olis niin kova hinku ostaa pikku mönkijää, kelkkaa, rossipyörää, mopoa jne jne.. aikovat ostaa tytöille jos ei poikaa tuu [:D]

Onnittelut nyytin viereensä saaneille!

Pikaset kuulumiset:

Taas osastolla, aloittavat 12h virtsankeräilyn. Tää touhu on jotain ihan järkyttävää PHKS! Lisää ja lisää tutkimuksia, vaikka voisvat jo käynnistää!! On kohta kunnon tatti otassa [:@] Huomenna ip:llä selviää, että miten jatketaan eteenpäin, käynnistää vaiko ei... Kohdunsuu pehmeä, mutta kanavaa jäljellä vähän..

Takaisin