TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ihania uutisia mintolta![:)]
freya: pidän täällä peukkuja sulle! ja muillekin jotka mahdollisesti ovat pukertamassa.
kaylies: paljon onnea!!!!! sua oon jännänny ehkä kaikista eniten, kun sama la. [:D] katotaan kauan mä joudun viä ootteleen...
enaj:mä oon ainakin huomannu että on TYLSÄÄ. mitään ei jaksais tehdä, mut ei jaksais olla paikallaanka. kaikki on valmiina ja mitään isoa ei viitti aloittaa. hmph.
hiawatha: täällä ilmoittautuu toinen herkuttelija! eli kun on tylsää, niin mä syön. ja mieluiten vielä jotain makeeta. tänään saldona vähän suklaatia, lettuja hillon ja suklaakastikkeen kanssa ja jäätelö... pitäis ehkä vähän rajoittaa, mutta kun ei oo tekemistä ja ne on niin hyviä!!! mä oon tosin aina ollu kauhee herkkuperse, aina maistuu kaikki makea. mutta myös suolaiset kyllä tipahtaa aina helposti. ehkä mä vaan tykkään ruuasta. [;)] no, itepä sitä sit kiroon, ku kiloja tulee lisää, eikä lähe pois helposti.[8|] oma moka.

no, eipä tässä varmaan muuta, ku öitä kaikille ja otetaan iisisti! [:)]

Tässä meidän pikkumies 1vrk:n iässä, isi sitä tuossa pullosta syöttelee! Annetaan nyt alkuun vähän lisämaitoa kun on pojalla verensokerit alhaalla, jospa ne siitä pian tasaantuisi. On tämä ihanaa aikaa kyllä, ei voi muuta sanoa! Tsemppiä ja kärsivällisyyttä niille kenellä on vielä synnytys edessä. Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa!! ...ja kaiken lisäksi ponnistukset palkitaan maailman parhaimmalla palkinnolla. [:)]

Oliver 1 vrk

Oi joi, voi voi! [:o]

Vessassa saa juosta monta kertaa päivän aikana. Kaippa tää jotain suolentyhjennystä on [8|] Maha on kipeä ja varsinkaan vasemmalla kylellä ei pysty olemaan ku tuntuu että maha repiää. Oottelen tässä neuvolan avautumista (ja itseni [:D] ) josko ne osais jotain sanoa. Sattuu!

Onnea hirmusesti kaikille vauvallisille <3

Kyllä sä voisit Elegia tänään jo tulla synnyttämään, tänään vissiin kotiutuu muutamia mammoja ja tulee lisää tilaa tänne yläkertaan! Hyvässä lykyssä saan pikkuherra O:n tänään vierihoitoon, ja ehkä päästään jopa ihan oikeaan huoneeseen!? Ja toivon mukaan pian kotiinkin! Ai niin, kävin äsken hiippailemassa tuolla polin puolella (kävin hakemassa ulkovaatteet naulakosta jotka sinne unohdin!) ja kovin näytti tyhjältä synnytyssaleissa, että sinne vaan... [;)]

Kayliesia en ole muistanut vielä onnitellakaan, kovasti paljon onnea sinne ylä-savoon pikkuprinsessalle! Ja sydäntälämmittävää kuulla nuo Minton hyvät uutiset... [:)] Freyallakin on varmaan jo tyttö sylissä???

Ihana kuulla Minton hyviä uutisia!! :) Miä olen täällä jännittänyt teidän puolesta ja useammankin toiveen ylemmäs lähettänyt teidän pikkuisen puolesta (toivottavasti et pahastu, en tiedä miten suhtaudut sellaiseen [:)]).

Onko muilla suurta tuskaa suolaisen (tai ihan suoranaisen suolan) perään??!

En ikinä suuremmin ole suolaa ruokaani laittanut (maustan ennempään ihan puhtaalla pippurilla yms mausteilla) tai aktiivisesti sen määriä ruokatarvikkeissa vahtinut, mutta täysin perso sipseille yms herkuille olen ollut. Nyt julmetun turvotuksen myötä kun kaikki suolaiset herkut on pannassa.. miusta tuntuu et voisin mennä suolapurkille melki ruokalusikan kanssa salaa yöllä herkuttelemaan [:)]. Outoa.. Juon paljon vettä, ennen raskauttakin join paljon vettä vuorokaudessa (koko ajan vesipullo vieressä ja sitä myöden täyttämässä sitä), nyt siis vielä enemmän, joten ei se kaikki turvotus voi olla siittä johtuvaa.. (tätä epäili neuvolantätini..) Makeidenkin perään olen pienen ikäni ollut, mutta nyt tuntuu et makeat herkut tulee korvista ulos ja elimistö vaatii suolaista..

Ehkä tämä tästä.. toivottavasti...

Tsemppiä kaikille loppumetreille :)

Tosi ihana kuva lauranen, pikku oliver on oikea söpöläinen..

Täällä ei tapahdu sitten yhtään mitään, kävelin neuvolaan, (pakkanen on lauhtunut, niin kykenin), lääkäri kattos tuon kohdun suun tilanteen... Eikä yhtään mitään ollu tapahtunut.. eli se äijä ronkkis kovakouraisesti ihan turhaan [:@]  no, tänäänkin sit ronkittiin ja pyöriteltiin tuolla ja katotaan mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään..
Kävin sit kaupassa samalla ja kyl tuli kyynel silmään, ku piti kävellä takas kotia.. Sattus tuonne selkään oikein kunnolla... mut eipä supistellu, ainakaan kovaa.. PÖH

Haukkulaiset pyörii kintuissa koko ajan, ei ne päästä mua silmistään hetkeksikään.. [:)] Ransulainen on ehkä pahempi kuin Kiira.

Mulla on tää vauva masussa myös juhannukseen, joten Elegia, olemme samassa liigassa.. [:D] Ellet sä nyt pykellä sitä ulos ku käyt siäl polilla [:)]

Jaahas, nyt sit viikon yli lasketun ajan[:@] ja yksi turha neuvola käynti takana.
Taitaa tämä lapsi syntyä juhannuksena, jos sillonkaan.
Kyl syö hermoja, en tiiä kauanko tuo jaksaa ukkokaan mua kattella ku vuoronperään vittuilen ja itken. Sanoo että yritttää ymmärtää, mut vaikeetahan se on.
Keskiviikkona seuraava neuvola ja sit torstaina sais jo soitelle Jorviin ekaa yliaikakontrollia kun raja (41+5) tulee täytteen lauantaina. Et jos pääsis jo perjantaina.  Jos siis laps ei tule aikaisemmin...epäilen[&o].

Kaikki olisi jo valmista, mutta miksi mitään ei tapahdu?

Ette oo ainuita kellä ei tapahu mitään [;)] tänään tasan 38+0 ja hirvittää kyllä jos menee ajalleen tai yliki ni iso vauva tulee. Neiti 1,5v paino syntyessään 3810g ja synty viikoilla 41+0 ja jos vaan poika sattuu nyt tulemaan (siis mehän emme tiedä kumpi tulee) nii yli 4 kilon menee jos yliaikanen. Neuvolaan meno olis 12.30 ja jos sit vääntys kotiin ja laittas vihdoinki vauvalle vaatteet laatikoihin järjestykseen ja kattelis hoitopöydänki kondikseen. Niin ja pinnasänkyki pitäs varmaan laittaa jo. [:D] Eli siis toisin sanoen mulla ei ole mitää muuta valmiina ku kotiinlähtövaatteet [:D][:D] no onneksi edellisestä vauvailusta niin vähän aikaa ni kaikki aikalailla kädenulottuvilla [:)] 

Meillä alkaa kans ukkeli jo hermostumaan ku oon niin tuittupäinen [:D] Eilen otettiin aamulla ihan kunnolla yhteen ku oli vähän huonosti nukuttu yö takana. Viikkoon en nukkunu ku max 3 tuntia yössä ni alko olee jo pinna kireellä ja se sattu juomaan kahvia jotenki ärsyttävästi [:D][:D] No viime yönä nukuinki sitten todella hyvin 8tuntia [:D] katkonaisesti kylläkin mutta pääasiassa nukuin [:)]

ALKUPERÄINEN: Piude

Taitaa tämä lapsi syntyä juhannuksena, jos sillonkaan.

Kaikki olisi jo valmista, mutta miksi mitään ei tapahdu?

Juuri eilen oltiin ukon vanhemmilla käymässä ja olin taas niin perseeseen ammuttu karhu, vaikka oikeeta aikaa oliskin jäljellä päälle viikko. Silti oon niin huonolla tuulella kokoajan ja mökötin sitten siellä sohvalla yksin niin sen mutsi tuli naureskelee siihen et kyllä se ulos tulee, ei ne suutariks oo jääny. Rupes vituttaa kahta kauheemmin. Musta tuntuu et mä liityn tähän juhannus -liigaan. Ei oo mitään tapahtunu. Ei oo harkkasuppareita enää hirveesti, ks:a jäljellä 2,5cm/ sormelle auki. Ei yhtään mitään tuntemuksia tai kipuja paitsi vihlonta häpyluussa. [:@]

Plus että tää prinssi ei tuu olemaan mikään hirveen pieni, oli 36+5 painoarvio jo 3030g eli laskettuna aikana sellanen +-4000g. Jos menee reilusti yli 4000g niin ei välttämättä mahdu tulemaan. SEKIN VIELÄ.

Mahtavaa Elegia! Nyt pääset siis tositoimiin, vihdoinkin! Noin ne vaan tilanteet muuttuu. [:)]

Täälläkin oli sitten todella mielenkiintoinen yö. Viime yö oli siis "rankin" kaikista, tähän mennessä. Nyt sen lisäksi, että supisteli koko yön aamu kymppiin asti, niin yhden jälkeen yöllä SUPISTELI SÄÄNNÖLLISESTI n. 10 min välein. Ja mieskin alkoi jo oleen aika totista poikaa... [:)] Suppareitten lisäksi selkä- ja alavatsapoltto oli läsnä aamuun asti. Nyt olin jo ihan hilkulla, etten soittanut synnärille, mut sit kun odottelin ja seurailin tilannetta, niin supistusväli alkoi vähän pidentyä ja muuttua epäsäännölliseksi.

Totesin kyllä aamusta miehelle, että jos ensi yönä tai koska tahansa on vastaavaa oloa, niin soitan synnärille. Huomenna aamulla olisi onneksi neuvola, mutta lisäksi olisi niin kiva tietää, että miltä tuolla alapäässä nyt vaikuttaa... [8|]

Kuulostellaan tässä nyt oloa... [:)]

Noniin, Elegia sit tosiaan pääsi pois juhannuskerhosta!!!! Tsemppiä sinne![:)]

Mulla on tuon aamuisen kävelylenkin ja alapää runnonnan jälkeen tosi tukalat oltavat.. Sattuu selkää ja alavattaa iha mielettömästi.. Mutta, eihän ne mitään suppareita ole... [:@]

Neuvola reissu takana [:D]

Paino 68,3kg ( 700g ni sit on 20kg tullu lisää taas) ei ollu noussu viikossa yhtään paino :)
Hb   111
Verenpaine  112/78
pissa puhdas
ja muutenki kaikki ok

Katottiin ultralla terkan kans [:D] Ei ollu vielä kiinnittyny. Kohdunsuun tilanne: Sentin auki, IHAN pehmeä, kanavaa 1cm jäljellä. Sano vaan sisätutkimuksen jälkeen että menet sitten ambulanssilla sinne rovaniemeen etkä omalla autolla [:D] niinku viimeks [:D][:D][:D]

Vitsi mä alan olee jo aika paksu. En oo ku 157cm pitkä ni semmonen 70kg on jo liikaa meikäläisen nivelille [:D] Onneksi palaudun muutamassa kuukaudessa.. tai no toivottavasti tälläkin kertaa [8D]

Onnea matkaan ELEGIA!!!!!!

Tervepä taas!
Neuvolassa käyty... Ihana terkkari soitti verenpaineista äippäpolille ja huomenna sitten olis käynti siellä. Paineet on lääkityksestä huolimatta koholla [:o] Muuten kaikki hyvin. Terkkari epäili, että vauva ei ole ihan vielä alas kiinnittynyt. Hyvillä mielin olen siitä, että huomenna on äitiyspoli, niin taas katsovat, että pienellä on kaikki hyvin! [:)]
Muutoin olo ei ole sellainen, että tässä lähtöä tehtäisiin, supistukset pieniä nipistyksiä, jos niitäkään... [:-]
Taidan siis minäkin liittyä tohon juhannusliigaan... [&:]
Ihania pieniä tulee tasasin välein maailmaan, ihanaa [:D] Onnea vaan taasen vauvautuneille ja tsemppiä muille "juhannusliigalaisille". Uskokaa pois, kyllä mekin päästään vielä ponnistamaan!!![:)]

Vieläkö tilaa Juhannusmammoissa? voisin myös liittyä teihin [:)] 2 päivää laskettuun aikaan, eikä oikeen mitään tapahdu.. toissa yönä nappaili selänpuolelta mutta nekin menivät hetkessä ohi.. kohdunsuu on ollu 2viikkoa 2 sormelle auki ja kaulaa 0.5cm jäljellä,eikä siltikään mitään tapahdu..liikkuminen sattuu ja oon koko ajan ihan väsynyt. tällä viikolla varmaankin käynnistetään ( oli ainaki puhetta sairaalassa viimeksi), paino arvio ku on jo neljän kilon tietämissä..kaikki testit näyttivät neuvolassa tänään hyviltä.
Onnea kaikille jo jakautuneille..ahkerasti olen käyny lukemassa ja toivonut itsekkin olevani jo edes vähän lähempänä sairaalaan menoa..Ihanaa että kaikilla mennyt niin hyvin ja niin kovin onnellisilta vaikutatte!
t. Puhkuen ja puhisten kohti maalia [:D]

Lauranen ihana myssy pikkuisella! :)
Meillä on samanlainen. ?

Kummallista että teillä on juotettu pullosta lisämaito.
Meilläkin hemmo sai lisämaitoa ekoina päivinä ko oli niin pieni ja maito ei ollut vielä noussut tisseihin.. mutta meillä se hörpytettiin ettei opi väärää imutekniikkaa pullosta... Kummallista, kaipa se on polikohtaista..
Ite pidän sitä hörpötystä hyvänä juttuna ja tosi sulosta se oli ko meijän iso mies juotti pikkumiestä mukista...

Oi voi raukkoja pikkusia.. Voi ei ihan vedet tuli simmuihin..
Miten voi tollasia hoitovirheitä sattua!!

Heippa!

Onnea vielä täälläkin kaikille vauvelin saaneille!

Kamala tuo Jorvissa sattunut tapaus! Tuli mieleen epäily, että onko kyseinen hoitaja olisi katkera lapsen saaneille. Nykyyän kun on kaikenmaailman valetohtoreitakin..

Kuulumisia: Ravattu PHKS:n ja kodin välillä! Verenpaine koholla, lääkkeet ei tehoa. Oma vointi huono, vauva voi onneksi hyvin. Albetolia jo 600mg päivässä, ja aiheuttaa mulle aika-ajoin hengenahdistusta pääosin silloin kun pitkällään. Nyt tosin tullut enemmän oire esille, kun päivät menee lepäillessä. Lievä raskausmyrkytys kuitenkin diagnosoitu ja mietityttää vaan, ettei nyt ota suurta harppausta eteenpäin ja sitten joudukkin jo leikkauspöydälle hätäsektioon. Ja lääkärit käskevät olla levossa, mutta milläs sitten auttaa synnytystä käynnistymään?  Tosi ristiriitaista mun mielestä. Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok paitsi TH:n mielestä toi PHKS:n toiminta.., keskiviikkona taas PHKS:ään, yritän saada ylilääkärin puhelimitse kiinni huomenna, jotta sais jotakin tapahtumaan tässä tilanteessa, ennemmin käynnistäisvät hyvissä ajoin ku sit hätäkädessä enää sektio ratkaisuna! Ylilääkäri viimeksi kotiutti mut osastolta kun olin tarkkailussa, ja viimekädessähän se vastaa toiminnasta.  PHKS:ssä on yritetty tarjota mulle kaikenmaailman kipulääkkeitä voinnin kohentamiseksi, mutta enpä suostu niitä syömään, kun ne ei ole täysin turvallisia vauvalle, ennemmin kärsin itse sitten..

Sorry valitukset mammat! mutta jotenkin mua ahdistaa ihan hitosti tää tilanne, koska miten muutenkaan tää lähtee tästä helpottamaan kuin synnyttämällä Tiitiäinen<3. Sitten vielä isäntä jäi työttömäksi, tavallaan hyvä ja tavallaan huono asia. Haastatteluissa on käynyt useassa paikassa, pidetään joukolla peukkuja ja varpaita pystyssä että onnistuisi jokin työpaikka kohdalleen! Mutta tuki ja seura PHKS-käynneillä ja kotona on ollut nyt tarpeen!

Mulla on tullut kyyneleet silmiin kun oon lukenut teidän tarinoita ja varsinkin hyviä, ihania uutisia "kovia" kokeneiden osalta!

Kirjoittelen kunhan jaksan taasen, lueskelen useat kerrat päivässä.

Takaisin