TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ihana sylittely- ja syöttötuokio takana pikku prinssin kanssa, on sitä tuhinaa aika mahtavaa kuunnella... oltiin molemmat isin kanssa ihan haltioissaan! Oliver (joka on kaksoiskansalaisuuden saavan pojan tuleva nimi [:)]) on vielä tämän päivän lastenosastolla, tarkkailevat verensokeria ja verenpaineita jotka molemmat on pojalla pikkusen alle raja-arvojen. Ehkä saan pojan jo illaksi viekkuun tai sitten huomenna aamupäivällä, ellei nyt muutoksia huonompaan enää tapahdu. Vähän kyllä kauhistuttaa että miten sitä itse vauvan kanssa pärjää, mutta kaippa se luonto opettaa...! Vaipat sentään osattiin (isin kans yhteistyössä) vaihtaa ja pukea vaatteet... [:D]

p.s. Ihania kuvia Pikku-Nuutista ja mahtava nimi pojalla!

Voi minto, ihana pieni poika! <3 ja Onnea Lauranen82, ihanaa että siellä on saatu pieni ihme maailmaan.[:)]

Tääl on koitokset yhä vain edessäpäin, minen jaksa.[&:] Kaikki konstit alkaa olla käytetty vaan kun ei, ilmeisesti isäänsä tullut pieni itsepäisyys ei vain vielä tahdo.[:D]

Onnea uusille äideille! [:)]

Laskettu aika olisi sitten tänään, mutta eipä oo mitään merkkejä mistään. Ei millään jaksaisi odottaa ja onkin ollut ihana lueskella muiden kokemuksista. Tahtoo pian myös oman vaavin ottaa syliin!
Kolme viikkoa sitten mietin mahdanko mitenkään pystyä pitämään lasta tammikuulle asti, kun yöt oli niin tuskaisia. Nyt sitten jo epäilyttää, että mahtaako mennä kovinkin pitkälle kun ei supistuksia juuri lainkaan. Saunomisella tai seksilläkään ei tunnu olevan vaikutuksia...
Kauhistuneena luen noita kokemuksia, ettei vauvan liikkeitä meinaa tuntea. Toivotaan nyt että kaikilla odotukset ja synnytykset etenisi hyvin, vaikkakin joutuisi vähän odottelemaankin. Kiitos myös synnytyskokemusten jakamisesta, täältä tullaan perässä hitaasti mutta varmasti.

Pieni Prinsessan alku syntyi 9.1 klo 21.03. Painoa neidillä on 3690g, päänympärys 35cm.

Kuha pääsen kotiin niin kerron tarkemmin ja luen sitten täältä jutut...

Istuminen helvetin tuskallista ku joutuvat leikkaamaan ja tikkaamaan ja käyttämään imukuppia joten ei jasksa tääl sairaalassa olla oikein istuiltaan...ja olen kuitenkin tosi huonosti saanu nukuttua niin on hieman tööt olo muutenkin.

Aivan ihana pieni lutunen on tyttö. ja kova syömään ja imemään.

Voi naiset, minkä tien me ollaan valittu... Täällä alkoi alle 10 min väliset (ja mun kokemuksen mukaan kipeät) supistukset la-su-yönä klo 01. Lähdimme 5.30 taksilla kättärille kun ajattelin, että johan tässä on kärvistelty jo tuntikaupalla. Tutkittiin: kohdunsuu auki sormelle. [:@] Sydänäänet erinomaiset, mutta kätilö tuumas, että ei tää synnytys oo vielä lähteny kunnolla käyntiin. No, jäätiin sinne hengaamaan kuitenkin. Supistukset ei missään vaiheessa oo tauonnut ja mä en oo nukkunu en sitten yhtään. Tänään klo 10 oli kahdelle sormelle auki ja vielä klo 15 sama juttu. Ollaan nyt kotona ja kärvistellään. Varmaan täytyy lähteä yöllä takas. Tää on vaan ihan sika rankkaa kun ei oo pystyny nukkumaan ollenkaan ja supistukset ei pidä mitään 10 min pidempää taukoa. Että joo-o...[&:] Ei tää mitään herkkua ole. Ja minä luomuilija saatan kyllä aika pian retkahtaa, sen verran kauan tätä on kestäny, että alkaa voimat olla vähissä ja mieli alhaalla. [&:]

En jaksa nyt lukea juttuja, mutta huomasin, että paljon vauvoja on tupsahdellut maailmaan. ONNEA!!!

Tsemppiä Freya! Kuulostaa aikas rankalta, mutta on varmasti sen arvoista! Pitää vaan päämäärän mielessä. [:)] Mä juuri vähän aikaa sitten ihmettelinkin tuolla syntyneiden tammikuisten sivulla, että mahtaako teillä jo olla vaavi, kun ei ole koko päivänä kuulunut mitään. En siis ihan väärillä jäljillä ollut. [;)]

Voikun tänne tulee kokoaika paaaljon tekstiä,
lueskelen ko kerkiin, tässä on ollut tohina päällä ja parantuminen on lähtenyt käyntiin oikein hyvin, tänään oon ollut jo melkein koko päivän ylhäällä. Ainoo paikka jota särkee on selkä, vatsalihaksia ko ei voi käyttää niin kaikki menee tonne selänpuolelle + että tissit on saanut niin paljon lisä kokoa!
ja mammat, elkää ostako imetysliivejä etukäteen!
Ei voi tietää paljonko tissit kasvaa, itellä pompsahti nää superpallot kolmepäivää sektion jälkeen, ja nää kasvaa vieläkin. Eilen mies kävi ostamassa mulle käsikäyttösen rintapumpun että saa ylimäärästä maitoa tisseistä poies, ettei tunnu että paikat rähähtää. Tänään oon ollut vaan imetyspaita päällä ja siihen alle liivinsuojat kiinni. toimii mukavasti!! :)

Pieni miehemme voi oikein hyvin. Nukkuu hyvin ja syö oikein hyvin. Painoa on varmasti tullut lisää ja toivottavasti kohta tavoitetaan jo syntymäpaino ja mennään pian yli 3 kilon.. Voi meitin pikkuista..
Tuolla se nukkumassa on ja taitaakin kohta herätä taas tissille..
ja kohta pääsen itekkin herkutteleen ko on kasvislasagne uunissa.. Oi nam nam.. ihana tehdä ite ruokaa niitten sairaala ruokien jälkeen.. tosin olivat nekin hyviä, mutta mikään ei voita koti ruokaa!! ?

Oiiiihhh ONNEA KAYLIES!!!! Tulihan se vauva sieltä [;)][;)][;)]
Ja Freya taitaa ollakki sit seuraava!!! Tyhmää et jouduitte palaa takas kotiin, odottavan aika on nyt sit maailman pisin!!!! HUi! No mut kohta sul on käärö sylissä, sano mun sanoneen [:)]

Sain juuri puhelun teholta että alkavat nyt sulkemaan vatsaa kokonaan!! Eli pikkupaketti suolta mikä oli siinä päällä, mahtuu nyt sinne kokonaisuudessaan ja sit vaan maha ompeleilla kiinni ja sit se on siinä!! HUH KU JÄNNITTÄÄÄÄÄÄ!! Yheksän aikaan voin kuulemma soitella että miten meni!!! jaiks!!!! Kävin äsken kattomassa poikaa, siellä hän olla köllötteli ja voi tosi hyvin! sain synnytyskertomuksen ni kaikki arvot ja muut oli pojalla kuulemma ku oppikirjasta [:D]
Sain lypsettyä tänään 4milliä mölöä purkkiin!!! Täällä säästetään kaikki ja pian toivottavasti pääsen antamaan sitä vauvalle! Toi sähköinen pumppu on sit kätevä! Nyt iltapalalle ja sit lasken minuutteja et saan soitella lastenklinikalle! Kädet on ristissä nyt <3

Tosta kivunlievityksestä... puuskutin synnytyksessä muistaakseni että " se joka tän kestää luomuna on HULLU[:D]" ... vaikka mä olisin päättäny et en ota mitään ni siinä vaiheessa ku kivut meni helvetillisiksi ni viimeistään olisin anellu lääkettä! Et jos Freya oikeesti menet ilman mitään kivunlievitystä ni mä teen sulle jonkun diplomin!! [:)] HUH pidän peukkuja sulle täällä!!!!

Freya kättäri on aivan ihana paikka, meille jäi todella hyvä mieli vauvan haku reissusta ja oltiin miehen kanssa siellä molemmat. Ekan yön olin huoneessa toisen naisen kanssa mutta jo tokana päivänä saatiin perhehuone.. :)

Lypsykone.. :), juuh se on tosiaan hyvä keksintö.
Kättärillä torstai iltana lypsin joku 45millii ja sitte pe päivällä enne kotiin lähtöö 65 millii.. Kyllä se tisseissä tuntuu ihanalle sen jälkeen..
Nyt täytyy veivaa täällä tolla käsipumpulla vaan.. vielä en oo ottanut maitoa talteen, mutta tarkoitus on pakastaa pahanpäivän varalle!

Freya, täällä on kans peukut pystyssä sun puolesta!!! Toivotaan että saat pikkuisen pian sylkkiin!

Täällä ei tapahdu yhtikäs mitään.. huomenna soitan neuvolaan josko pääsisin sen lääkärin "kopeloitavaks" [:)]
täällä alkaa tosiaan olla pinna piukalla noitten puheluitten kanssa.. äippä pisti oikee pohja noteerauksen, vituttaa vieläkin sen puhelu.. ymmärrän toki, että hän on huolissaan mun voinnista ja on innoissaan ekasta lapsenlapsestaan, mut silti.. Hänen kommenttinsa oli, että eiköhän teijän kannattas itekkin tehdä sen asian eteen jotakin, että se alkas tuleen siält ulos päin..

Niisuneiti: Oli kyllä aika törkeästi sanottu, oisin minäkin loukkaantunut moisesta. Eipä siihen ite voi loppujen lopuksi kovin paljoa vaikuttaa, vaikka kuinka menis kaikki ässät läpi!

Mulla on tänään supistellut oikeen urakalla, ja ne voimistuivat sen jälkeen, kun aamulla toteutimme yhtä näistä ässistä [;)] Sen jälkeen mentiinkin sitten SUIHKUUN, eikä se olo hirveemmin sielä helpottanut, jatkuivat vain, polttojen kera. Selkäpuolella myöskin. Parhaimmillaan niitä tuli n. 8-12 minuutin välein, ja sitten ne alkoivat väljetä. Mentiin kävelylle, käveltiin melkein 2 tuntia tuolla kymmenen asteen pakkasessa, pieniä supistuksia tuli lähes tauotta, mutta jatkettiin silti kävelyä. Sitten oli pakko palata takaisin kotiin, kun rupesi tekemään TODELLA kipeää! Melkein jalat meni alta.

Nyt sitten olenkin kyhjöttänyt sängyssä läppärin kanssa, ottaen aikaa supistuksista. Kivuliaita ovat, mutta nyt on tullut vasta muutama tuon kävelyreissun jälkeen. (TOsin vastahan me puoli tuntia sitten tulimme takaisinkin). Vatsa on kovin pinkeänä ja arkana.

Voi kun alkaisikin jo jotain tapahtumaan!

Tsemppiä kaikille vielä loppurutistukseen!!

(Oletteko muuten huomanneet kuinka TYLSÄÄ on?! Valivalivali.. [:D])

Ei tarvinnut odotella yhdeksään asti ku äsken kirurgi jo soittikin!!!!!! Vatsa on suljettu kokonaan!! Nuutti pääsee ehkä jo tänään eroon hengityskoneesta ja sitten pian jo normiosastolle!!! siis huh huh, pääsi äidiltä aikamoinen onnenitku äsken [:D][:D][:D][:D] Poika syntyi perjantai-iltana ja nyt jo kaikki näin hyvin!!! En voi uskoa todeksi tätä!!! Kai tuolla ylhäällä on joku joka kuulee rukoukset<3

Kiitos Elegia. [:)] Mun mies jaksaa aina naureskella tota mun "asukokonaisuutta", kun pyörin melkein aina noissa flanelleissa täällä kotona ja tuo paitakin on jo auttamatta jäänyt pieneksi, kuten kuvastä näkyy. [:D] Niin ja tuohan kuulosti jo hyvältä, että muutoksia kohdunsuulla oli tapahtunut, vaikka sulla niitä suppareita ei pahemmin oo ollutkaan. Ehkäpäs se sauna tekee nyt hyvää ja vauhdittaa vielä asioita. Pidetään peukkuja! Ja tuo on varmasti mitä parhain asenne siihen varsinaiseen synnytystapaan eli meette sen mukaan mikä on sulle ja vauvalle parhaaksi. [:)]

enaj: Kuulostaa lupaavalta... [:)]

minto: Kiva kuulla, että teillä voidaan hyvin ja vaavin toipuminen on noin hyvässä vauhdissa. [:)]

Terve vaan!
Ja onnea uusille äideille!!! :D
Ja tsemppiä seuraaville synnttäjille...
Täällä tilanne viikonlopun yli ollut tasainen. Verenpaineet koholla, lääke hetkeksi sitä laskee. Olo kuitenkin ollut ihan hyvä ja pieni on kyllä välistä potkinut niin kovasti, että on tuntunut, että kalvot repee siihen paikkaan... Vaan eipä ole mitään tapahtunut...[:-] Lenkillä oli muutama hassu supistus, eivät kauheen kivuliata/pitkiä edes...[:o] Taitaa mennä vielä ensi viikko odotellessa... Mutta olon ollessa nyt muuten parempi, niin ei tässä sen kummempaa kiirettä ole... Maanantaina neuvola, saas nähdä mitä siellä sitten sanoo paineista terkkari... Ensi viikolla taas kai käynti polillakin... No, päivä kerrallaan tässä on mentävä ja yritettävä saada unta öisin mahdollisimman hyvin [:D]
Lähdempä taas mittailemaan paineita ja ottamaan lääkkeen....

Voi että, kun täällä on niin ihania uutisia koko ajan!!! Vauvoja syntyy ku liukuhihnalta, ONNEA kaikille vauvautuneille. Ja Minto, niin ihanaa kuulla hyviä uutisia sieltäkin!

Mutta mitäs tää meitin sintti meinaa? No ei ainakaan syntyä, hitto vie. Tää päivä on ollu ihan peestä, en pysty muuta ku makaamaan. Seistessä ihan hirveet vihlomiset ja puukoniskut tuonne jonnekin ja lisäksi älytön paineentunne lantioon.
Sain eilen miehen houkuteltua kahteen S:ään, (en siivoukseen [;)]) Olihan se hankalaa, mutta onnistui [:D] Ei vaan tajua lapsonen tulla ulos. Tiistaina ois la ja mulla on samana päivänä omat synttärit [8|]

Kalastelin melkein 2+protskujakin pisusta äsken. Huomenna labra ja sen jälkeen neuvola, katsotaan miten käy...

Jaksuja meille kaikille...

Aivan mielettömän ihanaa minto että siellä kaikki hyvin :)
täällä päivät menee tasaseen tahtiin...tyttö syö, nukkuu ja kakkaa ;)
iltasin toinen reppana tosin kärvistelee ilmavaivojen kanssa :( mul ei tuu
oikeestaan yhtään maitoa joten pienokainen kasvaa äidinmaidonkorvikkeella...
se varmaan onkin suurin syy nuihin ilmavaivoihin!!! oon antanu Cuplatonia ja
hieronu massua ja ne onkin onnex jeesannu hiukan!!!
nii ja aivan loistavaa...ens vkolla taidetaan vihdoin päästä ulkoilee kun
lupasivat hetkellistä lauhtumista tänne etelään :)
onnea kaikille vauveutuneille...on tää vaan mahtavaa, eikös :) ja tietty
tsemppiä ja voimia vielä omaansa odottaville!!!!

Takaisin