TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, onpas ollut ihme päivä, kun nyt vasta "ehdin" tänne kirjoittelemaan. Aamupäivällä kyllä lukaisin jutut läpi. [:)] Mies oli eilen illalla viettämässä vähän poikien iltaa ja kotiutui siinä kolmen maissa yöllä. Melkein selvinpäin oli kyllä, että kaipa se mahd. synnytykseen lähtö kuitenkin pyöri jossain takaraivon lohkossa. Vaikka minä sitä oikein patistin menemään, nyt kun vielä ehtii! [:D] Toki kyllähän sitä sittenkin voi mennä, kun vauva syntyy, mut ei nyt heti kuitenkaan. Ja tosin eipä meistä kumpikaan ole mikään "baariluuta". Aika harvakseltaan tyttöjen ja poikien iltoja meillä vietellään. Ollaan tällasia kotierakoita enemmänkin ja ilmeisesti viihdymme keskenämme sitten tosi hyvin. [:)] Niin ja tämä aamupäiväkin meni sitten mukavasti lakanoiden välissä, kun miehellä oli perinteinen "krapulapanetus" päällä heti, kun sai silmänsä auki! [:D]

Nyt iltapäivällä käytiin isolla kaveripoppoolla (14hlöä) ulkona syömässä siipiä yms. terveysruokaa. [:)] Kivaa oli kyllä ja ruoka hyvää. Tosin heti meni vatsa sekaisin, kun söi vähän tuhdimmin... [&:]

Supisteluiden ja alavatsa- / selkäkipujen kanssa tilanne ennallaan. Saa siis nähdä, mitä lähipäivät tuo tullessaan. [:)]

Kiitos Minto synnytystarinan jakamisesta! Kyllähän niitä lukiessa tämäkin mamma aina herkistyy... ja kahta kauheemmin odottaa oman pikkuisen tapaamista... <3

Ihana kurttuotsa Mintolla, voi että! Taitaa se Kaylies olla vauvaa hakemassa kun ei ole kuulunut? Entäs Freya??? Pupunen, en mäkään viä kesällä ois uskonu että netissä tuntemattomien kans keskustelen kaikenmaailman vaivoista, valkovuodosta, lääkäritutkimuksista jne!! Kyllä tässä raskausaikana turha häveliäisyys karisee!!

Huh huh kun osaa olla raato, nyt kotona kolmen päivän muuttopuuhista ja sohva huutelee siihen malliin että meen siihen loppuillaks enkä tee mitään, paitsi kattelen Frendejä dvd:ltä! Ja nanalle tervetuloa!! Blaa, huomenna enemmän tekstiä, nyt on silmät niin ristissä ja jalat huutaa armoo että parempi laittaa kone vaan kiinni!!

Kaikille synnyttäneille taas isot onnittelut...Mintolla aivan ihana pikkumies...kovasti sen näköinen että perkeles.voi kökkäre...olispa meidänki vielä nui pieni(?!) nimittäin on nuita kasvupyrähdyksiä ja Natunen kulkee tissi suussa 24 tuntia ja vinkuu lisää...noh,painoakin on jo helposti yli 3,5 ja ikä kolme viikkoa...mut ei tuo kyllä mikää pieni enää oo...[:D]

Kotiuduimme tänään ja tuun kirjottelemaan lähiaikoina lissää.. ?
ihana tuhisko tuolla nukkuu omassa sängyssään ja kotiutuminen sujunut hyvin.

Meille syntyi tänään klo 17.30 pieni söpö poika, 3088g ja 49,5cm. ? Äiti ja isi ja Oliver voivat kaikki mainiosti!

Hihiii mähän tuol aikasemmin ennustelinkin et lauranen just ponnisteleepi [:)][:)][:)]
ONNEAAAAAAAAAAAA POJASTA <3 vau!!! selvisit ;) ja eiks nii et kivut on kaikki kadonnu??! ai mitkä supistukset, sattuks ne muka [:D][:D]

Ihanaa, kun vauveleita putkahtelee!! ? ONNEA kovasti kaikille!!

Tänään vk 37 pyörähti käyntiin[:D], tickeri tulee päivän myöhässä....

Täällä ei tapahdu yhtään mitään [:@] maha on kyllä niin alhaalla että totta se kohta tipahtaa lattialle [:D][:D] supistelee kyllä mutta siedettävästi [:D] että mennään varmaan laskettuunaikaan eli 25.1 [:D][:D][:D][:D] 

Onnea pikku-perheille!!!!!!

Ja onnea matkaan kaikille joille lähtö tulee pian [:D]

voi onnea niin paljon kaikille jo vauvan saaneille! <3<3<3
mäkin veikkaan et meillä menee AINAKIN sinne laskettuun 24.1. asti... ellei yli. mitenköhän tosiaan se kaylies, kun ei oo kuulunu yhtään mitään? sama la meillä...

Kiitos onnitteluista kaikille! ?
Minto, juuri näin, kivut kyllä unohtuvat melko nopeasti... [:)] Nyt on aivan ihana olo, normaalinkokoinen vatsa ja kaikkea... [:D] Elegialle tiedoksi että täällä on tositositäyttä, olin tähän asti majoitettuna alakerran lepohuoneeseen ja nyt asustelen yläkerran imetyshuoneessa! Kaikki paikat täynnä... että oottele vaan vielä muutama päivä, jos täällä olis väljempää sitten! Mutta jos nyt satut tulemaan tänne samaan aikaan niin kiva sekin... nykäisen sua sitten hihasta! [:)]

Mun piti vastailla paljon muuhunkin, mutta on tämä aivotoiminta aika rajallista tällä hetkellä... Siispä huomiseen! Kuviakin tulee sitten joskus!

Hei, hurjasti onnea kaikille vauvaantuneille! Niin me vaan poksahdellaan! [:)]

Polttoja edelleen täällä! Ja vauvan liikkeitä seurailin koko päivän, ei niitä kovin montaa tullut :( Nyt kun katsoimme leffaa, niin vauva rupesi oikein kunnolla möyryämään, ja jatkuu edelleen. Helpotus!

Katsellaan ja palaillaan..

Onnea hurjasti kaikille poksahtaneille ! [:D][:D][:D]

Mutta.. MIKSI MINÄ EN OLE VIELÄ SAIRAALASSA?! MÄ EN JAKSA [:'(]

Tänään ois sit SE päivä.. Mut eipä tässä mitään ol tapahtunu tai tapahtumassa...
Tää muksu pysyy tietty siihen 42 viikkoon asti sisätiloissa.. mä oon luonu sille liian hyvät olotilat... millä sen saa ulos [:D] ??????

Ihanaa tosiaan ku pikkuhiljaa alkaa ihmisiä vauvaantumaan..

KAYLIES!!!! Onko kaikki kunnossa??????

Huomenia kaikille!

Huokaus... joka toinen yö tehdään lähtöä.. supistelee, sattuu selkään.. jne.. sit yhtäkkiä kaikki loppuu ku seinään ja
miä "jään" hölmönä istuskeleen tai makoileen sohvalle kunnes nukahdan..

Poitsu harjoittelee kyl ihan urakalla tuota kuinka kaivautua lähtökuoppiin ja kuinka aloitella maailmaan tulemista, mutta mutta..
Sit hää kyllästyy koko "syntymistouhuun" ja todennäköisesti kääntää kylkeä ja alkaa kuorsaamaan kuten isänsä [;)] Ja tätä on jatkunut jo pari viikkoa... Toivon vaan ettei menisi sitä 2 vkoa yli tällä touhulla..

Millähän tuon hämäläisen masukin saisi päättämään mielensä; tullako vaiko ei? ;) Itteään alkaa hiljalleen lähes jurppimaan tuo eestaas vempominen..
Myönnän, olen tooooodella malttamaton jo [:)] mutta silti, ei kai tuo nyt kauhean reilua ole kun annetaan nuin ristiriitaisia viestejä tuolta mahasta?? Melkeinpä kiusantekoa [:)] Ja sitten väitetään, että savolaiset ois muka kieroja.. (itse savolaisena en allekirjoita luonnollisestikaan tuota väitettä...) [;)]

Mutta jaksamista kaikille taas uuteen päivään :) Eiköhän se ole meille kaikille "lopuille" yhtä lähempänä synnytystä :)

Hih, täällä tulee sellasta tahtia vauvoja ettei perässä pysy!! Ja tosi moni on lähtökuopissa vauvaa menossa hakeen! Kaveri sano eilen et nyt tää mun maha ois ihan alhaalla (hälle se kolmas tulossa ens kuussa), mut miks mä en ite sitä huomaa? Ja oisko sen pitäny tuntua joltain? Eli vanhan kansan mukaan pitäs mennä viikko tai kaks (kertojasta riippuen) kun tää tulis ulos. Jep, no sithän siitä tulis vesimies (miettikää mitä kaikkee ehtii miettiin kun on aikaa...).

Nyt on ihan sellanen krapulainen olo kun on nukkunu niin huonosti. Nukahdin si melki heti tohon sohvalle ja puol yks heräsin. Puol viis nukahdin uudestaan ja vajaan tunnin päästä taas heräsin. Sit sain onneks yli ysiin asti nukuttua..

Mää kyselen ny ihan tyhmiä, mutta mistä sen sitten tietää kun täytyy lähtee sairaalaan? Siis supistuksista? Hyvä että ees noita harjotussuppareita tulee joskus ni oon ihan pihalla. Ne oikeet si varmaan erottaa? Heh, hyvä miettiä tämmösiä tässä vaiheessa viä, ihan kun aikasemmin ei ois ehtiny. Tai sit se synnytys on vaan viäki tuntunu niin kaukaselta ajatukselta ettei oo ees miettiny tollasia.

Onpa ihme tylsää kun kolmen päivän ahertelun jälkeen ehtii istuun ja oleen, niin sitten ei keksi tekemistä eikä malta olla paikallaan. Meniskö jatkaan frendejä (yöllä ehin kattoon kaheksasta jaksosta vajaat kaks ennen ku nukahdin).

Lauranen, ihana nimi pojalla!! Oliver <3 Onko ihan virallinen nimi?
Mäki voin meidän pojan nimen jo paljastaa kun se nyt on tiedettykin jo monta kuukautta[:)]
eli hän on NUUTTI BERNHARD MATTSSON [:D]  Tällä hetkellä kyllä vielä menee mun sukunimellä mut muutetaan se sitten ku isyys on tunnistettuna!
Tässä vielä muutama tuoreempi kuva pikkuNuutista.
eli tämä ensimmäinen kuva on eilen aamulta, ennen leikkausta otettu. Vein sille ihanan oman hatun joka oliki vähän iso [;)]

Tämä sitten otettu iltapäivällä hyvin sujuneen operaation jälkeen. Erona on nyt tuo hengityskoneen letku, joka auttaa hengittämään kun pikkuinen on niin morfiineissa että omat keuhkot ei ihan pysy mukana vielä kun on nukutettuna.

Että semmosta [:)] Tänään kävin aamusta taas heti kattelemassa Nuuttia, poika voi tosi hyvin, vetää jo tosi paljon henkeä itekin, kone pikkasen enää avustelee. Muutenki tosi hyväkuntoinen. menis pian nyt suoli sinne ihan kokonaan ni ne sais suljettua masun reiän ja pääsis heräilemään. Suoli oli yön aikana kuulemma itse jo vähän mennytkin sisällepäin. :D hyviä uutisia siis!
Tänään sain opastusta moottoririntapumppuun ja pari pisaraa sainkin tiristettyä purkkiin! siitä se lähtee!!!![:)]

Kenenköhän vauveli on seuraava [;)] Tulispa jo kaylies päivittää tilannettaan!!!!!!

Heipä hei mammat! Täällä sitä kirjotellaan yöpaita (vieläkin) päällä... Tuli taas nukuttua viimesen päälle hyvin viime yö, että oikein hävettää tunnustaa, kun monilla teistä on aika tuskaset oltavat. Mutta eiköhän ne olotilat ala tästä jokaisella meistä helpottamaan ku viikot kuluu [:)].

Jokaiselle vauvan saaneelle oikein paljon onnea! Itellä nuo hetket on viimestään kuukauden päästä käsillä... Vaikka en mä aina sitä käsitä, että mun pitää ihan aikuisten oikeesti punnata tämä lapsi ihmisten ilmoille. Ja en todellakaan ole jättänyt mitään viime tippaan... Miten niin mulla on kaikki vauvan vaatteet ym. tekstiilit pesmättä? Niin ja mikä sairaalakassi? Ai pitääkö sille vauvalle hommata vaippojakin ym. tykötarpeita? [&:] Välillä oikein ihmettelen, että miten musta on tullutkin näin ressitön yksilö tän raskauden aikana. Taitaa olla tulevalla iskälläkin osuutta asiaan, koska hän jos kuka ei ota asioista turhaa ressiä, niin oon tainnut ottaa siitä mallia [:D].

Huomenna ois jälleen neuvolaan meno. Taitaapi tulla patikkareissu, kun ukko menee huomenna töihin (ja meillä on vaan yks auto). Onneks oon tällä viikolla kerinny reenaamaan tuota kävelyä koiran kanssa [:)]. Pakkasta on ollut liikaa, että mies ois viihtiny mennä koiran kaa mettälle ja kovimpina pakkaspäivinä lenkit jäi sellaisiksi pyrähdyksiksi pihalle. Toisaalta ihan hyvä, että tuota pakkasta on ollut vähän enemmän, niin on edistynyt tuo yläkerran remppa. Kaikki seinät on nyt tapetoitu ja pohjamaalattu ja yli puoleen seinistä on saatu jo pintamaalikin. Mutta taitaapi olla aika epätodennäköistä, että tuo remppa on valmis ennen ku vauva syntyy. Mutta siihen olen osannut varautua jollakin tasolla jo raskauden alkuajoista lähtien...

Mutta jospa sitä pukis päivävaatteet niskaan... Hups, kun meinasin unohtaa ottaa tunnin sokeriarvon aamupalan jälkeen. Joista pitikin sanomani, että hyvin on arvot olleet suositusten rajoissa (ennen ruokaa alle 5.5. ja tunti ruuan jälkeen alle 7.8). Katotaan siis huomenna, mitä terveydenhoitaja oikein tuumaa niistä.

Voimia kaikille omiin olotiloihin!

Takaisin